Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

akü tısss. marş pedalı kaput. ne yapmalıyım?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    sadibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2005
    Motosikleti
    honda beat
    biraz önce trafiğe gidip a2 ehliyetimi teslim almak ve oradan da motorumu muayeneye götürmek niyetiyle motorumun (honda beat) durduğu garaya gittim.

    cmts den beri çalışmayan motorum marşa bastığımda da çalışmamaya devam etti. jikle de olmadı. yak marşı ile denedim yine çalışmadı. bu arada ayak marşı basarken yarı yolda takılmaya ve aşağıya indiğinde de orada kalıp yukarı geri gelmemeye başladı.

    honda servisi aradım aküye takviye ile motoru çalıştırıp getirin bakalım, ayak marşının dişlisi hasar görmüş olabilir dedi. ve bunun garanti kapsamında olmadığını söyledi. daha önce ayak marşı ile motoru taş çatlasın 3 yada 4 kere çalıştırmışımdır.

    1,5 senelik motorculuk geçmişimde daha önce böyle bir durum yaşamamış biri olarak;

    1. aküye nasıl takviye yaparım
    2. ayak marşı dişlisindeki problemi garanti kapsamına nasıl aldırabilirim
    3. tam motoru muayeneye götürürken istikametin servise dönmesinde murphy kanunlarının etkisi nedir ?

    yardımlar için şimdiden teşekkürler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    trenox - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2005
    Şehir
    burkinefoso
    Motosikleti
    var işte...
    şimdi akü bittiye marş dönmez ki... o zaman neden jikle kullanıyorsun.mraş basıy mu yani motor dönüyoda mı almıyo yoksa ateşleme mi yapmıyo bunu bi açıklarmısın?
    bide aynı konuda neden 2 topik açtın.cvpları değişmez ki

  3. #3
    sadibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2005
    Motosikleti
    honda beat
    2 kere topiki ben açmadım ya aküden dolayı açılmış iki kere pis akü

    bu arada bir düzeltme yapayım cmts den beri çalışmayan değil kullanılmayan olacak. yoksa cmts misler gibi çalıştı hatta yeşilköye boat show a götürdü beatim beni.

    motor dönüyor fakat almıyor. ayak pedalıyla da almıyor.

  4. #4
    Moderatör (forrap) Tuncer Sezen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2005
    Şehir
    İzmir
    Ayak pedalındaki dişli zarar görmüştür servisinde dediği gibi(avare dişlisi olması lazım ismi).Bu garanti kapsamında olmayabilir ve değilsede yapacak hiç bişey yok sanırım.Benim de değişmişti (asya motor) ama garanti kapsamında değişti benim,buda İzmir deki servisin müşterilerine yaptığı jestlerden biri,aslında garanti kapsamında olmayan çoğu şeyi garanti kapsamında değiştiriyorlar sağolsunlar.Ama dediğim gibi eğer honda da bu garanti kapsamında değilse (biraz araştır) yapacak bişeyin yok tahminimce,bayılacaksın parayı...
    Akü olayına gelince başka bi akü bul motorun(akü değerlerinin uyması lazım) akü kablolarını bağla ona öyle marş ver çalıştır sonra bi yerde boş aküyü şarj falan ettir yada dolu akünün kutup başlarını senin akünün kutup başlarına takviye kablosuyla falan değdirip güç almasını sağla kablolar senin aküye bağlıyken takviye yap...
    Kolay gelsin.

  5. #5
    Dr_Hook - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    SYM Mio 100
    Motor donuyorsa atesleme ve yakit gelip gelmedigi tespit edilir. Atesleme en kolaydir, buji cikarilir, sase ye dokundurulur, motor dondurulur. Ama akuyu bu tespiti yapmadan once bosalttiysan, once takviye edeceksin. Kolay gelsin.

  6. #6
    rider89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2005
    Şehir
    Evimm
    Motosikleti
    Hussar125
    Aküye takviye başka bir aracın aküsüyle olur..Onun kutup başlarıyla senin motorun aküsünün kutup başına bi alet var onu takcan soora çalışır..
    0 Rh (+)
    06 - 09

  7. #7
    danger0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    Eğer arabadan takviye yapmaya kalkarsan ki pek tavsiye etmem, arabayı çalıştırmadan kontağı sadece radyonun çalışacağı konuma getirip yap. Çünkü arabanın aküsünün amperiyle motorunki birbirinin aynı değildir.

  8. #8

    Üyelik
    21 Ekim 2005
    Arkadaşlar ; günlük hayatımızda kullandığımız (daha çok topraklamalı uzatma kabloları kalınlığında) 2 adet elektrik kablosunu alalım.

    Takviye edilecek akülerin kutup başlarını , renklere göre kabloyla birbirine bağlayalım.

    Tabi takviye esnasında sağlam akünün olduğu sağlam motor , çalıştırılmış ve gaz kolunun 2/5 vaziyetinde olması daha iyi olacaktır.

    Daha sonra ortam hazırlandıktan sonra , aküsü bitmiş motor , sanki üzerinde sağlam akü varmış gibi bir hal alacaktır.ÇALIŞTIRINIZ.

    Unutmayalım ; MOTOSİKLET aküsü ile MOTOSİKLET aküsü , TAKVİYE YAPILABİLİR.

    Ben denedim , oldu.

  9. #9
    danger0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    viper_1 ben daha önce birçok kez arabadan motosiklete takviye yaptım, bunu niye söylüyorum çünkü başka bir motosiklet sahibi bulup takviye yapmak pek mümkün olmayabiliyo. Eğer ki böyle bir durumdaysanız arabayı çalıştırmadan sadece kontak açık konumdayken takviye yapılabiliyo.

  10. #10
    PcKopatGhostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    marş pedalının garanti kapsamında olması lazım arkadaşım.. sonuçta honda gibi bir marka ufak tefek şeylere garanti vermek zorunda diye düşünüyorum.. biraz araştırmanı tavsiye ederim..
    CBR 600F Honda,


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler