Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

boya ustaları bi yardım erin bakem

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ekim 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    racer 200
    mrb arkadaslar
    bugun okadar cok mutluyumki en sonunda 5. motorumun rusat satısını hallettim...kendi plakam kendi ruhsatımla aranızdayum...artık hir yere korkmadan giripi cıkabılırm...yalniz söyle bi sorun bi önceki topik imdede dediğim gibi motorun rengi eski ruhsatta repsol ama kayıtlarda kırmızı yazıyordu biraz uğrastıdar ve suan yeni ruhsatımda KIRIMIZI...
    ama motor suan turuncu...
    bunu hafta sonu kırmızıya boyayacağım...
    izlemem gereken yol nasil...
    hava kompresöru var...zımpara boya falanda alıcam...
    veyada baska neler almam lazım...
    ve islem sırası nasıl olacak....bi yardım ederseniz cok sevinirim...
    simdiden herkese tskler...allah kimseye kaza bela vermesin...

    boyadan anlayan arkadaslarım


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    korkut 250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Şehir
    Gültepe İSTANBUL
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 Fazer..Ve birde Yavrusu
    Hayırlı olsun.Sadece boya ustaları mı yardım etsin.
    Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ekim 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    racer 200
    Alıntı korkut 250 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayırlı olsun.Sadece boya ustaları mı yardım etsin.
    eyvallah abicim....boyadan anlayan arkadaslar...

  4. #4
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    bu işi serhad arkadaşltan öğrenebilirsin ancak... adam motorunu defalarca boyadı ve değiştirdi... evet, onu bul ve yardım iste. kendi başına da iş açma. iyi bir zımpara, macun, antipas, grenaj boya( fırın boya), şase eletrostatik boya olacak...

    yaklaşık 750 tl ye boyatırsın. 350-400 malzeme tutar ;)

    ben araştırmıştım zamanında...

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:06 ----------

    aslında şu motorun resmini bir koysan da fikir yürütsek. mesela blki şase sabit kalır, sadece grenajdaki turuncu kısımlara reklamcılardan kırmızı film yapıştırabilir, çok daha az fiyata bu işi halledebilirsin. ileride boya iyice bozulunca o zaman boyatırsın...

    ben olsam böyle yapardım

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:11 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:08 ----------

    google dan arattırdım da her tarfı turuncuymuş... boyatacaksın mecburen :(
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  5. #5
    aSuBaYaH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    iki teker
    yürekçe,
    arkadaş kendi boya yapacakmış,

    hava kompresörüne ve tabancasına sahip olduğuna göre boya atmayı biliyorsunuzdur.

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ekim 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    racer 200








    resimler bunlar...arka kuyruk grenajını kendim boyamıstım kompresörle....yalan yanlıs bi zımpara attım..üstünede 2 kat siyah boya atmıstım...parlak değilde mat siyah duruyor...hosumada gitti yani...suan komple kırmızı yapmak zorundayım...

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:32 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:28 ----------

    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu işi serhad arkadaşltan öğrenebilirsin ancak... adam motorunu defalarca boyadı ve değiştirdi... evet, onu bul ve yardım iste. kendi başına da iş açma. iyi bir zımpara, macun, antipas, grenaj boya( fırın boya), şase eletrostatik boya olacak...

    yaklaşık 750 tl ye boyatırsın. 350-400 malzeme tutar ;)

    ben araştırmıştım zamanında...

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:06 ----------

    aslında şu motorun resmini bir koysan da fikir yürütsek. mesela blki şase sabit kalır, sadece grenajdaki turuncu kısımlara reklamcılardan kırmızı film yapıştırabilir, çok daha az fiyata bu işi halledebilirsin. ileride boya iyice bozulunca o zaman boyatırsın...

    ben olsam böyle yapardım

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:11 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:08 ----------

    google dan arattırdım da her tarfı turuncuymuş... boyatacaksın mecburen :(
    motorun öh grenajda catlaklar vardı va çok kötu duruyordu....bende tabelacı ( reklamcı) da aynen dediginiz gibi turuncu film ile kapattırdım süper...suandada komple kırmızı yaptırsam olabilir...
    bide abicim 400-500 boyaya verene kadar full grenaj 340 ytl...almak daha mantıklı...
    ben kendim yapıcam...

  7. #7
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    HALISIN AMA BEN KOMPLE BOYA İÇİN O FİYATI VERDİM. ancak elinden geliyorsa kendin yap. hem daha zevkli olur hem de gönlüne göre olur. elimden gelen konusunda ise yardıma hazırım
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ekim 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    racer 200
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    HALISIN AMA BEN KOMPLE BOYA İÇİN O FİYATI VERDİM. ancak elinden geliyorsa kendin yap. hem daha zevkli olur hem de gönlüne göre olur. elimden gelen konusunda ise yardıma hazırım
    tskelr abi...
    bi arkadasım dediki: önce zımpara sonra 2 kat boya..sonra tekrar zımpara bidaha boya...üstüne pasta cila atacaksın dedi...bu kadar uzun mu ya...
    benim bildigim...
    güzel bi zımpara...üstüne 2 kat boya...bide pasta cila...bumudur?

  9. #9
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Ok kendin boyamak istiyorsan sorun yok . Tabiki yaparsin


    Oncelikle tum boyanacak parcalar sokulecek.

    Maskelenmis yada sterilligine cok inandigin hic bir yerden hava almayan bir oda da boyanacak (Dikkat oda batar ona gore yeri sec)
    Sakina gunes altinda acik havada bu isi yapma.. Taze boya dalganir yada ucusan tozlar boya ya yapisir.

    Su zimparsi 1000 lik olur diye dusunuyorum. Tum parcalari zimparaliyorsun ve uzerindeki vernikten arindirip boyaya kadar ulasiyorsun. Eline hafif puruzlu gelmeli yuzey.

    Daha sonra rengi gri olan astar boya atiyorsun. Cunku altindaki baska renk. Pigmentler rengi bozar.

    Astar boya tek kat kapattiktan sonra. Kurumasini bekliyorsun. (Yarim gun yeterli)

    Daha sonra ilk kat kirmizi boyani atiyorsun. Tam kemiklesme 24 saatir fakat sen katmanlari 1 saat ara ile atabilirisin. Elinle hafifce dokun kuru ise bir kat daha at. Ama asla oynatma elinele tutma ve bastirma. 3-4 kat boya sonrasi. 24 saatlik kuruma ya birakiyorsun kendi halinde. Unutma boya 25 cm uzaktan zik zak el hareketi ile yumusak bir bicimde atilir. Sabit bir yere tutma yoksa boya orda birikir ve akar.

    Boyayi atarken gozunle dikket et. Eger hizli hareket edersen boya boyle puturlu gorunur. Elinin hizini boyanin yuzeyde parlamasina gore ayarlayacaksin. Boyanin doldurmasi lazim.

    24 saatlik kuruma yuzeyinden sonra .Yuzeyleri incele. Kabarcik akinti varmi bak. Eger var ise 2000 zimpara ile orayi su yardimi ile hafifce zimparala. Hatalari duzelt.


    Arka yuzeylere bir kat normal kabaca boya at sadece kirmizi gorunsun yeter.

    Verniklemede ise. Vernigi ayni boya gibi yuzeye kat kat atiyorsun. 1 saat ara ile 3-4 kat vernik atabilirisin. Daha fazla istiyorsan daha fazla da olur. Tum kuruma yine 24 saat.

    Sonra beyaz pasta alacaksin ve tum yuzeyleri mavi araba bezi ile silerek parlatacaksin.

    Ihtiyacin olan malzemeler.

    1- Oto boyacisindan hazirlatigin boya. Bir kap Motor icin dersen miktarini belirler.
    2- Komprosor
    3- Tiner
    4- Zimpara 1000-2000-600 su zimparalari
    5- Eldiven ve maske
    6- Zimparayi dogru yapman icin zimpara takozu
    7- Boyanmasini istemedigin yuzeyler icin maskeleme bantlari.Ve naylon az miktarda.
    8- Vernik
    9- Pasta
    10- Araba bezi mavi renk
    11- Sabir

    Eger yuzeyde etiket veya cizik var ise o zaman macun ve zimpara yapman lazim.Boya asla o yuzeyleri kapatmaz etiketler alttan siritir cizik ise icine gocuk seklinde belirginlik verir.

    Kolay gelsin.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  10. #10
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    en ince zımparayı alacaksın (enaz 5 tane)numarasını hatırlamıyorum
    sulu zımpara yapacaksın,
    zımparalarken ara ara su dökeceksin ya da bir sünger alıp bir kovanın içine daldır zımparaladığın yere sık
    iyice kazıyacaksın boyayı
    sonra boyayı vuracaksın

  11. #11
    ergün1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700 SA
    Arkadaşım önce bütün boyanacak kısımları söküyorsun,güzelcene yıkayıp yağdan kirden arındırıyorsun.Sonra 240 no sulu zımpara yapıyorsun.2 k astar atıyorsun kuruduktan sonra 800 no ile yine zımpara,yüzey pürüssüz ise boya zamanı gelmiştir,yok hatalar var ise bir kat daha astar yine zımpara.Bunları yap devamını anlatırım yapmayacaksan boşuna yazmayayım.Ben toplam astar boya vernik zımpara süzgeç v.s 100 tl gibi bir paraya bitirdim işi.
    AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ekim 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    racer 200
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ok kendin boyamak istiyorsan sorun yok . Tabiki yaparsin


    Oncelikle tum boyanacak parcalar sokulecek.

    Maskelenmis yada sterilligine cok inandigin hic bir yerden hava almayan bir oda da boyanacak (Dikkat oda batar ona gore yeri sec)
    Sakina gunes altinda acik havada bu isi yapma.. Taze boya dalganir yada ucusan tozlar boya ya yapisir.

    Su zimparsi 1000 lik olur diye dusunuyorum. Tum parcalari zimparaliyorsun ve uzerindeki vernikten arindirip boyaya kadar ulasiyorsun. Eline hafif puruzlu gelmeli yuzey.

    Daha sonra rengi gri olan astar boya atiyorsun. Cunku altindaki baska renk. Pigmentler rengi bozar.

    Astar boya tek kat kapattiktan sonra. Kurumasini bekliyorsun. (Yarim gun yeterli)

    Daha sonra ilk kat kirmizi boyani atiyorsun. Tam kemiklesme 24 saatir fakat sen katmanlari 1 saat ara ile atabilirisin. Elinle hafifce dokun kuru ise bir kat daha at. Ama asla oynatma elinele tutma ve bastirma. 3-4 kat boya sonrasi. 24 saatlik kuruma ya birakiyorsun kendi halinde. Unutma boya 25 cm uzaktan zik zak el hareketi ile yumusak bir bicimde atilir. Sabit bir yere tutma yoksa boya orda birikir ve akar.

    Boyayi atarken gozunle dikket et. Eger hizli hareket edersen boya boyle puturlu gorunur. Elinin hizini boyanin yuzeyde parlamasina gore ayarlayacaksin. Boyanin doldurmasi lazim.

    24 saatlik kuruma yuzeyinden sonra .Yuzeyleri incele. Kabarcik akinti varmi bak. Eger var ise 2000 zimpara ile orayi su yardimi ile hafifce zimparala. Hatalari duzelt.


    Arka yuzeylere bir kat normal kabaca boya at sadece kirmizi gorunsun yeter.

    Verniklemede ise. Vernigi ayni boya gibi yuzeye kat kat atiyorsun. 1 saat ara ile 3-4 kat vernik atabilirisin. Daha fazla istiyorsan daha fazla da olur. Tum kuruma yine 24 saat.

    Sonra beyaz pasta alacaksin ve tum yuzeyleri mavi araba bezi ile silerek parlatacaksin.

    Ihtiyacin olan malzemeler.

    1- Oto boyacisindan hazirlatigin boya. Bir kap Motor icin dersen miktarini belirler.
    2- Komprosor
    3- Tiner
    4- Zimpara 1000-2000-600 su zimparalari
    5- Eldiven ve maske
    6- Zimparayi dogru yapman icin zimpara takozu
    7- Boyanmasini istemedigin yuzeyler icin maskeleme bantlari.Ve naylon az miktarda.
    8- Vernik
    9- Pasta
    10- Araba bezi mavi renk
    11- Sabir

    Eger yuzeyde etiket veya cizik var ise o zaman macun ve zimpara yapman lazim.Boya asla o yuzeyleri kapatmaz etiketler alttan siritir cizik ise icine gocuk seklinde belirginlik verir.

    Kolay gelsin.
    çok tskler abi...ihtiyacım olan bu iste...
    etiketleri önceden sökup üstüne kendi renginde boya attım..turuncu ve siyah yerler...araba bezi dediğin microfiber bez....ondanda var...
    tekrar tekrar tskler abi..

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:48 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:29 ----------

    Alıntı ergün1968 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşım önce bütün boyanacak kısımları söküyorsun,güzelcene yıkayıp yağdan kirden arındırıyorsun.Sonra 240 no sulu zımpara yapıyorsun.2 k astar atıyorsun kuruduktan sonra 800 no ile yine zımpara,yüzey pürüssüz ise boya zamanı gelmiştir,yok hatalar var ise bir kat daha astar yine zımpara.Bunları yap devamını anlatırım yapmayacaksan boşuna yazmayayım.Ben toplam astar boya vernik zımpara süzgeç v.s 100 tl gibi bir paraya bitirdim işi.
    tsk ler
    bu resim her seyi anlatıyor sanrım

  13. #13

    Üyelik
    30 Mart 2009
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Asya Motor 150T
    valla ben benim scooterı aldım sprey boya boyadım cokta güzel oldu ama boyarken uzaktan sık yakından sıkarsan akıyor sonra zımparalaman gerekir oda cok büyük işkence boya istemedigin yerleri gazeteyle falan kapa ben öyle yaptım

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ekim 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    racer 200
    Alıntı Bartu35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    valla ben benim scooterı aldım sprey boya boyadım cokta güzel oldu ama boyarken uzaktan sık yakından sıkarsan akıyor sonra zımparalaman gerekir oda cok büyük işkence boya istemedigin yerleri gazeteyle falan kapa ben öyle yaptım
    valla kanki benimde aklımda sprey boya var..4 tane sprey boya alip hiç zımpara yapmadan daya ğitsin boyayı...ilk motorum gara cavamı öyle yapmistim...6 tare siyah spreyle her tarafını boyamistim
    aynen su zımpara ısındende oldum olası nefret ederim...bisikletin samyel patladığında bile zımpara yapmam direk yapıstırırdım...

  15. #15
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    Alıntı ergün1968 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşım önce bütün boyanacak kısımları söküyorsun,güzelcene yıkayıp yağdan kirden arındırıyorsun.Sonra 240 no sulu zımpara yapıyorsun.2 k astar atıyorsun kuruduktan sonra 800 no ile yine zımpara,yüzey pürüssüz ise boya zamanı gelmiştir,yok hatalar var ise bir kat daha astar yine zımpara.Bunları yap devamını anlatırım yapmayacaksan boşuna yazmayayım.Ben toplam astar boya vernik zımpara süzgeç v.s 100 tl gibi bir paraya bitirdim işi.
    bu arkadaş işi biliyor tam ben yazacaktım böyle yap

  16. #16
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    ilk önce motoru güzelce yıkayacaksın,
    sonrasında parçalarını sökeceksin ve düz yüzey olan kısımlı parcaları önce KEÇE ile keçeleyeceksin,
    keçe, temiz parçaların boyanacağı zaman bir nevi zımpara vazıfesını sağlayan malzemedir
    iyice üzerindeki vernikten kurtaracaksın grenajları,
    800 zımpara ile sulu zımpara yapacaksın,
    yanına bır kova al,

    ve zımparayı batır batır ıslak kullan,
    su zımparasını vurdukça temiz olan yer ıslatığın zaman yağ gibi kayar ve pürüssüz olur doğru yaptın ise,

    kırık veya çatlak olan kısımlara içeriden yapabilir isen fiber yaparak sağlamlaştırabılırsın,
    dış kısımdan yaparsan zımparalaman gereken yerler daha zorlaşacaktır iyi düşün,

    zımparaladıkça ufak tefek delikler elıne gelecektır,
    oralara macun çekmelısın,
    ve macunuda çekerken cetvel düzlüğü olan bır parca ile yapmalısın ki zımparalanacak yer az olsun.

    sanırım zimrapa işlemini anladın,(inş anlatabilmişimdir)

    boyacıya gidiyorsun ve 4+1 ASTAR BOYA alıyorsun.
    kiloluk sanırım onlar,
    astar atıyorsun,
    çok ınce delıklerı kapatabılme özelliği vardır bu astarın,
    sonrasında yıne 800 su zımparası ile tekrardan zımparalıyorsun her parçayı.
    fakat eskısı kadar aşırı zımparalamıyorsun,
    bu son işlem çünki,
    ve sadece ıslandıktan sonra yağ gibi kayacak kıvama getireceksin,

    bundan sonrası boyaya kalıyor,

    boya işlemlerini bildiğini düşünüyorum,
    kompresör ve tabancan olduguna göre.

    aklına takılan başka bişiylerolursa yardımcı olmaya çalışırım,
    eğer malzemeleri sorarsan.

    Zımparaya Gerekli Malzemeler.
    grenajının ne kadar sorunlu olduguna dair bir fikrim yok ama,
    1 adet keçe (ilk bunu kullanırsın vernikleri çıkartmana yardımcı olur,zımpara işini yarıya indirir.)
    5 adet 400, 5 adette 800 kum su zımparası,(önce bıraz kalın olan 400 sonrasında daha ince olan 800 zımparalar kullanılır,)
    1 çelık macun (sanırım yarımlık olmalı)

    Boya İçin Gerekenler
    2 adet süzgeç,
    senın ustalıgına bağlı olarak tabiki boyan.
    yarm veya 1 kılo,ister hazır ister yaptır.
    4+1 astar boya,
    vernik,tiner,sertleştirici,
    bunları boyacıya sor ona göre sana tavsıye eder zaten,
    (mısal 1 kg boyaya şu kadar şundan katılır diye.)

    gerekebılır belkı dıye,
    1 kağıt bant,

    aklıma gelenler şimdilik bunlar...
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  17. #17
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ekim 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    racer 200
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ilk önce motoru güzelce yıkayacaksın,
    sonrasında parçalarını sökeceksin ve düz yüzey olan kısımlı parcaları önce KEÇE ile keçeleyeceksin,
    keçe, temiz parçaların boyanacağı zaman bir nevi zımpara vazıfesını sağlayan malzemedir
    iyice üzerindeki vernikten kurtaracaksın grenajları,
    800 zımpara ile sulu zımpara yapacaksın,
    yanına bır kova al,

    ve zımparayı batır batır ıslak kullan,
    su zımparasını vurdukça temiz olan yer ıslatığın zaman yağ gibi kayar ve pürüssüz olur doğru yaptın ise,

    kırık veya çatlak olan kısımlara içeriden yapabilir isen fiber yaparak sağlamlaştırabılırsın,
    dış kısımdan yaparsan zımparalaman gereken yerler daha zorlaşacaktır iyi düşün,

    zımparaladıkça ufak tefek delikler elıne gelecektır,
    oralara macun çekmelısın,
    ve macunuda çekerken cetvel düzlüğü olan bır parca ile yapmalısın ki zımparalanacak yer az olsun.

    sanırım zimrapa işlemini anladın,(inş anlatabilmişimdir)

    boyacıya gidiyorsun ve 4+1 ASTAR BOYA alıyorsun.
    kiloluk sanırım onlar,
    astar atıyorsun,
    çok ınce delıklerı kapatabılme özelliği vardır bu astarın,
    sonrasında yıne 800 su zımparası ile tekrardan zımparalıyorsun her parçayı.
    fakat eskısı kadar aşırı zımparalamıyorsun,
    bu son işlem çünki,
    ve sadece ıslandıktan sonra yağ gibi kayacak kıvama getireceksin,

    bundan sonrası boyaya kalıyor,

    boya işlemlerini bildiğini düşünüyorum,
    kompresör ve tabancan olduguna göre.

    aklına takılan başka bişiylerolursa yardımcı olmaya çalışırım,
    eğer malzemeleri sorarsan.

    Zımparaya Gerekli Malzemeler.
    grenajının ne kadar sorunlu olduguna dair bir fikrim yok ama,
    1 adet keçe (ilk bunu kullanırsın vernikleri çıkartmana yardımcı olur,zımpara işini yarıya indirir.)
    5 adet 400, 5 adette 800 kum su zımparası,(önce bıraz kalın olan 400 sonrasında daha ince olan 800 zımparalar kullanılır,)
    1 çelık macun (sanırım yarımlık olmalı)

    Boya İçin Gerekenler
    2 adet süzgeç,
    senın ustalıgına bağlı olarak tabiki boyan.
    yarm veya 1 kılo,ister hazır ister yaptır.
    4+1 astar boya,
    vernik,tiner,sertleştirici,
    bunları boyacıya sor ona göre sana tavsıye eder zaten,
    (mısal 1 kg boyaya şu kadar şundan katılır diye.)

    gerekebılır belkı dıye,
    1 kağıt bant,

    aklıma gelenler şimdilik bunlar...
    tamamdır abicim cok ama cok tesekkür ederim...önumuzdeki haftaya kıpkırmızı racerla buralardayım....
    keceyide boyacıda bulurum sanırım...
    benim bildiğim ayakkabı kecesi var ama...

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:06 ----------

    bide bizde elektrikli zımpara var...onla yapsam...yada jet tasinin ucuna zimpara taksam..gerekli butun malzeme patronumda var....sadece tek eksek kapalı alan...

  18. #18
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    aman diyeyim sakın deneme jet taşı zımpara ile,
    grenajı delersin anlamassın bıle nasıl oldugunu,
    hemen sarar plastıgı,
    ben kuyruğu keserken kaba yerleri zımpara yapayım dedım jet'le,
    hemen çekıyor kendini jet,
    plastık erıyor ve zımparaya sarıyor.

    sen elle devam..

    kolay gelsin...
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  19. #19
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ekim 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    racer 200
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aman diyeyim sakın deneme jet taşı zımpara ile,
    grenajı delersin anlamassın bıle nasıl oldugunu,
    hemen sarar plastıgı,
    ben kuyruğu keserken kaba yerleri zımpara yapayım dedım jet'le,
    hemen çekıyor kendini jet,
    plastık erıyor ve zımparaya sarıyor.

    sen elle devam..

    kolay gelsin...
    anladım abi...biliyorum o sarma isini...benimde basıma cok geldi....

  20. #20

    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Yakında Dylan
    Arkadaşlar benim bu konuyla alakam yok ama , paylaştığınız bilgiler ileride mutlaka işime yarıyacaktır. Sabırla ve özenle yazdığınız bilgiler için çok teşekkürler .


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler