Direksiyon sağa çekiyor! (önemli lütfen yardımcı olun!)
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar...
yaklaşık 1 ay önce kaza yaptım..arabaya diklemesine vurdum...daha sonra ESKİŞEHİR HONDA SERVİSİ (özellikle yazdım büyük harflerle) ne götürdüm..önce usta bakmış sadece ön farı değiştirmiş direksiyon yamuk olduğu halde direksiyon için yapıcak birşey yok demiş..sonra yine götürdüm busefer gidon yamuk değiştirelim dediler.motorsikletten iyi anlayan arkadaşla birdaha baktık problem gidonda değildi..ön tekerlek neredeyse camurluğa değiyordu..sonra yeniden götürdük.bu sefer ön krank mili,süspansiyon cubuklar (tam isimlerini bilmiyorum) ve gidon değişti...farla beraber yaklaşık 300 liraya yakın para ödedim.ki sadece motorum tamamen düzgün olsun para önemli değil dedimm.bunları değiştirdikten hemen sonra 2 hafta içinde 2 kere daha götürdüm direksiyon sağa çekiyor diye.herseferinde elim boş döndüm.
benim sorunum motorum düz giderken gidonun sağa doğru dönmek istemesi.yani hareket halinde gidonu hafif bıraktığım zaman hemen sağa dönüyor.inanın buda özellikle iki kişi kullanıldığı zaman resmen gidonu rahat bırakamamana sebep oluyor..kendini sürekli kasma halinde ve gidonu sola döndürmeye çalışma halinde oluyorsun..
başka bir ustaya götürdüm...ön grenaj, benzin deposu ve ön takımı komple sökücem dedi.. ve sonra gidonun motorun ön kısmıyla birleştiği bir yere (sanırım motorun iskeletinin ön kısmı) oksijenle ısıtıp düzelticem ama eskisi gibi olmayabılır dedi..
birde acaba ön tekerlek milinde veya mil rulmanında, balans ayarıyla ilgili olabilimi?
bu problemi artık halletmek istiyorum..inanın motoru kullanasım kalmadı..veya sorun cidden bi üstte yazdıgım gibi duzeltılebılırmı tamamen...ya ben bu konularda bıras kılımda eskısı gıbı olsun dıe herseyı yapabılırım..
birde ben şimdi bu eskişehir honda servisini şikayet edeyimmi..?sen nasıl olurda yapamassın..ya bana yapamam bile deseler anlıcam...
kusura bkamayın baya doluyum..burda patlıyım dedim..
Reklamlar
-
sonradan götürdüğün ustan doğru söylemiş. şasen yamulmuş. sanayiye götürürsen daha iyi yaparlar motosikletçiden.
teker rulmanları ile alakası yok. belki gidondaki rulman yatağında vardır .
sanayiye götür derim ben
-
osmaniyeli adlı üyeden alıntı
sonradan götürdüğün ustan doğru söylemiş. şasen yamulmuş. sanayiye götürürsen daha iyi yaparlar motosikletçiden.
teker rulmanları ile alakası yok. belki gidondaki rulman yatağında vardır .
sanayiye götür derim ben
hocam öyle diyorsun ama bu verdiğim linktede benimle aynı sorunu yaşayan arkadaşımda sorun başka yerdeymiş...olabilirmi acaba dedim bende bunu okuduktan sonra..
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...a-cekiyor.html
-
balans ayarı bozulunca sağa sola sallar sağa çekme olmaz ikinci götürdüğün yer doğru söylemiş şasi önden hafif yamuk
-
tr100a adlı üyeden alıntı
balans ayarı bozulunca sağa sola sallar sağa çekme olmaz ikinci götürdüğün yer doğru söylemiş şasi önden hafif yamuk
şasiyi herhalde düzeltirler ama eskisi gibi olur mu..olmaz falan dediler de canım sıkıldı..
-
şasiyi düzelttirip denemelisin tekrar bence zaten motorun depoyu granajları falan söküp çıplak hale gelince yamukluk gözle görülür olur neredeyse o zaman iyice kanaat edersin.
-
Şaşinin gidona bağlandığı yer zarar görmüş.Düzeltilmesi zor bir parça.Sanayi ye götür bir ihtimal düzelirse düzelir.Düzelmezse yeni şasi ve gidon pahalıya patlar.
''Yaşamak özgürlükse, özgürüz hepimizde...''
-
sezginkalkan adlı üyeden alıntı
şasiyi herhalde düzeltirler ama eskisi gibi olur mu..olmaz falan dediler de canım sıkıldı..
anladığım kadarıyla çok büyük bi çekme yok. o yüzden sökülse bile veya düzeltilse bile göz kararı olucak, tamamen düzelmesi zor gibi. özellikle yüksek hızlarda kendini belli eder tahminimce
-
bak kardeşim motor depoyı ve ön gıranajı skdüyünde şasede vuruk olup olmadıgını görürsün şayat sökükdeyilse motoru düztut arkatekerden öntekeredohru bak bakalım acı
nasıl dogruysa seviv sadace önmesnetin yamukdur başka birşeyi yoktur önmesnedde düzeltilir ama iyi bir usta olması lazım onunla beraber furştakımın yani dizme bilyalarında deyişmesi lazım yoksa tam anlamıyla randıman vermez net bilgi istersen 0537 436 46 07
DÜŞÜNMEDEN YAŞAYAN İNSAN :bounce:
-
barok34 adlı üyeden alıntı
şasiyi düzelttirip denemelisin tekrar bence zaten motorun depoyu granajları falan söküp çıplak hale gelince yamukluk gözle görülür olur neredeyse o zaman iyice kanaat edersin.
peki bunun honda servisinde yapılamaması gibi birşey olabilirmi?? çünkü 4-5 kez götürmeme rağmen anlayamadılar bile...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:50 ----------
RunemagicK adlı üyeden alıntı
anladığım kadarıyla çok büyük bi çekme yok. o yüzden sökülse bile veya düzeltilse bile göz kararı olucak, tamamen düzelmesi zor gibi. özellikle yüksek hızlarda kendini belli eder tahminimce
aslında usta düzelttikten sonra arka tekerden ön tekere doğru iple milim milim ölçücem dedi..
şu anda gidon düz durdugunda ön taraftan bakıldığında ön tekerleğin sağa doğru dönük oldugu bellı oluyor..
-
ön maşa yamuk olduğu için yapar.değiştir düzelir.
-
haktan motor adlı üyeden alıntı
ön maşa yamuk olduğu için yapar.değiştir düzelir.
hocam artık honda servisine gitmeye ben utanıyorum..gerçektende çatal değişince olucaksa son bi kez daha gideyimm..
-
arkadaşım aynı senın yaptıın gıbı bı kaza gecenlerde bende gecerdım ama motorla gırdık kafa kafaya,benım on tekerde camurluga adeta yapısmıstı servis motoru sanayıye kaportacıya gonderdı sase dogrultuldu.eskısınden daha ii olduunu söyleyebılırım dıreksıyon eskıden sola cekıyodu sımdı hıcbı sorun,umarım sendekı arıza da kolayca gıderılır...
-
arkadaşlar şasiye kadar girilecek bir kaza oluştugunu sanmıyorum,
kaldıki motor CBF ,yani o kadar basit eğilme söz konusu olacağını sanmıyorum,
bence sen sana yakın olan ve işini iyi bilen bir piyasa motorcusuna git ve göster,
adam işinin ehli ise tur atmayı isteyecektir,
ve bindikten sonrada sana sorunun nerede oldugunu söyleyecektir,
çünki anlattığına göre ilk far sonra amortısor millerini değiştirmişler,
işini iyi bilen bir usta hepsini zaten ilk geldiğin anda söyler ve gerekirse (sen istersen) değiştirirdi.
Yanı büyük ihtimalle,
amortisör millerinden birisi değişmemiş veya düzeltilmeye yollanılıp eğik toplanmış.
Başka Bir Tamirciye Göstermeni Oneririm...
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
-
serkanADH13 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar şasiye kadar girilecek bir kaza oluştugunu sanmıyorum,
kaldıki motor CBF ,yani o kadar basit eğilme söz konusu olacağını sanmıyorum,
bence sen sana yakın olan ve işini iyi bilen bir piyasa motorcusuna git ve göster,
adam işinin ehli ise tur atmayı isteyecektir,
ve bindikten sonrada sana sorunun nerede oldugunu söyleyecektir,
çünki anlattığına göre ilk far sonra amortısor millerini değiştirmişler,
işini iyi bilen bir usta hepsini zaten ilk geldiğin anda söyler ve gerekirse (sen istersen) değiştirirdi.
Yanı büyük ihtimalle,
amortisör millerinden birisi değişmemiş veya düzeltilmeye yollanılıp eğik toplanmış.
Başka Bir Tamirciye Göstermeni Oneririm...
hocam aslında bir kaç farklı yere götürdüm..bir tanesi problemin direksiyon bilyalarında olduğunu söyledi ama bence alakası yok...honda servisi zaten bişiden anlamıyor..birde eskişehirin en iyi servisi diye bahsedilen bir yere götürdüm..adam bindi motora kullandı şase yamuk dedi..ben şimdi cidden tereddütte kaldım..çünkü şase yamuk değilse boşuna şase düzeltmesi yapılcak.yok yere orijinalliği gidicek.ve bu adam sadece binip kullandıktan sonra şase yamuk dedi yani ne amortisörlere baktı nede başka bir yere..ondan zaten arada kaldım...
-
şasede sorun oldugu bariz ortada ama nasıl bir yol izlenir bilmiyorum
Tüketici yaşamak iyi değildir. Üretici olalım Mustafa Kemal ATATÜRK
-
amortisör cubuklarının bağlandığı (ismini bilmiyorum ) parça yamulmuş olmasın bu parça değiştimi .
[img=http://img691.imageshack.us/img691/3964/productimagepicturerial.jpg]
resimdeki cbf in değil bulamadım ybr nin
-
sezginkalkan nick li arkadaşım tamircilerin hepsi bu işi para kazanmak için yapıyor senin motorun onların umurunda değil amortisörlerin bağlandığı bilyalıyuva yamuksa gözle belli olmaz motora bir arkadaşını bindir sen karşısına geç ve yere eğil motorla 100metre mesfeden arkadaşın sana doğru gelsin (sağa sola yalpalamadan) motora tekerleklerin hizasından bakınca ön ve arka aynı hizada olmalı motorun doğru gittiğini böyle anlarsın problemine gelince amortisörlerin bağlandığı tabla (mesnet ti zannımca)yamuk değilse amortisör kavallarında hata yoksa sorun ön takımın bağlı olduğu bilyalı borudadır orası yamuksa işin zor ama olmayacak birşey değil yalnız ben yaparım diyen herkeze güvenme birkaç yere sor fikir al mantıklı şeyler söyleyen birine ver servisten vazgeç kendini soydurma parayıda iş bittikten sonra problem halolursa vereceğini söyle
-
dostum benim motosikletin direksiyonu sağa dönmek istemiyordu motosiklet direk sağa yatıyordu sanki sağ tarafına bi ağırlık bağlanmış gibi serviste halledemediler hatta bana acaba oturuşunda mı bişey var ondan yatıyor olabilir dediler sanayide bi arkadaşın tavsiyesi ile bi ustaya gittim adam motorla bi tur attı geldi bi çay söledi bana ön tekeri söktü bişeyler yaptı sonra tekrar bindi bide sen bin bakalım bence bişey kalmadı ama bide sen bin dedi çevre yoluna çıktım az hızlandım saldım elimi ok gibi gidiyordu
fakat benim yaptığım kazada senin gibi bi araca yada bi yere direk dümdüz vurmadım önüme köpek çıktı ona çarptım sola düştüm senin yaptığım kazadan kaynaklanan bi eğilme olabilir bence servisle falan uğraşma işi bilen iyi bi motosiklet tamircisine göster hallederler.
-
Sen kazayı yaptırdıktan sonra çatalı değiştirmedinmi
Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
Drift Religion
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler