Başka bi nüans; Tam gaz açmak yerine gazı yedire yedire açtığım zaman daha iyi hızlanıyorum..[/B][COLOR="Silver"]
Sesli düşünelim.Ani gaz vermelerde kelebek açılıp fazla hava emmek istiyor motor ama bu arada kapış pompası emilen yakıt dışında fazladan yakıt püskürtüyor boğaza.Şimdi yeterli hava akışı olmaz ise bu yakıt yeterli buharlaşma olmadan silindirlere gider ve boğulmaya sebeb olur.Düşünebiliriz ki vakum artınca bir şey emilecek havayı kısıtlıyor veya vakumun debisini bozuyor.Ne olabilir?Hava filtresinden karburatörlere gelen yerlerde yarık,çatlak bir şey var.
100 tl burda maliyeti, bostancı sanayi sitesinde yapıyorlar, iş görüyor
hava filitresi kutusu karbüratörlere direk girmekte, herhangi bi kaçak olması çok zor..
bkz;
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:59 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:56 ----------
Karbüratör hava ayarları servislerde 1000 lik ise, hava civataları tam sıkılıp 2,5 tur açılıyor bu standart ayar üzerinden yapılıyor. Şimdi motorum eski olduğu için zmana içerisinde oluşan aşınmalarıda varsayarsak 2,5 tur yerine dinleyerek hissederek bi hava ayarı yapılması mı mantıklı olur?
GKN MOTORS
bu dediğin zaten doğal yedire yedire vermek motoru veya arabayı daha performanslı kullanılmasını sağlar her zaman için
elektrik tesisatı ne durumda tümüyle eminmisin bir kaçak olmadığına en abuk subuk yerlerden cozurtu olabiliyor bazen olmaz dediğin bi yerden ama 7binden sonra oluyor diyorsun beyinle ilgili bir problem olabilirmi?
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
Başka nedeni yoktur karbüratörün orjinal ve ellenmemiş ise artık elden geçirme zamanı gelmiştir herhalde.Bujiler yağlanıyo desek zaten türlü sorunlar çıkardı şimdiye.
Tekerlekli sandalyede olsan yanında olurmuydu fiyakalı...
4 silindirli motorlar hakkında pek fazla bilgim yok,
ama buna benzer bir durumla karşılaşan bi arkadaşım vardı,
satarkende söylemişti şöyle sıkıntıları oluyor şu hızdan sonra diye,
sorunun nedenini kesinleştirdiğin zaman buraya yazarsan bişiler daha öğrenmiş oluruz...
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
benim bir şahin abim vardı bağcılar güneşlide. iki zamanlı mobilet mz peugeot jawa tarzı motorları tamir ederdi. sene 1997-2000 arası. bir trafik polisi amcamız cbx 750 ile geldi. bir sorun var motor boğuluyor gaz verince stop ediyor falan. şahin abi sabah 10 da başladı akşam 5 de motoru tamirini bitirdi. neyse polis amca geldi niye bu kadar uzun sürdü falan.
bizimki gayet rahat . ömrümde ilk defa honda motoru açtım.
tamir değil toplamak uzun sürdü.
şimdi bir eski motorucuya göstermekte fayda var . dişçi gibi elinden ne kadar çok hasta geçerse o kadar çok deneyim kazanıyor ya. benimki sadece bir tavsiye. sonra yolda kalıp laf söylemeyin
dükkanı açarken çekerim her daim bismillah
pirimizdir sofuoğlu olsun şampiyon sağlığına zeval vermesin allah
karbratörün vakum lastikleri olması lazım ani gaz açışlarında içeri hava alan onlarda bir yırtık olduğu zaman bunu yapabiliyor. shadowumda gelmişti başıma deneyebilirsin.
Honda Hayat Onda...
herkes yazmış bişi bende laf kalabalığı yapayım bari, benzin aldığın yeri değiştirdiinmi? yada oktanını?
cok acemice olucak ama debriyaj balatalarinda sorun yok dimi ?
Her zaman doğruyu söyle; ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın. :cat:
gögkhancım senin derdine çare kardeşler motor anladığım kadarıyla,isterden bi götür baktır,sana uzak ama,küçükköyde kardeşler motor sen bilirsin salim usa motorcu aleminde malkoç derler ona.yada tel et bilgi edin.
KARDEŞLER MOTOR İSTANBUL GAZİOSMANPAŞA 0 212 535 40 27
-geç gitmek HİÇ GİTMEMEKTEN iyidir-
www.perkitan.com
BİRKISIM İNSANLARA KIZIP TÜM İNSANLARA DÜŞMAN OLMAYA DEĞMEZ BUHAYAT
dikkat et abi hava filtresi yüzünden yeni motor yaptırmak zorunda kalmıştım motoru düzeltiyim derken daha kötü yapmayalım yetkili servislerde falan çözemiyorlarmıymış sorunu benimde aklıma elektrik tesisatı ve hava ayarından başka bişey gelmiyor yada garip olucak ama depoda su birikmiş olabilirmi?
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:
GKN,
bu anlattığını tekerde giderken mi yapıyor yoksa düz giderkenmi
1-vakumları/diyaframı kontrol et yıpranma veya yırtılma varmı
2-emme manifoltunu test et
3-hava filtreni kontrol et
bu dediğin arıza hava karımından kaynaklanan arızaya benziyor,
aynı sorun cbf 150 hondalarda da var gazı dip gazı giderken gazı keser gibi yapıp yeniden açınca yığılma yapıyor.
bu dediğini tekerde giderken yapıyorsa sorun ciddi, bu olay önünü keser
GKN selam sorununu dikkatlice okudum. Kendi motorunu kendi tamir etmeyi seven biri olarak sana bir kac sey soracam , bunlari bir elden gecirmen ve gozlemlerini benim ile paylasman gerek. Belki bir sey bulabiliriz.
Oncelikle sabit bir yuksek hizda gazi birakip yine gaz verdiginde bogulma oluyor diyorsun. Bu anda bogulma esnasinda devir saati sen gaz verince kacta kaliyor bunu soylemeni istiyorum. Rolantiyemi dusuyor 2000-3000 devirlerdemi kaliyor. Bu gozlem cok onemli.
Diger kisim, motor bogulma aninda gostergedeki isiklar yanip sonuyormu. Yoksa sabitmi kaliyor
Daha sonra duzeliyor diyorsun. Demeki olan bir sey yerine duzeliyor.
Oncelikle su sonucu cikaracaz. Sen motora yuklendiginde bir sey cut off dedigimiz bir kesinti yaratiyor. Gucu tasimiyor.Daha sonra yerine geliyor. Bir duzensizlik var. Karburatorden olamaz. Bu her safhada olabilir, yada kelebegin her ayni acilis derecesinde olur. Bu olmuyor dedin. Herhangi bir hizda her hangi bir devirde oluyor diyorsun cunku.
Bunlara bir cevap verirsen , seni ozelikle bazi parcalari yakindan incelemen icin yonlendirecegim.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
zincir pis senin ben dikkat ettim geçen pazar, zincirini gaz yağı ile temizle sonrada güzel bi castrol zincir yağı ile temizle kanka ciddiyim
Drift Religion, iZMiR ŞußeSi
motorun öntarafındaki farın yanlarındaki hava kanallarından olabilir (ön taraftan hava filtresine giden havallandırma boruları)aynı şey benim eski motordada vardı ustalar bu şekilde çözdüler (eski motorum 600f di)
Yüksek Kalite Üstün Performans
suzuki servisi dedi ki :
"karbüratör alt memeleri büyük, ya da; kaz iğnesi çok aşınmış"
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)