Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
3. sayfa BirinciBirinci 123

hava filitreni kendin yap

    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Espri yaptım Abi,saygısızlık olarak görme


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    sudabatmayanadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Eylül 2007
    Şehir
    kadıköy-ist
    Motosikleti
    HERO HUNK
    bugün gene sanayi sitesine gidip benim hava filitresi renginde ve tam kendi efsafında yani mikron kalınlıkta olan bir filitre bulup yedek eski filitreme montaj yaptım şimdi resmini yolluyorum oorjinal gibi oldu,,,,
    ibrahim dall, A.ŞIK ve Thesinner83 bunu beğendiler.
    MOTOSİKLETSİZ İNSAN ÖZGÜR DEĞİLDİR

  3. #43

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Eline sağlık,bomba gibi olmuş,orjinali halt etmiş

  4. #44
    haluka28 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Honda NC750X DCT
    çok ayıp al ver ekonomiye can ver
    2008 Regal Raptor 250 2009 Hyosung GV 650 2010 Bianchi 150
    2011 Honda Transalp XL700 2013 Kymco Xciting 250 2015

  5. #45
    sudabatmayanadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Eylül 2007
    Şehir
    kadıköy-ist
    Motosikleti
    HERO HUNK
    ayrıca bütün hava filitrelerinin çerçevesi değişiktir bazısını belkide yapıştırmak ister diye düşünüyorum bence yapıştırma işlemi isteyen çerçeveli hava filitresni silikon tabancayla rahat bir şekilde yapıştırılabilir veya saglam bir yapıştırıcı veya çift taraflı bantlar olabilir,,,
    MOTOSİKLETSİZ İNSAN ÖZGÜR DEĞİLDİR

  6. #46
    sudabatmayanadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Eylül 2007
    Şehir
    kadıköy-ist
    Motosikleti
    HERO HUNK
    HAVA FİLTRESİ

    En ucuz ve yapması en kolay uygulamadır. Olayın mantığı, motorun daha rahat temiz hava alabilmesini sağlamaktır.Normal, standart hava filtreleri, kağıdımsıbir maddeden yapılmış olup, motor ünitesine bağlıbir kutu içerisinde bulunurlar. Bu kutu bir boru vasıtasıyla arabanın ön taraflarından bir yerlerden hava çeker ve bu hava, kağıt filtrenin içinden geçerek silindirlerin içine, yanma odasına girer.



    Havanın filtre içinden geçişi esnasında uygulanan direnç, motora giren havayıda direk olarak etkiler. Bunun için işte, performans tipi hava filtreleri üretilmiştir. Bu filtreler kağıt filtreler gibi kirli havayı tutmanın yanında, kağıt filtrelerden daha kolay hava geçirdikleri için, motorun daha kolay nefes almasını sağlarlar. Bu filtreler de üç türlüdür.


    1 Kutu içi Filtre: Bu tür filtreler, normal kağıt hava filtreleri çıkartılarak, onların eskiden bulunduğu yere koyulurlar. Kağıt filtrelerle aynı tip ve boyuttadırlar.
    2 Açık Filtre: Bu filtre ise, az önce bahsettiğimiz, motor ünitesine bağlı kutu ve onun hava almasını sağlayan boru sökülerek direk yoldan motorun hava girişine bağlanırlar. Böylece direnç azalmış, hava emişi kolaylaşmış olur.
    3 Bolt-On Açık Filtre: Bu filtre türü ise, enjeksiyonlu otomobillere uygulanan direk filtrenin karbüratörlü araçlar için olan versiyonu sayılır. Fakat onlardan farklı olarak, hava emiş borusunun ucuna değil, gaz kelebeğinin hemen üstüne monte edilir.


    Uygulamada dikkat edilecek noktalar:
    Açık filtre uygulamalarında dikkat edilmesi gereken bir nokta vardır. Bu da motora girecek olan havanın sıcak olmaması gerektiğidir. Eğer açık hava filtresine bir hava girişi desteği yapılmazsa, filtre kaputun altındaki ısınan havayıemecektir ve bu da motorun performansını düşürecektir.



    Bu tür uygulamaların en performans vereni, direk kaputu kesmektir, Subaru Impreza'larda olduğu gibi kaput üstüne, hava filtresinin ağzına gelecek şekilde, bir delik açılırsa, bu delikten açık hava filtresi rahatça hava alarak, performansta belirgin bir iyileşme sağlayabilecektir.Eğer bu şekilde kaputu kestirmek istemiyorsanız, ya açık filtre için, arabanın önünden bir yerlerden yeterince genişbir boru vasıtasıyla açık filtreye temiz, soğuk hava yönlendireceksiniz, ya da kutu içi filtre kullanacaksınız. Ama kutu içi filtrelerin performans konusunda iyi uygulanmışbir açık filtre kadar katkıları yoktur. Ayrıca açık filtreler, kutu içi filtrelere nazaran daha yüksek ve sportif bir ses çıkartırlar.

    Avantajları, dezavantajları
    Konu açılmışken bunu da söyleyelim, performans tipi filtrelerin tek dezavantajı fazla ses çıkarmalarıdır. Eğer sportif yürekli biriyseniz, bu ses fazlasıyla hoşunuza gidecektir, ama uzun yollarda veya babanız arabayı bindiğinde biraz zorlayıcı olabilir.
    Açık filtrenin avantajları ise saymakla bitmez. Performansı arttırırlar, yakıt tüketimini azaltırlar, her devirdeki motor torkunu arttırırlar. Evet, iyi bir açık filtre uygulaması motor gücünü yaklaşık %5 oranında arttırır, bunun yanında 100km'de 0.5lt civarıbir yakıt tüketimi sağlar ve ayrıca motorun düşük devirlerde, eskisine nazaran daha güçlü olmasını sağlar.


    Hava filtreleri dendiği zaman, akla ilk gelen marka K&N olur, bunun yanında Türk üretimi olarak EAFY, diğer yabancı filtrelerde ise Green, Jamex, ITG, RAMAIR gibi birçok marka vardır. Performans olarak auto-show dergisinin yaptığu bir testte EAFY, RAMAIR ve ITG, en yüksek performansu veren filtreler olarak çukmuştır. Ayrýca EAFY bir Türk markası olduğu için de bariz bir fiyat avantajı vardır.

    Kaynak : MODİFİYE AKLIMDA

    Ana Sayfa

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:12 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:50 ----------

    istanbulda filitreyi bostancı sanayide AY-SAN filitre ve oto yedek parça satan firmadan temin edebilirsiniz
    TELEFON 0216 574 89 42 ABDULLAH AY
    eğer filitrenizi götürüp bırakırsanız kendileride montaj yapıyor ama benim filitreden daha önce hiç yapmamışlar hatta yapılmayabilirde dediler ama bırakırsanız kanaatimce yapamayacakları iş yok
    montaj dahil 10 ila 15 ytl arasında bir rakkam talep ediyorlar
    ellerinde honda cbk yada cbf 250 tiwester filitresi hazırda bulunuyor eskiyi verip yanında 10 ytl verdinizmi yenisini hemen alabiliyorsunuz
    bu konuda sorusu olan olursa yardımcı olurum
    _________________
    www.gezginmotorcu.com

    Başa dön


    Sponsor Linkler






    Tarih: Mesaj konusu:
    A.ŞIK ve Thesinner83 bunu beğendiler.
    MOTOSİKLETSİZ İNSAN ÖZGÜR DEĞİLDİR

  7. #47
    sudabatmayanadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Eylül 2007
    Şehir
    kadıköy-ist
    Motosikleti
    HERO HUNK
    eski hava filitrelerinizi mutlaka saklayın isteyen yukarda yazdıgım adreste kendine orjinal gibi filitre taktırabilir
    MOTOSİKLETSİZ İNSAN ÖZGÜR DEĞİLDİR

  8. #48
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    Alıntı dark_face adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    opar ın orjinal olduğunu düşünmüyorum. opar tofaşın yan sanayi parçalarını yapardı. motorunun orjinal filtresinden daha kaliteli olacağını sanmıyorum.

    hatta tekerlemesi bile vardı...
    opar elleme kopar!
    çinlilerden daha iyi mal üretecekleri kesin...
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  9. #49
    TORAMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    Aprilia Scarabeo 200 ie
    Kymco People S 200 ün hava fitresine yapılan bu operasyon orjinal gibi olmuş gerçekten.

    Ben yenilerde orjinal hava filtresi taktığım için henüz sıkıntım yok ama zamanı geldiğinde yapılabilir.

  10. #50
    mogli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2009
    Şehir
    İzmit-İstanbul Otobanı
    Motosikleti
    Fazer1000 - F650 GS
    Alıntı:
    dark_face Nickli Üyeden Alıntı
    opar ın orjinal olduğunu düşünmüyorum. opar tofaşın yan sanayi parçalarını yapardı. motorunun orjinal filtresinden daha kaliteli olacağını sanmıyorum.

    hatta tekerlemesi bile vardı...
    opar elleme kopar!
    çinlilerden daha iyi mal üretecekleri kesin...


    Uzun ve açıklamalı bir cevap yazmıştım size ama MT yine yaptı yapacağını ve DATABASE EROR dedi beni Saykoya bağladı gece gece....

    Kısaca sıradaki şarkımız OPAR'ın oljinal olmadığını düşünen Çinli'lerle kıyaslayan ve TAİWAN MALI'nın TÜRK MALI'ndan daha kaliteli olduğunu savunanlara OPAR'ın Resmi Sitesinden geliyor...

    Opar markası, Fiat Ricambi ve Fiat Accessori markaları ile birlikte Orijinal ve eşdeğer parçalarda, Diğer Marka, Akü, Aksesuar ve Yağ markaları ile birlikte Tofaş Türk Otomobil Fabrikası AŞ bünyesinde ve güvencesinde; 21.510 m2 depo alanı, 200 mavi ve beyaz yaka çalışanı ile 7 bölgede 75 ana bayisi ve 80.000'in üzerinde ürün çeşidi ile hizmet vermektedir.


    Türk Sanayi'sini o kadar basite alıp aşağılıyorsunuz ki sinirime dokunuyor !

    Bilmediğinizin farkına vardım yorumlarınızdan, Ferrarilerin bir çok parçası TÜRK SANAYİSİ tarafından üretiliyor. Hatta tek tek saymaya kalkarsak burada LOTUS tan BUGATTİ ye kadar giden bir liste çıkar...

    Daha dün Çinli'ler gelene kadar " aman abi bulaşma yanarsın" demiyor muyduk TAİWAN malları için?

    Neden ? Çünkü o zaman en alt kıstasımız bile ya Avrupalı ya yerliydi...

    Anlıyorum ki kalite sınıflandırması değişmiş.

    Tabi ki artık daha kaliteli üretiyorlar Taiwan'lılar. Lakin abartmayın iki dakka soluklanın...

    Yok mikron hesabı yok basınç oranı....

    Arkadaşlar 250 cc lik bir motorda me mikronun bahsediyorsunuz? Altı üstü kaç cm3 hava emecek? Eski Amerikan arabalarında çok hassas filtre mikron hesapları mı yapılıyordu? Bakın bakalım 500 000 den önce motoru yağ yakan var mı?

    Anlamadığınız şey, zaten oto filtresinin de aynı malzemeden üretiliyor olması.

    Tamam hadi, diyelim ki daha geniş delikler.

    8 mikron olmasın da 10 mikron olsun, ne fark eder? Bu filtreyi kullanan araç 500 000 yapmıyor mu? Demek ki o fark seni etkilemez. Sonuçta 10 mikronluk bir parça gayet rahat yakılabilir.

    Dersin ki kağıdı kalındır hava geçirgenliği azdır, anlarım. Doğru, ama onun da kolayı var. Tüm filtreler aynı kağıttan üretilmiyor ki !

    Komik olmuş tartışmalar.

    Ama beni kızdıran tek şey Türk Sanayisinden sanki Irak, Bulgaristan'mışcasına bahsetmenizdir.

    Lütfen bilmiyorsanız beyanda bulunmayın.





    Herşeyden ayrı,

    Ellerine sağlık hocam, süper olmuş. Yakın zamanda hava filtremi değiştirecektim iyi oldu öğrendiğim. Ben de yüksek cc li motorların yağ filtreleriyle ilgili bir iki şey paylaşacaktım ama vazgeçtim. İsteyen araştırınca buluyor zaten. İsteyen de gidip aynı parçaya 5 katı para versin umrumda değil. Ekonomi nasıl dönecek başka türlü?
    Motosiklet bir ULAŞIM aracı değil bir İSYAN aracıdır!
    Her şeyin Aslı Güzeldir!
    Ömürüm boyunca hatırlanacaksın aYe...

  11. #51
    Madv - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2008
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    GT250R
    benim keewaydeki sünger filtre bile motorumu götürüyorsa arkadaşın yaptığını cok doğru buluyorum.Bende yapacağım karşılaştırıp
    Kimse sana özgürlük veremez. Kimse sana eşitlik veya adalet veya başka birşey veremez. Eğer adamsan, sen alırsın.
    http://facebook.com/batuhanuludag

  12. #52
    sudabatmayanadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Eylül 2007
    Şehir
    kadıköy-ist
    Motosikleti
    HERO HUNK
    arkadaşlar, eskiden filitre imalatı yapmış yakın bir arkadaşım var, çok pahallı hava filitrenizi bulamıyorsanız, ben ona verip sizin adınıza yaptırabilirim... kendisi filitre olarak avrupa filitre kagıdı kullanıyor, ayrıca hangi mikron kagıt kullanılmışsa kagıt malzemesini bire bir koyup yapıştırıyor, her türlü filitreye kendi yöntemiyle çare var, geçen benim filitreyi ona yaptırdım...bire bir kendimde yapabiliyorum ama tabi biraz zahmetli oluyor o yüzden arkadaşa verip yaptırıyorum bire bir gibi oluyor....istanbul dışındakiler filitrelerini yaptırmak isterse kargo ile bana yollaya bilir yaptırıp kargoyla yollarız...boşuna fazla para ödemeyin,,,,zira benim arkadaş bu işin uzmanı eskiden filitre kalite imalat sorumlusu imiş bu işin püf noktalarını çok iyi biliyor...yaptırmak için bilgi almak için 05357480431 nolu telefonumdan arayabilir......
    MOTOSİKLETSİZ İNSAN ÖZGÜR DEĞİLDİR

  13. #53
    sudabatmayanadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Eylül 2007
    Şehir
    kadıköy-ist
    Motosikleti
    HERO HUNK


    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:42 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:37 ----------



    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:00 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:42 ----------

    arkadaşa verip yaptırdıgım filitre, yenisi 30 TL arkadaşa 10TLverip yaptırdım.. arkadaş bu işden iyi anladığı için aynı kalınlıkta yani mikron olarak aynı filitre kağıdı kullanıyor,, ayrıca garanti veriyor orjinalinden daha üstün malzeme kullandığını,hiç bir sorun çıkarmadıgı gibi daha uzun kullanacagımı ida ediyor. ayrıca filitrenin dışa gelen kısma gözenekli tül gibi bir parça kesip ufak cıvatayla sabitleyip filitreyi koymuş daha sonra silikonla yapışyırmış ayrıca honda twistır modellerini kuryeler çok kullanıyormuş, onların filitresi 70-80 TL cıvarında imiş onlarada orjinal gibi yapıyor. 15 TL alıyor... sizleri bilgilendirmek için yazdım, gerçiben daha tasaruflu olur diye sungerli sisteme dönüşmek için gene çalışma başlattım, aldığım fikirlere göre dogru yolda oluşum, şu an kendime uygun sünger çeşitlerini araştırıyorum, çalışmalarda kesin randıman alırsam sizlere gereken bilgileri vereceğim,,,, hepinize selamlar,,,, yarın nasip olursa fuara gideceğim orda hava filitresi sünger olanları inceleyeceğim........
    A.ŞIK bunu beğendi.
    MOTOSİKLETSİZ İNSAN ÖZGÜR DEĞİLDİR


3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler