güç ve performans istiyorsan tabiki derbi, dayanıklılık ve ekonomi istiyorsan honda cbr 125 kısacası.sonic adlı üyeden alıntı
güç ve performans istiyorsan tabiki derbi, dayanıklılık ve ekonomi istiyorsan honda cbr 125 kısacası.sonic adlı üyeden alıntı
2 zamanlı bence daha seri we daha tak. ama benzin yönünden bişey diyemem
Peki Derbi aldık diyelim 4 zamanlı motordan farklı olarak bunda sürüerken dikkat edilmesi gereken hususlar var mı? (yani motorun ömrü, arızaçıkarması ....vb)
Bu konuda tecrübesi olan arkadaşlar bilgilerini paylaşırlarsa memnun olurum.
KNOW YOUR LIMITS...TO LIVE, ON THE LIMITS!!!!
ya 50 cclik 4 zamanlı scooter var mondialın bayır çıkmıyor
saçma bir yapı
derbi 125 bildiğim kadarıyla su soğutmalı 2 zamanlı bir modelsonic adlı üyeden alıntı
bu durumda motorun ısınıp performansının düşmesi gibi birşey zor gibi gözüküyor.yine de hararet yapma olayına dikkat etmek lazım.ançak 2 zamalılarda yağ yakıt oranı da çok önemli.yeni model 2 zamanlı motorlarda
yağlama benzine dolum esnasında karışarak değil de ayrı bir depodan motora
iletilerek oluyor.bu depodaki yağın miktarına ve kalitesine çok dikkat etmeli.
tigermbz adlı üyeden alıntı
Tigermbz starter'ı elektrikli olan motorlarda ilk ateşlemede pistonların hareketi ve yakıt enjeksyonu için gereken gücü akü sağlıyor.
Yakıt pistona senin dediğin gibi hava/gazımsı yakıt (gazımsıdan kastım , yakıt sıvı fakat püskürtüldüğünde aynı gaz gibi davranıyor , mesela camsilin püskürtme mekanizmasını düşün ) karışımı olarak giriyor , yakıt tamamen sıvı olsaydı sıkışma mümkün olmazdı değil mi.
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
iki zamanlı 350 cc su soğutmalı planet5 marka motor almayı düşünüyorum fakat motor konusunda bilgim az ve motorun iki zamanlı olması kafamı ksrıştıdı lütfen yardım
2 zamanlı motorların avantajları ve dezavantajlaırı hakkında sitede araqma yaparsan çok faydalı bilgiler bulabilirsin.
avantajları kısaca;bakımının kolay olması ,fazla parça içermeyen basit bir yapıya sahip olması,egzozundan çok güzel kokulu deniz mavisi bir duman yayması çabuk devirlenmesi,aynı hacimde ve aynı ağırlıkta bir motora göre soğuk havalarda kolay çalışmasıdır.
dezavantajları ise,daha fazla yakıt tüketimi,sıcak havalarda 4 zamanlıya göre çabuk ısınıp performans düşmesi,eski tip olanlarında benzin yağ karışımını kendin yapma zorunluluğu,4 zamanlılara göre daha tiz ve yüksek bir ses çıkarmalarıdır.
su soğutmalı planet hiç duymamıştım.alınca resmlerinmi koyar mısın?
İKİ ZAMANLI NE DEMEK?
Diğer bölümlerimizde sizlere benzinli motorları ve dizel motorları anlatmıştım. O motorlar hakkında birkaç hatırlatma yapmak gerekirse: Benzinli ve dizel motorlar, dört zamanlı motorlar idi. Yani motor içindeki pistonun 4 kez aşağı ve yukarı hareketiyle motorun bir turunu tamamlanmış oluyordu. Bu esnada krank mili ise 2 tam tur yapmış oluyordu. Dört zamandan kastedilen aşamalar ise; emme, sıkıştırma, yanma ve egzoz zamanları idi.
Bu kısa hatırlatmadan sonra iki zamanlı motorlara geri dönelim. Adı üstünde bu motorlar 1 turunu pistonun 2 kez aşağı ve yukarı hareketi ile tamamlarlar. Bu hareket sonucu krank mili 1 tam tur yapar. Hareketi oluşturan piston dört zamanlı motorlardan farklı olarak 2 zamanda (veya harekette) işini bitirir. Bu zamanlar; emme ve sıkıştırma ile yanma ve egzoz zamanlarıdır. Burada dikkat edilecek nokta şudur: Emme ve sıkıştırma işleri, aynı zamanda birbirinin ardı sıra pistonun aşağı yukarı bir kez gidip gelmesiyle oluşur. Aynı olay yanma ve egzoz zamanları içinde geçerlidir.
Şimdi isterseniz daha detaylı bir şekilde inceleyelim iki zamanlı motorları.
NASIL ÇALIŞIRLAR?
Motor çalışırken dört zamanlı motorlardan farklı olarak, hem pistonun altındaki krank bölümünden hem de silindirin içinde pistonun üst kısmından faydalanır. Emme veya egzoz subapları yoktur. Motorun içinde oluşan basınca farklarından dolayı yakıt karışımı emilir veya egzoz gazı dışarıya atılır.
Emme ve sıkıştırma zamanları
Piston yukarı çıkarken üstünde bulunan karışımı silindirin içinde sıkıştırmaya başlar. Bu esnada krank bölümünde pistonun yukarı çıkmasından dolayı bir vakum (negatif basınç) oluşur. Böylelikle yakıt karışımı emme kısmından krank bölümüne dolar. Bu karşım benzin, yağ ve hava karışımıdır. Krank bölümünde yağ dolu olmadığı için (dört zamanlı motorlar gibi) motor elemanlarının yağlanması benzine karıştırılan yağ sayesinde olur. Piston yukarı doğru devam ederek yakıt karışımını iyice sıkıştırmıştır. Sıkışan yakıt karışımı bujinin ateşlenmesiyle yanarak bir patlama oluşturur. Bu patlamayla açığa çıkan enerji pistonu aşağı doğru hareket ettirir.
Yanma ve egzoz zamanları
Piston aşağı doğru hareket ederken egzoz çıkışı açılır ve emme ağzı kapanır. Yanmış yakıt olan egzoz gazı, egzoz borusundan dışarı atılır. Pistonun aşağı hareketine devam etmesiyle, aşağıda sıkışan yakıt karışımı, taşıma cebinin açılmasıyla pistonun üst kısmına dolmaya başlar. Üst bölüme yeni yakıt karışımı dolarken, içerdeki tüm egzoz gazı atılmıştır. Aşağı doğru hareketini tamamlayan piston yukarı doğru harekete geçer. Artık emme ağzı tekrar açılacak, egzoz gazı çıkışı kapanacak ve motor yeniden aynı şeyleri yapmaya başlayacaktır.
İki zamanlı motorlar işte bu prensibe göre çalışırlar. Şimdi diğer detaylara kısa kısa bir göz atalım!
KISA KISA BİLMEK İSTEDİKLERİNİZ
* İki zamanlı motorlar, dört zamanlı motorlara göre daha az detay içerirler. Bu yüzden imalatı daha kolay ve daha ucuzdur.
* Maliyeti ucuz olmasına rağmen, yakıt karışımının bir kısmının yanmadan egzoz gazıyla birlikte dışarı atılması sakıncalı ve ekonomik olmayan tarafıdır.
* Yakıt karışımı krank bölümünü kullanarak pistonun üst kısmına ulaşır. Bu yüzden krank bölümü dört zamanlı motorlar gibi devamlı yağ içinde yüzmez. Bu bölümün yağlanma işlemi, benzine karıştırılan yağ sayesinde olur. Fakat bu yağın benzinle birlikte yakılması çevre kirliliğine sebep veren sakıncalı bir durumdur.
* İki zamanlı motorlarda pistonun her yukarı çıkışında yanma işlemi gerçekleşmektedir. Halbuki dört zamanlı motorlar da, piston ikinci kez yukarı çıktığında yanma işlemi gerçekleşmektedir. Yanma işleminin her defasında olması çok yüksek ısıların ortaya çıkmasını ve motor elemanlarının ömrünün kısa olmasını doğurmaktadır.
* Bu motorların soğuk havalarda çalıştırılması diğer motorlara göre daha kolaydır. O yüzden özellikle kar motosikletlerinde tercih edilirler.
http://www.soylenasil.com/makine/benzinli2zmtrpr.htm
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
su soğutmalı planetleri www.izhmoto.ru adresinde görebilirsiniz
crxforever adlı üyeden alıntı:
aynı hacimde ve aynı ağırlıkta bir motora göre soğuk havalarda kolay çalışmasıdır.
dezavantajları ise,daha fazla yakıt tüketimi,sıcak havalarda 4 zamanlıya göre çabuk ısınıp performans düşmesi,eski tip olanlarında benzin yağ karışımını kendin yapma zorunluluğu,4 zamanlılara göre daha tiz ve yüksek bir ses çıkarmalarıdır.
Dediklerinin hiç birine katılmıyorum....Arkadaş moblyette den bahsetmiyor sanırım...Sen öyle örnekler vermişsin de....
Yazdıklarının tam tersi biliyormusun...Yani kasıt var desem neden kasıt olsun...Gene de neşelendirdin beni....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
2 zamanlıda 4zamanlıya göre yakt tüketimi fazla...az olduğunu iddaa edebilr misin ?
2 zamanlıda 4zamanlıya göre sıcaklık sorunu daha fazla ... performan kaybı şüphesiz
2 zamanlıda yağı benzine karıştırıoosun 4zamanlıda bunu hiç görmedim
@alp_tunay yazılanların yanlış olduğuna katılmıyorum hel hele dediğin gibi tam tersi olduğuna hiç katılmıoorum
[B]dirty bike[/B]
Ben de 250 cc lik 2 zamanlı motor kullanıyorum....Yakıtım 4 zamanlı 250 cc li den daha az.....Bu 1.
Hiç durmadan Antalya ya gidiyorum..İstanbula gidiyorum...Ne ısınma sorunu yaşıyorum ne de performans eksikliği....Hatta ekleyim ısındıkça da performans artıyor....Bu da 2
Ben yağ falan karıştırmıyorum...Sadece yağ deposuna koyuyorum o sağolsun karıştırıyor benim yerime....Bu da 3...
Sorununa gelince yazımı okumadan atlamışssın...Mobyletten bahsetmiyoruz...Biraz araştırma yaparsan anlarsın....Anlatabildimmi...?
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
Feci hızlı kalkar ve feci hızlı gider, ama çok yakar bukadar.
iyi paylaşım eline saglık
2-4 zaman farkı bendede var.jawamın pistonunu söker söker takarım ne ayarı var ne bişeyi var.3 ay önce gs500 aldım 4 ZAMANLI kaç yıllık usta bıle calıstıramıyo niyee?subap ayarını yapamıyo.buyur sımdı 2-4 zaman farkını keskede almasaydım gs 500 ü.gurban oluyum jawama ,
öptüm jawamı
Selam,
İki zamanlı motorlarda bildiğim kadarıyla motor yağı ile yakıta karıştırılan yağlar birbirinden farklı oluyorlar.
Hatta 2 zamanlı motorların yağları da 4 zamanlılarınkinden farklı.
Burada merak ettiğim şey motorun yağlanması için 2T özellikli yağ kullanıyorsak, benzine karıştırdığımız yağın özelliği ne olmalı ?
Ve tabii ki karıştırma oranı ne olmalı ?
2 zamanlı tam sentetik motor yağları, her 2 zamanlı motosiklette kullanılabilir.
Motorun fabrika verileri ve cc' sine göre yağ oranları vardır. Ama her motorda olmasa da bu oran ortalama 50/1'dir. Benim kendi tercihim ve kullandığım yağ Castrol TTS (MotoGP'de kullanılan yağ) Türkiye Fiyatı ortalama 10 euro.
Eğer merak ettiğin motosikletin marka ve modelini yazarsan daha çok yardımcı olurum.
[COLOR="red"][B][I] 4 zamanlı --> ::144:: <-- 2 zamanlı (A rh 2TT)[/I][/B][/COLOR]
Yani, motora da, benzine de aynı 2T yağı mı kullanmalıyız ? Sonuçta Motor+Vites yağı ile benzine yağ karışımı depoları ayrı (Bende motor yağı olarak TTS kullanıyorum).
Topladığım motor Yamaha TDR125. Nadir bulunan üzerinde exup'ı (YPVS) bulunan 17 HP'lik bir makina canavar.
Bu motora oldukça yabancıyım ve nette yağ+yakıt karışımı ile ilgili çok az bilgi bulabildim. Bir süredir yağ lambası yanıyor. Sebebini ve ne anlama geldiğini bulmaya çalışıyorum. yamaha-rd sitesinde ışığın motor yağ karışımı haznesindeki yağın bittiğine işaret ediyor ama yağı var. Tek aklıma gelen, mix haznesine normal GTX yağı koymuş olmam...
O yüzden mix için ne tür yağ kullanmalıyım ? İlla da 2T mi olmalı ondan emin olmam lazım.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)