Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

H-TRONIC AL300pro Akü Şarj Cihazı

    REKLAM ALANI
  1. #21
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    Motorumun önceki aküsü de motor belli bir süre beklediğinde zayıflıyordu. (gerçi aküyü bir keresinde tam bitirdiğim için buna ben sebep oldum)

    Bu cihazla da aküyü ara ara şarj ediyordum. Fakat sonra gördüm ki akü motora tam şarjlı takılsa bile aynı gün içinde korna çalmakla,far açmakla bariz bir şekilde zayıflıyordu. (aküye su ekleme falan da kar etmedi)

    Bu işin böyle gitmeyeceğini düşünerek aküyü değiştirdim.

    Abartmıyorum motor 1 hafta yatsa bile artık tek marşta çalışıyor.

    Motorunuz 5 gün yatınca marş almıyorsa akünün suyuna bakın evvela,su eksikse suyunu ekledikten ve aküyü şarj ettikten sonra 5 gün gibi bir sürede akü gene yattığı yerde boşalıyorsa o akü değiştirilmelidir kanımca.

    Kışın aküler durduğu yerde daha hızlı boşalabilir fakat sağlıklı bir akünün Ankara gibi soğuk bir yerde 1 haftada boşalmadığını 3 farklı motorda gördüm.
    Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    sgurdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2009
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda CBF 500
    su eklenmiyor diye biliyorum aküye bakımsız tiplerden çünkü. zaten bu yaz sıfır aldım aküyü, en fazla 6 ay oldu alalı ama sorun çıkarıyor işte.

    bugün siparişini verdim motomax'dan aletin, gelsin aküyü şarja koyucam 1-2 gün boyunca bakalım ne olacak.
    soru : bakımsızda olsa her aküye su eklenirmi? jelde olabilir benimki emin değilim

  3. #23
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı sgurdal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    su eklenmiyor diye biliyorum aküye bakımsız tiplerden çünkü. zaten bu yaz sıfır aldım aküyü, en fazla 6 ay oldu alalı ama sorun çıkarıyor işte.

    bugün siparişini verdim motomax'dan aletin, gelsin aküyü şarja koyucam 1-2 gün boyunca bakalım ne olacak.
    soru : bakımsızda olsa her aküye su eklenirmi? jelde olabilir benimki emin değilim
    Bakımsız aküye herhangi bir sıvı eklenmez.
    1-2 gün tutmaya gerek de yok aten..Üzerindeki ışık renk değiştirdiğinde (sanırım yeşile dönüyoru) akü şarjı tamamlanmış demektir.

  4. #24
    sgurdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2009
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda CBF 500
    aküyü dün akşam söktüm ve şarja koydum saat 18:00 da.
    yattım kalktım işe gittim geldim 24 saat geçti hala yeşil ışık yanıyor şarj devam.
    heralde akünün durumu baya kötüydü hala devam ettiğine göre.

  5. #25
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Bu cihaz 13,8 voltta sadece 0,3 amper akım sağlıyor. Aküyü şarj etmeye yeterli olduğunu sanmıyorum, olsa olsa bakım şarjı dediğimiz kış uykusuna yatırılmış akünün bozulmasını engeller. Sarj için akünün kapasitesinin onda biri gereklidir yani 7 amper lik akü için 0,7 amper ( veya 700 miliamper) gereklidir. 1 amper idealdir. Ama 0,3 amper olmaz.

  6. #26
    sgurdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2009
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda CBF 500
    önceki sayfada o kadar insan kullanıpta memnun kaldığını sorun olmadığını yazmışta şimdi sizin dediğiniz "olmaz" biraz garip kaçtı.

  7. #27

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Kendi motorumun aküsünü(7Ah kurşun-asit)Ataba 0,5 A ile yavaş şarj ettim,32 saat şarjda kaldı,kontrol edip 3 kez şırıngayla ufak deliklerinden saf su ekledim.

    Sonuç, farlar şimiye kadar yanmadığı kadar parlak,marş şimşek gibi.

    Akü ne model bilmiyorum eski bayağı 2 sene önce 2. elde aldığım Cgl aküsü,en son geçen sene bu zamanlar şarj etmiştim.

  8. #28
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu cihaz 13,8 voltta sadece 0,3 amper akım sağlıyor. Aküyü şarj etmeye yeterli olduğunu sanmıyorum, olsa olsa bakım şarjı dediğimiz kış uykusuna yatırılmış akünün bozulmasını engeller. Sarj için akünün kapasitesinin onda biri gereklidir yani 7 amper lik akü için 0,7 amper ( veya 700 miliamper) gereklidir. 1 amper idealdir. Ama 0,3 amper olmaz.
    Cihazı kullandınız mı mirim? Siz sanrılar ile biz ise kullananlar olarak yazıyoruz fark ettiyseniz..

    Bomboş aküleri şarj etmek elbet vakit alır, zaten cihazın üzerinde de bu yazıyor..
    Kışın da sökük akünün boşalmaması için koruma görevi görür bu cihaz, zaten o da üzerinde yazmakta ve ullnıcıları doğrulamakta..

    Abartılacak bir ürün veya konu değil zaten..

  9. #29

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Yavaş şarjda mutlaka akü tam bitirilmelidir. Farları,sinyali yakıp 15 dakikada biter akü. Düşük akımla da plakalardaki sülfatlaşma çözüler, saf su ile şarj başlangıcı ortası ve sonunda kontrol etmek gerekir.

  10. #30
    sgurdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2009
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda CBF 500
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yavaş şarjda mutlaka akü tam bitirilmelidir. Farları,sinyali yakıp 15 dakikada biter akü. Düşük akımla da plakalardaki sülfatlaşma çözüler, saf su ile şarj başlangıcı ortası ve sonunda kontrol etmek gerekir.
    iyi diyorsunuzda akümüz bakımsız tip ise ne olacak? su falan eklenmiyor.

  11. #31

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı sgurdal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iyi diyorsunuzda akümüz bakımsız tip ise ne olacak? su falan eklenmiyor.
    Kurşun asit diye geçtim üstte,kuru akü için eklenmez.
    Cihaz için kutusunda lead-acid(kurşun-asit) battery charger yazıyor kuru veya jel akü için kullanılabiliyormu bilmiyorum.

  12. #32
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Ürünün içinden çıkan kılavuzda yazan cümleyi aynen aktarıyorum:

    The correct usage of the product is exculsively for charging 2-6-12 Volt lead acid and maintenance-free batteries (gel/AGM).

    Yani hem sulu hem de bakım gerektirmeyen kuru tip, jel aküler de şarj edilebilmektedir.

  13. #33

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kendi motorumun aküsünü(7Ah kurşun-asit)Ataba 0,5 A ile yavaş şarj ettim,32 saat şarjda kaldı,kontrol edip 3 kez şırıngayla ufak deliklerinden saf su ekledim.

    Sonuç, farlar şimiye kadar yanmadığı kadar parlak,marş şimşek gibi.

    Akü ne model bilmiyorum eski bayağı 2 sene önce 2. elde aldığım Cgl aküsü,en son geçen sene bu zamanlar şarj etmiştim.
    Ataba 500mA(0,5a)lik cihazı da her işinizi görür,diğeri kuru,jel şarj ediyorsa bu da eder.

  14. #34
    sgurdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2009
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda CBF 500
    evet bu akşam işten geldiğimde şarj cihazının ışığı nihayet sönmüş. 40-48 saat kadar zaman aldı 7 amper aküyü şarj etmesi. ben memnun kaldım açıkçası bu fiyata alman malı cihazdan. aküyü motora taktım ilk marşta almadı ama ikincide çalıştı.

  15. #35
    cesur509 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2008
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Çok yakında...
    Bende düşünüyorum bu cihazı ne zamandır araştırıyorum nedeni motorum kış uykusunda baharda yanına gidip bi sürprizle karşılaşmak istemediğim için. Bütün kullananlar memnun olduklarını yazmış ve en önemlisi çin malı değil alman malı olması ve ekonomik bir fiyatı olması
    Gül Dediğin Nedir Senin? Üç Beş Diken Biraz Yaprak, Ömür varya Ömür Çok Sevdiğin Üç Beş Nefes Sonra Toprak. . .

  16. #36
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    Evet bu aletle aküyü şarj etmek biraz uzun sürüyor.
    Tek dezavantajı bu diyebiliriz aletin.
    Fiyatına göre dezavantaj da sayılmaz kanımca.

    Geçenlerde ledli küçük bir ışıldak aldım. Onu bile 20 küsür saat şarjda tutmak gerekiyor.
    Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.

  17. #37

    Üyelik
    05 Mart 2011
    Slm arkadaşlar. Yamaha yzf r6 2000 model motorda aküyü nasıl çıkarabilirim. 3 aydır motor yatmakta. doğal olarak akü kendini bitirmiş. Aküyü çıkarıp bahsedilen aletle doldurmayı düşünüyorum. Ancak aküyü çıkarma işlemini ayrıntılı bir şekilde anlatırsanız sevinirim. Şimdiden teşekkürler.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler