Suzuki ve Hondalardaki Şase Sorunu
Reklamlar
-
Arkadaşlar fazla siteyi gezme fırsatım olmadığı ve siteyi tam tanımadığım için araştırma şansımda olmadı. İlk baştan söyliyeyim eğer böyle bir başlık varsa yönlendirmenizde yeterli olacaktır...
Konuya dönersek bir ustadan aldığımız bilgiye göre şuanda bütün honda ve suzuki racing-naked vs. şaseleri hafifletilmek amaçlı fabrika çıkışı olarak güçsüz hale getiriliyormuş..Açıkcası 40-50 km hız ile yapılan kazada şase kırılmasına bir açıklama getirmiş oldu ama yinede merak ediyorum, bunu bana ve arkadaşıma söyleyen ustanın atölyesindeki yamaha 2 ölümlü kazadan (Allah rahmet eylesin) sağlam şaseyle çıkarken suzuki ve hondalarda böyle bir sıkıntı olması mümkün müdür? Neden güçsüz yapsınlar sorumada böylece 5-6000 tl lik yeni şaseler almak zorunda kalsınlar oldu...
Bu doğru mudur değil midir? Bilgisi veya yetkisi olanlar açıklama yapabilir, hepbirlikte tartışmaya yardımcı olabilirlerse sevinirim..
İyi sohbetler
Reklamlar
-
Kim söylediyse tam tersini söylemiş,bilhakis hem hafifleyip hem sağlamlaştırılır,motor güçleri arttıkça bu zorunluluktur.
-
gsr600 ve gsxr600 de bu sorunun olduğunu duymuştum ( serkan yenidünya arkadaşımında bu konu ile ilgili üreticiyle yazışmaları var diye biliyorum ) ... üreticiler bu tip büyük hataların pek arkasında durmazlar !!! güzel bir konu ancak çözümü zor bir iş....
-
motorhocası adlı üyeden alıntı
Kim söylediyse tam tersini söylemiş
,bilhakis hem hafifleyip hem sağlamlaştırılır,motor güçleri arttıkça bu zorunluluktur.
Bende zorunluluk gözüyle bakıyorum ama ortada böyle bir sorun var...mantığı ne yazıkki devreden çıkarıcaz =)
Genel: Aklınızda ne duyduysa yazmış fikri oluştuysa düzelteyim Otomotiv okuyan bir kişiyim =))) bu konuyla alakalı bilgisi olanlarla bir tartışalım isterim...
-
Otomotiv mi Otomotiv+Otomotiv Öğretmenliği
-
ufuktan adlı üyeden alıntı
gsr600 ve gsxr600 de bu sorunun olduğunu duymuştum ( serkan yenidünya arkadaşımında bu konu ile ilgili üreticiyle yazışmaları var diye biliyorum ) ... üreticiler bu tip büyük hataların pek arkasında durmazlar !!! güzel bir konu ancak çözümü zor bir iş....
Acaba Serkan Yenidünya arkadaşımızı bu konuya yönlendirip bilgi ve tecrübelerini paylaşmasını rica edebilir misin?
Konuyu yararlı bulduğun için teşekkür ederim, çözümü inş bulucaz..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:32 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:31 ----------
motorhocası adlı üyeden alıntı
Otomotiv mi
Otomotiv+Otomotiv Öğretmenliği
Sakarya üni. Otomotiv öğr. =)) 2004 girişliyim.. yazdığından sanki seninde otomotiv okuduğunu anlamam gerekiyormuş gibi geldi =)
-
Uludağ Teknikerlik(95-97),Gazi-Öğretmenlik(97-01), böyle saçma bir düşünceye nasıl inanırsın,somut bir örnek mi var
-
elimizdeki tek örnek 2 kazalı motorsiklet.. inanmak değil bu konuyu araştırmak amaçlı söylüyorum...
-
Hipotez var mı
-
26 Aralık 2009, 01:46
#10
Böyle bir başlıkta açıldı ya artık ölsemde gam yemem
-
26 Aralık 2009, 01:51
#11
Ben de otomotiv öğretmenli 2005 girişliyim. Aslında motorlarda şase sadece motorları ve insanları taşımak için sonuçta 50km hız az değil bir insanın o hızda bile kurtulması zor tabi koruyucu ekipmanı yoksa kazadan sonra saseye kimse takmaz önemli olan kaza sonucunda sürücüyü en iyi şekilde koruyacak birşey yapılmalı örneğin 24000 liraya sağlam araç alabiliyorsunuz hatta 100km burnunuz bile kanamadan kurtulacak ama aynı fiyata 600cc sadece motordan ve şaseden ibaret bişey alıyorsunuz. Tabi motorun şase yeteri kadar sağlam olacak ama kaza yapılan yamaha bir işe yarıyacakmı. Üreticiler belki saseye kazayı abzorbe eden bir sistem için hafif yapmışlar enerjinin bir kısmını emerek kullanıcıyı en iyi şekilde korumak yada en az şekilde zarar görmesini sağlamak içindir.
-
26 Aralık 2009, 02:20
#12
ben bunun sadece k5-k6 gsxr1000 lerde oldugunu okumuştum oda amerikadakiler için geçerliydi.fabrika motorları geri çağırıp ek parça ile sağlamlaştırma yapıyordu.ama gsxr600 yada gsr600 için böle bişi ilk defa duyuyorum.
-
26 Aralık 2009, 04:09
#13
Şase'si, ön amörtisörlerin ve gidonun bağlı olduğu üçgenin, şaseye bağlandığı taraftan kırılmış bir GSR fotoğrafı gördüm. Suzukilerin şasesinin sağlam olmadığı söylentisi az'da olsa bilinir. Hatta Mersin Üniversitesinde Otomotiv okuyan bir arkadaşıma söylediğimde aynı sorunun Arabalarında'da olduğunu söylemişti.
Honda'nın şasesinin sağlam olmadığını ilk defa konu sahibinden duyuyorum ve hiç rastlamadım. Kaldı'ki Honda 4 büyükler arasında en sağlam olanı olarak kabul edilir. Yamaha R1'in de kuyruk uzantısının ana şase'ye bağlantısından kırıldığını Tek Teker Arif'in vidyosunda gördüm.
Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.
-
26 Aralık 2009, 10:14
#14
Bu tezler cok yanlis. Tum o markalarin ayni surat ayni kilo surucu ile ayni noktadan carparak kaza yapmasi gerekiyor ki bu sonucu cikarin. Oyle iki motor kaza yapti birinin sasesi dagildi oburu dimdik duruyor gibi laflar ancak sanayi ustalarinin yapacagi cahil muhabetlerden ibarettir. Hafiflik sandiginizdan daha buyuk saglamlik verir. Ama sasede ne gibi bir teknoloji kullanilmis , neden imal edilmis bunlari bile bilmeden yanlis yorumlamalara gitmemek lazim. Bu firmalarin Crash Test adi altinda kaza raporlarina ulasabilir iseniz daha iyi sonuc alacaginiza inaniyorum.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
-
26 Aralık 2009, 11:22
#15
ilk defa duyuyorum konunun takibindeyim
-
26 Aralık 2009, 12:41
#16
böyle bir genellemenin yanlış olacağı kanaatindeyim.şasenin kırılması yamulması tabiiki mümkündür.ancak kaza anında enerjinin hangi noktalara dağıldığını veya dağılmayıp tek bir noktaya denk gelip gelmediğini tespit edecek bir arkadaşımız olduğunu sanmıyorum.üreticiler bu durumları milyarlık ekipmanla defalarca test sonrası tespit edebiliyorken herşeyi taşıyan(kişi dahil) şasede risk alacaklarını hiç zannetmiyorum.aynı görünse dahi her kazada farklı parçalar kırılır.o kadar çok değişken vardır ki off of...saygılar sevgiler
-
27 Aralık 2009, 05:11
#17
Arkadaşlar ilk yazdığımı okuduğunuza eminim..Bu konu araştırma amaçlıdır, kişisel fikirleriniz, mantığı ve az bir teknik bilgisi olsa dahi herkesin kabul edeceği gerçeklerdir... Hemfikiriz!
Kamil Sayar kardeşim sağolsun msnden ulaşıp daha önceden MD de açılan konunun linkini ve bilgisini benimle paylaştı. Aradığımda açıkçası budur (örn: Amerika ile yapılan yazışmalar, Suzuki Türkiye ile yapılan yazışmalar görüşmeler)..
Konuyu ciddiye almak istemeyenler olabilir ama birçoğumuz ne yazıkki zar zor motorlarımızı alabiliyor ve açıkçası paramızın karşılığını varsa kronik sorunlarını parça kalitesini bilmek isteyebiliyoruz..
Genel olarak fikir paylaşmak gerekirse motorsikletlerin şaselerinin otomobillerdeki gibi darbe emmeleri amacı varmıdır bilemiyorum araştırmakta yarar var..Benim gibi, bir çoğumuz gibi otomotiv öğr. okuyan arkadaşıma teşekkür ederim.
Benim araştırmalarım sonucunda bende zamanında gsxr 1000 lerde böyle bir sıkıntı olduğunu gördüm.. Acaba gsr lardada var mıdır merakındayım..
Görüntüsü yada yazılı dökümanı var olan bir gsrdan bahsediyorsak paylaşmanı rica ederim.. En azından olayın detaylarını biliyorsan paylaşman çok makbule geçer..
Hondayla alakalı konu zaten bir ustadan duyulmuştur bir yargı değil duyulan bir konunun soruşturulması sırasında burda telafuz ettiğimiz bir şey.. Kimse hondalara çamur atmamakta ...
Tekrar etmek isterim bir tez, sav ortada yoktur, bu bir paylaşım olduğunu hatırlatayımki sanki savunuyorum gibi izlenim oluşmasın ...
Eğer bir çarpışma testleri var ise bulduğumda sizlerle paylaşacağım, fikir için teşekkür ederim.
Maddelerin mukavemetleri tabiki darbe gücü, noktası, darbe yüzeyi vs vs. gibi bir çok ayrı mekaniği olan bir konu aynı senin bahsettiğin gibi.. konu "kırılmaması lazım neden kırıldı" değildir..
Harcanan paralar ne kadar çok olsada şimdide geçmiştede hatalı üretilen araçlar olmuştur.. Acaba başlıktaki araçlardada var mıdır?
Herkesin yazdıklarını tekrar tekrar okuyup yanlış birşey yazmamaya çalıştığım için bazı şeyleri 1 den çok yazmış olabilirim, kendi yazdığımı tekrar tekrar okuyup minimuma indirmeye çalıştım.. Sizlerinde aynı özveriyi gösterdiğinize eminim... Tekrar paylaşımlarınız için teşekkür ederim..
Gelişmelerden haberdar edelim birbirimizi...
İyi sohbetler...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 06:11 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 06:10 ----------
motorhocası adlı üyeden alıntı
Hipotez var mı
Hocam bu arada hipotezde yok ahahahha
-
28 Aralık 2009, 18:56
#18
Aşağıdaki link'te kırılmış ve tamir kit'ii ile birlikte satışa sunulan bir gsxr şasesi var ayrıca..2'nci link de Amerikada yayımlanan geri çağırma aksiyonu ve ilgili şase numaralarını da bula bilirsiniz.
Söz konusu şase numaraları illaki ABD de olacak diye bir kaide yok! İtalya ve Almanya da da kırılan şaseler kayıt edilmiştir.
20mil süratte kırılan şaseler kayıt edilmiş.
konu ciddi ve biraz yabancı lisanı olan mutlaka internet üzerinde araştırma yapmalı 2005 ve 2006 mod.GZX-R 1000 almadan evvel.
Özellikle düşüncesiz ve çok agresif kullanmayı sevenler daha da dikkat etmeli şeklinde uyarılar var.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/SUZUK...42110009r25585
http://www.suzukicaliforniaframerecall.com/
Tarzım çok basittir.....
Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum
-
28 Aralık 2009, 19:04
#19
Teşekkürler,Özer.
Ama genelleme yok burada, Suziki Gsx-R 1000'in ilk çıkanlarında üretim hatası varmış belli şase numaralarında ve çağrılmış zaten kullanıcılar.
-
28 Aralık 2009, 19:10
#20
o ustanın bilgisi kadar bilgileri yokmu honda da suzukide çalışan mühendislerin.Ayrıca nice kazalar vardır 40 la gidip düşme şeklinden pert olan ve nice kazalar vardır 200 le giderken sadece grenajı kırılan.Avrupada çook sayıda alüminyum şase durduğu yerde yan yatmak sebebi ile pert oluyormuş.buda bi gereçk.Öyle her ustanın dediğine inanmayın bence sadece müşterilerine hava amak için herşeyden ve güncel olaylardan ve çok gizli bilgilerden haberim var havası estirmek için kafadan sallama bilgilerde söyleyebiliyor insan oğlu :D
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler