Güncel tutulması gereken bir konu...
Güncel tutulması gereken bir konu...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
selam 125 cc sınıfından bi motor sormak istiorm başlangıc ıcın aprilla rs125 derbi gpr125 yamaha r125 hangisini tavsiye edersnz 2 zamanlılar diye bi sorun yaşarmıyım tesekkurler
Google`da arama yaparken bu linki buldum, 2 ve 4 zamanli motorlar arasindaki farki animasyon esliginde anlatmasi cok hos, oldukca guzel bir paylasim.
konu bayya eskimiş ,fakat bir kaç görüşte ben belirtmek istiyorum. mesleğim icabı iki zamanlı motorları tamir etmekteyim( motorlu testere ,ilaç motorları vs.) yakıt tüketiminde 4 zamanlı ile aralarında aslında çok fark yoktur. okuduğum yazılarda hep yüksek devir ve hp den bahsedilmiş ama hiç TORK değerinden bahsedilmemiş. aynı hacimdeki motorları karşılaştıma yaparken eğer maksimum tork devrinde ( yanlız şu var 2 zamanlı motorda devir arttıkça tork ta artar. bunu 4 zamanlının maksimum tork u olarak göze alalım) kullanırsak yakıt tüketiminde en fazla %4 lük bir fark oluşur hatta bazen 2 zamanlını az yaktığı durumlarda olabilir . 2 zamanlı bir motorun yakıtını eksozla oynama yapılarak düşürülmektedir . fakat motorun asıl gücünden bir miktar feragat edilebiliyor . 2 zamanlının tek kötü tarafı benzin ile karışık yağ yakmasıdır ve çevreyi kirletiyor .bu doğru ama doğru 2 zamanlı yağ seçilirse eksozdan bu dumanın hiç birini göremezzsiniz. 2 zamanlı yağın 4 zamanlı yağlardan farkı ; 1 benzine tam homojen olarak karışması 2 çok iyi bir ısı iletimi yapması 3 yanma sonrası eksoz yolunda kurum birikintisine yol açmaması şimdi bana sorar sanız yapı basitliği nedeni ile her zaman 2 zamanlı derim . 2 ve 4 zamanlıyı ömür bakımında karşılaştırırsak , 2 zamanlıda en fazla piston silindir ve krank arızası olur ama 4 zamnlıda bunlara ilave eksantrik dişlisi, yada zinciri.ayrıyrtten siboblar sibob keçeleri hepsi birer ayrı ve başlı başına sorun olabiliyorlar .hatta en basitinden bir emme sibobu keçesi bile motorun yağ sarfiyatına ve teklemeli çalışmasına neden olabiliyorken 2 zamnlıda sadece şunlar var motor bülümü hava almasın, benzine iyi yağ seçin motorda iyi soğuya biliyorsa hiç durmadan sürün gidin.....
Güzel konu olmuş;
peki benimde bir sorum olacak,
2 zamanlı motorların ömürleri kısadır derler ve çabuk rektefe ister denir...
Bu rektefe tam olarak neleri içerir?
Performansta değişiklik olur mu?
Hızlanmada ve son hızda düşüklük yaratır mı?
Maliyeti ne kadardır?
”Samimi ve meşru olmak şartıyla her fikre hürmet ederiz. Fikirler, şiddetle, top ve tüfekle öldürülemez.” M.Kemal Atatürk...
Eski pistonun bir büyüğü alınır
Silindir yeni pistona göre genişletilir.
Eğer krank kolunda sorun varsa oda değiştirilir.
Son hızda ve hızlanada değişiklik olmaz
Maliyeti motoruna göre değişir.
Derbi gprdan örnek verirsek serviste 600-750 arası fakat normal hayatta
Piston 40 + silindir rektefiye 40 + takım contalar v.s. v.s. 150 lirayı geçmez..
вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
tuem
Sattık bikere yapıcak bişey yok artık..
Bu sezon F le takılcaz
вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
tuem
güzel hort bu günlerde çok çıkıyo böyle hortlakçılar.
Kanuni Breton 125 siyah,Yamaha YBR 125 siyah (2009),Yamaha RX 135 KİNG(Yeşill)-Yamaha RX135 KİNG,(Sİyahh) Black
en az teferruat 2t de gorunuyor ama 2t adamın belini büker
En iyi sürücü, kendini karşısındakinden koruyabilendir.
”Samimi ve meşru olmak şartıyla her fikre hürmet ederiz. Fikirler, şiddetle, top ve tüfekle öldürülemez.” M.Kemal Atatürk...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)