Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Karbüratörü söktüm sonuç hüsran :(

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    19 Haziran 2009
    Şehir
    İzmir/Karşıyaka
    Motosikleti
    mondial 151 rs
    Herkese selamlar.Daha önce motorda (mondial 151 rs) boğulma problemi var diye konu açmıştım arkadaşların önerdikleri uygulamaları yapmaya çalıştım ki ilk defa açtım motoru.Karbüratörü söktüm,şamandıranın olduğu yerde bakır gibi pislikler vardı onları kuru bez ile temizledim, ve orda anlamadığım 2 tane sarı vida vardı onları çıkardım üfledim ve tekrar sıktım Sonra kapattım karbüratçrü manifoldu herşeyi taktım söktüğüm gibi ama benzin otomatiğinden gelen t şeklinde 3 kablo var onların karbüratöre giren yerlerini unuttum:( ama yinede gördüğüm benzin girişlerine taktım hepsini ama bir çok giriş var anlamını bilmediğim o yüzden bazıları boşta kalıyor.Siteden araştırdım karbüratör temizlemeyi girişlerin ne işe yaradığını ama yinede pek anlam veremedim.Sonuca gelince motorum çalışıyordu 3000 4000 devir arası gaz verince yığılıyodu şuanda hiç çalışmıyor malesef ama öğrendim bişeyleri sökünce az da olsaŞimdi bana yapmamı önerebilceğiniz bişeyler varsa sevinirim arkadaşlar şimdiden teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    HercuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2008
    Şehir
    ısparta
    Motosikleti
    Suzuki GSXR100
    keşke 3000 4000 devir arası kalsaydı bak şimdi hiç çalışmıyor =) bildiğim bir konu değil ama deneyimli arkadaşlar bilielndirecektir seni .

  3. #3

    Üyelik
    03 Ağustos 2009
    o vidalarla oynamayacaktın işde :D karburator karısım ayarları cok zordur götür bi tamırcıye 5 dakkada yapsın ben bildigimde halde tutturamıyorum tam ayarı 1 milim oynama bile yakıt tuketımını dırek etkılıor

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:19 ----------

    benzını eger benımkıyle aynı ıse dik duran girişe takacaksın takacaksın bide tahliye hortumu vardır oda yatay duran girişe baglanır .karburatoru kapatınca dışarda kalan sarı bir vida vardır kenarda o benzın hava karışımını ayarlayan vidadır onuda sonuna kadar sık ama zorlama kaldıgı yerde bırak sonra yavaş yavaş 3 tur kadar aç muhtemelen calısacaktır o şekilde ustaya gıdersen tam dogru ayarını yapar sana ben cok ugrasdım ama net olarak hatırlamıyorm

  4. #4

    Üyelik
    19 Haziran 2009
    Şehir
    İzmir/Karşıyaka
    Motosikleti
    mondial 151 rs
    Alıntı ColdhearteD adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o vidalarla oynamayacaktın işde :D karburator karısım ayarları cok zordur götür bi tamırcıye 5 dakkada yapsın ben bildigimde halde tutturamıyorum tam ayarı 1 milim oynama bile yakıt tuketımını dırek etkılıor

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:19 ----------

    benzını eger benımkıyle aynı ıse dik duran girişe takacaksın takacaksın bide tahliye hortumu vardır oda yatay duran girişe baglanır .karburatoru kapatınca dışarda kalan sarı bir vida vardır kenarda o benzın hava karışımını ayarlayan vidadır onuda sonuna kadar sık ama zorlama kaldıgı yerde bırak sonra yavaş yavaş 3 tur kadar aç muhtemelen calısacaktır o şekilde ustaya gıdersen tam dogru ayarını yapar sana ben cok ugrasdım ama net olarak hatırlamıyorm
    İnat ettim yapıcam ben 2 gündür uğraşıyorum hele bi çalışsında bütün ayarları yapıcam çalışmasına göre

  5. #5
    MaxiBoost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Piaggio Xevo 250i
    Alıntı runoo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese selamlar.Daha önce motorda (mondial 151 rs) boğulma problemi var diye konu açmıştım arkadaşların önerdikleri uygulamaları yapmaya çalıştım ki ilk defa açtım motoru.Karbüratörü söktüm,şamandıranın olduğu yerde bakır gibi pislikler vardı onları kuru bez ile temizledim, ve orda anlamadığım 2 tane sarı vida vardı onları çıkardım üfledim ve tekrar sıktım Sonra kapattım karbüratçrü manifoldu herşeyi taktım söktüğüm gibi ama benzin otomatiğinden gelen t şeklinde 3 kablo var onların karbüratöre giren yerlerini unuttum:( ama yinede gördüğüm benzin girişlerine taktım hepsini ama bir çok giriş var anlamını bilmediğim o yüzden bazıları boşta kalıyor.Siteden araştırdım karbüratör temizlemeyi girişlerin ne işe yaradığını ama yinede pek anlam veremedim.Sonuca gelince motorum çalışıyordu 3000 4000 devir arası gaz verince yığılıyodu şuanda hiç çalışmıyor malesef ama öğrendim bişeyleri sökünce az da olsaŞimdi bana yapmamı önerebilceğiniz bişeyler varsa sevinirim arkadaşlar şimdiden teşekkürler.

    burayı okudunmu hocam ??

    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...tor-ayari.html

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:16 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:08 ----------

    .
    .
    veya söyle hangi hortumu takmadın ona göre söyleyeyim sana ?
    zaten toplasan 3 tane hortum var .
    panik yok ! iş kolay ..

  6. #6

    Üyelik
    19 Haziran 2009
    Şehir
    İzmir/Karşıyaka
    Motosikleti
    mondial 151 rs
    Alıntı MaxiBoost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    burayı okudunmu hocam ??

    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...tor-ayari.html

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:16 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:08 ----------

    .
    .
    veya söyle hangi hortumu takmadın ona göre söyleyeyim sana ?
    zaten toplasan 3 tane hortum var .
    panik yok ! iş kolay ..
    Okudum kardeş zaten o konu bilgilendirdi beni ondan sonra cesaret edebildim sökmeye.konuda verdiğin resimlere tekrar baktım manifolda 1 tane karbüratöre 2 tane benzin gidiyor,bende 2 tane daha giriş kalıyor biri havayla alakalı galiba söktüğümde ucu boştu hortum bir yere takıl değildi yani.Birinde de hortum bile yok.Sonuç olarak konuda yazılanlar gibi taktım ve doğru olduğunu teyid etttim.Bujiyle alakalı olabilir mi çıkardığımda simsiyahdı biraz zımparaladım ama bilmediğim için zarar vermişte olabilirim.

  7. #7
    MaxiBoost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Piaggio Xevo 250i
    peki ,
    tekrar kontrol edelim ,
    yeni resimler çektim .


    bu rölantide devir ayarı yaptığımız vida ,
    zaten bununla ilgili sıkıntımız yok



    Bu resim asıl hortum bağlantılarını gösteriyor ,



    eklemek istediğim şeyler:

    *Bu, mondial 151RS ,150HS karburatorüdür.

    *Mavi çizgi eklediğim hortum emme manifolduna bağlanması gereken yeri işaret ediyor, hortum ters tarafta kaldığından kafa karıştırmasın ,
    emme manifoldu sol taraftaki yerdir, yani mavi çizginin gittiği yer.
    resimde olmadığı için emme manifoldu gözükmüyor .

    *Benzin otomatiği yanılmıyorsam sizde selenin altında kalıyor ?

    *Sanırım "benzin girişide" benzin otomatiğine gidiyor olması lazım.
    arada benzin filtresi olabilir.

    *Son olarak, elektrikli jiklenin bir soketli kablosu vardır ,o da gerekli yere takılacak .Resimde tam gözükmüyor en aşağıda kalmış.

  8. #8

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    Maxiboost sen ne yaptın Bildiğin karbüratör toplama dersi vermişsin.Gerçekten güzelBende 78 golfün karbüratörünü temizletirken görüp korkmuştum.Birsürü parça var ya

  9. #9

    Üyelik
    19 Haziran 2009
    Şehir
    İzmir/Karşıyaka
    Motosikleti
    mondial 151 rs
    Maxiboost;

    Öncelikle yardımcı olduğun için çok teşekkürler.Şimdi; emme manifolduna giden ve diğer benzin girişleri tamam kontrol ettim.Otomatik ciklede takılı buraya kadar herşey tamam.Sadece resimde gösterdiğin hava ayarı kablosu telli olan.O bende yok sadece siya boru diğerleri gibi ve ucu boşta.Ben bir de karbüratörün altında yakma işleminin yapıldığı yer galiba dişliler falan vardı Orayıd söktüm şamandıra çıktı karşıma ve yanında 2 adet sarı vida, onları söküp üfleyip tekrar taktım ki bu sökme işlemini yaparken amacım karbüratör memesini bulup temizlemekti.Ne olduğunu bilmediğin şeyi ararsan böyle olur işte

  10. #10
    MaxiBoost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Piaggio Xevo 250i
    o hortumun ucunda ayar vidası olması lazım ,
    o vida motorda dış tarafta bir yerlerde şaseye bağlıdır,
    kullanıcı motorda birşey sökmeden dışardan sadece bir tornavida ile ayar yapabilsin diye .

    sizde yanlışım yoksa bu ayar vidası, varyatör kapağının üzerinde bir yerlerde olmalı,
    arka tekerin yanında , oralarda olması lazım ,

    resmi böyle


    karburatör içerisindeki vidalar memeleri söküp aynen yerine taktıysan bir sorun olmaması lazım, zaten karışık birşey değil onlar .

  11. #11
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Çok iyi görsel anlatım..,işte paylaşım bu.
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  12. #12
    Nipp10 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2009
    Şehir
    Antalya merkez
    Motosikleti
    91 Honda CG 125
    Alıntı MaxiBoost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o hortumun ucunda ayar vidası olması lazım ,
    o vida motorda dış tarafta bir yerlerde şaseye bağlıdır,
    kullanıcı motorda birşey sökmeden dışardan sadece bir tornavida ile ayar yapabilsin diye .

    sizde yanlışım yoksa bu ayar vidası, varyatör kapağının üzerinde bir yerlerde olmalı,
    arka tekerin yanında , oralarda olması lazım ,

    resmi böyle


    karburatör içerisindeki vidalar memeleri söküp aynen yerine taktıysan bir sorun olmaması lazım, zaten karışık birşey değil onlar .
    Abicim o tahliyedir. Ara sıra dibe çöken pislikler sökülerek temizlenir. Hava ayarı demeyin şuna allasen
    тнє ρσωєя σƒ ∂яєαмѕ... www.facebook.com/ugurbas

  13. #13
    MaxiBoost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Piaggio Xevo 250i
    işte şok diye buna derim ben
    @Nipp10, ciddimisin tahliyemi orası ??

  14. #14
    MaxiBoost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Piaggio Xevo 250i
    .
    .
    valla tahliyeymiş !

    drain hose diye geçiyor ismi
    bende diyorum neden vidayla oynayınca hava-yakıt değişmiyor ??

    hemen hatamızı düzeltiyoruz ..

    yazıyı editliyorum
    daha önceki karbüratör yazımıda ..

    teşekkürler uyarın için


    malesef edit olmuyor

    o yüzden yeni resim ekliyorum ..


    *****
    HAVA AYARI DİYE BİLDİĞİMİZ YERİN
    ASLINDA TAHLİYE VANASI OLDUĞUNU ÖĞRENDİM
    DOĞRU YAPI BUDUR ,


  15. #15
    ünlümotor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2009
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    kayseri yamaha bayii
    abi karbiratörün arkasındaki hava giriş hortumunu sök elini karbiratörün arkasın koy hava almayacak şekilde marş a bas motorun büyük ihtimal çalışacaktır bu arada eline benzin gelir eğer benzin gelmiyorsa taktığın hortumlar yanlıştır çalışmazsa onların yerinide cepten tarif edebilirim
    Yüksek Kalite Üstün Performans

  16. #16

    Üyelik
    19 Haziran 2009
    Şehir
    İzmir/Karşıyaka
    Motosikleti
    mondial 151 rs
    Arkadaşlar çok yardımcı oldu ama motorda hala tık yok :( hortumlar doğru takıldığına eminim artık resimlerde gördüm.O tahliye borusu bende ucu boş olarak duruyo hiç bir vidası yok zaten ayak pedalına bastığımda motor hiç çalışçakmış gibi bir ses çıkartmıyor.Yarın yeni bir bujiyle denedikten sonra tekrar sökücem karbüratörü.

  17. #17

    Üyelik
    04 Ekim 2009
    kardeşim geçmiş olsun.olay çık basit.benzin musluğundan iki hortum gelir.birini em.diğer hortumdan benzin gelirse benzin hortumu odur.gelmiyorsa diğer hortumu em.benzin gelen hortumu,karbüratördeki benzin girişine tak.benzin gelmeyen hortumu emme manifolduna giden 3 lü çatalın birine tak.bu 3lü çataldan bir çıkışı karbüratördeki kapış hortumuna tak.sonrabenzin musluğundan gelenhava hortumunu güzelce em.bas marşa .ateşleme varsa çalışması lazım.sorun olursa beni ara telefonlada yardımcı olurum.bornova haktan motor erdoğan usta 05355936072

  18. #18

    Üyelik
    19 Haziran 2009
    Şehir
    İzmir/Karşıyaka
    Motosikleti
    mondial 151 rs
    Alıntı haktan motor adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kardeşim geçmiş olsun.olay çık basit.benzin musluğundan iki hortum gelir.birini em.diğer hortumdan benzin gelirse benzin hortumu odur.gelmiyorsa diğer hortumu em.benzin gelen hortumu,karbüratördeki benzin girişine tak.benzin gelmeyen hortumu emme manifolduna giden 3 lü çatalın birine tak.bu 3lü çataldan bir çıkışı karbüratördeki kapış hortumuna tak.sonrabenzin musluğundan gelenhava hortumunu güzelce em.bas marşa .ateşleme varsa çalışması lazım.sorun olursa beni ara telefonlada yardımcı olurum.bornova haktan motor erdoğan usta 05355936072
    Hortumlar doğru ama karbüratöre benzin gittiğini sanmıyorum.Şöyle ki ; benzin otomatiğinin alttaki hortumu,yani asıl karbüratör benzin girişine giden hortumdan, ayak pedalına bastığımda bir iki damla benzin akıyor bunu gördüm ama diğer emme manifoldunua ve karbüratörün diğer yanına giden hortumda hiç benzin yok.Bu arada akü tamamen bitmiş.Şuan ayak pedalı ile çalıştırmayı deniyorum Buraya yakın bi motorcu var bir kaç kere götürdüm motoru yaptı ama sonradan anladım ki çok fazla kar yapıyor o yüzden gitmek istemiyorum.Son götürdüğümde yanılmıyorsam 70 liraya hava filtresi taktı sadece yuvarlak olan şeyi ve 1 2 hafta sonra netten baktım 3 4 lira bişeymiş,birde marş motoru taktırdım 65 lira parça 5 lira takma ücreti dedi.Yine nete girdim 35 lira en pahalısı Bu yüzden boş yere bukadar para vermek istemiyorum kendim çabalıyorum zaten öğrenciyiz onun alacağı para benim bir aylık harçlığım


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler