Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Kışın kullanılmayan motorlara neler yapılacak??

    REKLAM ALANI
  1. #1
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Kış aylarında motoru yatıracağım.. Neler yapmam gerekir??


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    aslında kiralanabilir. mesela bmwsini kışın kullanmayan biri bana kiralasa ne güzel olur(:

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:35 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:35 ----------

    tabi sen başka bi olaydan bahsetmişsin. aküsünü sök bi kere, o banko. ama yinede yaz gelince çalışma garantisi yok
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  3. #3
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    başka bişey yapmak gerekmez değil mi??

  4. #4

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Teknik kısımda arama yapmalısın her türlü detay verilmiş. Ben bulamadım.

  5. #5
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Alıntı serdarmert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kış aylarında motoru yatıracağım.. Neler yapmam gerekir??
    Aküyü sök,benzini boşalt içine WD-40 sıkıp bırak,motor yağını değiştir(En ucuz yağdan koy yazın yine değişecek),lastik havalarını indir,Müşürlerin oraya wd 40 sur,yağmur almayan yerde dursun.Aküyü eve çıkar takcağın zaman şarj et tak
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  6. #6

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Lastiklerin altına takoz koyup, su geçirmez nefes alabilir branda ile örtün...

  7. #7

    Üyelik
    18 Şubat 2009
    Şehir
    Kamboçya
    Motosikleti
    transalp yavrusu
    2 haftada bir 10 dk çalıştırırsın hiç bişey olmaz
    İnsan olmak yetmez, yetmiyor zaten süpermen olmak lazım bazen..

  8. #8
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lastiklerin altına takoz koyup, su geçirmez nefes alabilir branda ile örtün...
    Tekerleklerin neresine takoz konulmasını öneriyorsunuz?Biraz daha açarmısınız?Sebep nedir?

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ekim 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    racer 200
    yaw motoru yatırmayın bosuna...verin bana ben yaz gelene kadara kullanırım...gözüm gibi bakarım motorunuza....


  10. #10
    ufuktan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2009
    Şehir
    malatya
    Motosikleti
    Kawasaki Zx10R
    motorunu yıka kurut , aküyü sök , paslanabilecek yerleri ve zincirini zincir spreyin ile yağla , depoyu ağzına kadar dolu bırak ( depoyu yağlarsan tekrar nasıl temizleyecen ) , orta sehbaya kaldır ön tekerin altına tahta koy ki beton ile lastik direkt temas edip lastiğin bozulmasın, brandanı ört ........... bitti bu kadar

  11. #11
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Galiba forumda bu konu mevcuttu ama yine de yazalim.

    • Eger motosikletinizi yikayacaksaniz, iyice kurutmaya ozen gosterin.
    • Akunuzu çikartin ve oda sicakliginda saklayabileceginiz bir yere koyun.
    • Motosikletinizi orta sehpaya alin. Eger motosikletinizde orta sehpa yoksa, iki tekerin yerle temasini engelleyecek motosiklet sehpalarindan yararlanabilirsiniz. Ya da uygun çozumler uretebilirsiniz.Tekerlekler bir yere temas etmezse iyi olur.
    • Zincirinizi guzelce temizleyip yaglayin.
    • Deponuzu agzina kadar doldurun.
    • Yagi bosaltin. Kullanacaginiz zaman yeni yag koyun.
    • Egsoz deligi,on hava kanal delikleri,karenaj bosluklari gibi yerleri bezle kapatin,buralara ozellikle orumcekler dadaniyor.
    • Mumkunse, uzerini biranda ile kapatin.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  12. #12

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tekerleklerin neresine takoz konulmasını öneriyorsunuz?Biraz daha açarmısınız?Sebep nedir?
    Tekerleklerin altına konur tabi ki Amaç motosiklete nemin ulaşmasını engelleyip paslanmayı en aza indirmek.

  13. #13
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tekerleklerin altına konur tabi ki Amaç motosiklete nemin ulaşmasını engelleyip paslanmayı en aza indirmek.
    Lastiklerin çok uzun süre yere temas edip deformasyon veya nemden kaynaklanacak diğer sorunların engellenmesi için konur diye biliyorum. Ama bunu hiç yapmadım, bunun yerine ön tekerleği arada bir çevirerek yere başka noktasının temas etmesini sağladım.

  14. #14
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Galiba forumda bu konu mevcuttu ama yine de yazalim.

    • Eger motosikletinizi yikayacaksaniz, iyice kurutmaya ozen gosterin.
    • Akunuzu çikartin ve oda sicakliginda saklayabileceginiz bir yere koyun.
    • Motosikletinizi orta sehpaya alin. Eger motosikletinizde orta sehpa yoksa, iki tekerin yerle temasini engelleyecek motosiklet sehpalarindan yararlanabilirsiniz. Ya da uygun çozumler uretebilirsiniz.Tekerlekler bir yere temas etmezse iyi olur.
    • Zincirinizi guzelce temizleyip yaglayin.
    • Deponuzu agzina kadar doldurun.
    • Yagi bosaltin. Kullanacaginiz zaman yeni yag koyun.
    • Egsoz deligi,on hava kanal delikleri,karenaj bosluklari gibi yerleri bezle kapatin,buralara ozellikle orumcekler dadaniyor.
    • Mumkunse, uzerini biranda ile kapatin.
    • Lastikleri arap sabunu ya da vazelinle ince bir katman halinde kaplayın.
    • Ağzına kadar doldruduğunuz benzin deposundaki benzini de ilk çalıştırmada değiştirin.

  15. #15
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Sökülüp oda sıcaklığında saklanan akünün de bir adaptöre benzeyen şu şarj aletine bağlanmasını tavsiye ederim.



    Oda sıcaklığında da olsa akünün uzun süre beklemesi sorunlara yol açabiliyor.

    Ben bundan aldım, ilk defa bu kış kullanacağım. Yolların buzlanmasını bekliyorum motoru kaldırmak için.

  16. #16
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı Levsy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sökülüp oda sıcaklığında saklanan akünün de bir adaptöre benzeyen şu şarj aletine bağlanmasını tavsiye ederim.



    Oda sıcaklığında da olsa akünün uzun süre beklemesi sorunlara yol açabiliyor.

    Ben bundan aldım, ilk defa bu kış kullanacağım. Yolların buzlanmasını bekliyorum motoru kaldırmak için.
    Levsy,
    akuyu sarja baglamak gerekir ama bu alet dogru bir seçim mi bilmiyorum.
    Bu cihazlar iki çesit.
    Bir çesidi surekli sarj ediyor.
    Bunlari tavsiye etmem.
    Bir de aku doldugunda sarji kesen çesidi var.
    Alacaksaniz onlardan alin.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  17. #17
    raven71 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    honda xl 200
    Alıntı ilhan YAZICI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 haftada bir 10 dk çalıştırırsın hiç bişey olmaz

  18. #18
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Levsy,
    akuyu sarja baglamak gerekir ama bu alet dogru bir seçim mi bilmiyorum.
    Bu cihazlar iki çesit.
    Bir çesidi surekli sarj ediyor.
    Bunlari tavsiye etmem.
    Bir de aku doldugunda sarji kesen çesidi var.
    Alacaksaniz onlardan alin.
    Evet coq, bu aynen dediğin gibi akü dolduğunda şaıjı kesen türden. Tabii ki diğer büyük cihazlar gibi değil ancak tamamen boş aküyü yaklaşık 40 saatte doldurabilen bir cihaz. Bence kenarda bekleyen akü için ideal sayılır.

    24 saat bağlı tutulabiliyor yani aküye.

  19. #19

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Bu şarj adaptörleri yavaş şarj akımıyla sülfatlaşmış,tamamen bitmiş aküleri şarj ederken çok düşük akımla plakalardaki sülfatlaşmayı temizlemek için üretilmiş ve 50 saatlik şarj süresi var. Ben aldım şarj ediyor ama 8 senelik aküyü de kurtaramıyor.

  20. #20
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu şarj adaptörleri yavaş şarj akımıyla sülfatlaşmış,tamamen bitmiş aküleri şarj ederken çok düşük akımla plakalardaki sülfatlaşmayı temizlemek için üretilmiş ve 50 saatlik şarj süresi var. Ben aldım şarj ediyor ama 8 senelik aküyü de kurtaramıyor.
    8 senelik aküyü teneşir paklar zaten artık.


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler