Şimdide bana yardım lazım :D
Reklamlar
-
manifoldlarda çatlak var galiba gökanın görmediği bi kısımda çatlak olabilir..
ateşleme sistemi tamamen elden geçmiş karbüratör defalarca temizlenip ayarlanmış depoda pislik olsa 150 km ye çıkamaz depo ile karbüratör arasındaki hortumlarda kaçak olsa benzin kaçırıyor desek gökan çabuk farkederdi..
exup kapalı diyorsun peki egsoz değişmeden önce de aynı problem varmıydı yani yığılma dediğimiz şey egsoz değişimden sonra olmadıysa geriye hava sistemi kalıyor..
Reklamlar
-
alp_tunay adlı üyeden alıntı
Sen hava filtresini sök bir de öyle sık bakalım.... .
Denicem abi yarn
yürekçe adlı üyeden alıntı
abicim herşeye bir cevabın var ama bence senin motor R6 değil, Rsız 6 olmuş...
domuz migreni olmuş
kısacası vicks ile ovalayacan, bir de sıcak banyo yapıp terletecen. bir de fitili verdin mi sabaha bişeyi kalmaz
---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:09 ----------
"sıkıyorsa sök" gibi söylemiş
( ver gaı ver gazı
)
Motor r6 deilki r1 , belki sorun burdadır
aSuBaYaH adlı üyeden alıntı
gökhan,
çözümü söylüyorum SATALIM
Mantıklı
Generall adlı üyeden alıntı
benim motorumdada ayni problem mevcut bir kaç ustaya danıştığımda debriyaj balatasında yapabileceği söyledi.
Debriyaj balatası bittiğinde gaza yüklenirsin, devir çevirir ama boş taymış gibi, debriyaj şanzıman boşa döner, yarım debrijayla gidiyormuşsun gibi yani..
bygrm adlı üyeden alıntı
bu
karbüratörlü bir scooter
kastettiğim böyle birşey
buda
karbüratörlü bir renault
bu parçayı temizlemeni öneririm ;)
Abim o parça benzin filtresi, ondanda şüphelendim siparişini verdim, cumartesi geliyor
-
http://www.sahibinden.com/yamaha_r1_...promotion_chva
al bi tane bundan tak. fazla kafa yorma. şaka bi yana çözülmeyecek sorun yoktur. önemli olan o sorunun ne oldugunu tesbit edebilecek işin ehli vicdanı saglam bi usta bulmak gerek. büyük olasılıkla karbiratörden kaynaklanan bir sorun gibi gözüksede ateşleme sistemide olabilir.
-
zeda3000 adlı üyeden alıntı
Ok GKN Sorumun sebebi aku degil. bogulmanin yan etkileri.
Senden ricam , sunlari kontrol et motorunda
1- Sigorta kutusu, Eger daha evel yanmis yada yuvasinda hafif kiriklik olan bir sigorta yuvan var ise degistir. Sigortadaki temasizlik yuksek hizda kesinti yapabilir , isininca
2- Karburaturun gaz teline bagli oldugu yaya bak.Esneklikten dolayi takilma olabilir.
3- (Bu kisim zor) Karburatorunu sabun ile kopukle ve icine hava bas. Sanirim karburatorunde delik var , ama emin degilim.
4- Beyin de ariza olabilir. Atesleme kesiyor olabilir. Kendi modelin ile olan baska bir motordan 1 haftaligina beyin al ve degistir.
5- Atesleme bobinlerin orjinal degilse , isininca bunu yapabilir.
6- Motorun yagini bir kaba dok , sonra geri motora koy, kabin dibine bak metal kirintisi yada parlamasi varmi. Yaglama yapmiyor ise belli zamanlarda krank takilma yapiyor olabilir.
Boyle iz var ise yag pompasini degistir.
Karburator ayarindan oldugunu pek dusunmuyorum , cunku bu sorun her gazlamada tekrarlardi. Bu anlik bir sekme. Umarim faydasi dokunur
Davit, Motorun elektrik tesisatını yeni elden geçirdim, göstergeyle alakalı bi sorundan dolayı komple baktım, tetikleyici marş otomadiği pub lar hepsi çalışıyor geçirgenliklerinide voltmetre ile kontrol ettim, Elektrikle alakalı bi sıkıntı olmadığına eminim, Ateşleme bobinleri de kabloları da orjinal, pipolar sağlam. Yağ sık sık değişiyor, ve yağlamayla alakalı bi sıkıntı olmadığıma eminim.
Bugün biraz daha dikkat ettim, ilk devrini aldı yürüdü güzel, gazı bırakıp tekrar açtığında sıkıntı var, Benzin musluklu motorları bilirsin, rezerveye düşücek kadar benzin bitiiğinde bi boğulma yapar, soora çevirirsin musluğu bikaç saniye boğulur makina, benim makinamdaki sıkıntıda aynı bu şekilde..
Yani ya yeterince hava almıyo yada yeterince benzin..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:38 ----------
driver600f adlı üyeden alıntı
tam olarak teknik bi bilgiye sahip olmamakla birlikte başımdan geçen bi arızaya çok benziyor hemen hemen aynı arıza benim başıma gelmişti karbüratörlü makinalarda bilindiği üzere şamandıra mevcut benzin seviyesi düştüğü zaman şamandıraya bağlı meme yakıt akışını sağlayıp yakıt seviyesi yükselince memeyi kapıyor pompadan gelen benzin akışını kesiyor hortum içersindeki pompadan gelen yakıt basıncı yükselince elektromekanik olarak pompa devre dışı kalıyor demek istediğim memelerin birinde takılma olup pompadan devamlı benzin gelip motoru boğabilir yada pompa da sorun olabilir pompayı denemek için karbüratör girişindeki hortumu çıkar ve elinle tıka kontağı aç pompa bi süre çalışıp hortum içersindeki basınç yükselince devre dışı olması gerekir eger pompada sorun yoksa zaten geriye karbüratör kalıyor ha bide kelebeklerde takılmada olabilir bi onlarıda kendin kontrol edersen iyi olur çünkü elinden geldiğini biliyorum ben pompa içerindeki valfleri değiştirince benim sorunum çözüldü bazen gözden kaçabilen çok küçük detaylar böyle insanın canını sıkabiliyor umarım en kısa zamanda sorunu halledersin
Çok mantıklı şeyler yazmışsın, dediğin gibi benzin otomadiği durmuyo olabilir, bunu da deniyeceğim, mantıken parmağımı tıkadığımda benzin basmayı bırakması gerekir
alp_tunay adlı üyeden alıntı
Otomatik jikleli değil motorum, manuel. Çalışma mekanizması da düzgün bağzen açık unuttuğum oluyo, hemen kapatıyorum kesilme yapmıyor
Dediğin gibi abi ya benzin ya hava..
06bluedragger adlı üyeden alıntı
manifoldlarda çatlak var galiba gökanın görmediği bi kısımda çatlak olabilir..
ateşleme sistemi tamamen elden geçmiş karbüratör defalarca temizlenip ayarlanmış depoda pislik olsa 150 km ye çıkamaz depo ile karbüratör arasındaki hortumlarda kaçak olsa benzin kaçırıyor desek gökan çabuk farkederdi..
exup kapalı diyorsun peki egsoz değişmeden önce de aynı problem varmıydı yani yığılma dediğimiz şey egsoz değişimden sonra olmadıysa geriye hava sistemi kalıyor..
Egzoz aldığımdan beri aynı, exup kapalı falan değil, exup yok..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:47 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:46 ----------
asivezor adlı üyeden alıntı
http://www.sahibinden.com/yamaha_r1_...promotion_chva
al bi tane bundan tak. fazla kafa yorma. şaka bi yana çözülmeyecek sorun yoktur. önemli olan o sorunun ne oldugunu tesbit edebilecek işin ehli vicdanı saglam bi usta bulmak gerek. büyük olasılıkla karbiratörden kaynaklanan bir sorun gibi gözüksede ateşleme sistemide olabilir.
mantılklı bi çözüm ama 6 milyar üstüne verip 06 r1 alabilirim
-
teklemeye başladın artık gökhanım .....
yaşlanıyomusun ne
AYNI DİLİ KONUŞANLAR DEĞİL,AYNI DUYGULARI PAYLAŞANLAR ANLAŞIR
-
karbüratör senkronizasyonu karbüratör flaplerinin aynı anda senkronize calışmasını sağlamaktan ibarettir.yani hepsinin tam kapalı oldugu ayara getirmek.bu sekilde vakum sıfır olarak ölçülür.senkronda bütün göstergeler herbir karb için aynıysa ayar olmus demektir.
karbüratör senkronizasyonu havanın zenginliği fakirliğiyle alakalı değildir.sadece silindirden silindire emişin senkronize olmasını sağlamak içindir.
eger hava ayarları doğru yapıldıysa;
hava yine de zengin geliyorsa manifoltlarında yani hava kutusunu karbüratöre bağlayan kauçuklarda yıpranma vardır.çatlak vs.bu durumun sonucunda o çatlaktan emiş ile birlikte istenmeyen düzensiz bir hava girişi olur ki.bu da hava yakıt dengesini bozar.manifolttaki çatlama eger elzem bir durumda ise şu sekilde anlaşılır.ya da süphelenilir.jigle de yürüyen motor sıcak oldugu halde jiglesiz yürümüyorsa sorun var demektir.jigle soğuk motorun alması gereken karısımın benzin acısından zengin hale getirilmesini sağlar.jiglenin açılması istenmeyen fazla derecedeki havanın dengelenmesini sağlar bu da sıkıntıyı ortadan kaldırırır.bu sekilde teshis edilebilir durum.yani az bir sekilde jigleyi açıp bu durumu yine aynı devir aralıgında deneyebilirsin.150 ye cıkman sart değil sadece aynı devir aralıgına eger biliyorsan devri ufak bir viteste getir emniyetli bir sekilde dene.
zengin benzin gelmesi ise çiğ benzin kokusundan hemen anlaşılabilir.zengin benzin oldugunu tahmin etmiyorum.cunku hemen anlardın bunu.
şamandıranın kenarına sıkışmış ufacık bir pisliğin aynı sorunu yaptıgına defalarca sahit oldum.tamamen düzensiz bir sekilde bazen olan bazen olmayan sekillerde oluyordu.
ben büyük ihtimalle karb. den kaynaklandıgını dusunuyorum.
ani gaz verdiğinde bu olayla karsılaşman ufak olsa da baska bir ihtimali de aklıma getiriyor.stratorun içindeki ignition advancer ın yani tetikleyicin strratorun elden gectiğinde doğru monte edildi mi.ufak bir hitimal diyorum cunku doğru takılmaması için özel bir caba sarfetmek gerekir.
strator dönerken belli bir yere geldiğini algılayıp ateşlemeyi zamanında yapması için beyne sinyal gönderen bir dalgametredir bu.
tekrar manifoltlara dönersek 98 model bir motorun manifoltlarında sıkıntı olma ihtimali yuksek.arkadasın 98 f650 sinin manifoltalrını sıvı conta ile iyice sıvıyarak tamir etiik.bir süre daha idare eder ama değiştirmek gerekecek mutlaka.
ufak bir bilgi; manifoltların ömrünün uzun olması için arada bir talk pudrası sürülmesi salık olunmustur sahsıma.henuz ne kadar doğru bilmiyorum ama denemesi cok zor birsey değil.
-
araltı adlı üyeden alıntı
karbüratör senkronizasyonu karbüratör flaplerinin aynı anda senkronize calışmasını sağlamaktan ibarettir.yani hepsinin tam kapalı oldugu ayara getirmek.bu sekilde vakum sıfır olarak ölçülür.senkronda bütün göstergeler herbir karb için aynıysa ayar olmus demektir.
karbüratör senkronizasyonu havanın zenginliği fakirliğiyle alakalı değildir.sadece silindirden silindire emişin senkronize olmasını sağlamak içindir.
eger hava ayarları doğru yapıldıysa;
hava yine de zengin geliyorsa manifoltlarında yani hava kutusunu karbüratöre bağlayan kauçuklarda yıpranma vardır.çatlak vs.bu durumun sonucunda o çatlaktan emiş ile birlikte istenmeyen düzensiz bir hava girişi olur ki.bu da hava yakıt dengesini bozar.manifolttaki çatlama eger elzem bir durumda ise şu sekilde anlaşılır.ya da süphelenilir.jigle de yürüyen motor sıcak oldugu halde jiglesiz yürümüyorsa sorun var demektir.jigle soğuk motorun alması gereken karısımın benzin acısından zengin hale getirilmesini sağlar.jiglenin açılması istenmeyen fazla derecedeki havanın dengelenmesini sağlar bu da sıkıntıyı ortadan kaldırırır.bu sekilde teshis edilebilir durum.yani az bir sekilde jigleyi açıp bu durumu yine aynı devir aralıgında deneyebilirsin.150 ye cıkman sart değil sadece aynı devir aralıgına eger biliyorsan devri ufak bir viteste getir emniyetli bir sekilde dene.
zengin benzin gelmesi ise çiğ benzin kokusundan hemen anlaşılabilir.zengin benzin oldugunu tahmin etmiyorum.cunku hemen anlardın bunu.
şamandıranın kenarına sıkışmış ufacık bir pisliğin aynı sorunu yaptıgına defalarca sahit oldum.tamamen düzensiz bir sekilde bazen olan bazen olmayan sekillerde oluyordu.
ben büyük ihtimalle karb. den kaynaklandıgını dusunuyorum.
ani gaz verdiğinde bu olayla karsılaşman ufak olsa da baska bir ihtimali de aklıma getiriyor.stratorun içindeki ignition advancer ın yani tetikleyicin strratorun elden gectiğinde doğru monte edildi mi.ufak bir hitimal diyorum cunku doğru takılmaması için özel bir caba sarfetmek gerekir.
strator dönerken belli bir yere geldiğini algılayıp ateşlemeyi zamanında yapması için beyne sinyal gönderen bir dalgametredir bu.
tekrar manifoltlara dönersek 98 model bir motorun manifoltlarında sıkıntı olma ihtimali yuksek.arkadasın 98 f650 sinin manifoltalrını sıvı conta ile iyice sıvıyarak tamir etiik.bir süre daha idare eder ama değiştirmek gerekecek mutlaka.
ufak bir bilgi; manifoltların ömrünün uzun olması için arada bir talk pudrası sürülmesi salık olunmustur sahsıma.henuz ne kadar doğru bilmiyorum ama denemesi cok zor birsey değil.
HAva filitresi ve karburatör emme manifoldunda herhangi bi sıkıntı olmadığı aşikar, Jikle ile de denedim, benzin eksikliiğinden kaynaklanıy olabilir die, motor ısındıktan sonra jikle azda açık olsa motor zaten rahatsız çalışıyor.
Statör de değil tetikleyici, krank ın diğer tarafında ve gayet sağlıklı. çünkü sabit bir yeri var, oynama şansı yok
İki seçenek var aklımda, benzin otomatiğini kontrol edip benzin filtresini değiştiricem önce, çözülmez ise, hava ayarlarından çıkıcak sanırım
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:00 ----------
Akileos adlı üyeden alıntı
teklemeye başladın artık gökhanım .....
yaşlanıyomusun ne
Benim ölüm deler sizi
-
eger filtre koydugunda iş cözülecekse sırf benzinin pisliğinden değil deponun pasından da olabilir bilgine.umarım öyle değildir.zaten hemen kendini belli eder.filtreye takılan pislikten.
r1 lerde depo muslugunun iç tarafında bir cubuk filtre varmı bilmiyorum.
bir bakalım;
1998 R1 Depo
sanırım 19 nolu parçanın orda var.
bence depoyu iyice boşaltıp alt muslugu da sokup ordaki filtreyi de depoyu da iyice temizle.
-
Orda bi fitre yok sanırım, motoru boyaya verdiğimde hepsini söktüm. O kısım benzin musluğunu içeride kalan kısmı, ama dediin gibi kontrolde fayta var, ona da bakim ben
-
-
Marv adlı üyeden alıntı
mazotla denesen birde?
seninki mazotlu mu ?
-
arada koyuyorum temizleme maksatlı boğulması öksürmesi toparlanıyor.
-
tamam sorun aküde ben size yardım amaçlı kendi akümü vereyim..
acep egsozdan olabilermi..
-
dostum aynı sorun benim ybr de de vardı motor sogukken özellikle hareket etmek imkansızdı yığılıyor gaz veriyor tekrar yığılıyor ısındığı zamansa gazı sabit tutup gaz açtığımda hafifçe ekzostan patırdı sesleri geliyordu ve motor silkelenip zamanla düzeliyor ve gaz yiyordu bende hava kutusunu tamamen söküp diyafram (gaz pistonu) denilen parçanın hareketine dikkat ettim gaz açtığım zaman diyafram fazla kalktığından iğnenin etrafından fazla benzin sıçrıyordu adeta suratıma bile geldi o zaman motorda fazla benzinden dolayı boğuluyordu fakat gazı iyice açtığımda bu sorun ortadan kalkıyordu ki piston yukarı çıktığından yeteri kadar hava ile karışıp doğru yanma gerçekleştiği için hatta bujimin ucu hafif kahverengiye saran sarı renginde fakat bujinin motora geçiririp sıkmamıza yarayan dişleri siyahtı bende bunun motora gelen fazla benzinden kaynaklandığını düşünüyordum soğukken ısındıktan sonra buji yüksek devirde kendini temizliyor nede olsa bunu nasıl çözdüğüme gelirsek karbüratörün diyaframının üssünde bir yay olur geri tepmesi için bu yayı yarıya kadar kesip eski uzunluğuna gelmesi için biraz esnettim böylece yay sertleşmiş oldu ve sorun kalmadı motor soğukken tam gaz bile versem hiç boğulmuyor hayvanın gidişi değişti titreşimi bile azaldı soğukken jikle kullanmadan çalıştırdığımda bile 1200 devir civarında kalıyor ve hiç stop etmeden 1400 1500 devir aralığına geliyor. Bu ayarı yaptıktan sonra tekrar diyaframın hareketini gözlemledim bu sefer gaz açtığımda düzenli bir şekilde hareket ediyor ve fazla benzin çıkışını engelliyordu. vallahi bir yayın bu kadar etki edeceğini düşünmezdim son hızım 110 geçmezken şuan 120 yapabiliyorum rüzgarsız bir havada tavsiye ederim bir dene kolay gelsin
-
kenyon6 adlı üyeden alıntı
dostum aynı sorun benim ybr de de vardı motor sogukken özellikle hareket etmek imkansızdı yığılıyor gaz veriyor tekrar yığılıyor ısındığı zamansa gazı sabit tutup gaz açtığımda hafifçe ekzostan patırdı sesleri geliyordu ve motor silkelenip zamanla düzeliyor ve gaz yiyordu bende hava kutusunu tamamen söküp diyafram (gaz pistonu) denilen parçanın hareketine dikkat ettim gaz açtığım zaman diyafram fazla kalktığından iğnenin etrafından fazla benzin sıçrıyordu adeta suratıma bile geldi o zaman motorda fazla benzinden dolayı boğuluyordu fakat gazı iyice açtığımda bu sorun ortadan kalkıyordu ki piston yukarı çıktığından yeteri kadar hava ile karışıp doğru yanma gerçekleştiği için hatta bujimin ucu hafif kahverengiye saran sarı renginde fakat bujinin motora geçiririp sıkmamıza yarayan dişleri siyahtı bende bunun motora gelen fazla benzinden kaynaklandığını düşünüyordum soğukken ısındıktan sonra buji yüksek devirde kendini temizliyor nede olsa bunu nasıl çözdüğüme gelirsek karbüratörün diyaframının üssünde bir yay olur geri tepmesi için bu yayı yarıya kadar kesip eski uzunluğuna gelmesi için biraz esnettim böylece yay sertleşmiş oldu ve sorun kalmadı motor soğukken tam gaz bile versem hiç boğulmuyor hayvanın gidişi değişti titreşimi bile azaldı soğukken jikle kullanmadan çalıştırdığımda bile 1200 devir civarında kalıyor ve hiç stop etmeden 1400 1500 devir aralığına geliyor. Bu ayarı yaptıktan sonra tekrar diyaframın hareketini gözlemledim bu sefer gaz açtığımda düzenli bir şekilde hareket ediyor ve fazla benzin çıkışını engelliyordu. vallahi bir yayın bu kadar etki edeceğini düşünmezdim son hızım 110 geçmezken şuan 120 yapabiliyorum rüzgarsız bir havada tavsiye ederim bir dene kolay gelsin
2009'dan bu yana bir çözüm bulmuştur heralde
-
doğrudur ben sıkıntı yaşayan biri olursa yardımcı olmak amaçlı paylaşımda bulundum
-
zaten artık gkn motors bu arkadasın değilmi =) 5 senelik konuymus yahu bende diorum adam tamirci bide bizemi soruyor
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler