Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Şimdide bana yardım lazım :D

    REKLAM ALANI
  1. #1
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    Selam MT tekinik ahalisi, genelde cevap yazığım bir bölüme soru sormak her ne kadar garibime gitsede
    Şimdi bilidiği üzere 98 yamaha r1 im var. Motorumda uzun zamandır çözemediğim bir çok ustayada çözdüremediğim bi sıkıntı var..
    Motorda bir boğulma problemi mevcut, basit bir anlatımla 150 km sabit bir hızla giderken gazı kapatıp açtığımda aşırı bir şekilde boğularak yavaş yavaş hızlanıyor. Tam performansını vermiyor bir şekilde motor verdiğim gazı yemiyor.
    600 motorlardan düşük bir performans göstermekte..
    Bu sürekli bir sorun değil, bağzen 2. ve 3. vitesi rahat bi şekilde tam performans bitirebilmeme rağmen kimi zamanda kasıla kasıla boğula boğula yapıyor aynı yolu.. Max hız da iyice düştü.
    Şimdi kendi uğraşmalarıma gelince, hava filitresi aldım bujileri değiştirdim olmadı iridyum takdım ngk. Senkron ayarına soktum dijital saatle yapıldı.
    Benzin otomatiği nin nasıl test edileceğini bilmiyorum bununla ilgili bilgisi olan varmı? Ama karbüratörden hortumunu çıkarınca itfaiye hortumu gibi benzin veriyor:D Karbüratörlerim temiz, memeleri fişekleri gayet düzgün, sübaplarımda sağlam, motorda kompresyon çok iyi, yağ yakma yok.. ateşlerme bobinleri bujilere güzel yüklenmekte..
    Uğraş uğraş düşün düşün içinden çıkamadım..
    GKN MOTORS


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    deli_mavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2007
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    velespit(Bianchi-Apache 941d)
    Atesleme sistemini kontrol etmeni ve baglanti soketlerinin oksitlerini temizlemeni tavsiye edicem ben
    Ben Felegin Tekerine Comak Sokariiiiim
    Kirli Dunyadaki Kirlenmemis Duygular Adina...
    Listen To Your Heart/Roxette/19.10.1988

  3. #3
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Arızanın nerde ve nasıl olduğunu göremediğimden sadece karbüratöre az hava geliyor gibi geldi bana.... Gazı kesip asılınca yemezse genelde havayı yetiştiremediğinden yapar...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  4. #4
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    Alıntı deli_mavi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Atesleme sistemini kontrol etmeni ve baglanti soketlerinin oksitlerini temizlemeni tavsiye edicem ben
    Ateşlemeyle hibir ilgisi olamaz, orda yazdığum üzere ateşleme sapasağlam..

    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arızanın nerde ve nasıl olduğunu göremediğimden sadece karbüratöre az hava geliyor gibi geldi bana.... Gazı kesip asılınca yemezse genelde havayı yetiştiremediğinden yapar...
    Bende bu görüşteyim abi ama hava ayarlarını dijital senkron saatiyle yaptırdım. Şaşma olması mümkün değil gibi. Benzini almakta yetersizlik var gibi düşünüyorum ama benzin pompası yeterince basıyor acaba karbüratör şamandırasındamı bi sorun var, bağzen tam dolunca bağzende tam dolmadanmı kapanıyor..
    Benzin filtremin tıkanma ihtimali nedir?
    GKN MOTORS

  5. #5
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı GKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ateşlemeyle hibir ilgisi olamaz, orda yazdığum üzere ateşleme sapasağlam..



    Bende bu görüşteyim abi ama hava ayarlarını dijital senkron saatiyle yaptırdım. Şaşma olması mümkün değil gibi. Benzini almakta yetersizlik var gibi düşünüyorum ama benzin pompası yeterince basıyor acaba karbüratör şamandırasındamı bi sorun var, bağzen tam dolunca bağzende tam dolmadanmı kapanıyor..
    Benzin filtremin tıkanma ihtimali nedir?
    Şamandıraların hepsinin ayarının kaçması zor..Aynı anda kaçması birde... Benimde aklıma o geldi ama imkansız gibi...

    Er5 te yapmaya başlamıştı... Hava filtresini yıkadım (K&N) sorun geçti...Aynı senin dediğin gibi normal giderken 150 ile gazı bırakıp birden asılınca biraz tekleyip ondan sonra topluyordu.... Sanırım karburatördeki hava ayarlarını tekrar kontrol ettirmen gerekecek....

    Ankarada olsan sana iyi bir usta söylerdim ama .......

    Senkron ayarını yaptırdıktan sonra eksoz ya da hava filtresi değiştirdin mi?... Ya da buji?....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  6. #6

    Üyelik
    02 Kasım 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    DRZ400 SM
    Alıntı GKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ateşlemeyle hibir ilgisi olamaz, orda yazdığum üzere ateşleme sapasağlam..



    Bende bu görüşteyim abi ama hava ayarlarını dijital senkron saatiyle yaptırdım. Şaşma olması mümkün değil gibi. Benzini almakta yetersizlik var gibi düşünüyorum ama benzin pompası yeterince basıyor acaba karbüratör şamandırasındamı bi sorun var, bağzen tam dolunca bağzende tam dolmadanmı kapanıyor..
    Benzin filtremin tıkanma ihtimali nedir?
    Aküye kaç volt akım geldiğini bir ölçüver ya da ölçtür. 14 volt ve üstü değil "idare eder" seviyede bir voltaj geliyorsa, yüksek devirlerde çok seri yapılan ateşlemeyi idare etmeyebiliyor.

    Benim başıma geldi bu. Tamam, motorlar çok farklı, belirtiler de bire bir tutmuyor ama multimetreyle yapılacak basit bir ölçümün ziyanı olmaz.
    [B]J şimdi asker[/B]

  7. #7
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    Hepsini değiştirdim.. Boğulma sorunum çözülmeyince filtre temizlemenin sonu yok deidm orjinal koton filtrelerden aldım. Bujiler i iridyum a çevirdim.
    Unutmadam motor orjinal de exup lu fakat komple 4-2-1 egzoz olduğu için exup ları iptal..

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:02 ----------

    Alıntı Jagadam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aküye kaç volt akım geldiğini bir ölçüver ya da ölçtür. 14 volt ve üstü değil "idare eder" seviyede bir voltaj geliyorsa, yüksek devirlerde çok seri yapılan ateşlemeyi idare etmeyebiliyor.

    Benim başıma geldi bu. Tamam, motorlar çok farklı, belirtiler de bire bir tutmuyor ama multimetreyle yapılacak basit bir ölçümün ziyanı olmaz.
    Bunuda düşünmedim değil, Statör üm orjinal değil, sardırdım.. Fakat servis manuelinde 5.000 devirde 14.5 volt üretmesi gerektiği yazıyor, ve bunu rahatlıkla veriyor.. Konjektör orjinal, akü bosch 12/10.
    GKN MOTORS

  8. #8

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Karbüratör kapış devresi ,(gaza ani basmalarda bir miktar daha yakıt fışkırtır),yada ateşleme sisteminde (ateşleme bobininde,kablolarda vs) problem var.

  9. #9
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Benzini hep ayni yerden mi alirsin GKN?
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  10. #10
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    Gaza çokta ani yüklenmeme gerek yok, yarım gazdan sonraki yavaş gaz açımlarında da bu sıkıntıyı yapmakta.. Kısacası motor her zaman aynı performansı vermiyor, bağzen boğulması hiç kesilmeden hızlanıyor bazen kesikli.. bazende 500 lük bir motor gibi hızlanıyor..

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:11 ----------

    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benzini hep ayni yerden mi alirsin GKN?
    Evet genellikle, benzinden olmadığına eminim karbüratörü 3 kez ellerimle temizledim ve sorun nerdeyse 6 aya dayanıyor..
    GKN MOTORS

  11. #11
    Toqi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2006
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Hayabusa - Resimdeki Srad 600 unutamadığım aşkım
    Arada bir ve kesik kesik oluyorsa bujiler ve elektrik tesisatı diyim bende
    Tekerlekli sandalyede olsan yanında olurmuydu fiyakalı...

  12. #12
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Gökhan kardeşim,
    Burayı okudunmu?Ex-up kapalı diyorsun ama yinede emin ol.
    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...emi-nedir.html

  13. #13
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    Alıntı Toqi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arada bir ve kesik kesik oluyorsa bujiler ve elektrik tesisatı diyim bende
    Sallama şakirrr

    Şaka bi yana ateşleme ile ilgili olmadığna eminim..
    GKN MOTORS

  14. #14
    ninjet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2008
    Şehir
    İstanbul/Ortaköy
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    GKN kardeş yapman gereken çok basit aslnda. Gaza yüklenme sabit hızlarda git mesela 100 falan. 150 ye çıkınca bırak boğusun zaten aniden hızlanıp napcan. Yavaş yavaş hızlansın. Hem belki çok hızlı gidince artçın korkuyodur Kısacası gazlamada boğulmasın arkadaşımmm

    i.V.i.B.i

  15. #15
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gökhan kardeşim,
    Burayı okudunmu?Ex-up kapalı diyorsun ama yinede emin ol.
    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...emi-nedir.html
    Exup kapalı değil.. Exup valfi yok egzoz borularında, Orjinal egzoz borularının içinde bulunuyor, dediğiniz gibi kapalı kalsa yüksek devirde baya boğulurdu makina. Ama benim manufolt ve araborularımda yoshimura olduğu için exup la alakalı bir sistem yok. Normal ara borulardan da geniş olduğu için yüksek devir performansını iyice hissetmem gerekirken hissedemiyorum.
    Kesinlikle exup la alakalı bi durum söz konusu değil onun için. Motorun exuplaının üstünde olmaması alt devirleri öldürüyo biraz ama makina litrelik olduğu için bunu telafi ediyor..
    Ben yüksek gaz açılımlarında yaşıyorum bu sıkıntıyı, 7.000 devrin üstünde yani..

    Başka bi nüans; Tam gaz açmak yerine gazı yedire yedire açtığım zaman daha iyi hızlanıyorum..


    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:22 ----------

    Alıntı ninjet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    GKN kardeş yapman gereken çok basit aslnda. Gaza yüklenme sabit hızlarda git mesela 100 falan. 150 ye çıkınca bırak boğusun zaten aniden hızlanıp napcan. Yavaş yavaş hızlansın. Hem belki çok hızlı gidince artçın korkuyodur Kısacası gazlamada boğulmasın arkadaşımmm

    Nincet apla Artçı korktuğu zaman gazlıormuyumki sanki
    Tmm tavsiyelerine uyup bir stationwagon araba alıcam , hep 150 hep 150
    GKN MOTORS

  16. #16
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Benzinden degil diyorsun.
    himmm!!!

    Egzostan çig benzin atma gibi adetleri oldugu yolunda bir gozlemin varmi?
    Ya da boyle bir gozlem yapabilirmisin?
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  17. #17
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benzinden degil diyorsun.
    himmm!!!

    Egzostan çig benzin atma gibi adetleri oldugu yolunda bir gozlemin varmi?
    Ya da boyle bir gozlem yapabilirmisin?
    Çiğ benzin atmıyor. Yaşına rağmen egzozumun ucu bile bembeyaz
    GKN MOTORS

  18. #18
    ninjet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2008
    Şehir
    İstanbul/Ortaköy
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    Nincet apla Artçı korktuğu zaman gazlıormuyumki sanki
    Tmm tavsiyelerine uyup bir stationwagon araba alıcam , hep 150 hep 150 [/QUOTE]

    Ben bilmem GKN kardeş. Bırakın bu gazlama işlerini. Stattionwagon güzel seçim. Atarsınız arkayada çoluk çocuk köpek mangal falan mis gibi işte. Sıkma canını.

    Yengeye selamlar...

    i.V.i.B.i

  19. #19
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı GKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çiğ benzin atmıyor. Yaşına rağmen egzozumun ucu bile bembeyaz
    Yeni motor al abicim.
    Ben su ilk mesajini bidaha okuyup, idrak etmeye çalisayim.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  20. #20
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    Alıntı ninjet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nincet apla Artçı korktuğu zaman gazlıormuyumki sanki
    Tmm tavsiyelerine uyup bir stationwagon araba alıcam , hep 150 hep 150
    Ben bilmem GKN kardeş. Bırakın bu gazlama işlerini. Stattionwagon güzel seçim. Atarsınız arkayada çoluk çocuk köpek mangal falan mis gibi işte. Sıkma canını.

    Yengeye selamlar...

    [/QUOTE]

    Apla dedik bak, topicimi baltalamaktan vazgeçemisiniz
    Yok öle şey, ben arkada alırım bi 260 lirte kappa içine mangalsa sığar çoluk çocukta
    GKN MOTORS


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler