Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

yağ ne çabuk bozulmus

    REKLAM ALANI
  1. #61
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ekim 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    racer 200
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sana abi tavsiyesi vericem....Motoruna mobil extra 4t yağ al... Rengi kırmızıya yakın.... Ben er5 te 8000 km biniyordum... Boşalttığımda hala kırmızı oluyordu... Hiç aşınma eskime görmedim..Ve motordaki şıkırtıları kesiyor.....

    tahmini 20 lira civarında... Bunu koy sonra buraya izlenimlerini yaz..
    abi senin tavsiyelerine her zaman uyuyorum zaten....
    ama bu yağda 10-40...tabikide kalite olarak daha iyi olur ama vites geçisleri gene aynı zor olmazmı...
    20-50 kullandığımda daha güzeldi vites geçisleri...
    magnetec de 10-40 buda 10-40 vites geçisleri fark edermiki...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı racer2000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi senin tavsiyelerine her zaman uyuyorum zaten....
    ama bu yağda 10-40...tabikide kalite olarak daha iyi olur ama vites geçisleri gene aynı zor olmazmı...
    20-50 kullandığımda daha güzeldi vites geçisleri...
    magnetec de 10-40 buda 10-40 vites geçisleri fark edermiki...
    Ben hiç bir sorun yaşamadım...Vites geçişlerini baz alma... Varsın sert geçsin... Önemli olan motorunu koruması ve performansı....
    Yoksa gres yağ koy motora şip şip geçer vitesin. Ama motoru cortlatırsın ..
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  3. #63
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ekim 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    racer 200
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben hiç bir sorun yaşamadım...Vites geçişlerini baz alma... Varsın sert geçsin... Önemli olan motorunu koruması ve performansı....
    Yoksa gres yağ koy motora şip şip geçer vitesin. Ama motoru cortlatırsın ..
    iyi bakalım bu seferde mobil koyalım bari...
    ya bu gres yağı çok seviyorum... her yerde ama her yerde kullanılıyor...

  4. #64
    Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    V STROM DL 650 Esmeralda
    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    racer2000
    Dostum motor yağlarının içinde bulunan özel deterjan formulü yüzünden yeni değiştirilen bir yağı 200-300 km sonra bile boşaltsan siyah olması normaldir.
    Ve iyi birşeydir. çünkü motor yağı görevini iyi yapıyor demektir.

    Eğer 2000 km geçse ve motor yağı tertemiz kalsa buradan motor yağının veya pompasının görevini tam yapmadığı ve motoru korumadığı anlaşılır.

    Yani bir problem yok.

    Ama bu Castrol magnatec, otomobiller için üretilmiştir.
    Motosiklet için faydalı değildir bilakis uzun süreli kullanımlarda motorda sorun çıkmasına sebeb verebilir.

    Sebebide motosikletlerde şanzımanın ve motor yağının aynı yağ ile yağlanmasıdır. Magnatec adındanda anlaşılacağı üzere manyetik bir etki ile adeta yapışıyor ve bizim motosikletlerimizin şanzımanın kaçırmasına sebep verebiliyor. Bu yüzden motosiklet için üretilmiş yağ kullanmalıyız.


    http://www.castrol.com/castrol/produ...tentId=7019437
    Castrolün sarı 1 litrelik kutularında satılan bu "Power1" ürünlerinden kullanman lazım. Castrol olmasa bile kesinlikle motosiklet için üretilmiş yağlardan kullanmanı tavsiye ederim. Uzun vadede motor sağlığı için önemlidir.

    Biraz uzun olacak ancak.....
    Bir iki yorum ile birlikte katılabileceğim tek yorum bu kardeşimizin yaptığı dır.
    Motor yağının kararmış olması eskidi ya da bozuldu anlamı taşımaz.
    Kararan yağ işlevini yapıyor ve kararmayan yağ ise motorunuzu tam korumuyor anlamındadır! yağın kararma nedeni,içerisinde yüzen partiküllerden dir ve bir müddet dinlendikten sonra zaten eski rengine yakın bir renk alır.

    Motosiklet motorlarına (marka önemli değil) 4T yağ dışında yağ kullanılmaz.
    Motosiklet motor yağları da Yüksek performans (SS) ve normal kullanım olarak tarifleyebiliriz.burada da genelde tam sentetik yağlar tavsiye edilse de,sık kontrol ve değişim yapılması durumunda yarı sentetik mineral yağları kullanıla bilir.

    Ben Almanya da da motosiklet ve otomobil kullandım ancak Türkiye de olduğu gibi hiç bir üretici 1000 - 2000 km de bir yağ değiştirin demiyor??
    2000km de yağ özelliğini yitiriyorsa ciddi bir sorun var demektir.Avrupa da yağ değişimleri ister otomobi ister motosiklet olsun 8.000 - 10.000km den önce yapılmaz eğer ağır ve zorlayıcı koşullar söz konusu değilse.

    Ben en son 30.000km de yağ değiştirdim ve şu anda 45.000km deyim. sık sık kontrol eder ve eksilen varsa 50-100ml ilave ederim.

    Tuhaf yorumlar yapmadan ve acaip tepkiler vermeden önce lütfen DÜNYA piyasasında 1'inci sıralarda bulunan ve sayısı ödüller almış Alman Motorrad dergisi ve benzer dergilere bir göz atın ya da tercüme ettirin çünkü tümü benzer yorum ve tavsiyelerde bulunur.

    Türkiye sanki petrol zengini bir ülke....motosiklet servisleri bu işten müthiş paralar kazanıyor hiç düşündünüzmü?

    benden bu kadar.
    Tarzım çok basittir.....
    Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum

  5. #65
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı Özer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Biraz uzun olacak ancak.....
    Bir iki yorum ile birlikte katılabileceğim tek yorum bu kardeşimizin yaptığı dır.
    Motor yağının kararmış olması eskidi ya da bozuldu anlamı taşımaz.
    Kararan yağ işlevini yapıyor ve kararmayan yağ ise motorunuzu tam korumuyor anlamındadır! yağın kararma nedeni,içerisinde yüzen partiküllerden dir ve bir müddet dinlendikten sonra zaten eski rengine yakın bir renk alır.

    Motosiklet motorlarına (marka önemli değil) 4T yağ dışında yağ kullanılmaz.
    Motosiklet motor yağları da Yüksek performans (SS) ve normal kullanım olarak tarifleyebiliriz.burada da genelde tam sentetik yağlar tavsiye edilse de,sık kontrol ve değişim yapılması durumunda yarı sentetik mineral yağları kullanıla bilir.

    Ben Almanya da da motosiklet ve otomobil kullandım ancak Türkiye de olduğu gibi hiç bir üretici 1000 - 2000 km de bir yağ değiştirin demiyor??
    2000km de yağ özelliğini yitiriyorsa ciddi bir sorun var demektir.Avrupa da yağ değişimleri ister otomobi ister motosiklet olsun 8.000 - 10.000km den önce yapılmaz eğer ağır ve zorlayıcı koşullar söz konusu değilse.

    Ben en son 30.000km de yağ değiştirdim ve şu anda 45.000km deyim. sık sık kontrol eder ve eksilen varsa 50-100ml ilave ederim.

    Tuhaf yorumlar yapmadan ve acaip tepkiler vermeden önce lütfen DÜNYA piyasasında 1'inci sıralarda bulunan ve sayısı ödüller almış Alman Motorrad dergisi ve benzer dergilere bir göz atın ya da tercüme ettirin çünkü tümü benzer yorum ve tavsiyelerde bulunur.

    Türkiye sanki petrol zengini bir ülke....motosiklet servisleri bu işten müthiş paralar kazanıyor hiç düşündünüzmü?

    benden bu kadar.
    Bazı konularda haklısın.... Ama kararma konusunda katılmıyorum....
    Mesela ben er5 e mobil koyuyordum... Yağın rengi kırmızıya yakın bir renk... 8-9 bin km sonra yağın rengi aşırı kara olmamakla birlikte biraz kırmızıya çalan renk barındırmaktaydı...
    Kızartma yağları bile 10 kez kızartmadan sonra kararırken bu yağların kararmamasını beklemek anlamsız olur... Motorun çalışma ısısından bu şekilde kararması normaldir... Kanımca özelliğini, rengini kaybetmeyen yağ makbuldür benim açımdan....

    Yağlar üretilirken yüksek ısıda bile özelliğini kaybetmemesi için milyonlarca dolar harcanıyor... Demek ki bişeyleri hesap etmek gerekiyor...... Diğer markalar hakkında yorum yapamayacağım çünkü kullanmadım....

    Arabamda castrol kullanıyorum 2000 kilometrede çamur gibi oluyor... Bidahaki değişime arabayada mobil koyacağım...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  6. #66

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Mobil mi satıyorsun alp_tunay

  7. #67
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ekim 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    racer 200
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mobil mi satıyorsun alp_tunay
    :p:p:p:p:p

  8. #68
    Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    V STROM DL 650 Esmeralda
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bazı konularda haklısın.... Ama kararma konusunda katılmıyorum....
    Mesela ben er5 e mobil koyuyordum... Yağın rengi kırmızıya yakın bir renk... 8-9 bin km sonra yağın rengi aşırı kara olmamakla birlikte biraz kırmızıya çalan renk barındırmaktaydı...
    Kızartma yağları bile 10 kez kızartmadan sonra kararırken bu yağların kararmamasını beklemek anlamsız olur... Motorun çalışma ısısından bu şekilde kararması normaldir... Kanımca özelliğini, rengini kaybetmeyen yağ makbuldür benim açımdan....

    Yağlar üretilirken yüksek ısıda bile özelliğini kaybetmemesi için milyonlarca dolar harcanıyor... Demek ki bişeyleri hesap etmek gerekiyor...... Diğer markalar hakkında yorum yapamayacağım çünkü kullanmadım....

    Arabamda castrol kullanıyorum 2000 kilometrede çamur gibi oluyor... Bidahaki değişime arabayada mobil koyacağım...
    Zaten bir yorum yapmasaydın şaşrdım sana
    aşağıda geçen yıl üşenmeden tercümesini yaptığım Motorrad Dergisinin link'i var okuyun biraz ufkunuz açılsın beaaa....
    yine de en önemli kısmını buraya tercüme edecğim tekrar:

    Sagt die Farbe des Öls etwas über die Qualität aus?
    Nein, ganz im Gegenteil. Wenn ein Öl schnell dunkel wird, heißt das nur, daß es Fremdstoffe in der Schwebe hält - und genau das soll es auch.


    Türkçe meali:
    Soru: Yağın rengi kalitesi ile ilgili bir bilgi veriyor mu?
    Yanıt: Hayır, tam aksine.Eğer bir yağ çabuk koyulaşıyorsa, bunun anlamı şu dur: Yağ içerisindeki yabancı partükülleri askıda tutuyor ve yapması gereken de tam bu dur.


    http://www.motorradonline.de/de/lexi...um-thema/41368
    Tarzım çok basittir.....
    Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum

  9. #69
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı Özer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zaten bir yorum yapmasaydın şaşrdım sana
    aşağıda geçen yıl üşenmeden tercümesini yaptığım Motorrad Dergisinin link'i var okuyun biraz ufkunuz açılsın beaaa....
    yine de en önemli kısmını buraya tercüme edecğim tekrar:

    Sagt die Farbe des Öls etwas über die Qualität aus?
    Nein, ganz im Gegenteil. Wenn ein Öl schnell dunkel wird, heißt das nur, daß es Fremdstoffe in der Schwebe hält - und genau das soll es auch.


    Türkçe meali:
    Soru: Yağın rengi kalitesi ile ilgili bir bilgi veriyor mu?
    Yanıt: Hayır, tam aksine.Eğer bir yağ çabuk koyulaşıyorsa, bunun anlamı şu dur: Yağ içerisindeki yabancı partükülleri askıda tutuyor ve yapması gereken de tam bu dur.


    http://www.motorradonline.de/de/lexi...um-thema/41368
    Kusura bakma da ben buna gülücem...
    Başkası yazsa hadi ordan sende derdim ama konu sen olunca içimdekileri yazayım...

    Şimdi şunda anlaşmak lazım... Motorun partikülleri yağı koyulaştırıyor sa renk olarak mı kıvam olarakmı?....

    Renk olarak koyulaştırıyoru konuşmak gerekirse neden koyulaştırsın ki?... Motorda siyah parçalar mı var?... Veya çok küçük parçalar renk olarak koyu renklimi gözü,küyor?...

    Yoğunluk olarak dersen katılırım... Motordan kopan partiküller yoğunlaştırır...

    Birde şunu anlamadım...Eğer motor yağı hemen koyulaşıyorsa ve senin dediğin geçerli olsaydı 3 yağ değiştirmede motor pert olurdu be Özercim...

    Motor haddinden fazla aşınıyor derdik buna o zaman.... Hımmm bu yağ da korumamış demekki... derdik....

    Ayrıca motor yağının görevini tam olarak anlayamamış bu motrrad a demeç veren kişi.... Motor yağının yapması gereken yağ partiküllerini askıda tutması değildir... Zaten istesede askıda tutamaz... Çok saçma bir açıklama... O yağ mutlaka motorun her tarafını dolaşacaktır.... Büyük partiküller filtrede kalacak küçükler habire dolanıp duracaktır.... Haksız mıyım?...

    Yağ hakkında bilinmesi gereken tek şeyi atlıyoruz... Yağın görevini tam yapıp yapmadığı.... Bunu da kullanım tecrübeleri ve motora koyduğunuzdaki değişiklikleri farketmenizle ortaya çıkar.... Bizim bir fabrika ortamımız olmadığına göre biz bu şekilde test etmeliyiz...

    Ama şunda hala ısrarcıyım.... Kullanılmış Yağın rengi kalitesini belli eder....

    Ben biraz gelenekçiyim... Herkesin dediğiyle pek hareket etmem... Kafama yatmassa motora yağ yerine su koyar öyle giderim...

    Sakın şahsi alma yazımı... Form ortamı beni asabi yaptı biraz... Şu izmirde zor bulunan dostlardan birisin....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  10. #70

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Motor yağı neden koyulaşarak kirli gibi görünür?
    Motor yağının görevlerinden birisi de temizliktir. Kaliteli bir motor yağı, içeriğinde ki dağıtıcı ve deterjan katıkları sayesinde motorda oluşan kurum parçalarını dağıtarak bünyesine alır, metal yüzeylere yapışmasını engeller. Metal yüzeylere yapışanları da deterjanla temizler. Bu nedenle de motor yağı kirlenir. Dolayısıyla kirli görünen motor yağı, görevini iyi yerine getiriyor demektir.
    Yukarıdaki alıntı castrolün sitesinde Sık Sorulan sorular kısmında yer alıyor.
    Buyrun linki : http://www.castrol.com/castrol/faq.d...urrentPage=2#4

  11. #71

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yukarıdaki alıntı castrolün sitesinde Sık Sorulan sorular kısmında yer alıyor.
    Buyrun linki : http://www.castrol.com/castrol/faq.d...urrentPage=2#4
    Castol kalitesini burada da göstermiş,açıklamalar çok güzel.,Castrol satmıyorum.

  12. #72
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mobil mi satıyorsun alp_tunay
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Castol kalitesini burada da göstermiş,açıklamalar çok güzel.,Castrol satmıyorum.
    Bikerede hocalığını göstersen de seninde fikirlerinden faydalansak?... Çala kaşık sallıyorsun...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  13. #73

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bikerede hocalığını göstersen de seninde fikirlerinden faydalansak?... Çala kaşık sallıyorsun...
    Sinirlenme yavrucuğum git Mobil al sen,oku denir sana

  14. #74
    Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    V STROM DL 650 Esmeralda
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kusura bakma da ben buna gülücem...
    Başkası yazsa hadi ordan sende derdim ama konu sen olunca içimdekileri yazayım...

    Şimdi şunda anlaşmak lazım... Motorun partikülleri yağı koyulaştırıyor sa renk olarak mı kıvam olarakmı?....

    Renk olarak koyulaştırıyoru konuşmak gerekirse neden koyulaştırsın ki?... Motorda siyah parçalar mı var?... Veya çok küçük parçalar renk olarak koyu renklimi gözü,küyor?...

    Yoğunluk olarak dersen katılırım... Motordan kopan partiküller yoğunlaştırır...

    Birde şunu anlamadım...Eğer motor yağı hemen koyulaşıyorsa ve senin dediğin geçerli olsaydı 3 yağ değiştirmede motor pert olurdu be Özercim...

    Motor haddinden fazla aşınıyor derdik buna o zaman.... Hımmm bu yağ da korumamış demekki... derdik....

    Ayrıca motor yağının görevini tam olarak anlayamamış bu motrrad a demeç veren kişi.... Motor yağının yapması gereken yağ partiküllerini askıda tutması değildir... Zaten istesede askıda tutamaz... Çok saçma bir açıklama... O yağ mutlaka motorun her tarafını dolaşacaktır.... Büyük partiküller filtrede kalacak küçükler habire dolanıp duracaktır.... Haksız mıyım?...

    Yağ hakkında bilinmesi gereken tek şeyi atlıyoruz... Yağın görevini tam yapıp yapmadığı.... Bunu da kullanım tecrübeleri ve motora koyduğunuzdaki değişiklikleri farketmenizle ortaya çıkar.... Bizim bir fabrika ortamımız olmadığına göre biz bu şekilde test etmeliyiz...

    Ama şunda hala ısrarcıyım.... Kullanılmış Yağın rengi kalitesini belli eder....

    Ben biraz gelenekçiyim... Herkesin dediğiyle pek hareket etmem... Kafama yatmassa motora yağ yerine su koyar öyle giderim...

    Sakın şahsi alma yazımı... Form ortamı beni asabi yaptı biraz... Şu izmirde zor bulunan dostlardan birisin....
    Sen asla vaz geçmeyeceksin benimle didişmeye değil mi
    Bende senin kardeşliğine çok önem ve değer veriyorum bu arada

    kardeşimizin verdiği linkden bir alıntı:

    Motor yağı neden koyulaşarak kirli gibi görünür?
    Motor yağının görevlerinden birisi de temizliktir. Kaliteli bir motor yağı, içeriğinde ki dağıtıcı ve deterjan katıkları sayesinde motorda oluşan kurum parçalarını dağıtarak bünyesine alır, metal yüzeylere yapışmasını engeller. Metal yüzeylere yapışanları da deterjanla temizler. Bu nedenle de motor yağı kirlenir. Dolayısıyla kirli görünen motor yağı, görevini iyi yerine getiriyor demektir.

    Ben bir konu üzerine yorum yapmadan önce rast gele değil,dünya üzerinde gerçek söz sahibi ve raporlarına %100 güvenilir firmaları araştırıyor ve oradan sağladığım bilgileri MT de paylaşıyorum.

    3 yıl önce motosikletimi servise götürdüm (adı önemli değil) ve bakım yaptırdım.
    Motor yağı 500km sonra hala nar kırmızısı gibiydi!!
    ertesi gün 3Lt yağ aldım ve kendim değiştirdim.50km sonra yağın rengi değişmeye başladı...bu da tağ iyi anlamında benim için.

    SON KEZ; kirlenen yağ iyi yağdır......
    Dipnot:
    Mt İzmir de tanıdığım ve şahsen tanımadığım ama tüm fikirlerimi paylaştığım ( bazen bağırarak ta olsa ) herkes çok değerli benim için
    Tarzım çok basittir.....
    Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum


4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler