Bence de arkadaların dediği gibi arada bir iki tur atıp yarım saat falan dolanırsan hiçbirşey olma ama bunun dışında da yine temizlik yağlama ve aküyü sökme işlemleri gerekebilir. Bir de en önemlilerinden deponun musluğunu kapat ve karbüratördeki benzin bitene kadar çalıştır motoru.
Motosiklet bir ULAŞIM aracı değil bir İSYAN aracıdır!
Her şeyin Aslı Güzeldir!
Ömürüm boyunca hatırlanacaksın aYe...
Aklimiza gelmez, çunku benim benzin musluguna sahip, son motorum 20 sene onceydi.
Herhalde bir 10 senedir de karburatorlu motora binmedim.
Forumlarin guzelligi burda iste.
Bizim aklimiza gelmeyen baskasinin hergun yasadigi sey olabiliyor.
ps: Motor hocasi.
8 senelik akumu olur yahu!!!
2 senedir abicim bunlarin omru.
Yani sana gore ölmemis bile olsa, atip yenisini alacaksin.
Yoksa motorun diger elektrik aksamlarina zarar verebilirsin.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
2 haftada bir rölantide çalıştırmak yerine hiç çalıştırmamak daha iyidir. Yani tüüüm bu anlatılanlar, yazılanlar, çizilenler boşa mı şimdi?
Depoyu neden tam doldurup karbüratördeki benzini boşaltıyoruz anlamadım.. Benzin depoda kalsa ne olur.. Benim motor scooter karbüratördeki benzini nasıl boşaltırım..? bilmiyorum....
Karbüratördeki benzin boşaltılmaz her kim demişse hatalı bir davranış, benzin kapış diyaframını ve plastik aksamını besler, özellikle benzin kullanmayan LPG'li araçlarda karbüratör kuru çalışıp contalarından ve diyaframlarında çatlamar gözükür. Kısaca benzinin yağlayıcı ve koruyucu özelliği vardır,karbüratörü korur. Karbüratör benzini boşaltılmaz. Altındaki tahliye civatasının görevi pisliği almaktır.
Bu öneriyi orta sehpası olanlar için yapıyor iseniz tekerin biri zaten havada kalacağından 1 cm.lik el büyüklüğünde bir tahta veya benzeri sunta gibi bir parça yeter.Takoz denince ben en azından 5cmX5cm 15-25 santim uzunluğunda bir şey düşünüyorum.Bu ölçülerde takozları koyabilirmiyiz.Koyarsak orta sehpa yere değermi?Orta sehpası olmayan motor sahipleri için ne öneriyorsunuz?
Ayrıca nem yılan gibi yerden tekerleklere mi tırmanıyor.O zaman kireç de sürelim böcekde gelmez.
uzun bir tahtada iş görür , tahta üzerinde motor sehbaya alınır böylelikle , orta sehba temas mesafesi sorunu yaşanmaz ... orta sehba olmayan motorlar arka ve ön teker için kaldırma sehbası kullanabilir ..... oda yoksa yan ayaklık pozisyonunda bahsettiğiniz şekilde 2 küçük tahta ile lastik teması kesililebilir , zaman zaman tekerlek çevrilirse problem olmaz ...
yağı boşaltmaya gerek yok , yağ değişimi yapmayada gerek yok .... ben karbüratörüde boşaltmıyorum , benzin musluğunu bile kapatmıyorum , benzin hemen 1-2 ayda öyle uçup gitmez , sezonu açınca zaten genel bakımda karbüratör temizliği vs yapıldığı için hiçbir sıkıntı olmaz ...
kar yağmadığı sürece motora binmeye devam edeceğim...
Drift Religion
Değerli kardeşim,
Polemik olsun diye yazmadığımı anladığına sevindim.Daha dikkatli yazmak gerektiğini vurgulamak için bunları yazdım.Fazla tecrübesi olmayan kardeşlerimize öneride bulunurken kısaca nedenlerinide açıklarsak doğru bilgilendirmiş oluruz.Lastikleri yerden yükseltin derken altına bir şey koyarak değil motoru uygun yerlerinden besleyip yükselterek lastiklerin yere değmesini önlemek gerekir.Neden:Uzun süre aynı yere basan lastiğin orası iz yapar.Sonra sürüşte zıplamaya başlar.Ayrıca,etraftan duyduklarımızla,doğruluğu denenmemiş,sonucu görülmemiş varsayımları başkarına önermek yanlış olur.
Misal,ben sizin önerinizle iki takoz alıp EN 500 motorumun tekerleklerinin altına koymaya çalışırken düşürüp bacağımı veya kolu kırsam ne olacaktı.
Depoyu doldurun benzinle diyor bazı arkadaşlar,neden,buharlaşma yaparmış.
Evet,tam doluda olsa yine buharlaşma yapar.Buharlaşma için her deponun kapağında veya yakın bir yerinde tahliye deliği veya hortumu vardır.Deponun doldurulmasın önerenler bunların da kapatılması gerektiğini söylemiyorlar.
Nem= havada bulunan su buharı,dolayısıyla ortamın her yerinde olur.Sadece yerde olamaz.
Daha önce bir kaç kış bu önlemleri aldıktan sonra motoru yatırmış ve sezon açıldığında tekrar motoru açıp çalıştırıp kontağını gezmiş birileri varmıdır..?
Evet.. Gördüğümüz gibi aslında en önemli konuda tam bilgisi olan çok az sayıda motorsever var gözüküyor..... Ben sadece aküyü çıkarıp motoru örteceğim o kadar...Ama bellide olmaz belkide motoru hiç yatırmam...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)