İLK olarak hepinise selamın alekim
motorsikletin hızını arttırmak için lastik ve cant çapı büyür semi küçülür semi hız artar çekişten düşeriz?
İLK olarak hepinise selamın alekim
motorsikletin hızını arttırmak için lastik ve cant çapı büyür semi küçülür semi hız artar çekişten düşeriz?
HIZLI YAŞA GENÇ ÖL :::::::::HAYAT BUYSA HAYABUSA :::::::::AKHİSARDRAG TEAM:::::::MOBİLETTE:::::YAŞAM İÇİN FARK YARATIRRRR::::::MOTOR KULLANMAK AYRICALIKTIR::queen::bounce::farao:
selamıma cvp verdigin için tşkir ederm büyüklük küçüklük ve hız ?
HIZLI YAŞA GENÇ ÖL :::::::::HAYAT BUYSA HAYABUSA :::::::::AKHİSARDRAG TEAM:::::::MOBİLETTE:::::YAŞAM İÇİN FARK YARATIRRRR::::::MOTOR KULLANMAK AYRICALIKTIR::queen::bounce::farao:
Yaşınız veya geometri bilginiz nedir?
yanaklar pek etkilemez ama genişledikçe sürtünme artar bu hızada etki eder....bunuda biliyormusunuz :S
Tekerlek çapı,öncelikle aracın ivmelenmesi, son sürati , yakıt tüketimi,süspansiyon stroğu,disk veya kampananın büyüklüğü gibi değerler göz önüne alınarak hesaplanır.
Toplarsak, tekerlek çapını değiştirmek aracı değiştirmeyi gerektirir.
dişli oranlarıyla oynamakla aynı şeydir arka teker çapıyla oynamak.
arka teker küçülürse son sür'at düşer, motor nisbeten daha kolay devirlenip hızlanır.
terside tersidir.
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
HIZLI YAŞA GENÇ ÖL :::::::::HAYAT BUYSA HAYABUSA :::::::::AKHİSARDRAG TEAM:::::::MOBİLETTE:::::YAŞAM İÇİN FARK YARATIRRRR::::::MOTOR KULLANMAK AYRICALIKTIR::queen::bounce::farao:
Tekerlek çapın büyüdükçe elbet hız da artacak. Lakin Motosiklet bu süretteki rüzgar direncine karşı koyacak güçte değilse eskisinden düşük hızda kalması muhtemel.
тнє ρσωєя σƒ ∂яєαмѕ... www.facebook.com/ugurbas
İnce tekerli bisikletler kalın tekerlilerden daha rahat gittiğine göre..
[B]Bir tutkudur içimizdeki özlemi yollara vuran..[/B]:bestmt:
[B][COLOR="Purple"]Ne kadar bilirsen bil, söylediklerin, karşındakinin anlayabildiği kadardır. [/COLOR][/B]
şimciii;
3.vites, 4000d/d ile yol alan r1 arka teker çapındaki motosikletin sürati x.
3.vites, 4000d/d ile yol alan r2 arka teker çapındaki motosikletin sürati y.
r1>r2 ise x>y olacaktır.
motörün 4000d/d ya çıkma süresi motor gücüyle alakalı işte.
yani motordan elde ettiğiniz mekanik enerjiyi küçük tekerde çekişe büyük tekerde hıza yüklemiş oluyosunuz nisbeten.
tork-beygir gücü mevzusuna hiç girmeyelim.
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
Kusura bakmayın! Dayanamadım.Bravo kardeşim,tebrik ederim.Soruyu kardeşimizin anlıyacağı şekilde ve en önemlisi ne sorduğunu anlıyarak cevapladığın için.
[B][COLOR="Purple"]Ne kadar bilirsen bil, söylediklerin, karşındakinin anlayabildiği kadardır. [/COLOR][/B]
Kusur ne demek kardeşim,seni gerçekten kutlarım.
Bir kaçkeredir hatırlatmaya çalışıyorum.Bir soru soruluyor,bazen soranda ne istediğini tam anlatamıyor ama yazılan cevapların çoğu soruda sorulanı cevaplamıyor.Başkalarından duyduklarına yorum katarak cevap yazıyorlar.
Ne oluyor;Bilgi kirliliği.Kimse bir şey anlamıyor.Bazı konuların o kadar çok sebebi varki sayfalar dolusu olasılık mesajı yazabilirsin.Bir de önerilenleri soruyu soran kişi anlayıp uygulayabilirmi düşünmüyoruz.
Burada kardeşimiz geometri bilmediğini söyledi.Şimdi buraya çap,yarıçap,çember gibi geometrik terimlerle formül yazsak soruyu cevaplarız ama onun sorusunu cevaplamamış oluruz.
Neden girmeyelim
Tork,döndürme momenti, kuvvet *döndürme merkezine uzaklık ne kadar yüksekse, sürüş esnasında karşılaşılan her türlü direncin üstesinden gelip aracı hızlandırmak o derece kolay olacaktır.
Güç ise ivmelenmeyi sağlar, tork olayı tamam ise motorun gücü ile devir yükseltme ile hız elde edilir.
Dirençleri(yol,lastik,hava,eğim,ağırlık...)yenmek için tork istendiğinden tekerlek çapının büyük,yüksek hız ve ivmelenme için güç istendiğinden tekerlek çapının küçük olması istenir.
İkisinin arası en uygun tekerlek çapm değeri de aracın tasarımında belirlenir. Bunu değiştirmekle faydadan çok zarar edersin.
çap artarsa son hız artar (belli bir noktaya kadar), çabukluğu azalır (uzun yolda daha az yakar, şehir içi daha çok yakar) (çap azalırsa tam tersi)
genişliği, yani yere basan bölümü azalır ise son hız ve çabukluğu artar, daha az yakar ama yol tutuşu düşer (sende düşersin haliyle)
mühendis amcalar hesaplayıp bulmuşlar bişeler, kalsın öyle
misal ben zatıma 110/70 yerine 110/90 lastik taktım, son hız arttı iyi ama çabukluğu çok azaldı, hızını almadıysa yokuş yukarı gitmiyo resmen
ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)