Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Mct Yakıt Sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    20 Kasım 2008
    Şehir
    Istanbul - Ataşehir
    Motosikleti
    Bmw F650
    Herkesin bayramı kutlu olsun arkadaşlar;

    Benim mct'te full depo 270-280 km yol yapıyor.Fazla yakması nedeni ise karburatorden kaynaklandıgını ve karburatoru değiştirmemi söylediler bugün bir başka motorcu arkadaşa gittim oda değişmesini söyledi karbüratörü temizlettiysen memeleri ile oynanmıs olabilir dedi oda yakıtta fazla yakmasına neden olur dedi birde benim benzin musluğum sürekli yedek depoda fazla yakmasına neden olur dedi usta doğrumu sizce bunlar??


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Benzin musluğu neden sürekli yedek depoda?
    Fazla yakmasıyl hiç ilgisi yok onun..

    Bunun haricinde söylenenler doğrudur..

  3. #3

    Üyelik
    20 Kasım 2008
    Şehir
    Istanbul - Ataşehir
    Motosikleti
    Bmw F650
    Alıntı Osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benzin musluğu neden sürekli yedek depoda?
    Fazla yakmasıyl hiç ilgisi yok onun..

    Bunun haricinde söylenenler doğrudur..
    aldıgım kişi benzin muslugunu cevirdiğimiz plastiği kırdığı için sürekli yedek depoda tutmak zorundayım.

  4. #4
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı canicellat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aldıgım kişi benzin muslugunu cevirdiğimiz plastiği kırdığı için sürekli yedek depoda tutmak zorundayım.
    Hmm..Senin motorun rengi kırmızımıydı? Ve motorunla Edirne'ye gittin mi hiç

  5. #5

    Üyelik
    20 Kasım 2008
    Şehir
    Istanbul - Ataşehir
    Motosikleti
    Bmw F650
    Alıntı Osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hmm..Senin motorun rengi kırmızımıydı? Ve motorunla Edirne'ye gittin mi hiç
    yok senin motorun aynı renginden sadece arkada topcase war :D

  6. #6
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı canicellat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yok senin motorun aynı renginden sadece arkada topcase war :D
    Heh tamam

    Benzin musluğunun sadece kafası kopmuşsa ( muhtemelen öyledir) bir pense yada kargaburun vasıtasıyla normal depoya alabilirsin..Musluk o şekilde dönebiliyor..Arkadaşın motorunda becermiştik..
    Saat yönüne doğru 180 derece çevirsen tamamdır..

    ama fazla benzin yakmasıyla zerre alakası yok orası kesin..

  7. #7
    egelim 43 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2009
    Şehir
    KÖTAYA
    Motosikleti
    Mondial 125 UPM (Pizzacı moturu) :)
    Buji ve hava filtresini kontrol ettinmi ? Birde nasıl kullanıyorsun? Agresif mi kaç devir aralığında vites değiştiriyorsun? Bunlarda önemli
    "HERKESİN DOĞRUSU KENDİNE DOĞRU"eşşşşşekkkk gibi çalış insan gibi yaşa bumu la dünya?

  8. #8

    Üyelik
    20 Kasım 2008
    Şehir
    Istanbul - Ataşehir
    Motosikleti
    Bmw F650
    Alıntı Osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Heh tamam

    Benzin musluğunun sadece kafası kopmuşsa ( muhtemelen öyledir) bir pense yada kargaburun vasıtasıyla normal depoya alabilirsin..Musluk o şekilde dönebiliyor..Arkadaşın motorunda becermiştik..
    Saat yönüne doğru 180 derece çevirsen tamamdır..

    ama fazla benzin yakmasıyla zerre alakası yok orası kesin..
    ewt sadece kafası koptu bir işaret belirleyerek normal depoya alıyımm bari... Birkaç defa denemiş öyle döndüğünü biliyorum...

    bu fazla benzin yakması iyice delirtti beni acaba gercekten karburatorden mı karburatordense tamırı veya ayarı yapılamıyormu??

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:33 ----------

    Alıntı egelim 43 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Buji ve hava filtresini kontrol ettinmi ? Birde nasıl kullanıyorsun? Agresif mi kaç devir aralığında vites değiştiriyorsun? Bunlarda önemli
    buji ve hava filtresi yeni değişmişti... En son test etmemde 80km hızı geçmedim ve devirli kullandım...

  9. #9
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı canicellat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ewt sadece kafası koptu bir işaret belirleyerek normal depoya alıyımm bari... Birkaç defa denemiş öyle döndüğünü biliyorum...

    bu fazla benzin yakması iyice delirtti beni acaba gercekten karburatorden mı karburatordense tamırı veya ayarı yapılamıyormu??
    Valla aslında yakışın öyle çok çok aşırı değerlerde değil..Fazla ama aşırı değil..
    Arkadaşın dediği gibi kullanımdan ya da pis hava filtresinden de kaynaklanıyor olabilir..Motorun kaç km deydi bu arada?

    Karbüratör ayarı için 2 vida bulunuyor..Bir tanesi rölantiyi ayarlayan vida ki hemen sağ tarafta motor bloğunun üstünde göreceksin..
    Diğer vida da (yerini bilmiyorum) daha derinlerde bulunan yakıt/hava karışımını ayarlayan vida..Ama o vidaya sevis ayar yapmalı..

  10. #10

    Üyelik
    20 Kasım 2008
    Şehir
    Istanbul - Ataşehir
    Motosikleti
    Bmw F650
    Alıntı Osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla aslında yakışın öyle çok çok aşırı değerlerde değil..Fazla ama aşırı değil..
    Arkadaşın dediği gibi kullanımdan ya da pis hava filtresinden de kaynaklanıyor olabilir..Motorun kaç km deydi bu arada?

    Karbüratör ayarı için 2 vida bulunuyor..Bir tanesi rölantiyi ayarlayan vida ki hemen sağ tarafta motor bloğunun üstünde göreceksin..
    Diğer vida da (yerini bilmiyorum) daha derinlerde bulunan yakıt/hava karışımını ayarlayan vida..Ama o vidaya sevis ayar yapmalı..
    hiç devirli kullanmadım son test ettiğimde ve 80km hızı geçmedim biraz devirsiz ve yüksek hızda gitsem 240-250km arasına iniyor buda çok aşırı bence... hava filtresine baktım ama normaldi.. motorum şuanda 13400km giriyor...

    sevpaya götürmüştüm ayarı yapılsın diye onlarda beceremedim ayar yapılmadan önce motor tek marşta gaz vermeden alıyordu şimdi marşa basıyorum bide gaza basmak zorunda kalıyorum iyice bozuldu. Sevpadaki okan usta karbüratörü değiştirmemi söylemişti fiyatı 320tl civarındaydı bu arada bizim motorda en pahalı olan parça karbüratör fakat parçacıya sordum iki türlü elinde warmış birisi çin bir diğeri ise japan malı dedi çin olan 80 japan olan 130tl dedi böyle bir fiyat farkı doğrumudur??

  11. #11
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    japon malı karbüratör 130 lira olmaz. yalan söylüyordur ya da taklit üründür.
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  12. #12
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı canicellat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    parçacıya sordum iki türlü elinde warmış birisi çin bir diğeri ise japan malı dedi çin olan 80 japan olan 130tl dedi böyle bir fiyat farkı doğrumudur??
    Kesinlikle doğrudur hatta fiyat farkı az bile geldi bana..

    Ama sen böyle bir karbüratör buldum japon malıymış diye mct 250 paylaşım başlığına da yaz.Orada konuyu bilen birisi çıkar ve "evet kullan" ya da "yok öyle bir şey kullanma" der..

  13. #13

    Üyelik
    20 Kasım 2008
    Şehir
    Istanbul - Ataşehir
    Motosikleti
    Bmw F650
    Alıntı Osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kesinlikle doğrudur hatta fiyat farkı az bile geldi bana..

    Ama sen böyle bir karbüratör buldum japon malıymış diye mct 250 paylaşım başlığına da yaz.Orada konuyu bilen birisi çıkar ve "evet kullan" ya da "yok öyle bir şey kullanma" der..
    yazdım cevaplarını bekliyorum artık benzin olayı canımı sıkıyor ...

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ekim 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    racer 200
    cok yakmasına sebep olan sey karbüratörün hava benzin memesidir...
    sök karbüratörü bak bakalım içindeki memeler kaçlık...meme küçük olduğunda motor daha az yakar ve gücü hizlanması cekisi biraz daha azalır...
    örn:suanki racerımda benzin memesi 108 lik..ben bunu yakın zamanda 80 e kadar düsüreceğim..kısın zaten hiz yapamam...bari az yaksın...
    senikinin cok yakmasının sebebi...
    subap ayarlarını kitaba göre yaptır...hava ayarı kitapta yazmıyorsa..ayar vidasını komple sık 2 tur geri cevir...
    az yakması icin benzin hava memelerini düsürmeni öneririm...kolay gelsin...
    yedek depo olayina gelince...karbüratöre ne kadar benzin alınacağına karbüratör ayarlar...depo karbüratör arasindaki hortum musluk isterse evdeki hortum musluk kadar olsun genede yakıtta değisme olmaz...karbüratöre benzin dolduğunda alt tası actığında göreceksin ordaki samandıra benzini keser...

  15. #15
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Alıntı canicellat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkesin bayramı kutlu olsun arkadaşlar;

    Benim mct'te full depo 270-280 km yol yapıyor.Fazla yakması nedeni ise karburatorden kaynaklandıgını ve karburatoru değiştirmemi söylediler bugün bir başka motorcu arkadaşa gittim oda değişmesini söyledi karbüratörü temizlettiysen memeleri ile oynanmıs olabilir dedi oda yakıtta fazla yakmasına neden olur dedi birde benim benzin musluğum sürekli yedek depoda fazla yakmasına neden olur dedi usta doğrumu sizce bunlar??


    Sana bu cümleyi söyleyen kişiye usta demek çok yanlış.Bir daha yanından bile geçme.

  16. #16

    Üyelik
    20 Kasım 2008
    Şehir
    Istanbul - Ataşehir
    Motosikleti
    Bmw F650
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    [/COLOR]

    Sana bu cümleyi söyleyen kişiye usta demek çok yanlış.Bir daha yanından bile geçme.
    bende böyle birşey olucağına inanmadım ztn.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:41 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:35 ----------

    Alıntı racer2000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cok yakmasına sebep olan sey karbüratörün hava benzin memesidir...
    sök karbüratörü bak bakalım içindeki memeler kaçlık...meme küçük olduğunda motor daha az yakar ve gücü hizlanması cekisi biraz daha azalır...
    örn:suanki racerımda benzin memesi 108 lik..ben bunu yakın zamanda 80 e kadar düsüreceğim..kısın zaten hiz yapamam...bari az yaksın...
    senikinin cok yakmasının sebebi...
    subap ayarlarını kitaba göre yaptır...hava ayarı kitapta yazmıyorsa..ayar vidasını komple sık 2 tur geri cevir...
    az yakması icin benzin hava memelerini düsürmeni öneririm...kolay gelsin...
    yedek depo olayina gelince...karbüratöre ne kadar benzin alınacağına karbüratör ayarlar...depo karbüratör arasindaki hortum musluk isterse evdeki hortum musluk kadar olsun genede yakıtta değisme olmaz...karbüratöre benzin dolduğunda alt tası actığında göreceksin ordaki samandıra benzini keser...
    ben motorumun çekişi ve gücünün düşmesini istemiyorum ama normal şartlara göre devirli kullandığım halde böyle yakıyor aynı motoru kullanan arkadaş 330-350 km yol yapıyor memelerine dokunulmadan... subap ayarını servis yaptı biliyordur onlar herhalde ayarını... hava ayarınıda servis yaptı ama sanki daha kötü oldu çünki ayar yapıldıktan sonra 50km gidiyim motor ısınsın iyice trafikte durup kalkmak için gaz verdiğim zaman gazı yemiyor ve stop ediyor tekrar çalıştırdığım zaman gayet iyi gaz yiyiyor bunu hava ayarından mı yapar veya başka bir sorun mu war?

  17. #17
    egelim 43 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2009
    Şehir
    KÖTAYA
    Motosikleti
    Mondial 125 UPM (Pizzacı moturu) :)
    Alıntı Osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla aslında yakışın öyle çok çok aşırı değerlerde değil..fazla ama aşırı değil..
    Arkadaşın dediği gibi kullanımdan ya da pis hava filtresinden de kaynaklanıyor olabilir..Motorun kaç km deydi bu arada?

    Karbüratör ayarı için 2 vida bulunuyor..Bir tanesi rölantiyi ayarlayan vida ki hemen sağ tarafta motor bloğunun üstünde göreceksin..
    Diğer vida da (yerini bilmiyorum) daha derinlerde bulunan yakıt/hava karışımını ayarlayan vida..Ama o vidaya sevis ayar yapmalı..
    Mondial MCT 250 15litre depo hacmine sahip benzinin litre fiyatı 3.37 tl 3.37x15=50.55 tl 270-280 km demiş arkadaş hadi 280 gitsin 50.55/280=0.18 küsür kuruş yani aşikar tabirle 180 binlira bence aşırı
    "HERKESİN DOĞRUSU KENDİNE DOĞRU"eşşşşşekkkk gibi çalış insan gibi yaşa bumu la dünya?

  18. #18

    Üyelik
    20 Kasım 2008
    Şehir
    Istanbul - Ataşehir
    Motosikleti
    Bmw F650
    Alıntı egelim 43 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mondial MCT 250 15litre depo hacmine sahip benzinin litre fiyatı 3.37 tl 3.37x15=50.55 tl 270-280 km demiş arkadaş hadi 280 gitsin 50.55/280=0.18 küsür kuruş yani aşikar tabirle 180 binlira bence aşırı
    280km en sakin kullanımda yaptı devirli ve 80km hızı geçmeyerek biraz devirsiz ve 100km gibi hıza çıkarsam 240-250km kadar iniyor buda çok fazla yakıt sarfiyatı ama nedeni anlıyamadım bi türlü

  19. #19
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Yaşadığım bir tecrübeyi aktarmak istiyorum..
    (İddia değil, tecrübedir.)

    Geçenlerde İstanbul'dan Akyazı'ya gittiğimde benzin musluğunu yedekte unutup gitmiştim..Benzin ışığı yandığında da Akyazı'da benzin almıştım..(fullemiştim)

    Dönüş yolunda da benzin aldığım istasyonda musluğu fark edip normale alarak İstanbul'a döndüğümde ışık yandığında İstanbul'da gene depoyu fullediğimde BARİZ bir fark görmüştüm..

    Değerleri hatırlamıyorum şuanda ama depo yedekteyken kesinlikle daha fazla yakıyor..Nedenini bende bilmiyorum, mondial servisi de bilmiyor..

    Bu arada gidiş/dönüş yolundaki sürüş tarzları aynı..

    Anlaşılmaz bir durum??

    Kesinlikle fark etmez yazdığım için kendimi düzeltme amaçlı yazdım bu mesajı..

  20. #20
    Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    V STROM DL 650 Esmeralda
    Alıntı Osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yaşadığım bir tecrübeyi aktarmak istiyorum..
    (İddia değil, tecrübedir.)

    Geçenlerde İstanbul'dan Akyazı'ya gittiğimde benzin musluğunu yedekte unutup gitmiştim..Benzin ışığı yandığında da Akyazı'da benzin almıştım..(fullemiştim)

    Dönüş yolunda da benzin aldığım istasyonda musluğu fark edip normale alarak İstanbul'a döndüğümde ışık yandığında İstanbul'da gene depoyu fullediğimde BARİZ bir fark görmüştüm..

    Değerleri hatırlamıyorum şuanda ama depo yedekteyken kesinlikle daha fazla yakıyor..Nedenini bende bilmiyorum, mondial servisi de bilmiyor..

    Bu arada gidiş/dönüş yolundaki sürüş tarzları aynı..

    Anlaşılmaz bir durum??

    Kesinlikle fark etmez yazdığım için kendimi düzeltme amaçlı yazdım bu mesajı..

    yaklaşık 30.000km MCT 250 kullanış biri olarak şunu kesin olarak yaza bilirim,MCT 250 çok tasarruflu bir motosiklet değil motor hacimine kıyasla...
    19BG motordan verimi ancak yüksek devirlerde kazandığından bilakis şehir içinde çok yakıyor 5LT/100km ve üstü.Şehir dışında ise bu sarfiyat 100km de 4LT ve biraz üzerinde kalıyor fakat devirli kullanıldığında 5LT leri yine buluyor.
    Karbüratör ve meme konusuna gelince.Arkadaşlar,30.000km de bir kez olsun karbüratöre bakmadım bile ve şu anda 50.000km nin üzerinde ve hala tık yok.
    Meme servis tarafından neden ve ne amaçlı ellenir ya da değiştirilir ki?

    Osbourne kardeşim,benzin musluğunun yedek ya da aslı depo konumunda olması benzinin akışına nasıl bir etki yapar ki sarfiyat artsın ben bu gibi yorumlar okudukça çok üzülüyorum deniz seviyasinden 2000 - 3000 mt yukarıya çıkarsanı atmosfer basıncı değişir dolayısıyla yakıtta da fark olur ama deniz seviyesinde böyle bir doğa olayı yok ve olamaz.

    Musluğu kapatırsanız sarfiyat ''0'' a düşer deneyin dersem daha gerçekçi olur
    Tarzım çok basittir.....
    Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler