arkadaşlar motorda konjektör yanmışsa motor çalışırmı.hrkse tşkler
arkadaşlar motorda konjektör yanmışsa motor çalışırmı.hrkse tşkler
Bozulma şekline bağlı olarak değişir:
1-Şaseye kısa devre yapacak şekilde bozulmamışsa ve sargılara elektrik verebilir şekilde ise motor çalışır.
2-Akü şarj etmez.
3-Akü aşırı şarj eder.Kaynama yapar sulu ise.
motor sarj etmez....ama akün dolu oldugu sürece akü bosalana kadar çalisir....
alternatör ( statör, sarj dinamosu....
konjektör alternatörun ürettiği doğru akımı dalgalı akima çevirir...
Konjektör (regülatör), alternatörün ürettiği elektriğin volt ve akımını ayarlar. Aracın devri arttıkça alternatörden çıkan akım ve voltajı ayarlar, tesisata ve aküye gönderir.
Alternatör yapı olarak iç ve dış sargılardan oluşur.İçinde mıknatıs yokturDemir nüve üzerine sarılı olan bobine konjektör üzerinden akü voltajı verilerek elektromıknatıs haline getirilir.Bu sırada dış sargı endüklenerek üç fazlı alternatif akım üretir.Diyotlar bunu doğru doğru akıma çevirir.Voltaj yükselmesi konjektör tarafından izlenir.14 volt olduğunda aküden sarımlara giden yolu kapatarak gelen 14 voltu aküye yönlendirir.Tabii bu çok hızlı olduğundan sanki tek taraflıymış gibi görülür.Eski mekanik konjektörleri görebilseydiniz daha iyi anlardınız.Zırr diye çalan mekanik zilleri gördüyseniz aynı onun gibi titreyen bir palet vardı.devamlı karşılıklı iki kontaga değerdi.Şimdi hepsi transistörlü,
mekanik kalmadı.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)