Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Mıknatıslı karter tapası

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Geçenlerde ford cargo kamyonların karter tapasını gördüm ucunda mıknatıs vardı . "Ne için mıknatıs var" dedim ve karterdeki metal tozlarını toplayıp yağdan ayırmak için olduğunu anlattılar. Daha önce başıma gelen bir sorundan dolayı ben de motoruma güçlü bir mıknatıs alıp taktım. Bu arada google da da otomobiller için hazır satıldığını gördüm


    Şanzuman ve debriyaj dan dolayı yağımız çok metal talaşıyla doluyor. Hatta benim moto bir flanşı yemiş ve yağım berbat olmuştu. Tam da o sıralar yeni silindir almıştım yüksek cc olsun diye, söktüğümüzde metal tozlarının silindiri çizik çizik ettiğine tanık oldum. grepaj yapmış metal tozlarından dolayı.

    http://www.sahibinden.com/toyota_cor...XQQdisplayitem





    Alacağınız mıknatıs rare earth neodmiyum magnet diye geçiyor. 8 veya 10mm lik olandan 4-5 mm yükseklikte koyabilirsiniz tapanın yağa bakan kısmına

    Mıknatısın linki:
    http://urun.gittigidiyor.com/Neodymi...QQidZZ22919695


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Adanalı teşekkürler, ama bu vida karterin tam dibine yanaşmazsa alamaz metal tozunu,vida seçimi çok önemli,diş kaptırma riski var.
    Bu mıknatıslı tapa,1973 model Vw 1303'ümde de orjinalden var.

  3. #3
    aggressive - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Tgb X-Motion 250
    mıknatıslı tapa iyidir motoru güçlü eder

  4. #4
    mstf_gnc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    Esenyurt/İst
    Motosikleti
    Asya motor elegant 150
    Neodymium mıknatıslar 175° F (80° C) üzerindeki sıcaklıklarda mıknatıslık özelliklerini kaybetmeye başlarlar

    uyarıyı dikkate almaklazım :D

  5. #5
    Mesh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2014
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    TVS APAHCE ---KUBA KH150 12D
    konu hortlasın :D mıknatıs mutlaka olmalı motosıklette yag tıpasındasın cok buyuk önemi var

  6. #6
    ufukk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    kymco venox
    periyodik olarak yağ filtre değişimi yapın
    aşınan alüminyum parçalarda işe yaramaz
    tabi ki artı koruma sağlayacaktır
    eksi olarak da her yağ değişiminde ulan motor bu kadar aşınmış diye moral bozulacaktır
    misal saçlarımı şampuanlarken elime baktığımda 8 10 tane saç teli görünce moralim bozuluyor o yüzden elime bakmıyorum
    Mesh ve espresso bunu beğendiler.

  7. #7
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Arkadaşlar hep söylüyorum hazır yerini bulmuşken yine söyleyeyim,
    MOTORA KATKI KOYMAYIN SAKIN,

    dün bir müsteri geldi SUBAP SESİ yüzünden,
    motor AGK yani piyasadakı CG vitesli modellerden 125 cc,

    motorun KÜLBRÜTÖR üst kapağını açtım ve ortalık hüsran,
    motoru çalıştırdım üste yağ çıkmıyor!!!!

    motorun yağ tapasını açtım yağ akmıyor,filtreyi alime aldım komple içi BALÇIK dolmuş,
    çktim çıkarttım,
    sakız gibi süzülüyordu içindeki sıvı,
    Sahibine dedim NE YAĞ KULLANIYORSUNUZ ???

    abi motolube koymuştuk ama BİR KUTUDA KATKI KOYDUK dedi,
    işte dedim katkı bunu bu hale sokuyor,
    eğer gelmeseydın fazla dedıl belkı bugun belkı yarın motorunu kıtleyebılırdın dedim,,,

    ve motorun yağını yeniledik motordan bir duman çıkıyor akıllara zarar,,,

    Siz siz olun farklı fantazilere farklı ürün denemelerine bulaşmayın...
    Mesh, cool113 ve acayüp bunu beğendiler.

  8. #8

    Üyelik
    23 Nisan 2011
    Şehir
    istanbul-avcılar
    Motosikleti
    2014 CBR500R vs Dio 110
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar hep söylüyorum hazır yerini bulmuşken yine söyleyeyim,
    MOTORA KATKI KOYMAYIN SAKIN,

    dün bir müsteri geldi SUBAP SESİ yüzünden,
    motor AGK yani piyasadakı CG vitesli modellerden 125 cc,

    motorun KÜLBRÜTÖR üst kapağını açtım ve ortalık hüsran,
    motoru çalıştırdım üste yağ çıkmıyor!!!!

    motorun yağ tapasını açtım yağ akmıyor,filtreyi alime aldım komple içi BALÇIK dolmuş,
    çktim çıkarttım,
    sakız gibi süzülüyordu içindeki sıvı,
    Sahibine dedim NE YAĞ KULLANIYORSUNUZ ???

    abi motolube koymuştuk ama BİR KUTUDA KATKI KOYDUK dedi,
    işte dedim katkı bunu bu hale sokuyor,
    eğer gelmeseydın fazla dedıl belkı bugun belkı yarın motorunu kıtleyebılırdın dedim,,,

    ve motorun yağını yeniledik motordan bir duman çıkıyor akıllara zarar,,,

    Siz siz olun farklı fantazilere farklı ürün denemelerine bulaşmayın...
    Filtreyi derken-hava filtresi demi-yoksa Çinli parayı kıyıp yağ filtresi mi koymuş...
    The Power of The Dreams.

  9. #9
    Mesh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2014
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    TVS APAHCE ---KUBA KH150 12D
    serkan abi seni bi tamirci ve parçacı övdü senin söylediğin seylere inanıyorum (önceden tamircilere güvenmiyordum ama sana güveniyorum)



    sana gelecektim gidon için cok yağmur vardı kendım değiştirdim :D
    serkanADH13 bunu beğendi.

  10. #10
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Alıntı dyavol-77 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Filtreyi derken-hava filtresi demi-yoksa Çinli parayı kıyıp yağ filtresi mi koymuş...
    pek çok ÇİN MALI VİTESLİ VE SCOOTER'larda yağ filtresi vardır,,
    AGK,,CG, KÖYLÜ TİPİ modellerde sol alt yanda büyük bir vida başlı tapa vardır,
    onun altında YAĞ SÜZGECİ (filtre) bulunur,
    scooter'larda ise sağ alt tarafta yağ tapasının alt kısmında 17 numaralı büyük bir tapa vardır süzgeç onun içindedir,

    __________________________________________________ __________________________________________________ __________________________________________

    Merak ettim şimdi
    Kolay Kolay motorcu motorcuyu övmez ama demekki kalıplar yıkılıyor yavaş yavaş

    nasıl biri veya hangi firma bilgin varmı

    Ayyy Utandım ŞİMDİ
    Mesh bunu beğendi.
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  11. #11
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    pek çok ÇİN MALI VİTESLİ VE SCOOTER'larda yağ filtresi vardır,,
    AGK,,CG, KÖYLÜ TİPİ modellerde sol alt yanda büyük bir vida başlı tapa vardır,
    onun altında YAĞ SÜZGECİ (filtre) bulunur,
    scooter'larda ise sağ alt tarafta yağ tapasının alt kısmında 17 numaralı büyük bir tapa vardır süzgeç onun içindedir,

    __________________________________________________ __________________________________________________ __________________________________________

    Merak ettim şimdi
    Kolay Kolay motorcu motorcuyu övmez ama demekki kalıplar yıkılıyor yavaş yavaş

    nasıl biri veya hangi firma bilgin varmı

    Ayyy Utandım ŞİMDİ
    Utandırmayın lem adamı...
    Gerçekler acıdır Serkan..
    biberde acıdır...
    demekki mantıken sen gerçekten usta bir tamircisin...
    serkanADH13 bunu beğendi.
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  12. #12
    glock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul
    Genellikle arazi araçlarının diferansiyel kapaklarında da olur, Kendi aracımdan biliyorum ARB marka diferansiyel kapaklarında mıknatıslı tapalar olur dişlilerden gelen metal tozlarını toplamaya yardımcı olur.
    http://www.arb.com.au/products/arb-air-lockers-accessories/arb-diff-covers/

  13. #13
    forzaBJK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    Şebinkarahisar
    Motosikleti
    KTM 690 Enduro/SMC R
    mıknatıs can'dır.. ailecek önem veriyoruz..

  14. #14
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    işte aranan kan bu,,,


    http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-motosiklet-honda-xrv-750-africa-miknatisli-yag-tapasi-127105328/detay

  15. #15

    Üyelik
    28 Ağustos 2015
    Mıknatıslı yağ tapası almak istiyorum ama bulamadım. Son zamanlarda alan birileri var mı, nerden alabilirim ?

  16. #16
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    ben kendim yaptım mıknatıslı tapayı.

  17. #17
    stunc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2006
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    honda -titan -twister
    Ben size katılmıyorum. Katkıyi 1 kutu koyarsan olmaz. Üzerinde nasıl kullanacağın ne miktarda kullanacağın yazar. Katkılar tamirci düşmani olduğu için pek önerilmez.
    stunc -honda titan -honda twister
    motosiklet özgürce yaşamak, rüzgarla yaşırmak tır.

  18. #18
    cemdogu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2020
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    BMW F650 GS 2Spark (2004)
    Alıntı stunc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben size katılmıyorum. Katkıyi 1 kutu koyarsan olmaz. Üzerinde nasıl kullanacağın ne miktarda kullanacağın yazar. Katkılar tamirci düşmani olduğu için pek önerilmez.
    Malesef doğru bir yaklaşım değil.

    Motosikletlerde de, araçlarda da yağ katkılarının temel hedefi, yağ viskozitesini değiştirerek yağın akışkanlığını azaltmak, onu daha kalın bi hale getirmek.

    Bunun temel maksadı özellikle eski motorlarda, karbüratörlü makinelerde yağın daha kalın hale gelmesiyle, yağ yakmayı azaltmasıdır. Biliyorsunuz ince yağlar contalardan ve silindir kenarlarından daha kolay geçerek yanma odasına karışabilir. Bu durumda motosiklet duman atar, düzenli yağ kontrolü gerekir. Karbüratörlü makinelerde eskiden "Yağlı yakıt" kavramı vardı. Bu sayede yanma odasındaki olası sürtünmeler azalıyordu. Hatta bazı üreticiler yakıta eser miktarda yağ karıştırılacağını söylüyorlardı. Şu anda böyle bir gereklilik kalmadı zira benzinlikten aldığınız bütün yakıtlar, belirli normlara göre gerekli katkıları zaten içeriğinde barındırıyorlar.

    Şimdiki yağ katkıları malesef yağın balçıklaşmasına sebebiyet veriyor. Zira zaten kullandığımız motor yağlarının neredeyse tamamı gerekli katkıları içerisinde barındırıyor. Üzerine bir de biz yağ katkısı eklediğimizde lüzumsuz bir durum oluşuyor. Malesef kötü bir sürü hadise ile karşılaştık. İkinci el alınan bir motosikletin 200 metre sonra yolda kalması gibi. Önceki sahibi bakımında yağı değiştirmiş, ancak yine aynı bakımda yağ katkısı eklemiş motosikletine. Sonuç olarak egzoz sübabı düzgün hareket edemeyince ısınarak kırılıyor, silindir başında sıkışıyor ve nihayetinde silindir, kapak contası, egzoz sübap değişimi gibi orta derece bir masraf çıkartıyor sahibine. Bu tamamen şans bu arada, aynı parça bütün üst kapağı da heba edebilirdi.

    Aynı şeyi yakıt katkıları için söyleyemem ama. Ben de kullanıyorum ara sıra. Zira yakıtın yanma oranını artırıyor ve yanma odasını temizliyor. Motosiklet bu katkı kullandığında hararetini bir tık yükseltir. Bunu belki göstergede göremezsiniz ama katkı kattığınız depoda hafif bir duman atma söz konusu olabilir. Çünkü yanma odasında var ise kurumu temizler. Sürekli değil ama, ara ara kullanılmasını öneririm. Özellikle bizimki gibi kirli yakıtın meşhur olduğu ülkelerde, belki 5 depoda 1 kullanılmasını öneririm. Hep faydasını gördüm. Otomobilde de, motosiklette de.

  19. #19
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı cemdogu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Malesef doğru bir yaklaşım değil.

    Motosikletlerde de, araçlarda da yağ katkılarının temel hedefi, yağ viskozitesini değiştirerek yağın akışkanlığını azaltmak, onu daha kalın bi hale getirmek.

    Bunun temel maksadı özellikle eski motorlarda, karbüratörlü makinelerde yağın daha kalın hale gelmesiyle, yağ yakmayı azaltmasıdır. Biliyorsunuz ince yağlar contalardan ve silindir kenarlarından daha kolay geçerek yanma odasına karışabilir. Bu durumda motosiklet duman atar, düzenli yağ kontrolü gerekir. Karbüratörlü makinelerde eskiden "Yağlı yakıt" kavramı vardı. Bu sayede yanma odasındaki olası sürtünmeler azalıyordu. Hatta bazı üreticiler yakıta eser miktarda yağ karıştırılacağını söylüyorlardı. Şu anda böyle bir gereklilik kalmadı zira benzinlikten aldığınız bütün yakıtlar, belirli normlara göre gerekli katkıları zaten içeriğinde barındırıyorlar.

    Şimdiki yağ katkıları malesef yağın balçıklaşmasına sebebiyet veriyor. Zira zaten kullandığımız motor yağlarının neredeyse tamamı gerekli katkıları içerisinde barındırıyor. Üzerine bir de biz yağ katkısı eklediğimizde lüzumsuz bir durum oluşuyor. Malesef kötü bir sürü hadise ile karşılaştık. İkinci el alınan bir motosikletin 200 metre sonra yolda kalması gibi. Önceki sahibi bakımında yağı değiştirmiş, ancak yine aynı bakımda yağ katkısı eklemiş motosikletine. Sonuç olarak egzoz sübabı düzgün hareket edemeyince ısınarak kırılıyor, silindir başında sıkışıyor ve nihayetinde silindir, kapak contası, egzoz sübap değişimi gibi orta derece bir masraf çıkartıyor sahibine. Bu tamamen şans bu arada, aynı parça bütün üst kapağı da heba edebilirdi.
    Müsadenizle hataları düzeltmek isterim.

    Motor yağ katkılarının temel amacı konusunda büyük oranda haklısınız, tam olarak olmasa da (temelde dediğiniz için) yaptığı iş kabaca budur. Ancak her yağ katkısı viskoziteye müdahale etmez, bunu da belirtmek isterim.

    İkincisi; karbüratörlü makinelere eskiden "yağlı yakıt" koyulmasının nedeni, eski birçok motosikletin memleketimizde 2 zamanlı motorlar kullanmasıydı. İki zamanlı motor ile 4 zamanlı motor dışarıdan bakıldığında aynı görünse de yapıları tamamen farklı iki motordur. 2 zamanlı motorlar yakıtı silindire alırken hareketli birçok parçadan da geçirerek yağlamayı sağlar. Özellikle 2 zamanlı dizel motorlarda bu sorun olmazken, 2 zamanlı benzinli motorlarda yakıtın nitelikleri nedeni ile yakıt içerisine yağ eklenmesi gerekir. Motor, yakıt içine katılan yağı kullanarak iç yağlamayı yapar ve yakıtla beraber yakıp atık gazı portlardan atar.

    Diğer bir değişle günümüzde motosikletinizin motoruna yağ koymamanızın nedeni yakıt kalitesindeki değişiklikler değil, tercih edilen motor tipindeki değişikliklerdir.

    Ayrıca konunun şansla pek bir ilgisi yok. Siz motora üreticinin belirttiği, ona göre imal ettiği yağlayıcı yerine tamamen farklı kimyada ve bilinçsizce, içeriğini bilmediğiniz bir ekleme yapıyorsunuz. Bunun motor içinde nasıl bir etki yaratacağını deneyerek ve belirsiz bir zaman içinde öğrenmeniz elbette ki mümkün, lakin bu öğrenme şekli pek de ucuza gelmeyecektir.

    Alıntı cemdogu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynı şeyi yakıt katkıları için söyleyemem ama. Ben de kullanıyorum ara sıra. Zira yakıtın yanma oranını artırıyor ve yanma odasını temizliyor. Motosiklet bu katkı kullandığında hararetini bir tık yükseltir. Bunu belki göstergede göremezsiniz ama katkı kattığınız depoda hafif bir duman atma söz konusu olabilir. Çünkü yanma odasında var ise kurumu temizler. Sürekli değil ama, ara ara kullanılmasını öneririm. Özellikle bizimki gibi kirli yakıtın meşhur olduğu ülkelerde, belki 5 depoda 1 kullanılmasını öneririm. Hep faydasını gördüm. Otomobilde de, motosiklette de.
    Bu paragraf ise neredeyse tamamen hatalı olduğundan kısaca "yanlış" diyerek geçiyorum kusura bakmayın.

  20. #20
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Ben kendim yaptım tapayı deldim neodmiyum mudur nedir sunfix ile tapaya yapıştırdım canavar gibi kullanıyorum.Benim ki gibi yağ filtresiz motorlar için çok önemli.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler