İlk aldığımda da söylemiştim şimdi de söyleyeceğim bunu;
250 MCT görüntü, performans, fiyat üçlüsü içerisinde bana göre alınabilecek en iyi Çinli cruiser motosiklet ki ondan dolayı da satın almıştım
Yakıtı da en son ölçtüğümde performanslı kullanımda 4,3 lt idi 100 km'de..
Bahsettiğin uygulamaya benzer birşey yapmıştık yine bir çinliye. Biraz işe yaramıştı ama çok büyük hayaller kurma.
Motosiklet bir ULAŞIM aracı değil bir İSYAN aracıdır!
Her şeyin Aslı Güzeldir!
Ömürüm boyunca hatırlanacaksın aYe...
Kanuni fredom 200 ün motor kulakları http://http://www.kanuni.com.tr/Moto.../Freedom-200-5 lastik takozlu fakat titreşim varmış hemde balansör lü oldugu halde.Şambiyel ezilir gider.Lastigin etli kısmından kesseniz anca o dayanır belki ama hem çok zor hemde başarızızlıkla sonuçlanma ihtimali çok.Bir parça balanssız imal edilsede yüksek devirde titreşime meyil vermesi malzeme kalitesinden meydana gelmekte.Metalin yogunlugu her noktada eşit olmalı.Eriyik içinde agır metaller bir noktada toplandıgında yüksek devirde merkezden kaçma egilimi içine girerek titreşim olarak kendini hizzettirmekde.Hatda bu bazı parçalarda dayanabilecegi kadar yüke maruz kalsada metalin zayıf noktasından parçanın hasar görmesine-arızaya sebep vermekte.Şekil aynı fakat dayanım farklı.Metal olması gerektigi gibi bir içerige sahip degil.Kalite farkı burada ortaya çıkıyor.Devir düşürerek kullanım(dişli degişimi)tek çözüm gibi
arkadaşlar benm uygulamıştım bu yazdıklarınızdan,
fakat şambiyel ile değil,
kauçuk pullar yapmıştım dükkan varken,
somunlarımıda fiberli (Frenli) somun kullanmıştım,
fakat sıkıştırırken pek çoğu dağılıyor,
gevşek bırakırsanız o zamanda motor yerinden oynama yapıyor zamanla.
şimdilerde ETLİ BAKIR PUL arayışındayım.
birdiğiniz üzre motor içerisindeki somunların altlarında dahi bakır pullar vardır.
ve sıkılmayada ısıyada dayanabılıyor.
o şekılde daha kalıcı sonuçlar elde edilebiliyor.
fakat dendiği gibi komple vibrasyonun (Titreşimin) kesilmesini beklemeyiniz.
Varsa Komple Kesen Yazsın Deneyelim Görelim.
Motorum İçin Hiç Masraftan ve işçilikten kaçınmam çünki...
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
Öndişli büyütülebilr(bir diş),arka dişli küçültülebilir,arka lastik dış çapı daha büyük bir lastik ile degiştirilebilir.motor aynı hızda daha az devir çevireceginden titreşime girdiginiz hız 10-15 km daha artar.70 de titremeye başlıyorsa 80 de titremeye başlar.Maliyet 10-30 tl yi geçmez.Birde tez söyleyeyim kendime ait.Yeriniz müsait ise motoru eksozu söküp sürün,motorunuza muadil eski bir eksoz bulabilirseniz eksozu bogazından kesip küçükbir susturucu benzeri birşey takıp daha az ses ile sürebilirsiniz.Bu yalnızca bir tez.Ben MZ KASA FIRAT125 de denemiştim.Titreşim nerdeyse %80 azalmıştı.Ozaman çinliler olmadıgından eksoz biraz pahalıydı ve deneyememiştim,kesmeye kıyamamıştım.Kolay gelsin.
KONU HORT. ACİL YARDIM. yıl olmuş 2020 motor yamaha. mt 25 2020 kasa sağ elcikte 80den sonra muazzam bir titreme var.
sağ elcik titremekten eli gazdan bırakacak kadar oluyor. motor koruma demiri var gp kompozitin. motor giderken elini elcikten çıkar soldaki koruma demirini tut.normal bir titreşim. sağ elini bırak sağ koruma demiri tut. sanki metal bir parçayı darbeli matkap ile delermiş gibi muazzam el titreten bir titreme var.
işte bu titreme sağ elciğe vuruyor. ve sağ ayna sag elcik muazzam titriyor. sağ el uyusuyor.bu olayda sag eldeki titreme koruma demiri takılmadan da vardı.
kesin çözüm önerilerini bekliyorum. lanet 2 tane yamaha servisi bakım yaptı. motor titreşimi normal diyor yalan söylüyor. test sürüşü bile yapmamışlar.
bu sorunun çözümünü gideren kişiye 1000 tl verecem. bu titreşimin kellesine 1000 tl koydum.
Motor giderken dediğinize göre sorun motorda değil tahminen ön jant/ön lastik/ön teker mili üçlüsünden birinde. İlk olarak ön tekeri söktürüp motosiklet için uygun bir balans makinesinde çevirip jant ve lastikte sapma olup olmadığını kontrol etmenizi, balansını yeniletmenizi, ardından ön teker milinde eğrilik kontrolü için komparatör kullanmanızı, eğer eğri ise yenisi ile değiştirdikten sonra tekrar denemenizi öneririm.
Sorun düzelirse IBAN veririm, parayı atarsınız
üstat bu sağ ele vuran titreşim motordan geliyor.motoru padoka alıp.normal asfalta sürermiş gibi denedik. viteste boşta fark etmiyor. motor bosta dahi olsa. gaz verildiğinde motor 9bin cevirdimi ayna ya vuran titreşimi görüyorsun . (max 15bin çeviriyor mt 25 ) motor padokta iken motoru fazla boşta zorlamamadan baktın.viteste iken baktık.viteste iken padok sıkıntı olabiliyor. ondan boşta gaz verip 9bin devirlerde gelen titreşimi takip ettik yapabildiğimiz kadar.
motora gaz vererek eldiven ile motorun gidon bağlantı yerine oradan motorun şaşeye denk gelen Ön tekere yakın kısımlarında bu titreme olduğunu görüyorsun. bu normal bir titreme değil. zırıltılı bir şekilde muazzam bir güç var bu titremede . motorun tekeri falan değil olay. motor kendi boyle .atıyorum 2020 kasa mt25 kullanan 30 kişiden 20 sinde var bu sağ ele vuran titreşim.
koruma demiri de yok şu an. yine aynı sorun.istanbul avrupa yakasında bu şase ile motor bağlantı yerlerine lastik bir parça koyduracak bir Allahın kulu usta bulamadım.
ben istiyorum ki gidon hariç neresi titrerse titresin. umurumda değil. gidon titremesi gidip bir şekilde sağ ele vuruyor. sağ el anında ölüyor. gazı bırakıyorsun. tahmin et gazı bırakınca ne oluyor. motor yavaşlıyor. ne anladım ben bu motor sevdasından . motor bu titrer olayı bu olay kesinlikle değil. bu olay mt 25 2020 kasa için söylüyorum. başka motorlarda başka bir sorun olabilir.
forumlarda her bir motor için şase bağlantı yerlerine bir lastik koyduk yaptırdık diyenler var. bunun bir allahın kuluda videoya almamış. youtube her şeye video var bu titreşim olayına yapılanlar yok.
bildiğiniz bir yer varsa gideyim usta bir uğraşsın. yamaha bayileri test süğüşü bile yapmıyor. normal servislere gidip soruyorum. uğraşmıyorlar.
https://youtu.be/uOpWX4VMllY
Gidon topuzunun ağırlığını arttır. Olunca ibanımı atayım
https://hizliresim.com/HqKEAB foto eklemeye çalıştım. bu topuz olayını araştırmıştım.bir işe yaramıyor. ecnebiler bu olayı anti vibration hands diye youtube videolarına eklemiş. ben de bu olayı araştırıken artim motora denk geldim. senin attığın bu videoyu başka biride attı facebook grubunda. şirinevler istanbulda yeri. müşteri ile diyalogları ilginç. gidin görün. her türlü aksesuar var.ama esnaflık anlamında begenmedim.
neyse kırmızı jant olduğundan kırmızı gidon topuzu taktırdım. ben görmesem raf ta yok demişlerdi. neyse kırmızı topuz takıldı. sonuç itibari ile takılan topuz aliminyumdan ve ağırlık olarak yeterli değil.ellerinde en ağır olan buymuş dediler.tek tip bir şey zaten.sadece her motorun gidon içi boyutu farklı olduğundan ona uygun diyelim. bu işlem işe yaramayınca yine arayış içinde bir ustaya sağ el titreme sorunu gidermek için yapılanları anlattım. onun bir önerisi olurmu diye.
dediki son gittiğim usta. bu takılan topuzlar aliminyum .ve bir etkisi olmaz.bu iş anca sanayide bunun çelik olanını yaptıracaksın.o ağırlık yapacak. onunda dengeli yapamadıklarını varsayarsak yine bir işe yaramayacak. bu tür şeyler para tuzagıdır .görselden başka bir işe yaramaz dedi.
yani benim ne kadar bu konuya vakif olup. denemediğim şeyler kalmadığını hatırlatmak istiyorum. tek yöntem kaldı. şaşe ile motor birleşim yerlerine yanmaz silikon conta pul takmak. bunu da yapacak ustaya denk gelmedim.bu olayı da forumda çok dinlendirdikleri ve %80 gibi oranda azaltıklarını söyleyenler yüzünden denemek istiyorum. nasıl bir lastik nereden bulunur bu tür şeylere giren bile yok. ben yaptım oldu mantığı her yerde.
bu şekilde yönlendirebilecek istanbul avrupa yakasında bir usta varsa gidecem ben bulamadım daha.
sonuç hüsran. sanayide tornacıda gidon topuzunu metalden yaptırdım. orjinal ler 64 gr falan. bunun 3 katı 190 gr iki tane topuz yaptırdım. ortası 6mm vida alyan ile olacak şekilde taktım. sonuç gidondaki titreşim değişmedi. azalmadı. azaldı desem yalan olur. öyle aman aman bir değişim olmadı. boşta iken gaz verince mt25 2020 kasa . boşta gaz verince aynaların arkasına elinizi koyun 9 bin devirde ayna arkaları zırıltılı bir şekilde yüksek frekans titreme var.
gidon kelepçesi altına bisiklet iç lastiği sardım .test yaptım. sonuç yine aynı. geçmiyor gidona gelen titreşim.
gidonun kelepçe altındaki somunlu vida kaucuk pul yaptım koydum. sıktım. test yaptım sonuç yine aynı. gidondaki titreşim geçmiyor. 9bin devirde oluyor. yada 2nci 3 viteste motoru kullandığında . yogun trafikte iyice hortluyor.
ne salak bir titreşim ya. nasıl olurda geçmez. bisiklet lastiği taktım diyenler vardı. sase ile motor arasına. milimetrik boşluk bile yok. motor ile sase arasında .nasıl yaptınız ne yaptınız. foto atın dedik gruplarda bu forumlarda. herkes çil yavrusu gibi kaçışıyor. yok mu bu gidona gelen titreşimi kesme yöntemi. yapanda bir foto atsın yahu.
Titreşim problemi olanlar şu videoyu izlesin belki faydalı olur mantıklı işler yapılmış
Galiba vibrasyona alışığım, beni rahatsız etmiyor daha. Ancak titriyor bildiğin elcik. Acaba tur camı ile alakası var mı? Herkes genel olarak böyle bir sorundan bahsetmiş.
Tek silindir 2015 model Sym wolf kullanıyorum gidon ve peglerde titreşim hissediliyor ama öyle rahatsız edici boyutta değil kesinlikle. Çift silindir 2020 model bir motosiklette bu boyuttaki bir titreşim kesinlikle anormal bir durum. Montajda bir yerde hata ya da eksik mi var diyecegim ama o da çok zor.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)