Kaskla ilgili soruna cevap verecek kadar bilgim var, dilim döndüğünce anlatayım, diğer soruları konunun ehli olan arkadaşlara havale ediyorum
Kaskın x-lite'ın giriş seviye kaskı. Yaşadığın hadise ise gavurların "lift" diye adlandırdıkları "kaskın yüksek hızlarda kendini bir kanat gibi yukarı çekme" eğilimi. Biraz açalım. Bir kaskın kalitesini etkileyen faktörler, rahatlığı, hafifliği, havalandırması vs. ve bir de tabii ki aerodinamisi. Bağzı kask üreticileri çıldırdıkları için değil, gerçekten kask üzerinde çok fazla emek ve zaman (ar&ge olarak da tanımlanabilir) harcadıkları için o meblağları talep ediyorlar. Dikkat ettiysen o kaskların çok artis duran şekilleri, ve arkalarında da genelde kocaman bir "spoiler"ları vardır. İşte bu sebebten dolayı. "X-lite 601'in aerodinamisi o hızlar için uygun değil" denebilir.
Arkadaşının da dediği gibi kayışı iyice sıkmak, kaskın altına balaklava giymek veya şu rüzgar sesini kesmek için satılan çene altı parçayı almak yardımcı olabilir. Olmayabilir de.
Bu arada bir hatırlatma yapmakta fayda görüyorum. Kaskınla o kadar fazla türbülans tecrübe ediyorsan, büyük ihtimalle yüksek oranda rüzgar sesine de maruz kalıyorsun. Birkaç sene sonra duymak (veya hala şimdiki kadar iyi duymak) istiyorsan, kulak tıkacı kullan. Bu sitedeki "ben bilinçliyim" diyen motorcuların %99'unun atladığı bir konu. Şimdiki motorcu nesilin, çocuklarıyla arasında derin bir iletişim problemi olacak, demedi demeyin
(Bu arada ben kullan at tipi 3m 1100-1110 kullanıyorum, memnunum).