Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yamaha Ybr-125 Stop etme sorunu.?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    28 Eylül 2009
    Selamun aleyküm motor kullanıcıları;
    size yeni motorlanmış bir çaylak olarak sorunlarımı dile getirmek istiyorum.
    Motoru yeni aldım ve verdiği haz anlatılmaz yaşanır cinsten,
    Motosikletim Ybr 125, 2005 model ve 9binde 5 ay yatan motoru aldım.Akü tamamen bitik.Ayak pedalıyla çalıştırıyorum.Ve bakımlarını daha yaptırmadım.

    Bazı sorunlarım var.
    1.Önceki günlerde bir arkadaşımla şehir turu yapıp gezmek maksatlı motorla gezintiye çıktık.15dk felan motorla gezindikten sonra arkadaşımın nikotin ihtiyacı gelmesindende olsa gerek parkta dinlenmeye karar verdik.

    15dk oturduktan sonra motorun yanına çalıştırmaya gittim, anahtarı ONN durumuna getirdim ve ayak pedalına 10-15 kez basmama rağmen motor çalışmadı.

    Arkadaşımla ne yapsak ne etsek diye düşünürken arkadaş motoru ittirdi ama motor yine çalışmadı.Arkadaş stresten olsa gerek bi sigara daha yakarken ayak pedalına abanmamla çalışması bir oldu.Bu sorunu neden yapmış olabilir arkadaşlar karbüratörde pislik felan olabilir mi(bu sorun aynı şekilde 1-2 kez tekrarlandı)(ayrıca jigle çekiliydi tüm bunlar yapılırken)

    ayrıca;

    2.Işıklarda rölantideyken mtoorun stop etmesi normalmidir işte bu çok kötü bir durum.Motorun stop etmesini anlayamayan arkadaki 4tekerlilerin kornaları yüzünden fıttırmamak içten bile değil.

    3.Motorun çekişi neden çok düşük olabilir yada bana öle geliyor
    Cevaplar için çok sağolun..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    espri kutusu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul/avcılar
    Motosikleti
    gsr600 gitti :'( er6n geldi :D
    kardeş öncelikle hayırlı olsun motorun, kazasız belasız binmek nasip olsun. ayaktan marş yaparken pedalı sonuna kadar basıyomusun? normalde ilk pedalda alması lazım, bilemedin 2.basmanda. ben şuana kadar 2.kez basmadım, tek seferde çalışıyor. ayrıca ışıklarda stop etme durumun varmış, o durum benimde başıma geliyo, motoruna binmeden önce motoru jiglede 2dk kadar ısıt öyle bir problemin olmaz ışıklarda. stop etme ya motoru ısıtmadan yola çıkıyosun ondan stop ediyordur yada rölantin de düşün olabilir. umarım yardımcı olabilimiişimdir
    yeni ufuklara yeni motorla devam... ;)

  3. #3

    Üyelik
    29 Aralık 2008
    Şehir
    Manavgat -- İli: Antalya
    Motosikleti
    Mondial 100km Renk: Kırmızı - 07 JY 608
    9 ay yatan motorun benzin deposunda pislikler oluşmuş olabilir o yüzden karbüratör tıkanabilir. Ayrıca jikle ile sadece motor sogukken çalıştırabilirsin bu benim motorumda böyle. motor sıcakken ve jikle cekili iken ne kadar ugraşsan çalışmaz. Stop etme olayına gelince Arkadaşın da dedigi gibi rolantin düşük olabilir motoru ısıtmadan yola cıktıysan ondan da kaynaklanır.
    07-gєηçℓιк

  4. #4

    Üyelik
    23 Nisan 2009
    Şehir
    Zonguldak Ereğli
    Motosikleti
    Regal Raptor DD125E
    bendede ayni sorun oldu karburatoru temizlettim duzeldi
    [B]Kara Yılan[/B]
    [B]67 LP 278[/B]

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    18 Ocak 2008
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    YBR
    Sanırım ışıklarda stop etme ybr'lerde genetik Benim ybr de aynını yapıyor..Hangi ybr kullanıcısına sorduysam sorayım bir çoğuda stop ediyor dedi.Ybr lerin ikinci pis huyuda jiglesiz çalışmaz,1 saat gez stop et 20 dk sonra çalıştırmaya git jiglesiz çalışmıyor,bazı yönleri hakkaten pess dedittiriyo.

  6. #6

    Üyelik
    14 Ocak 2009
    Motosikleti
    klr 600
    abi en basiti bi ronaltiyi azıcık yükselt bide motor sıcaksa jikleyi çekmeden marşa bas bide marşa basarken hafif gaz ver bunlar en basiti eğer bir sorun varsa ozaman karbüratöre falan baktır bide benzinin yenimi yoksa 9 aydır motorda duran benzinmi

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    18 Ocak 2008
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    YBR
    Alıntı moto-x adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi en basiti bi ronaltiyi azıcık yükselt bide motor sıcaksa jikleyi çekmeden marşa bas bide marşa basarken hafif gaz ver bunlar en basiti eğer bir sorun varsa ozaman karbüratöre falan baktır bide benzinin yenimi yoksa 9 aydır motorda duran benzinmi
    Eksiklerden biride ybr de rolantiyi yükseltemiyorsun

  8. #8
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    Alıntı ferotr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eksiklerden biride ybr de rolantiyi yükseltemiyorsun
    Hocam nasıl yükseltemiyorsun ya ilk defa senden duyuyorum. Şimdi yok mu onun karbüratöründe rölanti ayarı. Otomatik rölanti mi o zaman bu motorlar...

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:45 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:33 ----------

    Alıntı ferotr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eksiklerden biride ybr de rolantiyi yükseltemiyorsun
    Hocam nasıl yükseltemiyorsun ya ilk defa senden duyuyorum. Şimdi yok mu onun karbüratöründe rölanti ayarı. Otomatik rölanti mi o zaman bu motorlar...
    20

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    18 Ocak 2008
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    YBR
    Yükselmiyor diğer ybr kullanan arkadaşlarda aynı şeyleri söyleyecektir..

  10. #10
    wermeer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    CBF 500
    rölanti yükseltiliyor. iyi araştırın

  11. #11
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    arkadaşlar ybr n,in rolantisi yükseliyor...kim demiş yükselmiyor diye...
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    18 Ocak 2008
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    YBR
    Valla arkadaşlar 4 senedir ybr kullanıyorum,ybr nin rolantisini servise bir türlü yükselttiremedim,sıradan servisde değil devamlı kurye motorlarına bakıyorlar.geçenlerde yine gittim yükselttirmeye,sorun yok yükseldi ama 5 dakika sonra yine eski haline dönüyor!Ben ybr nin ronlantisini kendi kendine otamatik ayarladığını düşünüyorum..çünkü devamlı 1'de ve biraz altında çalışıyor rolantiyle oynasanda oynamasanda,var bu işte bir çelişki ama??

  13. #13
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    Alıntı ferotr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yükselmiyor diğer ybr kullanan arkadaşlarda aynı şeyleri söyleyecektir..
    yok artık özür dileyerek söylüyorum ama seninkine bilmeden kursaktan sallamak denir. bütün ybr lerde rolanti vidası vardır.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:00 ----------

    Alıntı ferotr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla arkadaşlar 4 senedir ybr kullanıyorum,ybr nin rolantisini servise bir türlü yükselttiremedim,sıradan servisde değil devamlı kurye motorlarına bakıyorlar.geçenlerde yine gittim yükselttirmeye,sorun yok yükseldi ama 5 dakika sonra yine eski haline dönüyor!Ben ybr nin ronlantisini kendi kendine otamatik ayarladığını düşünüyorum..çünkü devamlı 1'de ve biraz altında çalışıyor rolantiyle oynasanda oynamasanda,var bu işte bir çelişki ama??
    civata yuvası zırt pırt oynamaktan yalama olmuş olabilir.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:22 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:01 ----------

    Alıntı bighead adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamun aleyküm motor kullanıcıları;
    size yeni motorlanmış bir çaylak olarak sorunlarımı dile getirmek istiyorum.
    Motoru yeni aldım ve verdiği haz anlatılmaz yaşanır cinsten,
    Motosikletim Ybr 125, 2005 model ve 9binde 5 ay yatan motoru aldım.Akü tamamen bitik.Ayak pedalıyla çalıştırıyorum.Ve bakımlarını daha yaptırmadım.

    Bazı sorunlarım var.
    1.Önceki günlerde bir arkadaşımla şehir turu yapıp gezmek maksatlı motorla gezintiye çıktık.15dk felan motorla gezindikten sonra arkadaşımın nikotin ihtiyacı gelmesindende olsa gerek parkta dinlenmeye karar verdik.

    15dk oturduktan sonra motorun yanına çalıştırmaya gittim, anahtarı ONN durumuna getirdim ve ayak pedalına 10-15 kez basmama rağmen motor çalışmadı.

    Arkadaşımla ne yapsak ne etsek diye düşünürken arkadaş motoru ittirdi ama motor yine çalışmadı.Arkadaş stresten olsa gerek bi sigara daha yakarken ayak pedalına abanmamla çalışması bir oldu.Bu sorunu neden yapmış olabilir arkadaşlar karbüratörde pislik felan olabilir mi(bu sorun aynı şekilde 1-2 kez tekrarlandı)(ayrıca jigle çekiliydi tüm bunlar yapılırken)

    ayrıca;

    2.Işıklarda rölantideyken mtoorun stop etmesi normalmidir işte bu çok kötü bir durum.Motorun stop etmesini anlayamayan arkadaki 4tekerlilerin kornaları yüzünden fıttırmamak içten bile değil.

    3.Motorun çekişi neden çok düşük olabilir yada bana öle geliyor
    Cevaplar için çok sağolun..
    motorun genel bakımını yaptırırsan düzelir. yamaha yetkiliye gidersen daha iyi olur. orjinal parça kullanmanı öneririm, zira piyasada ybr için çok fazla fason mal var.
    hava filtresini temizlettir, bujiyi duruma göre yenilettir, eskimişse yağını yenilettir, bir de rolantiyi ayarlattır. bir daha stop etmeyecektir. çekiş düşüklüğü genelde hava filt, yakıt filt. ve bujiden oluyor.
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    18 Ocak 2008
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    YBR
    Sallamıyorum arkadaşım.2009 modeli ybr'nin Rolanti civatası yalama olacaksa işimiz var kii!!yalama değil Benim söylediğimi uygula bir sen rolantiyi biraz yükselt 1 saat sonra tekrar eski ayara dönüyor eğer dönmüyorsa benim motorda bir sorun var demektir..

  15. #15
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    Alıntı ferotr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sallamıyorum arkadaşım.2009 modeli ybr'nin Rolanti civatası yalama olacaksa işimiz var kii!!yalama değil Benim söylediğimi uygula bir sen rolantiyi biraz yükselt 1 saat sonra tekrar eski ayara dönüyor eğer dönmüyorsa benim motorda bir sorun var demektir..
    yanlış anlama amacım polemik yapmak değil.
    motosikletim 2009 model YBR125 City. motor soğukken devir 1050-1100 arasında, ısındığında ise 1350-1400 civarında. üstelik bunu da ben ayarladım. fabrikanın belirttiği normal aralık (sıcakken) 1300-1500 d./dk. dır. yetkili servise gidip kontrol ettirmeni öneririm. YBR'de Mikuni marka Japon malı karbüratör kullanılmakta. kolay arıza yapmaz ama yaptıysa da garantiden değişir zaten.
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  16. #16

    Üyelik
    28 Eylül 2009
    Arkadaşlar cevaplar için sağolun genel bakımını yaptırırken karbüratörüde temizlettiricem,galiba içinde pislikler felanvar bana öyle geliyor.Stopsrunuda düzelir inş. genel bakımda düzelmezsede kötü olur ama binmemezlik yapmayız yani motor stop ediyor diye binmicek değilizBu arada aküyü ve genel bakımını ilkbaharda yaptırmayı düşnüyorum.Buralarda kışlar çok çetin geçtiği için motor kışın dinlenecek bir süre,şimdi yaptırsam ilkbaharda bidaha isteyeceği için ilkbahara doğru havalar düzelince bi ayar çekicem.

  17. #17

    Üyelik
    04 Ekim 2009
    arkadaşım motorun 5 ay yatmış,karbüratör büyük ihtimal pistir kesiklik ve düşük devirde stop etme yaşayabilirsin.karbüratörü temizlet benzin filtresi varsa değiştir,hava filtresini temizlet yada değiştir.motor yağını değiştir.karbüratör hava ayarı bozuk olabilir.diğer ybr lere göre biraz rolentesini yüksek tut.motor açılıncaya kadar.emme manifoldunu kontrol et.hava alıyormu.sonra yollar senin.kazasız belasız.

  18. #18
    Mikuni - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2007
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    Honda pcx125
    bujiyi değiş. Ngk dan başka buji kullanma. Ayrıca bu işi servise yaptır. çünkü piyasada bir sürü sahte ngk buji var

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:47 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:46 ----------

    Alıntı bighead adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamun aleyküm motor kullanıcıları;
    size yeni motorlanmış bir çaylak olarak sorunlarımı dile getirmek istiyorum.
    Motoru yeni aldım ve verdiği haz anlatılmaz yaşanır cinsten,
    Motosikletim Ybr 125, 2005 model ve 9binde 5 ay yatan motoru aldım.Akü tamamen bitik.Ayak pedalıyla çalıştırıyorum.Ve bakımlarını daha yaptırmadım.

    Bazı sorunlarım var.
    1.Önceki günlerde bir arkadaşımla şehir turu yapıp gezmek maksatlı motorla gezintiye çıktık.15dk felan motorla gezindikten sonra arkadaşımın nikotin ihtiyacı gelmesindende olsa gerek parkta dinlenmeye karar verdik.

    15dk oturduktan sonra motorun yanına çalıştırmaya gittim, anahtarı ONN durumuna getirdim ve ayak pedalına 10-15 kez basmama rağmen motor çalışmadı.

    Arkadaşımla ne yapsak ne etsek diye düşünürken arkadaş motoru ittirdi ama motor yine çalışmadı.Arkadaş stresten olsa gerek bi sigara daha yakarken ayak pedalına abanmamla çalışması bir oldu.Bu sorunu neden yapmış olabilir arkadaşlar karbüratörde pislik felan olabilir mi(bu sorun aynı şekilde 1-2 kez tekrarlandı)(ayrıca jigle çekiliydi tüm bunlar yapılırken)

    ayrıca;

    2.Işıklarda rölantideyken mtoorun stop etmesi normalmidir işte bu çok kötü bir durum.Motorun stop etmesini anlayamayan arkadaki 4tekerlilerin kornaları yüzünden fıttırmamak içten bile değil.

    3.Motorun çekişi neden çok düşük olabilir yada bana öle geliyor
    Cevaplar için çok sağolun..
    hava filtresi ve buji.

    bu ikisini yenile. kesinlikle yan sanayi parça kullanma. kaç para olursa olsun orjinali önemli. en azından bu iki parçada.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler