Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

26 lık dişli ölçülerini 32 lik dişliye çevirebilecek veya cnc de 32 lik dişli imalatı

    REKLAM ALANI
  1. #21
    makın - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    xl650v honda transalp
    osbourne daha önce bu dişli değişimi konusuyla ilgili bir msj. yazmıştım 250 mct kullanıcıları topiğinde. eski sayfaları karıştırırsan bulabilirsin zaten tek msjım var orda.
    konuya gelirsek ben 250 mct de yaklaşık 3 yıldır 30 diş kullanıyorum. izmir çankaya'da motorcu hayri'den almıştım. izmirde bir arkadaş varsa yardımcı olabilir. onda 32 ve 30 diş vardı. acizane bu motoru 4 yıldır kullanan biri olarak sana diyeceğim şunuda unutma arka dişliyi ne kadar ufaltırsan ufalt yada ön dişliyi büyült (aynı şey) son süratin değişmeyecek.
    sadece motorun daha düşük devirde daha yüksek süratle gidecek. son hız olarak motorun tekeri daha kuvvetli çeviremeyeceğinden (eğer yokuş aşağı gitmiyosan) son hız değişmeyecektir. fakat 90-100 km gibi hızlarda motorun daha titreşimsiz ve daha az yakıt harcayan bir motor olcak. ancak karşıdan sert rüzgar aldığında yada rampaya geldiğinde motorun daha erken bayılacak hatta bir alt vitese atman gerekecek. ama bir alt viteste olsan bile önceki hızında çıkacaksın yine, karar senin. Şunu unutma bizim motorlarda motorun güçünü arttırmadan dişli değiştirerek son hızı çok değiştiremezsin, ama ben çözümü buldum honda transalp aldım uzun yolda bunu kullanıyom. darası başına inşallah. bilmem faydalı oldumu.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    remzi_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Yahu Engin sen bari oynama dislilerle...
    Birak kalsin orijinali...
    Disleri azaltipta ne gecicek eline?
    hizin biraz artacak ama kalkista kagni olacaksin...
    Hayatin icin bir saniyeni harca.
    Hayatini bir saniye icin harcama.

  3. #23
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    RAmzey qm250 nin standart arka dişlisi 32 diş ve uyuyor. ben kullanıyorum yaklaşık 20000 kmdir. Bu arada ön dişliyi büyüt diyen arkadaşlar mctnin ön tarafını bilmedikleri için söylüyorlar. orada dişli büyütecek kadar geniş yer yok. oringli zincir bile ucu ucuna denk geliyor.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  4. #24
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    ousbourne

    ben de senin gibi bir zamanlar bu işin derdine düşmüştüm. ön mü arka mı derkene, önce ön dişliyi değiştirip

    titreşim+ 1. vites süresini uzattım

    arka dişliyi değiştirip

    son hız ( max 7km artış) düzeyini arttırdım.

    ancak, düz yolda iyi iken yokuşlarda vs devirden düştüm mü motor çekmiyordu.ciddi anlamda çekmiyordu. hatta 2 kişi isek, artçım inip itekliyordu ciddi dağ yokuşlarında. sonra ön dişliyi bıraktık, arka dişliyi orjinale getirdik...
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  5. #25
    ugurapay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2008
    Şehir
    İSTANBUL Üsküdar
    Motosikleti
    HYOSUNG GV250
    Demirkapı da Seferağa sanayi sitesinin alt katı dişli yapanlarla dolu her türlü dişliyi yaptıra bilirsin ister helis iter düz dişli
    Ne olacak Bu Türkiye nin ve Tekstilin Hali http://www.apaydinmakine.net

  6. #26
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    makina mühendisiyim. türkiyenin her yerinde, istediğin dişliyi imal edebilecek binlerce atölye bulabilirsin; ama yapacakları çeliğe şekil vermek olacak. ham çelik malzemenin özellikleri, dayanımı, balansı ve ısıl işlem bakımından, orijinal parçanın kalitesini bulman imkânsız. Yapılmaz mı, yapılır ama misliyle para harcarsın.

    elindeki orijinal dişliyi muhafaza etmeni; piyasada buna uyacak başka marka/model motorun parçasını bulup denemeni tavsiye edeceğim. büyük ihtimalle, forumdaki arkadaşların değinmiş olduğu çekişin düşmesi sorununu görünce tekrar eski haline getireceksin. ama aklına takılmış bir kere, deneyip görmekten iyisi yoktur.

  7. #27
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Alıntı The Dude adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    oynama motorun sağıyla soluyla,
    bırak olduğu gibi kalsın,
    mis gibi gidiyor.
    vakti geldiğinde bir 500cc+ yaparsın olur biter.
    daha zamanın var.
    Bence de..
    Tek bir değişkeni olumlu hale getirmek yanlış arkadaşım.
    MCT de hızı artırırsan..Bu tip motorlarda jantların çelik mi?
    Hız pek önerilemez bu koşullarda yapsalardı zaten çinliler yapardı.. Öyle değil mi.. Dişliyi büyüt hız artsın olur mu?

  8. #28
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı makın adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sadece motorun daha düşük devirde daha yüksek süratle gidecek. son hız olarak motorun tekeri daha kuvvetli çeviremeyeceğinden (eğer yokuş aşağı gitmiyosan) son hız değişmeyecektir. fakat 90-100 km gibi hızlarda motorun daha titreşimsiz ve daha az yakıt harcayan bir motor olcak. ancak karşıdan sert rüzgar aldığında yada rampaya geldiğinde motorun daha erken bayılacak hatta bir alt vitese atman gerekecek. ama bir alt viteste olsan bile önceki hızında çıkacaksın yine, karar senin.
    Yukarıdaki mesaj, derdimin ne olduğunu tam olarak anlatmış, teşekkür ediyorum

    Alıntı ARBETUS adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    RAmzey qm250 nin standart arka dişlisi 32 diş ve uyuyor. ben kullanıyorum yaklaşık 20000 kmdir. Bu arada ön dişliyi büyüt diyen arkadaşlar mctnin ön tarafını bilmedikleri için söylüyorlar. orada dişli büyütecek kadar geniş yer yok. oringli zincir bile ucu ucuna denk geliyor.
    Bu mesajda çözümü üretmiş bir mesaj ona da teşekkür, ARBETUS ile görüştük, derdim çözülmüş durumda arkadaşlar..
    Ben motosiklette bu değişim yapılıca nelerin değişeceğini, riske gireceğini biliyorum ancak yukarıda da dediğim gibi makın nickli arkadaş amacımın ne olduğunu anlatmış..
    Ayrıca sadece dişli küçültme işleminin ne şekilde yapılabileceğini sormuştum..

    İlgilenen herkese çok teşekkür ederim..


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)

Bu Konudaki Etiketler