evde olupta bizim bilmediğimiz akü şarz cihazı
Reklamlar
-
Evde bizzat akü şarjı yapmış biri olarak; saf su konabilir ama esas önemli olan akü içerisindeki plakaların zamanla kireç kaplanarak örtülmesi o nedenle aslında akü içindeki saf su değildir..Belli derişimde sülfürik asittir.. çok fazla su konması bu yüzdeyi bozar onun için siz evde şarjı boşverin gidin bir akücüye 5 tl ye şarj ettirin..Olay başkadır...
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
Reklamlar
-
serdarmert adlı üyeden alıntı
Evde bizzat akü şarjı yapmış biri olarak; saf su konabilir ama esas önemli olan akü içerisindeki plakaların zamanla kireç kaplanarak örtülmesi o nedenle aslında akü içindeki saf su değildir..Belli derişimde sülfürik asittir.. çok fazla su konması bu yüzdeyi bozar onun için siz evde şarjı boşverin gidin bir akücüye 5 tl ye şarj ettirin..Olay başkadır...
Olay basıma 6 sularında geldi tam alışveriş mağzasından cıktım marş basmadı marş pedalını açtım bas Allah bas Allah bas en sonun da çalsıtı bakalım yarın aküyü takacam deniyecem eğer yine basmazsa yeni akü zamanı gelmiş demektir
Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
Drift Religion
-
mach1 adlı üyeden alıntı
Olay basıma 6 sularında geldi tam alışveriş mağzasından cıktım marş basmadı marş pedalını açtım bas Allah bas Allah bas en sonun da çalsıtı bakalım yarın aküyü takacam deniyecem eğer yine basmazsa yeni akü zamanı gelmiş demektir
Mustafa abini verdiği bilgileri tekrar değerlendir..
Yaparken kesinlikle akü üzerindeki tüm kapakları çıkart..
Eğer herbir göz fokur fokur kaynıyorsa şarj tutar..Ancak aküne yükleme yapıp şarj tutabilirmi ona baktırt..Al akünü bence akücüye git..Onlarda hazır asit çözeltisi var istenilen konsantrasyonda önce onun değiştirirler....
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
-
serdarmert adlı üyeden alıntı
Mustafa abini verdiği bilgileri tekrar değerlendir..
Yaparken kesinlikle akü üzerindeki tüm kapakları çıkart..
Eğer herbir göz fokur fokur kaynıyorsa şarj tutar..Ancak aküne yükleme yapıp şarj tutabilirmi ona baktırt..Al akünü bence akücüye git..
Onlarda hazır asit çözeltisi var istenilen konsantrasyonda önce onun değiştirirler....
Akücüye gitmek farz oldu 10 km dolastim kapadım çalıstrıdım cok güzel aradan 2 saat geçti marş yine gıv gıv gıvvvvvvvvv kaldı.
Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
Drift Religion
-
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
-
serdarmert adlı üyeden alıntı
Konjektör arızasıda olabilir...
Önce aküyü kontrol ettirt..
Ancak işte bu durumda akücü sana yükleme yapıp şarj olabilirliği hakkında bilgi verir..
.Akü şarjı yapanlara git ama..
Motoru aküsüz çalıstırdığımda far iyi herşey iyi,aküyle 10km daha yaptım motoru kapattım 5 dk sonra bastım cıv diye aldı akşam baktım gıv diye kaldı yine sorun %99 akü.
Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
Drift Religion
-
mach1 adlı üyeden alıntı
Motoru aküsüz çalıstırdığımda far iyi herşey iyi,aküyle 10km daha yaptım motoru kapattım 5 dk sonra bastım cıv diye aldı akşam baktım gıv diye kaldı yine sorun %99 akü.
Kısa devrede olabilir bir yerde...
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
-
serdarmert adlı üyeden alıntı
Kısa devrede olabilir bir yerde...
Bugun bi arkadaş tavsiyesi ile kuru olan akünün kapağını açtım içine azar azar saf su koydum bir daha şarja taktım bakacam
Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
Drift Religion
-
mach1 adlı üyeden alıntı
Bugun bi arkadaş tavsiyesi ile kuru olan akünün kapağını açtım içine azar azar saf su koydum bir daha şarja taktım bakacam
Kuru tip aküye su mu koydun yani..
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
-
serdarmert adlı üyeden alıntı
Kuru tip aküye su mu koydun yani..
Bu aküler tamamen kuru değil jel akü bakımsız olarak geçiyor ama biraz su koyunca canlanıyormuş artık bakacaz
Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
Drift Religion
-
mach1 adlı üyeden alıntı
Bu aküler tamamen kuru değil jel akü bakımsız olarak geçiyor ama biraz su koyunca canlanıyormuş artık bakacaz
Olmaz öyle şey...
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
-
19 Aralık 2010, 17:51
#32
resim eklemeyi öğrendim ekleyeyim
şarzlı matkabımız bu markette satılan ucuz olanlardan
+ ve - uçları üzerinde yazıyor birbirine deydirmeden ters takmadan maşalı kablorla aldığımız akımı aküye tutturuyoruz
bu şekilde
---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:51 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:49 ----------
serdarmert adlı üyeden alıntı
Ya ne gerek var...16 tl ye aldım bi tane...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:40 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:39 ----------
müdür, anlamadım valla.
resim çek koysana sana zahmet.
bu resimler sırf senin için biraz geç oldu ama idare et
-
20 Aralık 2010, 00:45
#33
tr100a adlı üyeden alıntı
cub ımın aküsü boşalmaya başladı uzun süre kullanıp tam şarz olmadığından eski ustalar aküyü şarza düşük amperle bağlar uzun süre şarza tutardı kendini toplasın diye bende akümü şarza bırakınca 45-60 dakikada veriyorlar ben kendim eski usül şarz etmek istedim yani akü 4a olduhuna göre 400ma ile 10 saat napıcaz küçük şarz cihazımda yok internetten araştırdım akım sınırlayıcı bir kart yapsak adaptöre ekleyerek şarz işlemi yapsak (birazcık eloktronik bilgim var kart montajı yapabilirim) eee zaman yok bi sürü emek harca uyduruk birşey için ve müthüş zekam bende 18v ile calışan akülü vidalama aleti var onun şarz aleti benim akümü doldurmazmı dedim aldım elime ölçü aletini kendi orjinal aküsünde 18 volt 2.3 amperle başlayıp 0.48 ampere büşüyor 1saat içinde ben motorun aküsünü takınca12.8 voltl 0.45amperle başlayıptam 2.5 saat sonra14.3 volt 0.35 ampere düştü yani isediğimi çok iyi karşıladı mükemmel bir şarz aletim oldu yani akülü vidalama adaptörünü fişe taıp pil şarz yuvasının içinden (adaptörden direk değil) çünkü bu pilyuvasının içinde akım sınırlayıcı devre var + ve - uçlarını karıştırmadan uçlarında küçük maşalar olan iki adet kabloyla aküya bağlayıp şarza bağladım (şarz süresi 10 saat)makinada ısınmada yok çok güzel çalışıyor bu arada akülü vidalama öyle birkaç yüz liralık marka değil bim den alınan ucuz orta halli birşey birde akünün kapaklarını açtım gaz cıkışının olabilmesi için
aynen katılıyorum. ben de çalıştığım yerdeki hurda pos cihazının adaptörünü akü şarj cihazına çevirmiştim. yanılmıyorsam o da 18 v civarındaydı. yalnız benimki biraz fazla ısındığı için kendi plastik kutusundan çıkarıp hava alabileceği metal bir kutuya monte ettim, o da yetmedi bir de küçük fan taktım. ama 5-7Ah civarındaki aküleri mükemmel şarj ediyor. yeri gelmişken söyleyelim bir çok tamircinin kullandığı şarj cihazı aslında araba aküleri içindir ve en düşük şarj akımı 2,5A'dır. ama bu değer bir motosiklet aküsü için fazladır. ilk mesajda denildiği gibi akü kapasite değerinin 1/10'u olması gerekir. yani en fazla 1A.
-
13 Haziran 2014, 18:24
#34
Slm arkadaşlar 6voltluk akuyu5 voltluk adaptör sarj edermi acil cvp
-
13 Haziran 2014, 22:32
#35
yufkaci adlı üyeden alıntı
Slm arkadaşlar 6voltluk akuyu5 voltluk adaptör sarj edermi acil cvp
konu hort :D
"acil" kodlu çağrına binaen;
etmez. şarj cihazının voltajının şarj edeceğin bataryanın voltajından yüksek olması gerekir.
image is nothing without power, power is nothing without control.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler