Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

151 RS de Kayış Değiştirme...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Arkadaşlar, bir süre sonra scooterda kayış değiştirmem icap edecek...Bilen varsa öncelikle hangi tip takımları edinmem gerekir.. Bunları sırayla güzece anlatırsanız çok sevinirim.. Hele birde resimli anlatımı olan varsa süper olurdu doğrusu....

    Ama yoksa da önemli değil sıralı anlatın bizde resim çeker daha sonra bilmeyenlere gösteririz....
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    remzi_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Cok kolay aslinda..
    Cocuk oyuncagi...
    Senin Hub yüklenme olayi kadar kolay... Daha bile kolay..
    Benim icin..
    Uyaninca senin Hub una karsilik cevap yazarim bende buraya...
    ödesiriz ok?
    Hayatin icin bir saniyeni harca.
    Hayatini bir saniye icin harcama.

  3. #3
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4

    Kayış değiştirme

    Alıntı serdarmert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar, bir süre sonra scooterda kayış değiştirmem icap edecek...Bilen varsa öncelikle hangi tip takımları edinmem gerekir.. Bunları sırayla güzece anlatırsanız çok sevinirim.. Hele birde resimli anlatımı olan varsa süper olurdu doğrusu....

    Ama yoksa da önemli değil sıralı anlatın bizde resim çeker daha sonra bilmeyenlere gösteririz....
    Sadece kayış değiştirmek için özel alet gerekmiyor.Kompresör topiğinde koyduğum resimi hatırla.Motorun ayak marşını ve yan kapağını sökeceksin.Bunun için normal anahtarlar varsa küçük lokma takımı yeter,10 mm. Sonra eski kayışı kesip çıkar,kirli ise kasnak aralarını temizle,Gerekirse ince bir zımpara hafif yokla(pürüz varsa).Bu aşamada yanında biri olursa iyi olur.Yeni kayışı takarken arka kasnağı çevirmek için.Kayışı önce arka kasnağa oturtup ön tarafa kalın bir tornavida yardımıyla yol göstererek arka kasnağı çevirerek oturtmak şeklinde takabilirsin.Kasnakları sökmek istersen yine o resimdeki Y harfi şeklindeki aletlere veya darbeli sökme tabancasına ihtiyaç var.

  4. #4
    Doobly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2008
    Şehir
    Nilüfer/BURSA
    Motosikleti
    GT250R
    Bunun resimli anlatımını yapan bi arkadaş vardı. Ama aradım aradım bulamadım konuyu.

  5. #5
    Ahmet Erşen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2008
    Şehir
    İzmir Bostanlı
    Motosikleti
    Mondial ZAT 150 2005
    Alıntı Doobly adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunun resimli anlatımını yapan bi arkadaş vardı. Ama aradım aradım bulamadım konuyu.
    Benim 150 ZAT formun un 231 inci safifesinde resimli anlatım ve ayrıca aparat yapımı ile ilgili çalışmam var..Oradan bakabilirsiniz....

  6. #6
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Alıntı Ahmet Erşen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim 150 ZAT formun un 231 inci safifesinde resimli anlatım ve ayrıca aparat yapımı ile ilgili çalışmam var..Oradan bakabilirsiniz....
    Ahmet ağabey,
    Bulunan sayfanın linkini buaraya kopyalayabilirmisin?Dün çok aradım,bulamadım.
    Yada konu başlığını tam olarak yazarmısın.O zaman kullandığın nick adın başkamıydı.

  7. #7
    Ahmet Erşen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2008
    Şehir
    İzmir Bostanlı
    Motosikleti
    Mondial ZAT 150 2005
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ahmet ağabey,
    Bulunan sayfanın linkini buaraya kopyalayabilirmisin?Dün çok aradım,bulamadım.
    Yada konu başlığını tam olarak yazarmısın.O zaman kullandığın nick adın başkamıydı.

    Becerebilirsem memnuniyetle ..Bilgisayar bilgim az...



    http://www.motosiklet.net/forum/moto...sligi-231.html

    İnşallah olmuştur..

  8. #8
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Link ekleme tamam,ama açılan 231 nci sayfada sizin adınız ve bahsettiğiniz resimler yok.

  9. #9
    Ahmet Erşen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2008
    Şehir
    İzmir Bostanlı
    Motosikleti
    Mondial ZAT 150 2005
    Demek beceremedik..

    Formun . Mondial 150 zat &125 MT kullanıcıları / Bilgi paylaşım başlığı.231 sahife

  10. #10
    Whitehair - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul/Levent
    Motosikleti
    CBF 600 SA
    Ahmet Bey resimleriniz 231. sayfada görünmektedir. Sorun yok. linkinizde doğru.

  11. #11
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Alıntı Ahmet Erşen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Demek beceremedik..

    Formun . Mondial 150 zat &125 MT kullanıcıları / Bilgi paylaşım başlığı.231 sahife
    Bu formda sizin adınız hiç geçmiyor.Bu sitede olduğuna eminseniz silinmiş demekki.Peki siz açıp görebiliyormusunuz?

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:51 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:48 ----------

    Alıntı Whitehair adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ahmet Bey resimleriniz 231. sayfada görünmektedir. Sorun yok. linkinizde doğru.
    Yardımcı olurmusunuz lütfen.Ben niye göremiyorum.Linki birde siz kopyalarmısınız?

  12. #12
    Whitehair - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul/Levent
    Motosikleti
    CBF 600 SA
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu formda sizin adınız hiç geçmiyor.Bu sitede olduğuna eminseniz silinmiş demekki.Peki siz açıp görebiliyormusunuz?

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:51 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:48 ----------



    Yardımcı olurmusunuz lütfen.Ben niye göremiyorum.Linki birde siz kopyalarmısınız?

    Tabiki;

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...sligi-231.html

    Link bu. Ayrıca Ahmet bey'in sayfada 17-18.06.2009 tarihli 5 adet mesajı bulunmakta.

  13. #13

    Üyelik
    14 Mayıs 2009
    Bahsı geçen mesajı ekliyorum.(ancak fotoların boyutu büyükmüş yüklenirken sorun yaşayabilirsiniz.)

    Alıntı Ahmet Erşen adlı üyeden alıntı Mesajı göster








    Çekmiş olduğum bu beş adet resim ZAT ın varyatör kapağını açtıktan sonra göreceğiniz , ayakmarşı yarımay ve avare dişlilerinin olmadan ki durumudur....Birinci resim Ön tarafta iki kasnantan oluşan ve üsy kasnak parçası ayni zamanda fan olan ön varyatörü , varyatör kayışını ve arka varyatörü ( debriyaj ) ı görüyoruz...

    İkinci resimde ön varyatörun yaptığımız aparat yardımı ile lokmayla sökülüşünü görüyoruz...

    Üçüncü resimde..Arka varyatörün aparat yardımı ile lokmayla sökülüşünü görüyoruz...

    Dördüncü resimde Ön varyatörün kasnağın fan olan parçası , bilye yatağı olan diğer kasnakparçası , bilye tası ( kapağı ) içinde silindirik bilyeleri ve arkavaryatörün
    Volan tası ve kavrama balatalarının üzerinde bulunduğu arka varyatör kasnağı..

    Beşinci resimde ise kayış dahil bütün ön ve arka varyatör parçaları toplu halde gözükmektedir

    Resimleri çok yüksek kalitede çekmişim yüklerken bayağı zorlandım...ayarlamayı unutmuşumm..

    Şimdi bunları gönderiyorum..

    Bundan sonra Kayışı değiştirebilmek için arka varyatör kasnağının dibine yerleştirme resimlerini


    Daha sonrada Varyatör sökme aparatının yapılması için parça ve olçü resimlerini gönderip anlatmaya çalışacağım..


    Alıntı Ahmet Erşen adlı üyeden alıntı Mesajı göster







    Bu dört resimde anlatmak istediğim kayış değiştirme ve veya ön varyatör veya arka varyatör değiştirme işleminde , kayışın kasnaklara oturturulması...

    Krank mili ve arka varyatör milinin sabit oluşu , kayışı ancak bu şekilde yerine oturtabilmemize imkan vermektedir....

    Kayış ön varyatörün kasnakları açık olduğundan ,kasnak miline oturur..,,,,,.Kayışa esneklik verebilmek için arka varyatör kasnakları arasını açıp kayışı kasnağın dibine kadar oturtmak gerekir.......Bunun için
    ben çekiç sapını tahta rendesi ile eğelıyerek V halıne getirdim...
    Çekiç sapını kasnak arasına soktum sağa sola kanırtarak kasnak yayını ittirdim arasını açtım ve kayışı arka varyatör kasnağının dibine kadar yerleştirdim...Ve kayışı ön ve arka varyatör kasnaklarına yerleştırmiş oldum...

    Kayış takma olayını inşallah anlatabilmişimdir.........


    [B]Burada kasnaklar üzerindeki ,,,( hız artışı veya motorumuzun hızında belirli düşüşünü gözlemliyor ve şikayet ediyorsak ) sebebi motor veya karbüratör ayarı dışında yüzde yüz ön varyatör veya kayış aşınmasından kaynaklanmaktadır.......... B]

    Ün varyatördeki kasnak bilyaları motor devri artişinda kayışı yukarıya şıkartamazsa motor yüksek devirde de çalışsa hızlanamaz...

    Resimlerini gördüğünüz varyatör parçaları ,ön varyatör 9400 Km de fakat bitmiş durumda bilyelerin hepsi yarı yarıya bitmiş durumda . Kayış 4400 km de onun durumu çok iyi çıktı fakat açmışken değiştirdim ,,arka varyatör de iyi durumda dikkat edilirse balatalar çok az aşınmış fakat volan tası ve balatalar üzerinde aşırı parlaklık vardı. Değiştirmek gerekli veya çok iyi zimparalamak gerekir..Resimde tas ve balatalar zımparalı durumda...







    Bu üç resimde de sizlere varyatörleri sökebilmek için gerekli aparatı , yapılış ve malzemelerini anlatacağım,,,


    Kare demir ..

    Malzemesi .... 35 cm 10 X 10 mm kare demir. 30 mm 4 parça kare demir kesilecek ve 35 cm kestiğimiz sapa resimdeki gibi kaynatılacak .. L şeklindeki iki parçanın arası dıştan dışa 90 mm ..olacak ..Ön varyatörü açabilmek için fan kasnak üzerindeki deliklere 6 mm çaplı yuvarlak pim gerekli..Bunun için 30 mm kare demir üzerine , 86 mm nokta merkez uzaklı 5 mm matkapla delik açılacak . Bu deliğe metrik 6 kılavuz salınacak ve içine metrık 6 çelik vida sokulacak..

    Metrik 6 vida takılı şekilde ön varyatör sökülecek...Vidalar çıkarılmış durumdada arkavarytatör resimdeki şekilde sökülecek...Arkadaşlar ben bu aparatı geçen sene yapmıştım..Fakat Ufuk,Tarhan arkadasımızın gönderdiği resimlerde daha kolay ve akılcısını gördüm ve sizler için yaptım..

    Lamadan yapılan aparat..

    Malzemesi ... 15 veya 20 mm X 5 mm lama demir...
    sap 35 cm çatal 15 cm resimde görüldüğü gibi üst üste getirilip vida somun ile birleştirilecek..uç tarafınada 2 adet metrik 6 vida ve 2 adet somun... lamaları uç taraftan metrik 6 matkap ile delinecek somunlar vidalara geçirilecek. Vidalar lama deliklerden geçirilip somunlar lamaya kaynak olacak..Fakat vidaların kaynak olmamasına dikkat edelim...

    Yaptığımız aparatın 6 mm vida tarafı ön varyatörü açacak , arka vidabaşı ve somunlu tarafı arka varyatörü açacak.....

    Yapmak veya yaptırmak isteyenlere kolay gelsin....


    Resimde gösterdiğim diğer T lokma kolu varyatör kapağını açmak için çok uygun..Ben geçen sene koçtaş tan aldım fakat ayni anahtarı Eminönü hırdavatçılarınada gördüm..İstanbullulara duyurulur.. Anahtar 8 mm , 10 mm ve 13 mm ağızlıdır....


    Herkese kazasız masrafsız ve zevkli sürüşler...

  14. #14
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Tamam,buldum sonunda.Bende 28.sayfa diye görünüyor.Farklılık mesajları sıralamadaymış demekki.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:22 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:07 ----------

    Teşekkürler Karaşahin.Böylece çok önemli bir konu güncellenmiş oldu.
    Ahmet ağabeye bu güzel çalışması için tekrar çok çok teşekkürler.

  15. #15
    Ahmet Erşen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2008
    Şehir
    İzmir Bostanlı
    Motosikleti
    Mondial ZAT 150 2005
    Arkadaşlar Uğraşılarınız için teşekkür ederim.....Benim sorunum bilgisayar başında oturamama .Hareketli biri olduğum için çok çabuk canım sıkılıyor..

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:32 ----------

    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tamam,buldum sonunda.Bende 28.sayfa diye görünüyor.Farklılık mesajları sıralamadaymış demekki.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:22 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:07 ----------

    Teşekkürler Karaşahin.Böylece çok önemli bir konu güncellenmiş oldu.
    Ahmet ağabeye bu güzel çalışması için tekrar çok çok teşekkürler.
    Estağfurullah isminizi bilseydim size adınızla hitap etmek isterdim..Amaç gençlere kendi işlerini yapabilmede bir parçacık ta olsa yardım edebilmek..


  16. #16
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Ahmet ve mustafa abilere ve diğer arkadaşlara ilgileri için teşekkürler ederim..
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  17. #17
    The Dude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2008
    Şehir
    Khalkedon
    Motosikleti
    sym joymax
    peki böyle bir ürün aynı işi görür mü ?
    http://www.garajda.com/otomobil-urun...sp?UrunID=2996
    can't be worried about that shit. life goes on man.

  18. #18
    remzi_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Sana yardim edilmis coktan.. Sevindim. Bana birsey kalmamis. Oh beee
    Hayatin icin bir saniyeni harca.
    Hayatini bir saniye icin harcama.

  19. #19
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Alıntı The Dude adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    peki böyle bir ürün aynı işi görür mü ?
    http://www.garajda.com/otomobil-urun...sp?UrunID=2996
    Evet.Bende var ve çalışıyor.Hatta bununla fazla sıkarsan kendi sıktığını açamıyor.25 liraya Carrefour'dan almıştım.Araba bijonunu çok rahat söküyor.

  20. #20
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet.Bende var ve çalışıyor.Hatta bununla fazla sıkarsan kendi sıktığını açamıyor.25 liraya Carrefour'dan almıştım.Araba bijonunu çok rahat söküyor.
    Çok güzelmiş gerçekten... Kablo uzunluğu kaç metre ki acaba. Arka tekere uzunıyordur herhalde...

    17-19-21-23 lokma takımı ile mi sadece çalışır diğerlerine uymaz mı??
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler