yardımınıza ihtiyacım var jawa 250cc konjektör bağlantı sorunu lütfen yardım
-
selam forumda yaptığım araştırmamda jawa 250 cc şarj sorunu ile ilgili bir konuya raslamadım ben motorumu yeni topladım yalnız ca orjinal olmayan konjektör de pıroplem var bağlantısını yapamadım sanırım banunla ilgili olarak bir şema varmı yada bilen varmı bana yardımcı olursanınz sevinirim teşekkirler
Reklamlar
-
yardımınıza ihtiyacım var jawa 250cc konjektör bağlantı sorunu lütfen yardım
arkadaşlar cevaplarınızı bekliyorum,teşekkürler
-
Kaç tane soket var ki, d+ akü girişiydi gerisini unuttum
-
.
3 soket olarak var. birtanede konjektörün dışında vidayla sıkıştırlmış şase kablosu var toplam 4 tane
-
Konjektördeki çıkışı (+ ve -)'yi dinamonun aynı uçlarına bağlayacaksınız.
-
konjektörün + ucu belli değil şase nin yanındaki soket olabimi
diğer 2 soketi nereye bağlamam gerekir
-
ucakteknik adlı üyeden alıntı
konjektörün + ucu belli değil şase nin yanındaki soket olabimi
diğer 2 soketi nereye bağlamam gerekir
Oralarda kırmızı bir uç olacak yada lamba ile bak, aküden gelen ucu bulmalısın.
-
hocam şimdi ortadaki 2 kablo kırmızı en sağdaki beyaz ensoldakide şase
şimdi ben şaseyle yanıdaki kırmızı kabloyu akü ye bağlasam olurmu diğerlerinide dınamoya bağlasam olurmu
-
ucakteknik adlı üyeden alıntı
hocam şimdi ortadaki 2 kablo kırmızı en sağdaki beyaz ensoldakide şase
şimdi ben şaseyle yanıdaki kırmızı kabloyu akü ye bağlasam olurmu diğerlerinide dınamoya bağlasam olurmu
1.Şase motor şasesine bağlanacak.
2.Kırmızı aküden gelen bir kablo olacak onu konjektörün D+ ucuna bağlıyorsun,
3. Konjektör den dinamoya çıkış uçlarını da bulmak lazım
Benden bu kadar.
-
tamm hocam bukadar yardımın için tekkürler aklına gelen birşey olrsa ben buradayım saoolasın
-
-
öncelikle arızayı takip etmen gerekli konjektörde olduğu kanısına nasıl vardın ve eski konjektöre ne oldu arızayı ararken dinamodan başla öncelikle dinamonun acv çıkardığına emin ol sonra konjektörde ara dinamo çıkışını voltmetre ile ölçmelisin elinde voltmetre yoksa en basitinden bir ampül bağla motora gaz verdikçe parlaklığın artması lazım ama ampülün 24 v olması lazım dinamonun çıkışı stabilize (sabitlenmiş) olmadığından ampülü kesebilir eğer dinamo voltaj çıkarıyorsa konjektör bağlantılarına geçeriz
-
hocam şimdi ben bu motoru yeni aldım ojinal konjektör yoktu ve motor 2 senedir çalışmıyomuş motoru götürmek bende 12vol akü bağladım çaşıştırdım 60 km yol yaptım konjektör bozuşmuş olabirmi diyede düşündüm
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:49 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:46 ----------
driver600f adlı üyeden alıntı
öncelikle arızayı takip etmen gerekli konjektörde olduğu kanısına nasıl vardın ve eski konjektöre ne oldu arızayı ararken dinamodan başla öncelikle dinamonun acv çıkardığına emin ol sonra konjektörde ara dinamo çıkışını voltmetre ile ölçmelisin elinde voltmetre yoksa en basitinden bir ampül bağla motora gaz verdikçe parlaklığın artması lazım ama ampülün 24 v olması lazım dinamonun çıkışı stabilize (sabitlenmiş) olmadığından ampülü kesebilir eğer dinamo voltaj çıkarıyorsa konjektör bağlantılarına geçeriz
dediğiniz gibi ilk önce dınamoyu kontrol edicem ondansonra cevap yazarım teşekkürler
-
tabiki konjektörde bozulmuş olabilir ama ilk önce dinamo çıkışını bi kontrol etki boşa kürek çekmeyelim
-
hocam son birşey daha dinamonun çıkışı altarnatif akımdı öyledimi bildiniz varmı
-
aynen dostum alternatif akım bu arada ben hoca felanda değilim sana sadece yardım etmeye çalışan bi elektrik elektronik teknisyeniyim
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
250cc Jawa
Dinamodan DC volt çıkar.Alternatörlerden AC cıkar ve diyot grubu DC ye çevirir.Motorun kaç senesinin imalatı? 1979 yılına kadar olanlar 6 volttur.Konjektörleri mekaniktir.
-
herkese teşkkür ederim bağlantıyı yaptım çok güzel şarj ediyor sorun kalmadım iyi paylaşımlar
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler