Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Şimdide bana yardım lazım :D

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    02 Kasım 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    DRZ400 SM
    Alıntı GKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunuda düşünmedim değil, Statör üm orjinal değil, sardırdım.. Fakat servis manuelinde 5.000 devirde 14.5 volt üretmesi gerektiği yazıyor, ve bunu rahatlıkla veriyor.. Konjektör orjinal, akü bosch 12/10.
    Tamam o zaman.

    Yalnız, statör sardırmanın maliyetini merak ettim. Benimki iflas edince ABD'den bir tane getirtmiştim ama kargosuyla margosuyla en az 200 dolara mal olmuştu.
    [B]J şimdi asker[/B]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Başka bi nüans; Tam gaz açmak yerine gazı yedire yedire açtığım zaman daha iyi hızlanıyorum..[/B][COLOR="Silver"]

    Sesli düşünelim.Ani gaz vermelerde kelebek açılıp fazla hava emmek istiyor motor ama bu arada kapış pompası emilen yakıt dışında fazladan yakıt püskürtüyor boğaza.Şimdi yeterli hava akışı olmaz ise bu yakıt yeterli buharlaşma olmadan silindirlere gider ve boğulmaya sebeb olur.Düşünebiliriz ki vakum artınca bir şey emilecek havayı kısıtlıyor veya vakumun debisini bozuyor.Ne olabilir?Hava filtresinden karburatörlere gelen yerlerde yarık,çatlak bir şey var.

  3. #23
    mhrrmkpnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul/maltepe
    dalgadandır dalgadan..
    true love..

    Drift Religion

  4. #24
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    Alıntı Jagadam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tamam o zaman.

    Yalnız, statör sardırmanın maliyetini merak ettim. Benimki iflas edince ABD'den bir tane getirtmiştim ama kargosuyla margosuyla en az 200 dolara mal olmuştu.
    100 tl burda maliyeti, bostancı sanayi sitesinde yapıyorlar, iş görüyor

    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Başka bi nüans; Tam gaz açmak yerine gazı yedire yedire açtığım zaman daha iyi hızlanıyorum..[/B][COLOR="Silver"]

    Sesli düşünelim.Ani gaz vermelerde kelebek açılıp fazla hava emmek istiyor motor ama bu arada kapış pompası emilen yakıt dışında fazladan yakıt püskürtüyor boğaza.Şimdi yeterli hava akışı olmaz ise bu yakıt yeterli buharlaşma olmadan silindirlere gider ve boğulmaya sebeb olur.Düşünebiliriz ki vakum artınca bir şey emilecek havayı kısıtlıyor veya vakumun debisini bozuyor.Ne olabilir?Hava filtresinden karburatörlere gelen yerlerde yarık,çatlak bir şey var.
    hava filitresi kutusu karbüratörlere direk girmekte, herhangi bi kaçak olması çok zor..

    bkz;


    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:59 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:56 ----------

    Karbüratör hava ayarları servislerde 1000 lik ise, hava civataları tam sıkılıp 2,5 tur açılıyor bu standart ayar üzerinden yapılıyor. Şimdi motorum eski olduğu için zmana içerisinde oluşan aşınmalarıda varsayarsak 2,5 tur yerine dinleyerek hissederek bi hava ayarı yapılması mı mantıklı olur?
    GKN MOTORS

  5. #25
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı GKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Başka bi nüans; Tam gaz açmak yerine gazı yedire yedire açtığım zaman daha iyi hızlanıyorum..
    bu dediğin zaten doğal yedire yedire vermek motoru veya arabayı daha performanslı kullanılmasını sağlar her zaman için

    elektrik tesisatı ne durumda tümüyle eminmisin bir kaçak olmadığına en abuk subuk yerlerden cozurtu olabiliyor bazen olmaz dediğin bi yerden ama 7binden sonra oluyor diyorsun beyinle ilgili bir problem olabilirmi?
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  6. #26
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Başka bi nüans; Tam gaz açmak yerine gazı yedire yedire açtığım zaman daha iyi hızlanıyorum..[/B][COLOR="Silver"]

    Sesli düşünelim.Ani gaz vermelerde kelebek açılıp fazla hava emmek istiyor motor ama bu arada kapış pompası emilen yakıt dışında fazladan yakıt püskürtüyor boğaza.Şimdi yeterli hava akışı olmaz ise bu yakıt yeterli buharlaşma olmadan silindirlere gider ve boğulmaya sebeb olur.Düşünebiliriz ki vakum artınca bir şey emilecek havayı kısıtlıyor veya vakumun debisini bozuyor.Ne olabilir?Hava filtresinden karburatörlere gelen yerlerde yarık,çatlak bir şey var.
    Aklıma bişey daha geldi, yarın hava filitresini söküp biraz gaz çekmeye çıksam, eğerki boğulma azalırsa hava ayarlarındandır kesinlikle diyebiliriz dimi?
    GKN MOTORS

  7. #27
    Toqi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2006
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Hayabusa - Resimdeki Srad 600 unutamadığım aşkım
    Başka nedeni yoktur karbüratörün orjinal ve ellenmemiş ise artık elden geçirme zamanı gelmiştir herhalde.Bujiler yağlanıyo desek zaten türlü sorunlar çıkardı şimdiye.
    Tekerlekli sandalyede olsan yanında olurmuydu fiyakalı...

  8. #28
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    4 silindirli motorlar hakkında pek fazla bilgim yok,
    ama buna benzer bir durumla karşılaşan bi arkadaşım vardı,
    satarkende söylemişti şöyle sıkıntıları oluyor şu hızdan sonra diye,

    sorunun nedenini kesinleştirdiğin zaman buraya yazarsan bişiler daha öğrenmiş oluruz...
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  9. #29
    ortadadogulu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2009
    Şehir
    zigetvar.
    Motosikleti
    150 zc < cbf 150 < 150 mc<OPEL ASTRA>Linea
    benim bir şahin abim vardı bağcılar güneşlide. iki zamanlı mobilet mz peugeot jawa tarzı motorları tamir ederdi. sene 1997-2000 arası. bir trafik polisi amcamız cbx 750 ile geldi. bir sorun var motor boğuluyor gaz verince stop ediyor falan. şahin abi sabah 10 da başladı akşam 5 de motoru tamirini bitirdi. neyse polis amca geldi niye bu kadar uzun sürdü falan.
    bizimki gayet rahat . ömrümde ilk defa honda motoru açtım.
    tamir değil toplamak uzun sürdü.
    şimdi bir eski motorucuya göstermekte fayda var . dişçi gibi elinden ne kadar çok hasta geçerse o kadar çok deneyim kazanıyor ya. benimki sadece bir tavsiye. sonra yolda kalıp laf söylemeyin
    dükkanı açarken çekerim her daim bismillah
    pirimizdir sofuoğlu olsun şampiyon sağlığına zeval vermesin allah

  10. #30
    dark_face - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    2006 CBF 1000
    karbratörün vakum lastikleri olması lazım ani gaz açışlarında içeri hava alan onlarda bir yırtık olduğu zaman bunu yapabiliyor. shadowumda gelmişti başıma deneyebilirsin.
    Honda Hayat Onda...

  11. #31

    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    İST/beykoz
    Motosikleti
    ybr125
    herkes yazmış bişi bende laf kalabalığı yapayım bari, benzin aldığın yeri değiştirdiinmi? yada oktanını?

  12. #32

    Üyelik
    06 Aralık 2007
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    cbr125
    cok acemice olucak ama debriyaj balatalarinda sorun yok dimi ?
    Her zaman doğruyu söyle; ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın. :cat:

  13. #33
    ümmet perkitan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Türkiyenin ılık yerleri neresi olursa
    Motosikleti
    bajaj boxer 150
    gögkhancım senin derdine çare kardeşler motor anladığım kadarıyla,isterden bi götür baktır,sana uzak ama,küçükköyde kardeşler motor sen bilirsin salim usa motorcu aleminde malkoç derler ona.yada tel et bilgi edin.

    KARDEŞLER MOTOR İSTANBUL GAZİOSMANPAŞA 0 212 535 40 27
    -geç gitmek HİÇ GİTMEMEKTEN iyidir-
    www.perkitan.com
    BİRKISIM İNSANLARA KIZIP TÜM İNSANLARA DÜŞMAN OLMAYA DEĞMEZ BUHAYAT

  14. #34

    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    as t1
    Alıntı GKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aklıma bişey daha geldi, yarın hava filitresini söküp biraz gaz çekmeye çıksam, eğerki boğulma azalırsa hava ayarlarındandır kesinlikle diyebiliriz dimi?
    dikkat et abi hava filtresi yüzünden yeni motor yaptırmak zorunda kalmıştım motoru düzeltiyim derken daha kötü yapmayalım yetkili servislerde falan çözemiyorlarmıymış sorunu benimde aklıma elektrik tesisatı ve hava ayarından başka bişey gelmiyor yada garip olucak ama depoda su birikmiş olabilirmi?
    Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:

  15. #35
    aSuBaYaH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    iki teker
    GKN,
    bu anlattığını tekerde giderken mi yapıyor yoksa düz giderkenmi

    1-vakumları/diyaframı kontrol et yıpranma veya yırtılma varmı
    2-emme manifoltunu test et
    3-hava filtreni kontrol et
    bu dediğin arıza hava karımından kaynaklanan arızaya benziyor,
    aynı sorun cbf 150 hondalarda da var gazı dip gazı giderken gazı keser gibi yapıp yeniden açınca yığılma yapıyor.

    bu dediğini tekerde giderken yapıyorsa sorun ciddi, bu olay önünü keser

  16. #36
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Alıntı aSuBaYaH adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    GKN,
    bu anlattığını tekerde giderken mi yapıyor yoksa düz giderkenmi

    1-vakumları/diyaframı kontrol et yıpranma veya yırtılma varmı
    2-emme manifoltunu test et
    3-hava filtreni kontrol et
    bu dediğin arıza hava karımından kaynaklanan arızaya benziyor,
    aynı sorun cbf 150 hondalarda da var gazı dip gazı giderken gazı keser gibi yapıp yeniden açınca yığılma yapıyor.

    bu dediğini tekerde giderken yapıyorsa sorun ciddi, bu olay önünü keser
    Vakumlara bak,motorun hava benzin girişlerini temizlet.Vakum arızalıysa klepenin biri açılmıyordur ondan yapıyordur büyük ihtimal
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  17. #37
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    GKN selam sorununu dikkatlice okudum. Kendi motorunu kendi tamir etmeyi seven biri olarak sana bir kac sey soracam , bunlari bir elden gecirmen ve gozlemlerini benim ile paylasman gerek. Belki bir sey bulabiliriz.

    Oncelikle sabit bir yuksek hizda gazi birakip yine gaz verdiginde bogulma oluyor diyorsun. Bu anda bogulma esnasinda devir saati sen gaz verince kacta kaliyor bunu soylemeni istiyorum. Rolantiyemi dusuyor 2000-3000 devirlerdemi kaliyor. Bu gozlem cok onemli.

    Diger kisim, motor bogulma aninda gostergedeki isiklar yanip sonuyormu. Yoksa sabitmi kaliyor

    Daha sonra duzeliyor diyorsun. Demeki olan bir sey yerine duzeliyor.
    Oncelikle su sonucu cikaracaz. Sen motora yuklendiginde bir sey cut off dedigimiz bir kesinti yaratiyor. Gucu tasimiyor.Daha sonra yerine geliyor. Bir duzensizlik var. Karburatorden olamaz. Bu her safhada olabilir, yada kelebegin her ayni acilis derecesinde olur. Bu olmuyor dedin. Herhangi bir hizda her hangi bir devirde oluyor diyorsun cunku.

    Bunlara bir cevap verirsen , seni ozelikle bazi parcalari yakindan incelemen icin yonlendirecegim.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  18. #38
    VaScO1925 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2007
    Şehir
    -------- i Z M i R --- İsim:£.я.h.α.η
    zincir pis senin ben dikkat ettim geçen pazar, zincirini gaz yağı ile temizle sonrada güzel bi castrol zincir yağı ile temizle kanka ciddiyim

    Drift Religion, iZMiR ŞußeSi

  19. #39
    ünlümotor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2009
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    kayseri yamaha bayii
    motorun öntarafındaki farın yanlarındaki hava kanallarından olabilir (ön taraftan hava filtresine giden havallandırma boruları)aynı şey benim eski motordada vardı ustalar bu şekilde çözdüler (eski motorum 600f di)
    Yüksek Kalite Üstün Performans

  20. #40
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    suzuki servisi dedi ki :


    "karbüratör alt memeleri büyük, ya da; kaz iğnesi çok aşınmış"
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler