2-4 zamanlı motor nedir ?? Nasıl çalışır ????
-
24 Aralık 2006, 00:38
#41
wiseguy adlı üyeden alıntı
Yani, motora da, benzine de aynı 2T yağı mı kullanmalıyız ? Sonuçta Motor+Vites yağı ile benzine yağ karışımı depoları ayrı (Bende motor yağı olarak TTS kullanıyorum).
Topladığım motor Yamaha TDR125. Nadir bulunan üzerinde exup'ı (YPVS) bulunan 17 HP'lik bir makina canavar.
Bu motora oldukça yabancıyım ve nette yağ+yakıt karışımı ile ilgili çok az bilgi bulabildim. Bir süredir yağ lambası yanıyor. Sebebini ve ne anlama geldiğini bulmaya çalışıyorum. yamaha-rd sitesinde ışığın motor yağ karışımı haznesindeki yağın bittiğine işaret ediyor ama yağı var. Tek aklıma gelen, mix haznesine normal GTX yağı koymuş olmam...
O yüzden mix için ne tür yağ kullanmalıyım ? İlla da 2T mi olmalı ondan emin olmam lazım.
Senin yağ lamban yağ olmasına rağmen yanıyorsa yağ müşürün arızalanmıştır....Başka yerde yağ müşürü olmaz....
Mobil in 2T lerini kullanabilirsin....Yağ haznesini doldurduktan sonra birazda depodan benzine karıştırabilirsin...Çok olmamak kaydıyla...1 tam depoya 200 gram kadar yağ dökebilirsin...
Sakın normal gtx le çalıştırma...Kalın olduğundan yağ pompan pompalamakta zorlanır tam yağlanamayan motor aşınır hatta yağ pompanı bile bozabilir...
Mobil 2T nin özelliği zaten kendi başına bile yanma olayı diğer yağlardan fazladır....Bujinde kurum yapmaz...Uzun süre beklese bile karbüratörün dibine veya depoya çöküntü yapmaz....Benzine tam olarak karışır....
Yağ haznende de depona ilavetende aynı yağı güvenle kullanabilirsin....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
Reklamlar
-
24 Aralık 2006, 00:45
#42
Eğer bahsettiğin motor buysa http://www9.yatego.com/images/428b84...3716819689.jpg 2 zamanlı yağ haznesine yağ koy ve bidaha depoya yağ atma.Şanzıman yağı için ise Castrol'un GTX 10w-40 yağından kullanmanı tavsiye ederim TDR 125 için şanzıman yağı deposunun (yani karter)ölçüsüde sanırım 650ml.Yağ lambası vitese taktığında boş lambası ile birlikte sönüyorsa sorun yok ama hep kırmızı yanıyosa yağ şamandırasını tamir edebilirsin
[COLOR="red"][B][I] 4 zamanlı --> ::144:: <-- 2 zamanlı (A rh 2TT)[/I][/B][/COLOR]
-
24 Aralık 2006, 00:47
#43
ozi20002 banada herkes castrol tts i onerdi fakat ankarada bi turlu bulamadim en son buyuk bi magzadaki elemanla konustum agbi onlar kalkti dedi castrol un en pagalı yagını getirdim artik bu var dedi yag altin renk plastikte 15ytl uzerinde yuksek performans yazıyo...
wiseguy evet yag secimi bencede cok onemli ben motoru ilk aldigimda icinde markasını bilmedigim bi yag vardi sabahları calişirken duman atisi cok fazla olyodu ben mobil ile degistirdim sorun direk cozuldu simdi bulabilirsem castrol tts kullanicam.Ayriyetten benim motorda YPVS sistemine sahip belli bi devirden sonra devreye girdigini anliyosum ama hep bu seviyede kullanirsan benzin yakisi hayli artiyo...
-Bu arada benimde yag lambasinda sorun vardi servise goturdum yag musuru arzası dedidiler garantiden siparisini verdiler...
Yag icin onerileri bekliyorum...
HONDA 600f -2008- >> Kawasaki Er6 N -2007->> Derbi 125 Nude -2006-
Artik No Kawasaki Yes Honda =)
-
24 Aralık 2006, 01:04
#44
ozi2002 adlı üyeden alıntı
Eğer bahsettiğin motor buysa
http://www9.yatego.com/images/428b84...3716819689.jpg 2 zamanlı yağ haznesine yağ koy ve bidaha depoya yağ atma.Şanzıman yağı için ise Castrol'un GTX 10w-40 yağından kullanmanı tavsiye ederim TDR 125 için şanzıman yağı deposunun (yani karter)ölçüsüde sanırım 650ml.Yağ lambası vitese taktığında boş lambası ile birlikte sönüyorsa sorun yok ama hep kırmızı yanıyosa yağ şamandırasını tamir edebilirsin
Arkadaşlar yanıtlarınız için çok teşekkürler. Yarın sabah ilk iş yağ haznesini sökeceğim ve şamandırayı ve sensörü elden geçireceğim. Bu arada evet, bahsettiğim motorsiklet o resimdeki. Ayrıca bu aşağıdaki
F650GS'in yanında çok primitif kalsa da, 1994 model Yamaha TDR125 halen gayet güzel bir makina. Çin motorları bir yana, bir çok Japon motorunun arasından farkını gösteren bir makina.
-
24 Aralık 2006, 01:10
#45
-
24 Aralık 2006, 01:18
#46
Bug oldu beklenmedik seyler yanliş yerde yer aldi kusura bakmayin
BBRR adlı üyeden alıntı
Aslında artık 2 zamanlı motorlar. eksoz emisyon değerleri standartın üstünde olduğu için (hava kirliliği yarattığından) terkediliyo yani senin seçimin bir kaç yıl sonra pek bir şey ifade etmiyecek şekilde de görüldüğü gibi 2 zamanlı motorlar basit yapıları ve az parça içermelerinden dolayı daha basit tamir edilmekte ama yakıt oranı artmaktadır. 4 zamanlı motorda ki en büyük fark süpaplardır. bu sayede hava yakıt karışımından maksimum oranda fayda sağlanmaktadır.
---------------
Simdi benim bi sorum olucak 2 zamanli motor kullaniyorum ve motorumun uzerinde kocaman bi yapistirma var "DERBI motor bilmem bilmem nominal degerlerine sahiptir hava kirliligine sebep olmaz" !!! kandirmislarmi beni ? Benim secimim birkaçyil sonra ne olacak simdi hurdayami atacaklar motoru ?
HONDA 600f -2008- >> Kawasaki Er6 N -2007->> Derbi 125 Nude -2006-
Artik No Kawasaki Yes Honda =)
-
24 Aralık 2006, 01:34
#47
Harbiden yaw...kafam karıştı...ben kendi topiğimi açmış oraya yazarken kendimi nasıl bu sayfada buldum ??? Sanırım site admini mesajların içeriğini okumadan topikleri birleştirmiş. Kendisini gecenin Topik Zuzusu ilan ediyorum. Bravo !
scorp adlı üyeden alıntı
ozi20002 banada herkes castrol tts i onerdi fakat ankarada bi turlu bulamadim en son buyuk bi magzadaki elemanla konustum agbi onlar kalkti dedi castrol un en pagalı yagını getirdim artik bu var dedi yag altin renk plastikte 15ytl uzerinde yuksek performans yazıyo...
wiseguy evet yag secimi bencede cok onemli ben motoru ilk aldigimda icinde markasını bilmedigim bi yag vardi sabahları calişirken duman atisi cok fazla olyodu ben mobil ile degistirdim sorun direk cozuldu simdi bulabilirsem castrol tts kullanicam.Ayriyetten benim motorda YPVS sistemine sahip belli bi devirden sonra devreye girdigini anliyosum ama hep bu seviyede kullanirsan benzin yakisi hayli artiyo...
-Bu arada benimde yag lambasinda sorun vardi servise goturdum yag musuru arzası dedidiler garantiden siparisini verdiler...
Yag icin onerileri bekliyorum...
2 zamanlı motorlarda motorun patlama odasında hava+yakıt+yağ karışımı ile bir taraftan yanarken diğer taraftan da yağlandığından, yağın normal yağlardan çok daha kaliteli olması gerekiyor.
Bunun başlıca sebebi de mostwanted_57 rumuzlu arkadaşımızın diagram ile gösterdiği gibi 2 zamanlı motorlar 4 zamanlılara göre hem çok daha fazla güç ürettiğinden, hem de güç üretme şeklinin aslında motorun parçalarını çok daha fazla yıprandığından kaynaklanıyor. Evet, 2 zamanlı motorların parçaları 4 zamanlılara göre daha hızlı yıpranır.
Piyasada 3 türlü 2T yağı var ki, bunlar kafa karıştırıyor. (unutmamalıyız ki sadece motorsikletler 2 zamanlı değil: deniz motorları, jetskiler, oyuncak araba motorları, motorlu testereler de 2 zamanlıdır). Bunlar mineral bazlı, yarı sentetik ve tam sentetik 2T yağlardır.
Motorsiklet motorları bu saydığım diğer cihazlara göre çok daha devir ürettiğinden maksimum performanstakilerle çalışmalarında fayda var. Açıkçası bu yazdıklarımın bir kısmını da aşağıda, arkadaşların yardımıyla öğrendim.
Istanbul'da Castrol TTS bulunabiliyor. Mobil ve Shell'in de benzer ürünleri var. Evet, haklısın he benzincide ne yazık ki bulunmuyorlar. Ama, merkezi ve iyi teşkilatlanmış ve satacağına inanan benzincilerde ve yağcılarda bulunabiliyor. Hatta motorsiklet mağazalarında bile var. Litresi 20 YTL civarında.
Aşağıdaki linkler işine yarayabilir:
http://www.castrol.com/castrol/subse...tentId=6008855
http://www.mobiloil.com/USA-English/...Racing_2T.aspx
http://www.shell.com/home/Framework?..._02110211.html
-
24 Aralık 2006, 01:50
#48
scorp adlı üyeden alıntı
Bug oldu beklenmedik seyler yanliş yerde yer aldi kusura bakmayin
---------------
Simdi benim bi sorum olucak 2 zamanli motor kullaniyorum ve motorumun uzerinde kocaman bi yapistirma var "DERBI motor bilmem bilmem nominal degerlerine sahiptir hava kirliligine sebep olmaz" !!! kandirmislarmi beni ? Benim secimim birkaçyil sonra ne olacak simdi hurdayami atacaklar motoru ?
Yıllardır aynı söyleniyor...10 yıl oldu hala bişey yok..Bence 4 zamanlı motor satıcılarının uydurması.....
Hala da anlamış değilim...Çok yaktığına inanan var ya....
Şimdi iki zamanlı motorlar 3000 devirle aldığı yolu aynı viteste 4 zamanlı motor 6000 devirde yapıyor....Bu da iki zamanlı motor 1 kere buji ateşlerken 4 zamanluda 2 kere ateşliyor...Aynı cc li motorlarda pek bir fark olmamasına rağmen devir den dolayı 2 zamanlı motorlar çok yakıyor gözüküyor....
Basit bir ayarlamayla 4 zamanlıdan daha az yakar hale geldiğine neden kimse inanmaz?.....Burda yalan söylemeye ne ihtiyacım var?....
125 cc lik motorlardan daha az yaktığını her şekilde ispatlamaya hazırım...Bu arada motorum 250 cc lik....
Scorp can.....Senin motorunada bir iyilik düşünüyorum...Az yakmasına nedersin?....Fena olmaz dimi?....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
24 Aralık 2006, 02:09
#49
Aslın iyi bir noktaya değinmişsin ki ben de 2 zamanlı motorların daha fazla yakıt harcadığı kanısındayım.
1. 4 zamanlılar her zamanda ateşleme yaptığından yakıtın çiğ olarak yanma odasını terketme ihtimali çok düşük.
2. Dört zamanlılar 2 zamanlılara göre senin de dediğin gibi daha düşük devirlerde çalışabiliyor.
3. İki zamanlı motoru, düşük devirde çalıştırdığında zaten 4 zamanlılara göre daha fazla zorlanan motor parçalarını iyice zorlamış oluyorsun. Bu da tahmin edebileceğin gibi motorun ömrünü had safhada azaltır.
Misal olarak benim YPVS'li Yamaha TDR125'imin standart rolanti deviri 2000 rpm. Ki randımanlı kullanım deviri 5000-9000 rpm arası ki, 7000 rpm'de YPVS devreye giriyor ve birden 11,000 devire roketleyip 18 HP üretiyor.
Piyasadaki 125'leri boşverin, 150cc'lik 4 zamanlıların hiç biri 13 HP'nin üzerine çıkamıyor. Hayır, burada 2 kuruşluk motorun havasını atmıyorum. Ancak, 2 zamanlı motorlar 4 zamanlılara göre daha fazla güç üretirken, teknolojileri daha basit ve eski olduğundan çok daha fazla yakıt harcarlar.
2 zamanlıları 4 zamanlılar gibi ekonomize etmeye çalışmak, Mustang'ın o güçlü ve lıkır lıkır benzin içen motoruna LPG taktırmak gibi olur
İstediğiniz takdirde bu konu ile ilgili y.dışından bir çok profesyönelin makale linklerini verebilirim.
-
24 Aralık 2006, 02:24
#50
wiseguy adlı üyeden alıntı
Harbiden yaw...kafam karıştı...ben kendi topiğimi açmış oraya yazarken kendimi nasıl bu sayfada buldum ??? Sanırım site admini mesajların içeriğini okumadan topikleri birleştirmiş. Kendisini gecenin
Topik Zuzusu ilan ediyorum. Bravo !
Silseydim keşke tüh
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
-
24 Aralık 2006, 13:19
#51
ozi2002 adlı üyeden alıntı
Eğer bahsettiğin motor buysa
http://www9.yatego.com/images/428b84...3716819689.jpg 2 zamanlı yağ haznesine yağ koy ve bidaha depoya yağ atma.Şanzıman yağı için ise Castrol'un GTX 10w-40 yağından kullanmanı tavsiye ederim TDR 125 için şanzıman yağı deposunun (yani karter)ölçüsüde sanırım 650ml.Yağ lambası vitese taktığında boş lambası ile birlikte sönüyorsa sorun yok ama hep kırmızı yanıyosa yağ şamandırasını tamir edebilirsin
Valla, açıkçası bu aleti fazla tanımadığımdan dolayı dertliyim. Beraberinde gelen kılavuz yetersiz kalıyor. Makinanın üzerinde, fren ve benzin deposu haricinde 3 tane depo var. Biri radyatör su deposu, biri yakıta karışan yaşın deposu, 3.cüsünü ise hala çözebilmiş değilim.
Bu makinayı tanıyan var mı acaba ? Yaz gelmeden revizyonunu bitirmek istiyorum.
Prometheus, espri anlayışın için teşekkür ederim
-
24 Aralık 2006, 17:35
#52
3.deponun ne olduğunu bilmiyorum yani motorun yanında olsaydım bilirdim ama burdan atıp tutmayayım buarda buji olarak tdr125 in ngk için olan kodlarını veriyorum.1992-1996TDR1254GW ler NGK BR9ES.1997 ve üstü TDR125 5AN ler için BR8ES.Düz yani kodsuz TDR125ler için B9ES yada B9EVX yada B9EIX
[COLOR="red"][B][I] 4 zamanlı --> ::144:: <-- 2 zamanlı (A rh 2TT)[/I][/B][/COLOR]
-
24 Aralık 2006, 18:15
#53
benım bıldıgım kadar 2 zamanlı motor her piston assagı yukarı indigi zaman benzın alıyor buda fazla yakıt yakmasını saglıyor ama 4 zamanlı motorlarda pıston 4 kere assagı ındıkten sonra benzın alıyor boylede az yakmıs oluyor bukadar
-
24 Aralık 2006, 18:27
#54
SILWERBEAT adlı üyeden alıntı
benım bıldıgım kadar 2 zamanlı motor her piston assagı yukarı indigi zaman benzın alıyor buda fazla yakıt yakmasını saglıyor ama 4 zamanlı motorlarda pıston 4 kere assagı ındıkten sonra benzın alıyor boylede az yakmıs oluyor bukadar
Yanlış biliyosun istersen bi topiği okuda sonra cevap yaz
[COLOR="red"][B][I] 4 zamanlı --> ::144:: <-- 2 zamanlı (A rh 2TT)[/I][/B][/COLOR]
-
24 Aralık 2006, 18:46
#55
2 zamanlı motorun yakıtı fazla yakmasının sebebi, emme ve eksoz subaplarının olmayışı
yukarıdada denildiği gibi piston aşşağı indiği zaman motora benzin hava karışımı alınır, tabii pistonu aşağı iten yanmış karışımın patlama basııncı (35 kg/f)
yani motora yeni karışım alırken aynı anda eksoz portlarıda açık, yanmış karışımı dışarı atan ise silindire alanın benzin karışımıdır.
sonuçta eksoz gazları dışarı atılırken bir miktar yanmamış benzin karışımınıda alır götürür bu durum 2 zamanlı motorun yakıt sarfiyatına sebep olur ve eksozdan benzin kokusu gelir
-
27 Aralık 2006, 23:07
#56
ozi2002 adlı üyeden alıntı
Eğer bahsettiğin motor buysa
http://www9.yatego.com/images/428b84...3716819689.jpg 2 zamanlı yağ haznesine yağ koy ve bidaha depoya yağ atma.Şanzıman yağı için ise Castrol'un GTX 10w-40 yağından kullanmanı tavsiye ederim TDR 125 için şanzıman yağı deposunun (yani karter)ölçüsüde sanırım 650ml.Yağ lambası vitese taktığında boş lambası ile birlikte sönüyorsa sorun yok ama hep kırmızı yanıyosa yağ şamandırasını tamir edebilirsin
OZI2002, bilgin için çok teşekkürler. O ışık senin de dediğin gibi, premix (benzine yağkarıştıran depo) deposundaki yağ seviyesi düştüğünden dolayı yanıyormuş.
Neyse ki Yamaha, benim gibiler için önlem almış ki, şamandra depo sıfırlanınca değil 1/3 seviyesini geçince yanıyormuş. Aslında bu olayda Yamaha'yı da kutlamak lazım sanırım. 2 aydır ışık yansa da ışığın ne olduğunu bilmediğimden üzerinde maksimum 100 km yapmışımdır...yani deponun 1/4'ünde hala yağ vardı. Yine de depoyu boşaltıp, içine CASTROL 2T TTS koydum.
Sonuç tabii ki istediğim gibi...Tekrar teşekkürler...
-
30 Aralık 2006, 09:22
#57
çok güzel paylaşım...emeğe saygı
Hüzünbaz Acılarımın Canbazıyım Şimdi...
-
mınskler var hatta ıkı zamanlı rus motoru
-
10 Haziran 2008, 22:06
#59
beyler öncelikle eşit olan motor hacimleri ni kıyaslamalıyız piston hareket boyu silindir çapı aynı olan iki motoru kıyaslamalıyız
birisi 4 zamanlı
digeri 2 zamanlı
performans olarak 2t elbetteki üstündür
2 zamanlı neden çok yakar sorusunun en net cevabı şudur
2 zamanlı motor krankı tur çevirmek için pistonu 1 kere aşagı 1 kere yukarı yapıyor ve 1 kere benzin hava karışımı çekiyor 1 kere ateşleme yapıyor
4 zamanlı ise krankı 2 kere çevirmek için 1 kez aşağı 1 kez yukarı tekrar aşağı tekrar yukarı yapıyor fakat 1 kere benzin çekiyor 1 kere ateşleme yapıyor
kısacası 2t krankın 1 turunda 1 kere benzin çekiyor 4t ise 2 turda 1 kere
bu anlattıklarımı görmek hiç de zor değil sanırım 4 zamanlı iyi anlaşılmamış
bu resimde çok kolay anlayabilirsiniz
2 zamanlıların uzun yolda performans farkına gelince
o tamamen üretime ve kaliteye bağlıdır
örneğin jawa uzun yolda performansı düşer çünkü pistonlar ısındıkça genleşir ve sıkışmaya başlar
eski alman mz lerde ise (mutlaka başka motorlarda vardır)ısındıkca genleşiyor fakat çelik keçeler sayesinde yinede sıkışmıyor üstelik kayganlık artıyor sızdırma asla olmuyor buda doğal olarak performansı arrtırıyor
demekki 4t veya 2t farketmiyor kullanılan metalin alaşımına göre ısınınca performans değişiyor
ne kadar çok bilmiş gibi anlatsamda hatalarım olabilir eleştiriye açığımdır
..::Gülmek bir mükafattır, ağlayan gözlerin gördüğü::..
..::Mağlubiyet; kimine göre galibiyetden bir adım öte::..
-
10 Haziran 2008, 22:13
#60
Eline sağlık bilmeyenler için güzel bilgiler
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler