Bu dört resimde anlatmak istediğim kayış değiştirme ve veya ön varyatör veya arka varyatör değiştirme işleminde , kayışın kasnaklara oturturulması...
Krank mili ve arka varyatör milinin sabit oluşu , kayışı ancak bu şekilde yerine oturtabilmemize imkan vermektedir....
Kayış ön varyatörün kasnakları açık olduğundan ,kasnak miline oturur..,,,,,.Kayışa esneklik verebilmek için arka varyatör kasnakları arasını açıp kayışı kasnağın dibine kadar oturtmak gerekir.......Bunun için
ben çekiç sapını tahta rendesi ile eğelıyerek V halıne getirdim...
Çekiç sapını kasnak arasına soktum sağa sola kanırtarak kasnak yayını ittirdim arasını açtım ve kayışı arka varyatör kasnağının dibine kadar yerleştirdim...Ve kayışı ön ve arka varyatör kasnaklarına yerleştırmiş oldum...
Kayış takma olayını inşallah anlatabilmişimdir.........
[B]Burada kasnaklar üzerindeki ,,,( hız artışı veya motorumuzun hızında belirli düşüşünü gözlemliyor ve şikayet ediyorsak ) sebebi motor veya karbüratör ayarı dışında yüzde yüz ön varyatör veya kayış aşınmasından kaynaklanmaktadır.......... B]
Ün varyatördeki kasnak bilyaları motor devri artişinda kayışı yukarıya şıkartamazsa motor yüksek devirde de çalışsa hızlanamaz...
Resimlerini gördüğünüz varyatör parçaları ,ön varyatör 9400 Km de fakat bitmiş durumda bilyelerin hepsi yarı yarıya bitmiş durumda . Kayış 4400 km de onun durumu çok iyi çıktı fakat açmışken değiştirdim ,,arka varyatör de iyi durumda dikkat edilirse balatalar çok az aşınmış fakat volan tası ve balatalar üzerinde aşırı parlaklık vardı. Değiştirmek gerekli veya çok iyi zimparalamak gerekir..Resimde tas ve balatalar zımparalı durumda...
Bu üç resimde de sizlere varyatörleri sökebilmek için gerekli aparatı , yapılış ve malzemelerini anlatacağım,,,
Kare demir ..
Malzemesi .... 35 cm 10 X 10 mm kare demir. 30 mm 4 parça kare demir kesilecek ve 35 cm kestiğimiz sapa resimdeki gibi kaynatılacak .. L şeklindeki iki parçanın arası dıştan dışa 90 mm ..olacak ..Ön varyatörü açabilmek için fan kasnak üzerindeki deliklere 6 mm çaplı yuvarlak pim gerekli..Bunun için 30 mm kare demir üzerine , 86 mm nokta merkez uzaklı 5 mm matkapla delik açılacak . Bu deliğe metrik 6 kılavuz salınacak ve içine metrık 6 çelik vida sokulacak..
Metrik 6 vida takılı şekilde ön varyatör sökülecek...Vidalar çıkarılmış durumdada arkavarytatör resimdeki şekilde sökülecek...Arkadaşlar ben bu aparatı geçen sene yapmıştım..Fakat
Ufuk,Tarhan arkadasımızın gönderdiği resimlerde daha kolay ve akılcısını gördüm ve sizler için yaptım..
Lamadan yapılan aparat..
Malzemesi ... 15 veya 20 mm X 5 mm lama demir...
sap 35 cm çatal 15 cm resimde görüldüğü gibi üst üste getirilip vida somun ile birleştirilecek..uç tarafınada 2 adet metrik 6 vida ve 2 adet somun... lamaları uç taraftan metrik 6 matkap ile delinecek somunlar vidalara geçirilecek. Vidalar lama deliklerden geçirilip somunlar lamaya kaynak olacak..Fakat vidaların kaynak olmamasına dikkat edelim...
Yaptığımız aparatın 6 mm vida tarafı ön varyatörü açacak , arka vidabaşı ve somunlu tarafı arka varyatörü açacak.....
Yapmak veya yaptırmak isteyenlere kolay gelsin....
Resimde gösterdiğim diğer T lokma kolu varyatör kapağını açmak için çok uygun..Ben geçen sene koçtaş tan aldım fakat ayni anahtarı Eminönü hırdavatçılarınada gördüm..İstanbullulara duyurulur.. Anahtar 8 mm , 10 mm ve 13 mm ağızlıdır....
Herkese kazasız masrafsız ve zevkli sürüşler...