motor 2006 model 11000 km de racer 200
çarsamba aksam eve gidiyordum...arkadaşımın yanına uğrayım dedim...70-80 ile sakin sakin 10km kadar gittim...ne olduysa bu arada oldu sanırım...arkadasın yanına geldigimde marş az bastı ayakla çalistırdım...
ama carsamba günü muayenede fren lambalarıyla beraber 4 yada 5 saniye 4lü flaşörde yanıyordu..adamlar bunu iptal et dediler ..ettim ve tekrar girdim muayeneye geçtim...belki şarj sorunu burda baslamistır...fren lambasıyla yanan 4lüyü iptal etmek için ise flasörde(ilk defa böyle flasör gördüm) 5 kablo vardı teker teker keserek 3. ve 4.kablolarda doğru olanı buldum...önceki 2 kabloyu geri bağladım tabi...o kabloları kesince frenle berabar 4lü yanmıyor artık...acaba dedim bu kabloları geri bağlasam sarj düzelir mi diye...gene düzelmedi...
dün aksam 6dan gece 11 e kadar motoru komple soydum tesisatı actım...
motor normal sarj ediyor...konjektörden cıkıp aküye giden + ve - kablolar var..motoru çalistırıp bu fisi cıkardım ve ucuna bi lamba bağladım...gaz verdiğimde lamba patlamaya geldi...ama fisi bağladigimda tabi akü kablosu sökük lamba taktım cok az yanıyo lamba..akü basligi cıkık halde motorun fari yaktigimda motor stop ediyor...konjektörden cıkıp aküye giden + kablo daha aküye gelmeden 2 ye ayrılıyor 1 i aküye diğeride kontaga gidiyor..kablolarda hiç bi sorun yok...
kontaktan 4 kablo çikiyor 2 kabloylo birlesiyor..1 i konjektörden cıkan + kablo...digeride - kablo flasöre gidiyor...
gelde çık isin içinden...suan motorun her sey lambalar sinyaller sorunsuz calisiyor...motor normal sarj ediyor ama elektrik aküye gelirken yolda bi garip olaylara ugruyor ve aküye az elektrık gelıyor...
derdimi inşallah anlatabilmisimdir...