CBR600F Hava filtresi ve Buji değişimi (Resimli)
-
Kötü giden havalar ve yoğun çalışma temposu arasında sonunda bugün yeni aldığım NGK IMR9C-9H Laser İridium bujilerimi takabilme fırsatı buldum.
Bu vesileyle, bu işlemleri benim gibi kendisi yapmak isteyen Honda CBR600F kullanıcıları için, işlemleri baştan sona fotoğrafladım.
İşe yaraması dileğiyle :
1- Öncelikle sağ ve sol panzotları söküyoruz. Sökme işleminde panzotları tutan önde kafa grenajına bağlı 1 vidayı tornavida ve depoya giren bir diğer vidayı alyan ile söküp alıyoruz. Sonrasında depoya ve yan grenaja giren birer adet klipsi çekerek çıkardıktan sonra panzotları almış oluyoruz :
2- Sıra depoyu sökmekte. Motorun selesini çıkartıp aldıktan sonra, depoyu tutan arkadaki 2 adet büyük ve öndeki 2 adet küçük vidayı söküyoruz. İşlem sonunda depoyu tamamen almamıza gerek kalmadan dik vaziyette durabiliyor, bu sayede benzin hortumları vs. çıkarmamıza gerek kalmıyor. :
3- Depoyu kaldırdıktan sonra hava filtre kutusunu sökmemiz gerekiyor. Bunun için öncelikle, üstteki soketi çıkardıktan sonra Hava filtre kutusunun üst parçasını vidalarını sökerek alıyoruz. Karşımıza hava filtresi çıkıyor. Hava filtresini de alıp, kutuyu motor bloğuna sabitleyen alt tarafındaki (sübap kapaklarının olduğu bölümde) 6 adet vidayı söküyoruz, ayrıca kutuya bağlı soket ve hortumları da yerinden çıkarmamız gerekiyor. Bunları da çıkardıktan sonra, filtre kutusunun arka tarafı bağımsız kalıyor ve ön tarafdaki Ram Air borularına bağlı uzantılardan ayırmak için geriye doğru çekerek; filtre kutusunu da yerinden almış oluyoruz :
4- Artık bujilerin üzerinde bulunduğu motor bloğu karşımızda. Açmışken gaz telini ve bağlı bulunduğu yayı da WD40 ile yağlıyoruz :
5- Bu işlemi de yaptıktan sonra, içine toz-pislik vs. kaçmaması için subap kapaklarının üzerini bir bezle kapatıyoruz :
6- Buji ateşleme soketlerini çekerek çıkartıyoruz :
7- Tüm soketleri çıkardıktan sonra, buji anahtarımızı kullanarak bujileri aynen vida açar gibi tek tek yerinden çıkartıyoruz :
8- Tüm eski bujileri çıkardıktan sonra, yeni bujiierimizi buji anahtarının ucuna takıp aynen vida sıkar gibi yerine takıyoruz. Burada dikkat etmemiz gereken husus, bujileri çok fazla sıkmamak; tabiri caizse "tatlı sıkmak" diyebiliriz :
9- Bujileri sıktıktan sonra tüm işlemleri tersine tekrarlıyoruz.
Kolay gelsin.
Reklamlar
-
Ellerine sağlık çok faydalı olmuş.
★★ ----- Decaying organic matter ----- ★★
-
Miss misss Ellerine sağlık darısı başıma
-
Eline sağlık. Gerçekten çok faydalı bir konu olmuş
-
zamanında otomobil bujisi söküp takarken ayu kuvvetiyle sıkmaya çalıştığım için pek çok buji zayi ettim o yüzden motoruma kıyamadığım için zinciri bile ustama gerdiriyorum hiç bi şeyine dokunmuyorum tövbeliyim
.....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç
orta sehpalı supersport gördün mü.....
-
chopperrider adlı üyeden alıntı
zamanında otomobil bujisi söküp takarken ayu kuvvetiyle sıkmaya çalıştığım için pek çok buji zayi ettim
o yüzden motoruma kıyamadığım için zinciri bile ustama gerdiriyorum hiç bi şeyine dokunmuyorum tövbeliyim
İstediğin kadar anlat diyorsun yani.
-
ben cbf 150 bujisini sökemezken valla helal olsun enişte...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
mete_han adlı üyeden alıntı
ben cbf 150 bujisini sökemezken valla helal olsun enişte...
Getir onu da sökeriz Metehan.
-
D e v a m . . .
Emre çok iyi anlatmışsın, teşekkürler. ben de çok meraklıyım bu sökme takma işlerine. hatta bazen bir şey yokken bile söküp bakasım geliyor motorun her yerine. mesela acayip canım çekti şimdi sen böyle ballandıra ballandıra anlatınca... bu ve benzeri bakım onarım konularını aynı şekilde paylaşmaya devam edersen çok faydalı olacağı kanaatindeyim. ellerin dert görmesin. parmağı bantlamışsın, geçmiş olsun
4 Teker bedenimi, 2 teker ruhumu taşır.
-
-
-
remzi_39 adlı üyeden alıntı
Ellerine saglik...
Sanirim cok arkadasa yardimci oldun...
BUjileri SIKMAYA gelince.
Benim ögrendigim.
Elle SIKABILDIGIMIZ kadar SIKTIKTAN sonra anahtari takip 90 derece daha SIKMAK..
Sen tatli SIKMAK yazmissin bazi arkadaslar yanlis anliyabilir.
Fazlasi zarar.. Yoksa birdahakine cikarmasi zor oluyor..
Evet, anlatmak istediğimin teknik karşılığı yerini bulmuş sanırım.
-
valla 600f imiz olmasada güzel paylaşım,baya uğraşmışsın anlaşılan,ya benim suzukiyede bi el at be ustam,böyle faydalı paylaşımlarının devamını bekliyoruz,böylece senin makinanında resmini görmüş olduk,kolay gele
-
.....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç
orta sehpalı supersport gördün mü.....
-
Emre abi valla supersin.
Gayet titiz duzenli ve islevsel olmus harbiden tebrikler.
-
[B]Bahadır Şenonar[/B] [COLOR="Red"]A rh(+)[/COLOR]
[B]Sözcüklerin gücünü anlamadan insanların gücünü anlayamazsınız.[/B] :bounce:
-
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
mete_han adlı üyeden alıntı
kariyerde yaparım bujide değiştiririm diyosun yani...
tekrar eline sağlık...son zamanlar şöyle adam gibi teknik paylaşımlar çok azaldı ilaç gibi geldi...çömez bir SS ci içinde güzel bir gelişme
---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:50 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:46 ----------
pençelerle olmuyo bu iş napim hacı...
Abi bişeyler yazmak isterdim ama
Sonra elint moderatörüm geliyorum aynen şu mesajı bırakıyor
Konuyla alakasız mesajlar silinmiştir!!
Tırsıyorum valla
[B]Bahadır Şenonar[/B] [COLOR="Red"]A rh(+)[/COLOR]
[B]Sözcüklerin gücünü anlamadan insanların gücünü anlayamazsınız.[/B] :bounce:
-
Sağolun, teşekkür ederim arkadaşlar.
by_dengesiz adlı üyeden alıntı
valla 600f imiz olmasada güzel paylaşım,baya uğraşmışsın anlaşılan,ya benim suzukiyede bi el at be ustam,böyle faydalı paylaşımlarının devamını bekliyoruz,böylece senin makinanında resmini görmüş olduk,kolay gele
Evet uğraştırıyor tabi biraz, ama keyifli uğraşmak. İhtiyacın olursa senin makineye de el atarız tabiiki istersen
chopperrider adlı üyeden alıntı
yok yok anlatman faydalı en azından servsiteyken bişeyler biliyo gibi davranma şansım oluyo böylece
mesela en son bakımda hava filtremi temizletmiştim, filtre kapbını depoyu herşeyi kapatıp toladıktan sonra motor FI ışığı yaktı. hemen dedim filtre kabındaki soketi bağladın mı dedin
unutmuş meğerse söküp taktık tekrar düzeldi
bak bu bilgileri paylaşmanın böyle faydaları da var yani
İyi denk gelmiş valla, basmışsın havanı faydalı olmuşsam ne mutlu o zaman bana.
mete_han adlı üyeden alıntı
kariyerde yaparım bujide değiştiririm diyosun yani...
tekrar eline sağlık...son zamanlar şöyle adam gibi teknik paylaşımlar çok azaldı ilaç gibi geldi...çömez bir SS ci içinde güzel bir gelişme
Rica ederim, maksat paylaşım.
-
HACIIIIII SÜPERSİN YA
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler