NGK ve DENSO Buji karşılaştırması
Reklamlar
-
Motosikletim için performans buji arayışındaydım. NGK bayiisi ile konuştuğumda bana uç aralığı 0.4mm'ye sahip, ultra-fine olanları tercih etmemi söyledi ancak bu özellikler NGK'da değil; DENSO'da bulunuyor. Açıkçası kararsız kaldım, aydınlatırsanız sevinirim.
DENSO IRIDIUM IU27 # 5363
NGK IRIDIUM CR9EIX # 3521
Konu hakkında detaylı bilgisi olanlar paylaşırsa sevinrim.
Motorum Suzuki GSX-R 600 SS
[COLOR="Red"][B]GSX-R 600[/B][/COLOR]
Reklamlar
-
dostum, takacağın performans bujisi tekbaşına yeterli olmayacaktır. Bunun yanında buji aktarım kablosu ve ateşleme bobinini de değiştirmen gerekecek.Bu haliyle takacağın buji sadece değiştirme aralığını uzatmaktan başka fayda sağlamayacaktır.Nette bu amaçla üretilmiş buji kablolarını bulabilirsin.
-
Normal servise götürdüğünüzde bu bahsettiğiniz parçalar değişmediğine göre, şimdilik ekstra masraf çıkarmaya gerek yok.
[COLOR="Red"][B]GSX-R 600[/B][/COLOR]
-
Boğachan abimden alıntı,
BUJİ İYİLEŞTİRMESİ; Normal olarak Motosikletlerimizi aldığımız da üstünde gelen buji'ler sıra işi, standart bujilerdir. Daha iyisi ne olabilir; Bakır elektrotlu buji, bazı firmalar tarafından üretilen Platinyum veya İridyum alaşımlı bujiler, çok tırnaklı bujiler, vb. leri. Özel üretim bujiler haliyle klasik bujilerden pahalı olacaktır. Ama karşılığını alacağınız da muhakkak. Özel bujilerin kıvılcım verimleri daha yüksek olduğu için; Yanma kalitesi de daha iyi olur. Haliyle motorunuzdan alacağınız verim de.
ENDÜKSİYON BOBİNİ İYİLEŞTİRMESİ; Klasik olacak ama! "Motosikletlerimizi aldığımız da üstünde gelen End. Bobinleri sıra işi, standart Bobinlerdir. Daha iyisi varmıdır? vardır.
Reklam olacak ama! Burda marka belirtmek zorundayım! "Kırmızı renkli BOCH Endüksiyon bobini" yüksek performans maksadıyla üretilmiştir. Hoş...! çok satıcı da bunu bilmez ya! Bu bobinin çıkarmış olduğu voltaj, klasik bobinlerden hayli yüksek olduğu gibi, Özellikle yüksek devirlerde oluşan akım kaybı da minimum olur. Devamlı yüksek bir akım, daha iyi ateşleme ve performans demektir. Eeeee böyle bir bobini kullandığınız da; iyi bir buji hatta abartın biraz! çok tırnaklı buji kullanmadan da olmaz.
BUJİ KABLOSU İYİLEŞTİRMESİ; Şimdi diyeceksiniz ki...! "Kablonun da iyileştirmesi mi olur" olurrrrr.
Eski kablolarınızı çöpe atın. Pek çok yerde satılır, Karbonlu veya kömürlü tabir edilen kablodan alın, takın. Ne içünnnn? Bu kablonun içinde bildiğiniz bakır tel yoktur. Ne vardır? bildiğiniz kömür vardır. Bakır kablo, akıma belli bir direnç gösterir neteküm! bu taviye ettiğim kablo da direnç nerdeyse yok gibidir. Bobinden gelen akım, Allah ne verdiyse Bujiye gider. Eeeee sonuçta ne olur? Canavar gibi bir Ateşleme. Kükreyen bir Aslan.
-
bazen25 adlı üyeden alıntı
Boğachan abimden alıntı,
BUJİ İYİLEŞTİRMESİ; Normal olarak Motosikletlerimizi aldığımız da üstünde gelen buji'ler sıra işi, standart bujilerdir. Daha iyisi ne olabilir; Bakır elektrotlu buji, bazı firmalar tarafından üretilen Platinyum veya İridyum alaşımlı bujiler, çok tırnaklı bujiler, vb. leri. Özel üretim bujiler haliyle klasik bujilerden pahalı olacaktır. Ama karşılığını alacağınız da muhakkak. Özel bujilerin kıvılcım verimleri daha yüksek olduğu için; Yanma kalitesi de daha iyi olur. Haliyle motorunuzdan alacağınız verim de.
ENDÜKSİYON BOBİNİ İYİLEŞTİRMESİ; Klasik olacak ama! "Motosikletlerimizi aldığımız da üstünde gelen End. Bobinleri sıra işi, standart Bobinlerdir. Daha iyisi varmıdır? vardır.
Reklam olacak ama! Burda marka belirtmek zorundayım! "Kırmızı renkli BOCH Endüksiyon bobini" yüksek performans maksadıyla üretilmiştir. Hoş...! çok satıcı da bunu bilmez ya! Bu bobinin çıkarmış olduğu voltaj, klasik bobinlerden hayli yüksek olduğu gibi, Özellikle yüksek devirlerde oluşan akım kaybı da minimum olur. Devamlı yüksek bir akım, daha iyi ateşleme ve performans demektir. Eeeee böyle bir bobini kullandığınız da; iyi bir buji hatta abartın biraz! çok tırnaklı buji kullanmadan da olmaz.
BUJİ KABLOSU İYİLEŞTİRMESİ; Şimdi diyeceksiniz ki...! "Kablonun da iyileştirmesi mi olur" olurrrrr.
Eski kablolarınızı çöpe atın. Pek çok yerde satılır, Karbonlu veya kömürlü tabir edilen kablodan alın, takın. Ne içünnnn? Bu kablonun içinde bildiğiniz bakır tel yoktur. Ne vardır? bildiğiniz kömür vardır. Bakır kablo, akıma belli bir direnç gösterir neteküm! bu taviye ettiğim kablo da direnç nerdeyse yok gibidir. Bobinden gelen akım, Allah ne verdiyse Bujiye gider. Eeeee sonuçta ne olur? Canavar gibi bir Ateşleme. Kükreyen bir Aslan.
bu yazı kalbe zararlı tipten
-
Kesinlikle hem kalbe hem de sağlığa zarar. Eyvallah bazen25 güzel bilgiler..
Gitti TDM kaldık yine ybr ile başbaşa..
-
BUJİ KABLOSU İYİLEŞTİRMESİ; Şimdi diyeceksiniz ki...! "Kablonun da iyileştirmesi mi olur" olurrrrr.
Eski kablolarınızı çöpe atın. Pek çok yerde satılır, Karbonlu veya kömürlü tabir edilen kablodan alın, takın. Ne içünnnn? Bu kablonun içinde bildiğiniz bakır tel yoktur. Ne vardır? bildiğiniz kömür vardır. Bakır kablo, akıma belli bir direnç gösterir neteküm! bu taviye ettiğim kablo da direnç nerdeyse yok gibidir. Bobinden gelen akım, Allah ne verdiyse Bujiye gider. Eeeee sonuçta ne olur? Canavar gibi bir Ateşleme. Kükreyen bir Aslan.
Yorumuna katilamiycam..karbon iletken degildir yalitkandir ve icerisine bakir tozlari serpilerek yari iletken olarak kullanilmaktadir...
Arastirmani tavsiye ederim...
Ben Felegin Tekerine Comak Sokariiiiim
Kirli Dunyadaki Kirlenmemis Duygular Adina...
Listen To Your Heart/Roxette/19.10.1988
-
fabrika orjinali denso deyilmi zaten hocam
sıkıysa yakala HAYALBUYSA
-
para mesele değil performans artışı olsun dersen ngk racing modellerine bak. tanesi ebay da 70 dolar. 4 ü 250 dolar.ngk R0373A-10 . kıvılcım atan kısım iridyum. karşıdaki kısım platin
aşağıdaki siteden racing buji pdf sini indirip seçebilirsin
www.ngk.com
http://www.ngk.com/results_cross.asp...A-10+&x=55&y=5
-
bazen25 adlı üyeden alıntı
Boğachan abimden alıntı,
BUJİ İYİLEŞTİRMESİ; Normal olarak Motosikletlerimizi aldığımız da üstünde gelen buji'ler sıra işi, standart bujilerdir. Daha iyisi ne olabilir; Bakır elektrotlu buji, bazı firmalar tarafından üretilen Platinyum veya İridyum alaşımlı bujiler, çok tırnaklı bujiler, vb. leri. Özel üretim bujiler haliyle klasik bujilerden pahalı olacaktır. Ama karşılığını alacağınız da muhakkak. Özel bujilerin kıvılcım verimleri daha yüksek olduğu için; Yanma kalitesi de daha iyi olur. Haliyle motorunuzdan alacağınız verim de.
ENDÜKSİYON BOBİNİ İYİLEŞTİRMESİ; Klasik olacak ama! "Motosikletlerimizi aldığımız da üstünde gelen End. Bobinleri sıra işi, standart Bobinlerdir. Daha iyisi varmıdır? vardır.
Reklam olacak ama! Burda marka belirtmek zorundayım! "Kırmızı renkli BOCH Endüksiyon bobini" yüksek performans maksadıyla üretilmiştir. Hoş...! çok satıcı da bunu bilmez ya! Bu bobinin çıkarmış olduğu voltaj, klasik bobinlerden hayli yüksek olduğu gibi, Özellikle yüksek devirlerde oluşan akım kaybı da minimum olur. Devamlı yüksek bir akım, daha iyi ateşleme ve performans demektir. Eeeee böyle bir bobini kullandığınız da; iyi bir buji hatta abartın biraz! çok tırnaklı buji kullanmadan da olmaz.
BUJİ KABLOSU İYİLEŞTİRMESİ; Şimdi diyeceksiniz ki...! "Kablonun da iyileştirmesi mi olur" olurrrrr.
Eski kablolarınızı çöpe atın. Pek çok yerde satılır, Karbonlu veya kömürlü tabir edilen kablodan alın, takın. Ne içünnnn? Bu kablonun içinde bildiğiniz bakır tel yoktur. Ne vardır? bildiğiniz kömür vardır. Bakır kablo, akıma belli bir direnç gösterir neteküm! bu taviye ettiğim kablo da direnç nerdeyse yok gibidir. Bobinden gelen akım, Allah ne verdiyse Bujiye gider. Eeeee sonuçta ne olur? Canavar gibi bir Ateşleme. Kükreyen bir Aslan.
Maselefki kasintili gunlerimden birinde yukarida yapilan larin hepsini yaptim , sonunda ne oldu tabi aku yetmez oldu Birde yeni aku aldik. 650 tl harcadigimi hatirliyorum tum bu ise. Onuda cogu parcayi yurt disindan aldigim icin burdan alsam ne olur du kim bilir. Tek buji ile , yada egzoz ile motordan verim alinmaz.Buna bagli tum sistemin elden gecmesi gerekli. Buji , atesleme piposu ve atesleme kablosunu NGK nin performance sersinden aldim. Ayrica tum atesleme bobinlerinide ona gore degistirdim. Tum kablomalar ve sigorta kutusunda ona gore yenilendi. Asagidaki resimde bir tamir gununde rahatlikla kablolari gorebilirsin.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
-
28 Aralık 2012, 02:28
#11
@Zeda da tam yerinde bırakmış... Yaptığı işlemlerden sonra sonuç ne olmuş onu yazmamış....
bazen25 adlı üyeden alıntı
Boğachan abimden alıntı,.....
ENDÜKSİYON BOBİNİ İYİLEŞTİRMESİ; Klasik olacak ama! "Motosikletlerimizi aldığımız da üstünde gelen End. Bobinleri sıra işi, standart Bobinlerdir. Daha iyisi varmıdır? vardır.
Reklam olacak ama! Burda marka belirtmek zorundayım! "Kırmızı renkli BOCH Endüksiyon bobini" yüksek performans maksadıyla üretilmiştir. Hoş...! çok satıcı da bunu bilmez ya! Bu bobinin çıkarmış olduğu voltaj, klasik bobinlerden hayli yüksek olduğu gibi, Özellikle yüksek devirlerde oluşan akım kaybı da minimum olur. Devamlı yüksek bir akım, daha iyi ateşleme ve performans demektir. Eeeee böyle bir bobini kullandığınız da; iyi bir buji hatta abartın biraz! çok tırnaklı buji kullanmadan da olmaz.
Bu parçayı nereden bulabiliriz?? (Kırmızı renkli BOCH Endüksiyon bobini)
-
28 Aralık 2012, 13:55
#12
thecrasher adlı üyeden alıntı
Normal servise götürdüğünüzde bu bahsettiğiniz parçalar değişmediğine göre, şimdilik ekstra masraf çıkarmaya gerek yok.
,
Aynen siz doğru cevabı vermişsiniz, fakat cüzzi miktarda iridyum buji standart bujiye oranla ömrü biraz fazla olup, yakıtı yakması bence %5-15 daha iyi olacağından biraz motorunuza faydalı olabilir.
Ngk iridyumun elektrot kalınlığı 0.6 mm densonunki 0.4 mm bence birşey fark etmez.
Ayrıca yukarıda bazen25 demişki : ''Eski kablolarınızı çöpe atın. Pek çok yerde satılır, Karbonlu veya kömürlü tabir edilen kablodan alın, takın. Ne içünnnn? Bu kablonun içinde bildiğiniz bakır tel yoktur. Ne vardır? bildiğiniz kömür vardır. Bakır kablo, akıma belli bir direnç gösterir neteküm! bu taviye ettiğim kablo da direnç nerdeyse yok gibidir.''
...bu yanlıştır çünkü ngk, buji kablosu tekniğini anlatırken derki : ''Bakır çekirdekli ateşleme kablolarının kendilerine ait parazit filtreleme direnci yoktur. Onun yerine buji fişine ve bobin fişine iletken bileşenleri içeren bir cam eriyiği biçiminde bir rezistans entegre edilmiştir.'' yani bakırlı ve kalaylanmış buji kablosunda kayıp dirençleme yoktur karbon olanlarda vardır ve-veya daha fazladır kablo direnci.Bakır kablolu olanlarada dirençleme yapmak için buji başlığına direnç konulur.
Yani işin özü fazla kurcalama motorudur
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler