Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

yardımınıza ihtiyacım var jawa 250cc konjektör bağlantı sorunu lütfen yardım

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    05 Kasım 2009
    Şehir
    ANTALYA / ALANYA
    Motosikleti
    1973 JAWA
    selam forumda yaptığım araştırmamda jawa 250 cc şarj sorunu ile ilgili bir konuya raslamadım ben motorumu yeni topladım yalnız ca orjinal olmayan konjektör de pıroplem var bağlantısını yapamadım sanırım banunla ilgili olarak bir şema varmı yada bilen varmı bana yardımcı olursanınz sevinirim teşekkirler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    05 Kasım 2009
    Şehir
    ANTALYA / ALANYA
    Motosikleti
    1973 JAWA

    yardımınıza ihtiyacım var jawa 250cc konjektör bağlantı sorunu lütfen yardım

    arkadaşlar cevaplarınızı bekliyorum,teşekkürler

  3. #3

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Kaç tane soket var ki, d+ akü girişiydi gerisini unuttum

  4. #4

    Üyelik
    05 Kasım 2009
    Şehir
    ANTALYA / ALANYA
    Motosikleti
    1973 JAWA

    .

    3 soket olarak var. birtanede konjektörün dışında vidayla sıkıştırlmış şase kablosu var toplam 4 tane

  5. #5

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Konjektördeki çıkışı (+ ve -)'yi dinamonun aynı uçlarına bağlayacaksınız.

  6. #6

    Üyelik
    05 Kasım 2009
    Şehir
    ANTALYA / ALANYA
    Motosikleti
    1973 JAWA
    konjektörün + ucu belli değil şase nin yanındaki soket olabimi
    diğer 2 soketi nereye bağlamam gerekir

  7. #7

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı ucakteknik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    konjektörün + ucu belli değil şase nin yanındaki soket olabimi
    diğer 2 soketi nereye bağlamam gerekir
    Oralarda kırmızı bir uç olacak yada lamba ile bak, aküden gelen ucu bulmalısın.

  8. #8

    Üyelik
    05 Kasım 2009
    Şehir
    ANTALYA / ALANYA
    Motosikleti
    1973 JAWA
    hocam şimdi ortadaki 2 kablo kırmızı en sağdaki beyaz ensoldakide şase
    şimdi ben şaseyle yanıdaki kırmızı kabloyu akü ye bağlasam olurmu diğerlerinide dınamoya bağlasam olurmu

  9. #9

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı ucakteknik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam şimdi ortadaki 2 kablo kırmızı en sağdaki beyaz ensoldakide şase
    şimdi ben şaseyle yanıdaki kırmızı kabloyu akü ye bağlasam olurmu diğerlerinide dınamoya bağlasam olurmu
    1.Şase motor şasesine bağlanacak.

    2.Kırmızı aküden gelen bir kablo olacak onu konjektörün D+ ucuna bağlıyorsun,

    3. Konjektör den dinamoya çıkış uçlarını da bulmak lazım

    Benden bu kadar.

  10. #10

    Üyelik
    05 Kasım 2009
    Şehir
    ANTALYA / ALANYA
    Motosikleti
    1973 JAWA
    tamm hocam bukadar yardımın için tekkürler aklına gelen birşey olrsa ben buradayım saoolasın

  11. #11

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı ucakteknik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tamm hocam bukadar yardımın için tekkürler aklına gelen birşey olrsa ben buradayım saoolasın
    Rica ederim ,biz de bi ok bilmiyoz ya.

  12. #12

    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    Kırklareli
    Motosikleti
    honda cbr 600 f
    öncelikle arızayı takip etmen gerekli konjektörde olduğu kanısına nasıl vardın ve eski konjektöre ne oldu arızayı ararken dinamodan başla öncelikle dinamonun acv çıkardığına emin ol sonra konjektörde ara dinamo çıkışını voltmetre ile ölçmelisin elinde voltmetre yoksa en basitinden bir ampül bağla motora gaz verdikçe parlaklığın artması lazım ama ampülün 24 v olması lazım dinamonun çıkışı stabilize (sabitlenmiş) olmadığından ampülü kesebilir eğer dinamo voltaj çıkarıyorsa konjektör bağlantılarına geçeriz

  13. #13

    Üyelik
    05 Kasım 2009
    Şehir
    ANTALYA / ALANYA
    Motosikleti
    1973 JAWA
    hocam şimdi ben bu motoru yeni aldım ojinal konjektör yoktu ve motor 2 senedir çalışmıyomuş motoru götürmek bende 12vol akü bağladım çaşıştırdım 60 km yol yaptım konjektör bozuşmuş olabirmi diyede düşündüm

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:49 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:46 ----------

    Alıntı driver600f adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    öncelikle arızayı takip etmen gerekli konjektörde olduğu kanısına nasıl vardın ve eski konjektöre ne oldu arızayı ararken dinamodan başla öncelikle dinamonun acv çıkardığına emin ol sonra konjektörde ara dinamo çıkışını voltmetre ile ölçmelisin elinde voltmetre yoksa en basitinden bir ampül bağla motora gaz verdikçe parlaklığın artması lazım ama ampülün 24 v olması lazım dinamonun çıkışı stabilize (sabitlenmiş) olmadığından ampülü kesebilir eğer dinamo voltaj çıkarıyorsa konjektör bağlantılarına geçeriz
    dediğiniz gibi ilk önce dınamoyu kontrol edicem ondansonra cevap yazarım teşekkürler

  14. #14

    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    Kırklareli
    Motosikleti
    honda cbr 600 f
    tabiki konjektörde bozulmuş olabilir ama ilk önce dinamo çıkışını bi kontrol etki boşa kürek çekmeyelim

  15. #15

    Üyelik
    05 Kasım 2009
    Şehir
    ANTALYA / ALANYA
    Motosikleti
    1973 JAWA
    hocam son birşey daha dinamonun çıkışı altarnatif akımdı öyledimi bildiniz varmı

  16. #16

    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    Kırklareli
    Motosikleti
    honda cbr 600 f
    aynen dostum alternatif akım bu arada ben hoca felanda değilim sana sadece yardım etmeye çalışan bi elektrik elektronik teknisyeniyim

  17. #17
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4

    250cc Jawa

    Dinamodan DC volt çıkar.Alternatörlerden AC cıkar ve diyot grubu DC ye çevirir.Motorun kaç senesinin imalatı? 1979 yılına kadar olanlar 6 volttur.Konjektörleri mekaniktir.

  18. #18

    Üyelik
    05 Kasım 2009
    Şehir
    ANTALYA / ALANYA
    Motosikleti
    1973 JAWA
    herkese teşkkür ederim bağlantıyı yaptım çok güzel şarj ediyor sorun kalmadım iyi paylaşımlar


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler