EFSANE için 12 volt Konvektör istiyorum
Reklamlar
-
09 Aralık 2009, 00:39
#21
Birader yürüyen ışık devresi gibi yapıp yollancanak birşey değil ki? Ben hiç bir jawanın bujisini bile sökmedim. Şeklini şemalini bilmiyorum. Görmem lazım fotoyu diyorum. Hem o jawa nın kendi nüvesi gerekiyor bu iş için.(Nüve: üzerine bobin sarılan sıkıştırılmış saclardan olusan yumuşak demirden çekirdek). Motor bana ulaşsa ömürlük ederiz de nası olcak.
тнє ρσωєя σƒ ∂яєαмѕ...
www.facebook.com/ugurbas
Reklamlar
-
09 Aralık 2009, 00:40
#22
-
09 Aralık 2009, 00:47
#23
Mersin İl Temsilcisi
hmm, hazır satılıp satılmadığını bilmiyorum ama satılıyorsa ben sana bu parçanın 12v sini bulacam abicim...
yarın arayacağım, olumlu/olumsuz cevabı bildiririm...
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
-
09 Aralık 2009, 00:56
#24
yürekçe adlı üyeden alıntı
hmm, hazır satılıp satılmadığını bilmiyorum ama satılıyorsa ben sana bu parçanın 12v sini bulacam abicim...
yarın arayacağım, olumlu/olumsuz cevabı bildiririm...
abi benim ekledim resimdeki 350 jawanın...250 ninkide öylemidir orasını bilemem...
-
09 Aralık 2009, 01:19
#25
Mersin İl Temsilcisi
racer2000 adlı üyeden alıntı
abi benim ekledim resimdeki 350 jawanın...250 ninkide öylemidir orasını bilemem...
bizim buralar jawa cennetidir.
haaa, abicim
senin motor kaçlık? yanılmıyorsam 65 modeldi ama kaç cc?
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
-
09 Aralık 2009, 01:50
#26
Slm Sana bıraz uzak olabılır ama KOnyada jawanın A-Z her parçasını bulabılırsınız,
Yeterkı efsaneyı tekrar canlandırın
-
09 Aralık 2009, 09:52
#27
Ben konjektörü 175 tl ye değiştirmiştim 12v. Boyutu da 8x8cm en fazla 10x10cm
-
09 Aralık 2009, 10:03
#28
yürekçe adlı üyeden alıntı
bizim buralar jawa cennetidir.
haaa, abicim
senin motor kaçlık? yanılmıyorsam 65 modeldi ama kaç cc?
mersinmis tamam abi....
sahibinden.com da bi ilanda marsinli adamın biri garaja 20-25 tane jawayı koymus...tanesi 700ytl...toplu alımlarda indirim yapılır yazmisti...
adana/mersin 2 zamanlının cenneti ya...bizzat sahit oludm yani...
-
09 Aralık 2009, 10:28
#29
ceyhun__22 adlı üyeden alıntı
DC ye çevirme kısmı en kolayı old amcanın da dediği gibi bi trafo sardırdıktan sonra bi kenarı eğik kare şeklinde olan 4 ayaklı , iki dalgalı akım girişi bi+ bi- cıkışı olan köprü diyot diye bi elektronik parça var.O trafo çıkışına bunu takıyosun.Ve artık motorunda kısmen de olsa (korna vs için yeter) düzenli akım olmuş oluyo. Şahsen mobylette de bu sistemi oturttum.Ve 12 v korna çalıyor artık.Akü de koyarsan devire gore ses değiştirmeyen bi korna olur. yardımcı olurum kolay gele
Güzel... çok gençsin ve kafan da çok güzel çalışıyor. Severim böyle verimli çocukları . Arkadaşlar çocuk olayı bitirmiş zaten daha fazla yorum yapmanıza gerek yok.
-
09 Aralık 2009, 10:42
#30
Sayın hocam linkini verdiğim arkadaşın sitesini ziyaret etmeni tavsiye ederim eminim her konuda size yardımcı olacaktır inanılmaz çalışmalar yapmış arkadaşlar kolay gelsin . http://site.mynet.com/slovakyali350/
-
09 Aralık 2009, 10:45
#31
arkadaşlar beni yanlış anlayanlar var ben motoru komple 12 yapmayacağım sadece far ve kornaya giden akımı 12 yapmak istiyorum
-
09 Aralık 2009, 14:20
#32
Nipp10 adlı üyeden alıntı
Hacı ben kendimce yaptım ama şunu öneriyorum. Sizin stator bobininin nası bir şekli var bilmiyorum. Far ampulu kaç Watt o Jawa'da? Kabaca bir tabirle 1mm² bobin teli ile 200 sarım var ise önü söküp 0.50mm² lik bobin telinden 400 sarım yaparsanız. Aynı Watta bir 12 volt far ampulu takarsanız iş bitti denebilir. Akü (varsa konjejktör), flaşör, korna vs gibi diğer aksamları da 12 volta uygun hale getiriniz.
Bobinin şekli yuvarlak olandan
-
09 Aralık 2009, 22:31
#33
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
12 volt yapma
_OLD_ adlı üyeden alıntı
Artık eskisi gibi hazırı bulunmuyor.Elektronikçiler çarsısında soruşturup yapan bulmanız lazım.Far ampulü kaç watt ise ve başka kaç watt yük varsa toplam o gücü verecek büyüklükte olması lazım.Bildiğim kadar motorunuzun far beslemesi AC 6 volt.Uygun watt ta 6-12 trafoda sardırıp kullanabilirsiniz ama kornaya olmaz.Ayrıca uç alıp DC ye çevrilmesi gerekir.
Bu önerimi geri alıyorum,çünkü,AC değil DC üretiyor sistem.Verdiğim linke bir bakınız.500 lira civarında bir masrafla tamamen 12 volt oluyor.Tabii yurdışından getirtmek gerekiyor.İlgilenirseniz yazışmaları yapabilirim.
http://www.powerdynamo.biz/eng/syste.../35361main.htm
-
09 Aralık 2009, 23:01
#34
yalnlzkurt adlı üyeden alıntı
arkadaşlar beni yanlış anlayanlar var ben motoru komple 12 yapmayacağım sadece far ve kornaya giden akımı 12 yapmak istiyorum
Kardeş bu dediğin benim dediğimden daha zor ve mantıksız yanlış anlama. Ben de başta öyle düşündüm ama en temizi komple 12 volt olması. Sen de demişsin zaten far ve kornadan başka akım sömüren birşey yok. (Diğerleri pek birşey çekiyor sayılmaz) Dinamonun bir kaç net ve büyükçe fotosunu çekip koyar mısın? Baya bi iyi olur. Sargı sayısını iki katına çıkarıp Yarı yarıya ince kesitli bobin teli ile sarabilme imkanın var mı?
тнє ρσωєя σƒ ∂яєαмѕ...
www.facebook.com/ugurbas
-
09 Aralık 2009, 23:02
#35
-
09 Aralık 2009, 23:13
#36
Eski jawalarda da BMW lerde olduğu gibi alternatör değil dinamo var diye biliyorum ben.
Yani dinamo doğu akım üretiyor.
Basit olarak 12 voltluk bir konjektörü doğrudan mevcut konjektörün yerine bağlayarak çevirmeyi deneyebilirsin.
Ancak dinamoyu yakma ihtimalinde var elbette. Tek silndrli BMW de olmuyor ancak benim boxer bu şekilde 12 volt çalışıyor. Sorun çıkarmıyor ancak akü zayıf olunca zor çalışıyor. Oysa 6 volt iken aküsüz bile çalışır (manyeto nedeniyle)
elindeki doğru akım olduğu çin voltajı kaynağından değiştirmek zorundasın tarfo le yada elektronik devre ile bunu yapmak mümkün değildir.
-
09 Aralık 2009, 23:20
#37
yucika adlı üyeden alıntı
Eski jawalarda da BMW lerde olduğu gibi alternatör değil dinamo var diye biliyorum ben.
Yani dinamo doğu akım üretiyor.
Basit olarak 12 voltluk bir konjektörü doğrudan mevcut konjektörün yerine bağlayarak çevirmeyi deneyebilirsin.
Ancak dinamoyu yakma ihtimalinde var elbette. Tek silndrli BMW de olmuyor ancak benim boxer bu şekilde 12 volt çalışıyor. Sorun çıkarmıyor ancak akü zayıf olunca zor çalışıyor. Oysa 6 volt iken aküsüz bile çalışır (manyeto nedeniyle)
elindeki doğru akım olduğu çin voltajı kaynağından değiştirmek zorundasın tarfo le yada elektronik devre ile bunu yapmak mümkün değildir.
6 volt ama Jawada manyeto yokki
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:20 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:19 ----------
_OLD_ adlı üyeden alıntı
Bu önerimi geri alıyorum,çünkü,AC değil DC üretiyor sistem.Verdiğim linke bir bakınız.500 lira civarında bir masrafla tamamen 12 volt oluyor.Tabii yurdışından getirtmek gerekiyor.İlgilenirseniz yazışmaları yapabilirim.
http://www.powerdynamo.biz/eng/syste.../35361main.htm
Hocam ben motoru 600 aldım zaten
-
konu biraz eski ama ben araştırdım bi usta 200 liraya komple çalışır vaziyette teslim ederim diyor bu tarih itibari ile. tesisat komple 12 volt aküde iptal.
[B][/B]rüzgarı yüzünüzde hissedemediğiniz gün bi terslik var demektir.:bounce:
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler