Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Kanuni Cross 250, yardım ltf...

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Kasım 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Versys 650 - 2015
    Merhaba Arkadaşlar,
    Yeni bir motorsiklet kullanıcısıyım ve foruma da yeni üye oldum.
    2007 model Kanuni Cross 250 var, genelde haftasonları binebiliyorum.
    Geçen haftalarda çalışmadı, kick start olmadığı için koştura koştura çalıştırdım.
    Aküdendir deyip 3gün önce yeni akü aldım, ilk 1-2 denemede çalışmadı, sonrasında çalıştı, ama 1-2dk içinde kendiliğinden durdu. İterek denedik, olmadı.Far ve sinyaller yanıyor, marşa basınca biraz inliyor, dijital göstergedeki görüntü kısmen siliniyor.
    Bu konuda yardımcı olabilirseniz sevinirim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Alıntı zanshin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba Arkadaşlar,
    Yeni bir motorsiklet kullanıcısıyım ve foruma da yeni üye oldum.
    2007 model Kanuni Cross 250 var, genelde haftasonları binebiliyorum.
    Geçen haftalarda çalışmadı, kick start olmadığı için koştura koştura çalıştırdım.
    Aküdendir deyip 3gün önce yeni akü aldım, ilk 1-2 denemede çalışmadı, sonrasında çalıştı, ama 1-2dk içinde kendiliğinden durdu. İterek denedik, olmadı.Far ve sinyaller yanıyor, marşa basınca biraz inliyor, dijital göstergedeki görüntü kısmen siliniyor.
    Bu konuda yardımcı olabilirseniz sevinirim
    Akün boşalmıştır.Şarjını kontrol ettirmelisin.

  3. #3

    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    ist
    Motosikleti
    yamaha r6
    arkadasım ben kanunı yetkılı servısım marsa basınca kısılma varsa ya kısa devre var yada aku boş

  4. #4

    Üyelik
    14 Ocak 2009
    Motosikleti
    klr 600
    akü henüz yeni ise tam şarjlı değildir vurdur çalıştır bi 20 dakka gez aküdense konjektöründede sorun yoksa şarj eder bide kanunisi olan biri söyledi kanuni motorlar endüksiyon bobininin enrjisini tam veremiyormuş akü zayıfken motor tekliyomuş stop ediyomuş ama bu son dediğimi arkadaş söyledi emin değilim

  5. #5

    Üyelik
    17 Kasım 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Versys 650 - 2015
    İlginize teşekkürler arkadaşlar, aküyü başka motorda denedik, hiç sorunsuz çalıştırdı, en azından aküye güvenebilirim. Galiba tesisatı elden geçirmek gerekecek, kabloların ve bağlantıların plastik kısımları iyice gevremiş. Remuss'un dediği gibi kısa devre sorunu olması muhtemel, sağlam ve güvenilir bir usta bulabilirim inşallah........

  6. #6

    Üyelik
    02 Kasım 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    DRZ400 SM
    Biraz uğraşsan kendin de halledebilirsin aslına. Yüzde yüz halledersin demiyorum ama sorun çok basit çıkabilir. Mesela benim motorumda konjektörden çıkan kabloların bağlantığı ilk prizin içindeki bakır erimiş. Zaten çok sabıkalı bir arkadaşmış kendileri. O prizi devreden çıkarıp konjektörden aküye doğrudan kablo çektim, oldu bitti. Çektiğim kablo da orijinalinden biraz daha kalındı, öyle tavsiye ettiydi DRZ üstatları. Suzuki'nin kullandığı kablolar ince olunca ısınıp voltaj kaybına sebeb oluyormuş. Şimdiyse canavar gibi şarj oluyor akü.

    Hiçbir şey yapmasan bile böyle prizleri (doğru tabir soket midir, konektör müdür bilmem ama anla işte) tek tek söküp içlerine bir göz at. Erime, oksitlenme falan olabilir. Kablolarda ezilme, soyulma var mı diye de bir bak. Hatta beş on milyona ucuz bir multimetre al, aküye kaç volt akım geldiğini falan ölç.

    Aslında konjektörün ve statörün sağlamlığı da ölçülebiliyor multimetreyle.

    Şimdi aklıma geldi, elektrikli bağlantıları koruyan bir sprey varmış, prizlere ondan sıkmamı önerdilerdi ama bulamadım o spreyden. Güzel bir pas önleyici spreyim vardı, ondan sıktım bir iki damla. Benim fişler prizler kolay kolay oksitlenmez artık.


    Düzeltme: Prizleri söküp içlerine bak demişim ama kastettiğim fişin prizden çıkarılıp içine bakılması sadece. Yerinden koparılması falan değil.
    [B]J şimdi asker[/B]

  7. #7

    Üyelik
    17 Kasım 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Versys 650 - 2015
    Alıntı Jagadam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Biraz uğraşsan kendin de halledebilirsin aslına. Yüzde yüz halledersin demiyorum ama sorun çok basit çıkabilir. Mesela benim motorumda konjektörden çıkan kabloların bağlantığı ilk prizin içindeki bakır erimiş. Zaten çok sabıkalı bir arkadaşmış kendileri. O prizi devreden çıkarıp konjektörden aküye doğrudan kablo çektim, oldu bitti. Çektiğim kablo da orijinalinden biraz daha kalındı, öyle tavsiye ettiydi DRZ üstatları. Suzuki'nin kullandığı kablolar ince olunca ısınıp voltaj kaybına sebeb oluyormuş. Şimdiyse canavar gibi şarj oluyor akü.

    Hiçbir şey yapmasan bile böyle prizleri (doğru tabir soket midir, konektör müdür bilmem ama anla işte) tek tek söküp içlerine bir göz at. Erime, oksitlenme falan olabilir. Kablolarda ezilme, soyulma var mı diye de bir bak. Hatta beş on milyona ucuz bir multimetre al, aküye kaç volt akım geldiğini falan ölç.

    Aslında konjektörün ve statörün sağlamlığı da ölçülebiliyor multimetreyle.

    Şimdi aklıma geldi, elektrikli bağlantıları koruyan bir sprey varmış, prizlere ondan sıkmamı önerdilerdi ama bulamadım o spreyden. Güzel bir pas önleyici spreyim vardı, ondan sıktım bir iki damla. Benim fişler prizler kolay kolay oksitlenmez artık.


    Düzeltme: Prizleri söküp içlerine bak demişim ama kastettiğim fişin prizden çıkarılıp içine bakılması sadece. Yerinden koparılması falan değil.
    Çok haklısın, ben de bağlantılardan şüphe ettim başta, elimin ve aklımın erdiği kadar 1-2 konektörü kontrol ettim, plastiklerde kırılma ve gevşeme vardı, tesisat bandıyla destekledim, metal uçlarda hafif korozyon vardı, ince zımpara ile gidermeye çalıştım. Aslında, aküden aydınlatmaya akım geçiyor ama ateşlemeye giderken bir sorun çıkıyor. Yapamamaktan değil, kurcalayıp daha beter etmekten korkuyorum açıkçası. Bahsettiğin spreyi ben de duydum, eğer arızayı giderip kablolamayı modifiye ettirebilirsem, koruyucu olarak kullanacağım...teşekkürler

  8. #8
    ünlümotor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2009
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    kayseri yamaha bayii
    sanırım sorun aküde güzel bir şarj ettir
    Yüksek Kalite Üstün Performans

  9. #9

    Üyelik
    17 Kasım 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Versys 650 - 2015
    Alıntı ünlümotor adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sanırım sorun aküde güzel bir şarj ettir
    "Kuru" denilen tarzda bir aküm vardı, haftasonu yenisini aldım, bende sorun çıkardı ama başka motora takınca canavar gibi çalıştırdı

  10. #10

    Üyelik
    17 Kasım 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Versys 650 - 2015
    Herkese günaydın ve iyi haftalar diliyorum

    Arıza giderildi ve artık gezmeye başladım

    Bilginiz paylaşımı olması açısından; sorun elektrik tesisatında, akünün şasi yaptıran ( veya şase mi yazılıyor, bilemiyorum... ) kablosundaymış. Teldeki kopukluk/temassızlık, bir kaç bağlantının da elden ve gözden geçmesi ile motor yeniden hayat buldu

    Kazasız, arızasız ve keyif dolu sürüşler dileklerimle.....
    Teşekkürler.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler