Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

motor bloğunu boyamak.

    REKLAM ALANI
  1. #1
    ReBeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    200 GY Enduro
    merhbalar. aklımda bir fikir var uzun zamandır yakında resimli anlatırım sorun çıkmazsa. bir motor bloğu nasıl boyanır? siyaha boyamak istiyorum ne tür boyayla? şu egzost boyaları ile iyi sonuç alınır mı? yoksa kompresör ve pistolem var, profesyonelce atılan bir boya türü mü var? (statik toz dışında). meraklılar için bilgilendirme yapayım, aktif kullandığım çan çin çonu boyamayacam.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Terapist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul/Atakent
    Gecenin bu vakti aklına bu mu takıldı yauw şimdi yat sabah dinç kafayla tekrar bakarsın

  3. #3
    ufuktan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2009
    Şehir
    malatya
    Motosikleti
    Kawasaki Zx10R
    bence ısıya dayanıklı egsoz boyaları iş görür .. bir egsozcuya ve boyacıya danışmakta fayda var

  4. #4

    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    istanbul - sarıyer tarabya
    Motosikleti
    mondial 151 rs
    ben boyamıstım üzeri hep kabarmıs ve atmıstı önce zımparaladım sonra bastım siyah demir boyasını süperde oldu ayriyetten cok güzel durdu...

  5. #5
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    temiz bir zımparlamanda fayda var. Sıcak satıh üzerinde ısıya dayankılı boya daha randımanlı oluyor. Biz F650 nin motorunu indirip pürmüzle ısıtarak ( tabi plastik aksam varsa dikkatli olmak gerekli). sıcak yüzeye ilk katı attıktan sonra tekrar ısıtmak gerekli son kat için. ondan sonra eserinle gurur duyacaksın Tabi sen indirmeden boyamayı düşünüyorsun galiba. Aslında iyi maskelersen buda mümkün motoru çalıştırıp ısıtma avantajın olur Ben er5 ve MCt 250 ninde bloklarını boyayacağım. Çok sevkli ve çok güzel oluyor.

    Sağlıcakla.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  6. #6
    gursus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2006
    Şehir
    bandırma-izmir
    Motosikleti
    CBR600F
    boyayınca güzel durabilir fakat motorun soğumasını güçleştireceğini düşünüyorum ...

  7. #7
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Bence hava soğutmalı motorun bloğunu boyamak iyi bir fikir değil neden diyeceksiniz o boya motorun soğumasını engelliyor
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  8. #8
    melocann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Temmuz 2007
    Şehir
    karaman
    Motosikleti
    YaMaHa YzF R25
    Alıntı mach1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence hava soğutmalı motorun bloğunu boyamak iyi bir fikir değil neden diyeceksiniz o boya motorun soğumasını engelliyor
    hm soğumasını engelliyor hemde çabuk ısınıyor dostum
    kendini bişey zannedenlere uyuz oluyorum:

    bilmiyorlar ki bugun bana yarın sana

  9. #9
    MaxiBoost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Piaggio Xevo 250i
    arkadaş çan çin çonu boyamıyorum demiş ama,
    genel bilgi olsun,
    hava soğutmalı motor bloğu boyanmaz,
    zaten blok aluminyum olduğundan normal boyada tutmayacaktır .

    gelelim asıl konuya ,
    bloğu boyamak için 5000 dereceye dayanıklı boya aramana gerek yok hocam ,
    bakma sen millete ,
    aşırı ısınan yer eksozdur blok değil ,
    blok en fazla 95 -100 derece falan olur ,
    o yüzden istediğin boyayı kullan ,
    en aptal boya bile 100 dereceye dayanır zaten .
    bu aşamada önemli olan boyanacak yerin temiz ve yağsız olması gerektiğidir ,
    yoksa boya bir süre sonra dökülür.
    hatta birde ince zımpara yaparsan süper olur boya iyi tutunur .

    Bu arada bloğu demir olarak kabul ediyoruz ,alu ise işler değişir ,onun boyası farklı olmalı .

    Fırça ile boyanırsa fırça izleri gözükebilir artık o senin tercihin ,
    blok çok ortalıktaysa pistole kullanmanı öneriyorum .

  10. #10
    takendy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    K 1300 GT
    gereksiz bişe uğraşma , görsel açıdan verimli sonuç alabileceğini sanmıyorum...
    teknik olarakta doğru bir işlem değil....
    "Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
    "Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet

  11. #11
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı mach1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence hava soğutmalı motorun bloğunu boyamak iyi bir fikir değil neden diyeceksiniz o boya motorun soğumasını engelliyor
    Sanırım hava soğutma için bi nebze geçerli olabilir bu durum...Ama nekadar etkiler kestirmek güç. Fakat her halükarda süper görünüm veriyo orası ayrı...

  12. #12
    ReBeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    200 GY Enduro
    hava soğutması yetmezmiş gibi birde 2 zamanlı. 1978 izh planta 3ü boyamayı düşünüyorum. bir akrabam tamirci, yan komşusu hurdacı. bana üstün çabalar sonucu 260tl vergi borcu olan ama plakalı ve 2001 den beri muayene olmamış motor ayarladı sadece 200 liraya. motosiklet çalışıyor. göründe sorunsuz.

    nihayet kötü emellerime ulaşma vakti geldi kendime bir cafe racer yapmak
    motor çok hoş ve buna elverişli. motor açık mavi(yada rengi açılmış normal tonda bir mavi ) koltuk ve lastikler için araştırmaya başladım. motorun sahibi dede sizlere ömür. torunu ile masrafı 500tl altı olursa almayı düşünüyorum.


    ilk olarak jantlar, şasi ve tüm aksesuarlar siyah sadece grenaj ve çamurluklar mavi kalacak şekilde kesip biçmeye boyamaya başlayacam. aklıma motor bloğunu nasıl boyarım kısmı takıldı. zira bütünlük bozulmaması açısından siyaha boyamak istiyorum bloğu.

  13. #13
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Alıntı Syanur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sanırım hava soğutma için bi nebze geçerli olabilir bu durum...Ama nekadar etkiler kestirmek güç. Fakat her halükarda süper görünüm veriyo orası ayrı...
    Ben uyarımı yaptım gerisi size kalmış
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  14. #14
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    Alıntı ReBeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hava soğutması yetmezmiş gibi birde 2 zamanlı. 1978 izh planta 3ü boyamayı düşünüyorum. bir akrabam tamirci, yan komşusu hurdacı. bana üstün çabalar sonucu 260tl vergi borcu olan ama plakalı ve 2001 den beri muayene olmamış motor ayarladı sadece 200 liraya. motosiklet çalışıyor. göründe sorunsuz.

    nihayet kötü emellerime ulaşma vakti geldi kendime bir cafe racer yapmak
    motor çok hoş ve buna elverişli. motor açık mavi(yada rengi açılmış normal tonda bir mavi ) koltuk ve lastikler için araştırmaya başladım. motorun sahibi dede sizlere ömür. torunu ile masrafı 500tl altı olursa almayı düşünüyorum.


    ilk olarak jantlar, şasi ve tüm aksesuarlar siyah sadece grenaj ve çamurluklar mavi kalacak şekilde kesip biçmeye boyamaya başlayacam. aklıma motor bloğunu nasıl boyarım kısmı takıldı. zira bütünlük bozulmaması açısından siyaha boyamak istiyorum bloğu.

    Açıkcası soğutmaya engel olacağı kanısında değilim. bunca zamandır oldscholl bobbercılar siyaha boyuyorlar bloğu. şişse onlar şişerdi. Görüntü tartışılır. 301 Mz in bloğu bile siyah. İyi boya atıldığı sürece soorun olmaz bence. Cafe racer için ben MZ i kesmeyi düşünüyorum 251 lik şaseye 250 nin deposunu oturtup tel jant ve özel 2 zamanlı egzos yapmayı düşünüyorum. Tabi bunların hepsi şu an hayal den öteye geçemez. şu an bobber ımı bitirmeye çalışıyorum. Sende yaptıklarını fotolarsan çok makbule geçer
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  15. #15
    ReBeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    200 GY Enduro
    yaza kadar bitirme planım var. zira iş güç yüzünden ancak pazarları çalışarak yapabilecem ki inanıyorum kış sonuna kadar ancak bitiririm. yaza hazır olur. daha ziyadesiyle pazar gezintissi yapmak için kullanacağım bir motor olacak zira benzinin hali ortada aynı zamanda fazla hırpalamakta istemiyorum. neler yapacağımı sıraladım kafamda. önce motoru rektefiye ettirecem. elimde biraz para var. masraftan kaçmayı düşünmüyorum. aslında yei bir motosiklet almak istiyordum ama elimde taş çatlasın 5,5 milyar var bu aralıkta açıkçası aradığım enduro yok ya çok yaşlı/uzun kmli yada küçük hacimli. bu saatten sonra açıkçası 650cc altına da inemem. yeni motor başka bahara deyip cafe racera yönelecem.
    aslında aklımda bmw r70 gibi çift silindirli makinelerden yapmak vardı ama hem elimdeki para sadece motora gidecek. rektefiyesi motoru darken aksesuara para kalmayacak, hem parçası yok olanda çok pahalı, hemde türkiyede olmasada yurtdışında hep yapılan, kullanıllan model. hemde 2 zamanlının sesine hastayım.

    ama kafama en çok takılan egzost. zira 2 zamanlının egzost yapısı nasıldır bilemiyorum. yukarı almayı istiyorum ama bu seferde dumandan üzerimdekini rezil etme meselesi var.

    bakalım motor gerldin üzerinde daha yapıcı fikirler yaratacaz.

  16. #16

    Üyelik
    16 Ocak 2009
    çok yüksek ısıya dayanıklı özel boyalar var . FAKAT benim tavsiyem boyama derim.
    motorun soğumasını kısmende olsa engelleyeceğinden başını ağrıtabilir

  17. #17
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Alıntı ARBETUS adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Açıkcası soğutmaya engel olacağı kanısında değilim. bunca zamandır oldscholl bobbercılar siyaha boyuyorlar bloğu. şişse onlar şişerdi. Görüntü tartışılır. 301 Mz in bloğu bile siyah. İyi boya atıldığı sürece soorun olmaz bence. Cafe racer için ben MZ i kesmeyi düşünüyorum 251 lik şaseye 250 nin deposunu oturtup tel jant ve özel 2 zamanlı egzos yapmayı düşünüyorum. Tabi bunların hepsi şu an hayal den öteye geçemez. şu an bobber ımı bitirmeye çalışıyorum. Sende yaptıklarını fotolarsan çok makbule geçer
    Aslında blok için ayrı bir boya var bizim arabada vardı o boyanın diğer boyalardan farklı boya ince ve hava almasıydı
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  18. #18

    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Alıntı ARBETUS adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    temiz bir zımparlamanda fayda var. Sıcak satıh üzerinde ısıya dayankılı boya daha randımanlı oluyor. Biz F650 nin motorunu indirip pürmüzle ısıtarak ( tabi plastik aksam varsa dikkatli olmak gerekli). sıcak yüzeye ilk katı attıktan sonra tekrar ısıtmak gerekli son kat için. ondan sonra eserinle gurur duyacaksın Tabi sen indirmeden boyamayı düşünüyorsun galiba. Aslında iyi maskelersen buda mümkün motoru çalıştırıp ısıtma avantajın olur Ben er5 ve MCt 250 ninde bloklarını boyayacağım. Çok sevkli ve çok güzel oluyor.

    Sağlıcakla.
    selam
    benim de bir f650 im var motor bloğunda yer yer pas lekeleri mevcut ben de boya düşünüyorum..siz f650 nizi ne renge boyadınız? fotoğrafı varsa koyabilir misiniz? bir de bu işi istanbulda yapan bir atelye vs biliyor musunuz?
    teşekkürler

  19. #19

    Üyelik
    21 Kasım 2007




    kanuni ler boyalı geliyor. diğer 125 lik griler de boyalı aslında.
    aluminyum blok griye boyanmış aslında tüm 125cc çinlilerde


    bir de boyayan olursa şasi numarasının okunabilir kalmasında fayda var. muayene vb durumlarda sorun çıkmaması için

  20. #20
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Alıntı osmaniyeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster




    kanuni ler boyalı geliyor. diğer 125 lik griler de boyalı aslında.
    aluminyum blok griye boyanmış aslında tüm 125cc çinlilerde


    bir de boyayan olursa şasi numarasının okunabilir kalmasında fayda var. muayene vb durumlarda sorun çıkmaması için
    Senin aldığın boya ile bu boya aynımı
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler