Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

egzantrik hakkında

    REKLAM ALANI
  1. #1
    enes_007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2009
    Şehir
    ANTALYA/korkuteli
    Motosikleti
    Yamaha RX 135 KİNG(Fıghtıng Spırıt)
    egzantrik(doğrumu yazdım emin değilim egzantrik'in görevi nedir arakadaşlar.ne işe yarar.sıkı olursa ne olur.
    Kanuni Breton 125 siyah,Yamaha YBR 125 siyah (2009),Yamaha RX 135 KİNG(Yeşill)-Yamaha RX135 KİNG,(Sİyahh) Black


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    29 Ekim 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    farkedermi hepside :) aynı :)
    egzantirik körevi aktarım yapmaktır alttan üste aktarım yapar cok önemli parçalardan biridir sıkı coksıkı oldugunda motoru kasar takıldıgında egzantirik gergiside takıldıgında1 veya 2 mlim gibi bir esneme olmasılazım tabi motoru bir veya 2 tur cevirim ara ara bakılarak yoksa cok sıkıdır motor basık çalışır
    DÜŞÜNMEDEN YAŞAYAN İNSAN :bounce:

  3. #3
    SmirnouF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Tekirdağ - Çerkezköy & Kırklareli - Pınarhisar
    Motosikleti
    ne bulursam gezerim xD
    ekzantrik 4 zamanlı motorlarda emiş ve tahliye siboplarının uygun zamanda açılıp kapanmasını sağlayan parçaların toplamı(eksantrik dişlisi,ekzantril mili , eksantrik zinciri vb.) .sıkıdan kastın eksantrik değil sibop ayarı sanırım . sıkı yaparsan motorunun performansı bir süre düşer .Ama zamanla alışır yerine yine .
    Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion

  4. #4
    enes_007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2009
    Şehir
    ANTALYA/korkuteli
    Motosikleti
    Yamaha RX 135 KİNG(Fıghtıng Spırıt)
    benm silindirim-üst kapak-piton değişti.bunlar takılırken egzantrik oynanıyormu
    Kanuni Breton 125 siyah,Yamaha YBR 125 siyah (2009),Yamaha RX 135 KİNG(Yeşill)-Yamaha RX135 KİNG,(Sİyahh) Black

  5. #5
    SmirnouF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Tekirdağ - Çerkezköy & Kırklareli - Pınarhisar
    Motosikleti
    ne bulursam gezerim xD
    Alıntı enes_007 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benm silindirim-üst kapak-piton değişti.bunlar takılırken egzantrik oynanıyormu
    kesinlikle !!
    Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion

  6. #6
    enes_007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2009
    Şehir
    ANTALYA/korkuteli
    Motosikleti
    Yamaha RX 135 KİNG(Fıghtıng Spırıt)
    benm motr 125 cc ama 150 cc üst kapağı var.ya üst kapaktan yada bu egzantrikten dolayı performans kaybı var.eskisi gibi uzamıyor.motor yüksek devirde çlısıyo ama gitmiyor.şöyle açıklıyım. 2.viteste suan 50 ye gilince kesiliyo başlıyı nananana kesiciye..ama önceden 60-65 e kdr uzardı.
    Kanuni Breton 125 siyah,Yamaha YBR 125 siyah (2009),Yamaha RX 135 KİNG(Yeşill)-Yamaha RX135 KİNG,(Sİyahh) Black

  7. #7
    SmirnouF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Tekirdağ - Çerkezköy & Kırklareli - Pınarhisar
    Motosikleti
    ne bulursam gezerim xD
    Alıntı enes_007 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benm motr 125 cc ama 150 cc üst kapağı var.ya üst kapaktan yada bu egzantrikten dolayı performans kaybı var.eskisi gibi uzamıyor.motor yüksek devirde çlısıyo ama gitmiyor.şöyle açıklıyım. 2.viteste suan 50 ye gilince kesiliyo başlıyı nananana kesiciye..ama önceden 60-65 e kdr uzardı.
    motoru ne zaman yaptırdın , silindir üst kapak ve piston değişti demişsin , bu parçalar birbirine alışana kadar tabiiki performans düşük olcak , alıştıkça performansta eski halina gelir. Ayrıca bildiğim kadarıyla (bundan tam emin değilim ) Siboplar yerlerinden sökülüp yeniden yerine takıldığında sibop ayarları biraz daha sıkı yapılır ve bu'da performansı düşürür ...
    Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion

  8. #8
    enes_007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2009
    Şehir
    ANTALYA/korkuteli
    Motosikleti
    Yamaha RX 135 KİNG(Fıghtıng Spırıt)
    ustam motr gitmiycem demiyor erken kesiciye giriyor .5viteste motr kesiciyemi girer yahu:D
    Kanuni Breton 125 siyah,Yamaha YBR 125 siyah (2009),Yamaha RX 135 KİNG(Yeşill)-Yamaha RX135 KİNG,(Sİyahh) Black

  9. #9
    enes_007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2009
    Şehir
    ANTALYA/korkuteli
    Motosikleti
    Yamaha RX 135 KİNG(Fıghtıng Spırıt)
    bu ayar nasıl yapılıyor peki
    Kanuni Breton 125 siyah,Yamaha YBR 125 siyah (2009),Yamaha RX 135 KİNG(Yeşill)-Yamaha RX135 KİNG,(Sİyahh) Black

  10. #10
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı enes_007 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu ayar nasıl yapılıyor peki
    Bu ayar öyle böyle bi ayar değildir. Burdan anlatılmaz. Bileni de bulman kolay olmaz. Ustalar "ben biliyom yapıyom" der ama çoğu da beceremez. Ve senin gibi millet ortada kalır, ne oldu bu motora diye. Çünkü egzantrik in sorunu da çeşitlidir. Zincir sorunlu(sıkı-gevşek) olabilir, zincire bağlı dişliler doğru konumda bağlanmış olmayabilir, ve bunlara bağlı subap ayarları da doğru yapımamış olabilir..bilir de bilir...Sorunu bile anlamak ustalık gerektirir, ayarını yapabilmek daha da ustalık gerektirir. Kısacası epey karışıktır.

    Ama egzantrikten önce benim aklıma bişey takıldı. 125 lik motorda 150 lik kapak var dedin. Neden o kapağı kullanmışlar? Bu kapak/başlık silindir içindeki basıncı doğrudan etkiler. Ve 125lik yerine 150 lik(daha geniş veya derin) bir kapak takılması belirgin bi basınç kaybı yaşatır normal şartlarda. Sonuç olarak tam da senin anlattığın şeyler olur.(erken kesici den kastını, 2. viteste en faz 65 yerine 50 yapabiliyosun olarak anladım) Ama o başlığı takmalarında özel bi sebep varsa bilemiycem, sen önce bunu bi öğrenmeye çalış.Neden 150 lik??

    Kolay gelsin

  11. #11
    enes_007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2009
    Şehir
    ANTALYA/korkuteli
    Motosikleti
    Yamaha RX 135 KİNG(Fıghtıng Spırıt)
    Alıntı Syanur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu ayar öyle böyle bi ayar değildir. Burdan anlatılmaz. Bileni de bulman kolay olmaz. Ustalar "ben biliyom yapıyom" der ama çoğu da beceremez. Ve senin gibi millet ortada kalır, ne oldu bu motora diye. Çünkü egzantrik in sorunu da çeşitlidir. Zincir sorunlu(sıkı-gevşek) olabilir, zincire bağlı dişliler doğru konumda bağlanmış olmayabilir, ve bunlara bağlı subap ayarları da doğru yapımamış olabilir..bilir de bilir...Sorunu bile anlamak ustalık gerektirir, ayarını yapabilmek daha da ustalık gerektirir. Kısacası epey karışıktır.

    Ama egzantrikten önce benim aklıma bişey takıldı. 125 lik motorda 150 lik kapak var dedin. Neden o kapağı kullanmışlar? Bu kapak/başlık silindir içindeki basıncı doğrudan etkiler. Ve 125lik yerine 150 lik(daha geniş veya derin) bir kapak takılması belirgin bi basınç kaybı yaşatır normal şartlarda. Sonuç olarak tam da senin anlattığın şeyler olur.(erken kesici den kastını, 2. viteste en faz 65 yerine 50 yapabiliyosun olarak anladım) Ama o başlığı takmalarında özel bi sebep varsa bilemiycem, sen önce bunu bi öğrenmeye çalış.Neden 150 lik??

    Kolay gelsin

    çok sağolasın.150 kapağın taklıması mal parçacı yüzünden.evet doğru anladın dost.2 viteste 65 yapardı şimdi ise 50 de takılıyor .basınçtanm dolayımı sizce.üst kapağı orj takarsam bu sorun ortadan kalkarmı.
    Kanuni Breton 125 siyah,Yamaha YBR 125 siyah (2009),Yamaha RX 135 KİNG(Yeşill)-Yamaha RX135 KİNG,(Sİyahh) Black

  12. #12
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Alıntı enes_007 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok sağolasın.150 kapağın taklıması mal parçacı yüzünden.evet doğru anladın dost.2 viteste 65 yapardı şimdi ise 50 de takılıyor .basınçtanm dolayımı sizce.üst kapağı orj takarsam bu sorun ortadan kalkarmı.
    Ben birinci konunda açıklamıştımÜst kapağı taşlattır basıncta artış olcak
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  13. #13

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    125 cc lik motora 150cc'liğin kapağını takarsan sıkıştırma oranın düşer ,yanma yavaş olur, işi bilen bir motorcuya danışıp silindir kapağından taşlanmak ile çok az bir talaş aldırmanla eski haline yakın olur.

  14. #14
    enes_007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2009
    Şehir
    ANTALYA/korkuteli
    Motosikleti
    Yamaha RX 135 KİNG(Fıghtıng Spırıt)
    tamm yaptırayım ozman peki im yapar buı işi maliyeti nekadrdır ortalama
    Kanuni Breton 125 siyah,Yamaha YBR 125 siyah (2009),Yamaha RX 135 KİNG(Yeşill)-Yamaha RX135 KİNG,(Sİyahh) Black

  15. #15

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Sanayide tanıdığın varsa 10 Tl

  16. #16

    Üyelik
    04 Ekim 2009
    enes kardeş eksentriğin görevi sibopları zamanında açıp kapamaktır.dört zamanlı bir motorda emme sıkıştırma iş ve eksoz olarak dört zaman vardır.birinci zaman emme zamanıdır emme sibobu açılır silindire yakıt ve hava karışımı girer.ikinci zamanda piston üst ölü noktaya çıkarken sıkıştırma yapar.piston üst ölü noktadayken buji ateşler yanmanın etkisiyle bir basınç oluşur.pistonu aşağıya doğru basar bu iş zamanıdır piston üst ölü noktaya geldiğinde eksoz sibobu açılır yanmış gazları dışarı atar.buda eksoz zamanıdır.siboplar sıkı olursa erken açar gücü tamamlamaz gevşek olursa geç açar.ikisindede motor randımansız olur.sibobun uzama payına göre sibop ayarı yapılması gerekir.

  17. #17

    Üyelik
    25 Eylül 2009
    boşuna orjinal demiyolar sen bence orjinalini kullan...
    HIZLI YAŞA GENÇ ÖL :::::::::HAYAT BUYSA HAYABUSA :::::::::AKHİSARDRAG TEAM:::::::MOBİLETTE:::::YAŞAM İÇİN FARK YARATIRRRR::::::MOTOR KULLANMAK AYRICALIKTIR::queen::bounce::farao:

  18. #18
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı enes_007 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tamm yaptırayım ozman peki im yapar buı işi maliyeti nekadrdır ortalama
    Hocam nasıl taşlattırılır bilemiyorum ama ucuz da olsa bu işi iyi yapan daha doğrusu mal olmayan birisini bulman gerekcek. Şöyle söyliyim, eğer pahalı değilse git orjinal yada en azından yan sanayi de olsa 125 lik bir kapak taktır. Sonra "ya taşlattım ama yinede eskisi gibi tam olmadı, acaba iyi taşlıyamadılar mı??" derdine düşmezsin bence. Seni düşündüğümden yani, şimdi git sanayiye bi adam bul. Adam diycek ki "ooo ayıp ettin gel yaparız 2 dakkada", ama kimse anlamıycak adamın tam olarak ne yaptığından...Felan filan. Yine başa sarma yani.

    Ayrıca yüksek performans motorlarda bırak farklı cc den bir kapak kullanmayı, kapağın iç tarafındaki geometrisinden tut da içindeki katman sayısına kadar çok titiz davranıyorlar. Yani adam orjinal kapaktan memnun kalmıyor ve gidip modifiyeli kapak taktırıyor kısacası. Ve o modifiyeli kapaklar da hiç kolay üretilmiyor...Bu da epey geniş bir konu. Bu yüzdendir ki taşlamanın(tam olarak bilmesem de ne olduğunu tahmin edebiliyorum) eskisini yerini tutabileceğinden emin değilim.

    Tekrar kolay gelsin

  19. #19
    enes_007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2009
    Şehir
    ANTALYA/korkuteli
    Motosikleti
    Yamaha RX 135 KİNG(Fıghtıng Spırıt)
    ya üst kapağı değiştiriyim ozman yan sanyi 45 lira orj 70 lira
    Kanuni Breton 125 siyah,Yamaha YBR 125 siyah (2009),Yamaha RX 135 KİNG(Yeşill)-Yamaha RX135 KİNG,(Sİyahh) Black

  20. #20
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4

    Yan sanayi

    Alıntı enes_007 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ya üst kapağı değiştiriyim ozman yan sanyi 45 lira orj 70 lira
    Senden bir ricam var.Yan sanayi dediğinle orijinal denilen arasında ne farklar olduğunu inceleyip yazarmısın.Ben yan sanayi denilince Üretici fabrika dışında daha küçük bir iş yerinde üretilmiş bir ürünü anlarım.Ama günümüzde pek çok üretici her şeyi ben yapmaya uğraşmayayım,işleri böleyim diye bazı parçaları dışarı yaptırıyor.Çorlu'da Almanya Mersedes'e parça yapan fabrika biliyorum.
    Şimdi Çin malı olan silindir kapağını Kanuni bayisinden alınca mı orijinal oluyor veya Tayfun Aktaş'dan veya Sirkeci'den alınca yan sanayi oluyor.Çin malının yan sanayisini yine Çin'lilermi yapıyor?Çok merak ettim.Lütfen,karşılaştırma sonuçlarını yazarmısın.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler