Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

soğutma sistemi projesi

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    07 Eylül 2009
    Şehir
    беларусь\Минск - Sivas
    Motosikleti
    Aprilia Caponord 1200 add & Benelli Tnt 249 S
    merhaba arkadaşlar bu bahar da, satmaktan pişmanlık duyduğum motorum olan hyosung gt650 comet'imi tekrar alacağım.

    ve kafamda bir güneydoğu ve suriye gezisi var. geçen sene buralara giden arkadaşlarım motorlarında en çok hararet problemi yaşadıklarından şikayet ettiler.

    ve bende kendimce düşünmeye başladım motorsikletimin su soğutma olan sistemine bazı ekler yaparak ekstra nasıl soğutma sağlarım diye; ve aklıma şunlar gelmeye başladı motorun silindirlerinde dolaşan kanalların alt tarafa olan bağlantılarını kessem ve sadece silindirleride soğutsa ekstra olarak bir radyatör ekleyerek motorda dolaşan yağı soğutmaya kalksam nasıl olur?
    yapmaya çalıştığım şey aslında intercooler denilen sistemi motorsiklete monte etmek ve bu sistem için kafamda ilk oluşan ihtiyaç listesi şu şekilde; 1 içerisinde yağ dönebilecek nisbeten daha küçük bir radyatör, yine yağı çevirebilecek bir devridaim pompası, yine yeterli elektrik için yaşam destek şeklinde bir akü veya ikinci bir akü(24 volt olmayacak şekilde ayrı bağlanmış)
    silindirler ile alt karter kısmını ayırmak için tıpa ve gerekli miktarda teknik destek.
    şimdi değerli ve tecrübeli arkadaşlarımızın bu konudaki fikirlerini merak ediyorum daha başka bana nasıl yardımcı olabilirler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    İntercooler ile yağ soğutma radyatörü farklı şeylerdir.

    İntercooler, motorun emdiği havayı soğutmaya yarar. Daha çok dizel motorlarda kullanılır. Aynı motor hacminden daha fazla güç almak için kullanılır.

    Bazı makinelerde yağ soğutma sistemi, bazılarında su soğutma sistemine ek olarak yağ soğutma radyatörü de bulunuyor. Modifiye yapılan arabalara eklendiğini biliyorum, motosiklet konusunda tecrübem yok.

    Modifiyenin amacı, az para harcayarak daha performanslı bir araca sahip olmak değil; sınırları zorlamaktır. Bunun meraklıları -genelde- elindekini satıp daha hızlısını, daha performanslı bir modeli satın almaya harcayacağından daha çok parayı bu işe harcıyor.

    Motosikletinin motoruna müdahale etmemeni, hararet sorununu da gözünde fazla büyütmemeni tavsiye ederim. Güneydoğu Anadolu'da ve Suriye'de standart binek arabaları da, hava soğutmalı motosikletler de kullanılıyor. Sen su soğutmalı motorla bu yolları neden gidemeyesin.

  3. #3
    deli_mavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2007
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    velespit(Bianchi-Apache 941d)
    Konu ile ilgili biri olarak....diyecegim sey orjinal halini asla degistirme ama ek bir radyator koyarak birde fan ile bunu cozersin...
    ek radyatore su koaymayi ve hortum payinida su koymayi unutma...en ideal cozumun bu baskada yok....
    Ben Felegin Tekerine Comak Sokariiiiim
    Kirli Dunyadaki Kirlenmemis Duygular Adina...
    Listen To Your Heart/Roxette/19.10.1988

  4. #4
    The Dude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2008
    Şehir
    Khalkedon
    Motosikleti
    sym joymax
    google üstada danıştım.
    aşağıdaki linktekine benzer ürünler çıkardı. incelemekte fayda var.
    http://www.latus-harley-davidson.com...oler-Kit-4.htm

    işinin ehli bir usta ile gayet güzel birşey yapılabilir ama ustayı bulmak lazım.
    can't be worried about that shit. life goes on man.

  5. #5

    Üyelik
    07 Eylül 2009
    Şehir
    беларусь\Минск - Sivas
    Motosikleti
    Aprilia Caponord 1200 add & Benelli Tnt 249 S
    Premium Oil Cooler Kit tam olarak bahsettiğim şey bu ve sistem olarak bunu kurarsam devri daim için ekstra motora gerek kalmayacak.

    ayrıca suriye gezisi yapan arkadaşların hepsi hararetten şikayet ettiler ve hepsinin motoru su soğutmalı. açıkcası gözüm korktu.

  6. #6

    Üyelik
    25 Eylül 2009
    akla güzel geliyo aslında yağ pompasından dönüşe gelen yağı radyatöre verdinmiydi çıkan soğuk yapı motora bastınmıydı bu iş olur gibi gözüküyo ama yağını arttırman gerekebilir?
    HIZLI YAŞA GENÇ ÖL :::::::::HAYAT BUYSA HAYABUSA :::::::::AKHİSARDRAG TEAM:::::::MOBİLETTE:::::YAŞAM İÇİN FARK YARATIRRRR::::::MOTOR KULLANMAK AYRICALIKTIR::queen::bounce::farao:

  7. #7
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    Alıntı deli_mavi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konu ile ilgili biri olarak....diyecegim sey orjinal halini asla degistirme ama ek bir radyator koyarak birde fan ile bunu cozersin...
    ek radyatore su koaymayi ve hortum payinida su koymayi unutma...en ideal cozumun bu baskada yok....
    benim aklıma yattı. ek radyatör değil ama; orijinalinden daha büyük bir radyatör ve fan... sanki olur.

  8. #8

    Üyelik
    07 Eylül 2009
    Şehir
    беларусь\Минск - Sivas
    Motosikleti
    Aprilia Caponord 1200 add & Benelli Tnt 249 S
    bu sisteme göre motora koyacağımız yağ nereden baksan 4lt ve üzerine çıkacak ve burada bir soru daha geliyor akla yağ pompası devridaim işini rahat halledebilecek mi ?

  9. #9
    deli_mavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2007
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    velespit(Bianchi-Apache 941d)
    Alıntı myagdi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim aklıma yattı. ek radyatör değil ama; orijinalinden daha büyük bir radyatör ve fan... sanki olur.
    Ek radyator...daha buyugu olmaz neden mi?yerine oturtmak cok zahmetlidir...
    ama ayni radyatorden hemen uzerine sabitle ve bide fan cok kolay oluyor...
    Ben Felegin Tekerine Comak Sokariiiiim
    Kirli Dunyadaki Kirlenmemis Duygular Adina...
    Listen To Your Heart/Roxette/19.10.1988

  10. #10

    Üyelik
    07 Eylül 2009
    Şehir
    беларусь\Минск - Sivas
    Motosikleti
    Aprilia Caponord 1200 add & Benelli Tnt 249 S
    Alıntı deli_mavi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ek radyator...daha buyugu olmaz neden mi?yerine oturtmak cok zahmetlidir...
    ama ayni radyatorden hemen uzerine sabitle ve bide fan cok kolay oluyor...
    iki radyatör'ü üst üste mi ? sabitleyecez otomobillerdeki klima radyatörü gibi?

  11. #11
    deli_mavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2007
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    velespit(Bianchi-Apache 941d)
    Alıntı panic adak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iki radyatör'ü üst üste mi ? sabitleyecez otomobillerdeki klima radyatörü gibi?
    Aynen oyle...
    Ama eski radyatoru one al cunku sinek bocek vs.. yapisiktir arkayada yenisini koy cunku yenisi daha iyi sogutabilsin...
    Eger yeniyi one koyarsan zamanla oda sinek bocek toplayip tikanacakdir iki tane tikali radyatorun olmasin...
    Ben Felegin Tekerine Comak Sokariiiiim
    Kirli Dunyadaki Kirlenmemis Duygular Adina...
    Listen To Your Heart/Roxette/19.10.1988

  12. #12
    tornado57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2007
    Şehir
    Sinop
    Motosikleti
    Mondial SFC 100 Automatic
    panic adak,
    öncellikle motorun orjinalliğini bozma derim tek başına kendin yapabiliyorsan o ayrı, yapamazsan bırak, suriye çölleirnde susuz kalırsın
    şakası bi yana, sisteme eklediğin parçaların arıza yapması sana pahalıya mal olabilir,

    soğutma radyatöründe davlumbaz var mı, motoru iyi bilmediğim için sordum,

    1 varsa sadece termostat ayarını (manuel değildir, tornavidayla falan olmaz ) yaz değerine ayarla, yada daha düşük sıcaklıklarda devreye girmesini sağla,
    2 radyatör fanına ek anahtar tak, ısı otomatik çalıştırmadan önce sen çalıştır, radyatördeki su motora gitmeden biraz daha serinlemiş olsun, brodwaylerde işie yarıyor, yazın sürekli köy yollarında 1. vites rampa çıkarken,

    ama fazla kurcalamadan yapılabilecek en itisi termostat ayarı yaptırmaktır hiç bi sorunun da kalmaz,

    ek radyatör falan yapmak istiyorsan da bunu hazır su sistemine paralel bağla elektronik termostan bağımsız mekanik termostatla düüşük değerlerde çalıştırır, ama soğuk çalıştırmak iyi olmaz,

    kolay gelsin
    Trafikte bir yanlış bütün doğrularınızı götürebilir...

  13. #13

    Üyelik
    07 Eylül 2009
    Şehir
    беларусь\Минск - Sivas
    Motosikleti
    Aprilia Caponord 1200 add & Benelli Tnt 249 S
    Alıntı tornado57 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    panic adak,
    öncellikle motorun orjinalliğini bozma derim tek başına kendin yapabiliyorsan o ayrı, yapamazsan bırak, suriye çölleirnde susuz kalırsın
    şakası bi yana, sisteme eklediğin parçaların arıza yapması sana pahalıya mal olabilir,

    soğutma radyatöründe davlumbaz var mı, motoru iyi bilmediğim için sordum,

    1 varsa sadece termostat ayarını (manuel değildir, tornavidayla falan olmaz ) yaz değerine ayarla, yada daha düşük sıcaklıklarda devreye girmesini sağla,
    2 radyatör fanına ek anahtar tak, ısı otomatik çalıştırmadan önce sen çalıştır, radyatördeki su motora gitmeden biraz daha serinlemiş olsun, brodwaylerde işie yarıyor, yazın sürekli köy yollarında 1. vites rampa çıkarken,

    ama fazla kurcalamadan yapılabilecek en itisi termostat ayarı yaptırmaktır hiç bi sorunun da kalmaz,

    ek radyatör falan yapmak istiyorsan da bunu hazır su sistemine paralel bağla elektronik termostan bağımsız mekanik termostatla düüşük değerlerde çalıştırır, ama soğuk çalıştırmak iyi olmaz,

    kolay gelsin
    teşekkür ederim suriye gezisi baya uzun sürecek gibime gliyor çünki o bölgede keşfedilecek çok yer var. bu sistemi yaptığım zaman resimlerini buraya ekleyeceğim.
    senin ve diğer arkadaşların verdiği fikirleri değerlendirip en mantıklı ve pratik olanı uygulayacağım...

  14. #14
    asivezor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Nisan 2006
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    altımda scooter hayalimde 600 f
    gt 650 de dl 650 motoru mevcut. bu nedenle pek fazla hararet sorunu yaratacagını sanmıyorum. ama aynı motoru kullanmışlar yalnız sogutma sistemide aynımı bence bir dl 650 yi dıştan incelemen. radyatör inçleri aynımı yaısı nasıl. eger aynı ise bence elleme. sadece sıcak havalarda fazla sıkıştırma.

  15. #15
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    Alıntı The Dude adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    google üstada danıştım.
    aşağıdaki linktekine benzer ürünler çıkardı. incelemekte fayda var.
    http://www.latus-harley-davidson.com...oler-Kit-4.htm

    işinin ehli bir usta ile gayet güzel birşey yapılabilir ama ustayı bulmak lazım.
    harley Davidson un yağlama sistemi biraz farklı. Yağ selenin altında bir haznede duruyor yani seviye kontrolü oradan yapılmakta. sportster haricindeki şanzıman ve motorun ayrı çalıştığı modellerde hem şanzıman hemde motorun ayı yağ ve pompa ile çalışması için bu tasarlanmış. BAzı modellerinde silindirik depı şeklinde oluyor. bu oil cooler kit sanırım bu dönüşümün arasına konmuş. gt650 comette belki biraz daha büyük radyatör ya da güçlü bir fanla sorunu çözebilirsin diye düşünmekteyim.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  16. #16
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    ben cup a yapmak için araştırdım kendi bilgimde var motor üzerine yağ radyatörü olan motorların yağ pompası diğer motorlarla aynı yapıya sahip dolayısıyle pompadan cıkan yağ tek kanaldan ve silindirden geçip kapağa geliyor kapağı soğutursan zaten iş olucak bizde bu kanalı dış tarafa çevirip ucundan rekor vasıtasıyla yağı alıp radyatörde soğuttuktan sonra yine kanalın devam ettiği yere yani silindirin alt kısmına oradan kapağa verirsek ekstra bir soğutma elde ederiz bunun için tornacıdan yardım almak lazım diğer yağ soğutma sistemleride böyle çalışıyor bizde aynısını yapıcaz yurt dışındaki kitler pahalı zealsun 150cc choper da var ben onun yağ soğ. beğendim

  17. #17
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Güçlü fan işi bitirir fazla kurcalamak iyi değil.Fanı rüzgara göre ayarla ters olmasın.Harley Davidson lar Arizona çölünü hararet yapmadan geçebiliyorlar onun hakkında bir program seyiretmiştim.
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  18. #18

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı mach1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güçlü fan işi bitirir fazla kurcalamak iyi değil.Fanı rüzgara göre ayarla ters olmasın.Harley Davidson lar Arizona çölünü hararet yapmadan geçebiliyorlar onun hakkında bir program seyiretmiştim.
    fan daha mantıklı . + düşük dereceli termostat veya termostat yerine switch koyarak sürekli çalışan fan

  19. #19

    Üyelik
    07 Eylül 2009
    Şehir
    беларусь\Минск - Sivas
    Motosikleti
    Aprilia Caponord 1200 add & Benelli Tnt 249 S
    arakdaşlar dün sanayide gezerken gözüme baya iyi fanlar çarptı, ancak dönüş hızları 10000 rpm 13000 rpm yazıyordu bana yine çinlilerin abartması gibi geldi bu devirlerde fan mümkünmüdür? benim bildiğim en hızlı fan 7500rpm.

  20. #20
    aSuBaYaH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    iki teker
    bence uğraşma fabrika çıkışı yeterli soğuma sağlayacak şekilde motosikletin tasarlanmış. pistonları büyütürsen veya motor üzerinde modifikasyona gidersen dediğin belki gerekli olur.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler