Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

silindir keçesi

    REKLAM ALANI
  1. #1
    enes_007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2009
    Şehir
    ANTALYA/korkuteli
    Motosikleti
    Yamaha RX 135 KİNG(Fıghtıng Spırıt)
    arkadaslar benm silindr ile üst kapak arasındaki keçe orjinaline göre kalın.kalın olması basıncı arttırmı azaltırmı
    Kanuni Breton 125 siyah,Yamaha YBR 125 siyah (2009),Yamaha RX 135 KİNG(Yeşill)-Yamaha RX135 KİNG,(Sİyahh) Black


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    29 Ocak 2008
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    italjet dragster 180. gilera runner
    basıncı azaltır.. patlama alanı ne kadar dar olur ise o kadar iyi performans alırsın.. tabiki benzin hava degerleride dar alana göre ayarlı olması lazım...

  3. #3
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4

    Kapak contası

    Alıntı enes_007 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaslar benm silindr ile üst kapak arasındaki keçe orjinaline göre kalın.kalın olması basıncı arttırmı azaltırmı
    Önce bir düzeltme yapalım.Silindir Üst Kapak Contası.Keçe sözü yanlış burada.Keçe yağ sızıntısı önleyen elemanlara denir.Kapak contası kısmen metal yanmaz sert malzemeden üretilir.Sıcağa ve basınca dayanıklı olmalıdır.
    Kalın conta (ama ne kadar kalın) prensip olarak yanma odasının hacmini arttıracağı için sıkıştırma oranı,dolayısıyla basınç azalır.

  4. #4
    enes_007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2009
    Şehir
    ANTALYA/korkuteli
    Motosikleti
    Yamaha RX 135 KİNG(Fıghtıng Spırıt)
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Önce bir düzeltme yapalım.Silindir Üst Kapak Contası.Keçe sözü yanlış burada.Keçe yağ sızıntısı önleyen elemanlara denir.Kapak contası kısmen metal yanmaz sert malzemeden üretilir.Sıcağa ve basınca dayanıklı olmalıdır.
    Kalın conta (ama ne kadar kalın) prensip olarak yanma odasının hacmini arttıracağı için sıkıştırma oranı,dolayısıyla basınç azalır.
    sağolasın abi gayet açık anlatmışsın.
    Kanuni Breton 125 siyah,Yamaha YBR 125 siyah (2009),Yamaha RX 135 KİNG(Yeşill)-Yamaha RX135 KİNG,(Sİyahh) Black

  5. #5
    denizcimuzaffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Beat ve denizciforesight :))
    Alıntı enes_007 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaslar benm silindr ile üst kapak arasındaki keçe orjinaline göre kalın.kalın olması basıncı arttırmı azaltırmı
    Arkadaş,

    silindir üst flenci ile Cover dediğimiz üst kapak arasındaki contadan bahsediyor isen: özellikle küçük hacimli motosiklet motorlarında orijinal olması çok önemlidir. Sıkıştırma sonu basıncını değiştirdiği gibi, yanma odası biçiminide değiştireceğinden yanma verimi azalacak, güç düşecektir. senin sorduğun kalın olması durumunda sıkıştırma sonu basıncı düşecektir. uygun birşey değil. (Modifikasyondan, deneme yanılma ile elde edilmiş tecrübelerden bahsetmiyorum elbette. O iş kendi içinde bir derya ve genelde tecrübelere dayalı.)
    Poturdak

  6. #6

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Üsküdar
    Peki arkadaşlar Enes sayesinde sorunun cevabını ögrendik.Peki bir soruda ben sorayım ek olarak örnegin:125 cc bir motor.Bunu 140-150 cc ye çevirmek için gömlek degiştirdik.Daha geniş bir gömlek-piston-segman ile cc yi yakaladık.silindir kapagını aynen yerine oturttuk(traşlama yada kalın conta yok)Sıkıştırma sonu basıncı arttımı? Azaldımı ?.Bunu şunun için sordum.birçok tamirci bu işi deniyor.Kimi motor sahibi memnunken kimi tekrar eski cc ye dönmek zorunda kalıyor.Tiksiniyor çünki.Git gel sök tak......

  7. #7
    denizcimuzaffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Beat ve denizciforesight :))
    Alıntı piranha dört adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki arkadaşlar Enes sayesinde sorunun cevabını ögrendik.Peki bir soruda ben sorayım ek olarak örnegin:125 cc bir motor.Bunu 140-150 cc ye çevirmek için gömlek degiştirdik.Daha geniş bir gömlek-piston-segman ile cc yi yakaladık.silindir kapagını aynen yerine oturttuk(traşlama yada kalın conta yok)Sıkıştırma sonu basıncı arttımı? Azaldımı ?.Bunu şunun için sordum.birçok tamirci bu işi deniyor.Kimi motor sahibi memnunken kimi tekrar eski cc ye dönmek zorunda kalıyor.Tiksiniyor çünki.Git gel sök tak......
    Arkadaş,

    Silindirin genişlettiniz ve pistonu da değiştirdiniz eyvallah. ancak tahminen sıkıştırma sonu basıncını tekrar yakalayabilmek için piston kafası da silindir kapağına mümkün olduğunca yaklaşabilecek şekilde yapılmıştır (imalat yaptılar ise?). Eğer sadece silindir ve piston değiştirilmiş ise ve yanma odası hacmini küçültecek bir başka tedbir alınmamış ise (Örnek: piston kolunun altına shim denen ince çelik layner parçaları koyarak pistonu yükseltmek gibi) sıkıştırma sonu basıncın düşmüştür ki sırf bu bile yanma verimi ve buna bağlı olarak motor gücü düşürecektir. Sadece basınçları yakalamak da öenmli değildir tek başına. Yanma odası dediğimiz kısım, birçok silindir kapağı biçimi ve piston kafası şekli denenerek ve her denemede laboratuar ortamında test edilerek yapılmıştır (üzerinde mühendislik olan hemen hemen her makinede) bu yüzden bu yanma odası forumunu değiştirmek dahi amprik sonuçlara dayanılmadan yapıldığında verimii ve gücü düşürecektir. bazen iş tesadüfe kalabilir ki ender ihtimallerdendir.
    Poturdak

  8. #8

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı denizcimuzaffer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaş,

    Silindirin genişlettiniz ve pistonu da değiştirdiniz eyvallah. ancak tahminen sıkıştırma sonu basıncını tekrar yakalayabilmek için piston kafası da silindir kapağına mümkün olduğunca yaklaşabilecek şekilde yapılmıştır (imalat yaptılar ise?). Eğer sadece silindir ve piston değiştirilmiş ise ve yanma odası hacmini küçültecek bir başka tedbir alınmamış ise (Örnek: piston kolunun altına shim denen ince çelik layner parçaları koyarak pistonu yükseltmek gibi) sıkıştırma sonu basıncın düşmüştür ki sırf bu bile yanma verimi ve buna bağlı olarak motor gücü düşürecektir. Sadece basınçları yakalamak da öenmli değildir tek başına. Yanma odası dediğimiz kısım, birçok silindir kapağı biçimi ve piston kafası şekli denenerek ve her denemede laboratuar ortamında test edilerek yapılmıştır (üzerinde mühendislik olan hemen hemen her makinede) bu yüzden bu yanma odası forumunu değiştirmek dahi amprik sonuçlara dayanılmadan yapıldığında verimii ve gücü düşürecektir. bazen iş tesadüfe kalabilir ki ender ihtimallerdendir.
    ben de sorayım aklımda soru kalmasın . olayı kesinliğe bağlayalım.
    basınç neden düşüyor. sıkıştırma oranı neden değişsin 9:1 olan basınç 9 birim küp havayı bir birim küpe sıkıştırıyor. yani yükseklik sabit.
    yükseklik sabit olunca pistonun sıkıştırma için gittiği mesafe sabit, kalan mesafe sabit.pi r kare h tan değişen sadece r kare. bir de üst kapağı kenarları dahil oluyor değiştirirse o biraz değiştirir değil mi .

    bir tek subaplar değişmediği için içeri alınan hava az olduğu için basınç düşer. bunun haricinde bir şeyi vurguladınız mı onu soracaktım.
    beim motonun hem 125 liği hem 150 liği var sıkıştırma oranı biyel kolu uzunluğu aynı krank aynı. strok mesafesi aynı. hatta ben 3-4 ay önce 150 cc olan motorumu 165 cc yaptırdım. büyük silindir ve piston alarak. şu an son derece verimli ve hızlı. 125 cc olan model de 49.5 strok 57 mm çap var . 150likte 49.5strok 62mm piston var şu anda da 163 lükte 49.5 strok 63.5 mm piston var.

    yazınızın bu kısmını fabrika çıkışlı motolarda yapmıyorlar 125 likle 150 liğe sadece subap büyüyor."(Örnek: piston kolunun altına shim denen ince çelik layner parçaları koyarak pistonu yükseltmek gibi)"


    yani diyeceğim subap az hava aldığı için mi basınç düşer dediniz

  9. #9
    melocann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Temmuz 2007
    Şehir
    karaman
    Motosikleti
    YaMaHa YzF R25
    Alıntı piranha dört adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki arkadaşlar Enes sayesinde sorunun cevabını ögrendik.Peki bir soruda ben sorayım ek olarak örnegin:125 cc bir motor.Bunu 140-150 cc ye çevirmek için gömlek degiştirdik.Daha geniş bir gömlek-piston-segman ile cc yi yakaladık.silindir kapagını aynen yerine oturttuk(traşlama yada kalın conta yok)Sıkıştırma sonu basıncı arttımı? Azaldımı ?.Bunu şunun için sordum.birçok tamirci bu işi deniyor.Kimi motor sahibi memnunken kimi tekrar eski cc ye dönmek zorunda kalıyor.Tiksiniyor çünki.Git gel sök tak......
    bu konuda az çok tecrubem var mondial 125kt'yi 150cc'ye çevirmiştik ama silindir kapağını değiştirmedik peformansta pek etki etmemişti ama tork'ta yni çekiş artmıştı onuda dişli buyuterek çözdük ama motorda bi türlü ısınma problemini halledemedik çok çabuk ısınıyıp şişiyor ve performanstan düşüyordu nedeni ise silindir üst kapağının traşlanmaması yanma odasının dar geldiğinden kaynaklı ama bizim üst kapakta traşlanacak mesafe kalmadığından oyle kaldı ust kapaüı değiştirmek istedim ama ne kadar kendi malım olsada bu işlere babam kızdığı için belli olur diye onuda değiştiremedim


    sonuç o kadar masraf o kadar emek çöpe ve 125'e geri dönüş
    kendini bişey zannedenlere uyuz oluyorum:

    bilmiyorlar ki bugun bana yarın sana

  10. #10
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Yurt dışındaki modifikasyonları inceledim adamlar direk silindiri değiştiriyorlar gömlek açma olayı yok silindir takımını getiriyorsun(içinde pistonu sekmanı silindiri)altında yazıyor mesela 125cc ve üzerindeki motorlara uyuyor
    Buradan bakabilirsiniz:http://www.naraku.com.tw/index.php?article_id=29
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  11. #11
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    Alıntı melocann adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu konuda az çok tecrubem var mondial 125kt'yi 150cc'ye çevirmiştik ama silindir kapağını değiştirmedik peformansta pek etki etmemişti ama tork'ta yni çekiş artmıştı onuda dişli buyuterek çözdük ama motorda bi türlü ısınma problemini halledemedik çok çabuk ısınıyıp şişiyor ve performanstan düşüyordu nedeni ise silindir üst kapağının traşlanmaması yanma odasının dar geldiğinden kaynaklı ama bizim üst kapakta traşlanacak mesafe kalmadığından oyle kaldı ust kapaüı değiştirmek istedim ama ne kadar kendi malım olsada bu işlere babam kızdığı için belli olur diye onuda değiştiremedim


    sonuç o kadar masraf o kadar emek çöpe ve 125'e geri dönüş
    işte hata 125cc yi 150 cc yaptın kesinlikle kapak 150cc nin kapağı olacak eski kapağı kllandığın için sıkıştırma basıncı arttı buda aşırı ısınmaya neden oldu düşünsene bir kere silindiri pistonu büyüttün kapaktaki sıkıştırma odasını niye küçültüyorsun olurmu hiç onuda büyütücen

  12. #12
    Nipp10 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2009
    Şehir
    Antalya merkez
    Motosikleti
    91 Honda CG 125
    Sıkıştırma oranını arttırcam diye supaplar, pistona delik açmasın??
    тнє ρσωєя σƒ ∂яєαмѕ... www.facebook.com/ugurbas

  13. #13

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Üsküdar
    tr100a DEMİŞKİ:

    Alıntı:
    melocann Nickli Üyeden Alıntı
    bu konuda az çok tecrubem var mondial 125kt'yi 150cc'ye çevirmiştik ama silindir kapağını değiştirmedik peformansta pek etki etmemişti ama tork'ta yni çekiş artmıştı onuda dişli buyuterek çözdük ama motorda bi türlü ısınma problemini halledemedik çok çabuk ısınıyıp şişiyor ve performanstan düşüyordu nedeni ise silindir üst kapağının traşlanmaması yanma odasının dar geldiğinden kaynaklı ama bizim üst kapakta traşlanacak mesafe kalmadığından oyle kaldı ust kapaüı değiştirmek istedim ama ne kadar kendi malım olsada bu işlere babam kızdığı için belli olur diye onuda değiştiremedim


    sonuç o kadar masraf o kadar emek çöpe ve 125'e geri dönüş

    işte hata 125cc yi 150 cc yaptın kesinlikle kapak 150cc nin kapağı olacak eski kapağı kllandığın için sıkıştırma basıncı arttı buda aşırı ısınmaya neden oldu düşünsene bir kere silindiri pistonu büyüttün kapaktaki sıkıştırma odasını niye küçültüyorsun olurmu hiç onuda büyütücen
    İşte beni tatmin eden cevap.Tvs ve ybr de deneyen birçok tamircinin yüksek hıza ve devire ulaşma sorunu ve mak. ömür konusunda tatmin olamamalarının sebebi :yüksek basınç ın getirdigi avans bozuklugu(erken ateşleme:yüksek basıçda,devirde)hararet in verime ve mekanikömre olumsuz etkileri. Cc yi degiştirmeden biraz basınc yükseltip güç alabilmek için çok azkafa traşlatmak mantıklı.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler