Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Debriyaj teli kopmuş motoru servise götürmek..

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı hanedan12 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    geçmiş olsun engin bir şey demiyorum ...
    söylenecek her şey söylenmiş ...
    Doğrudur hacı

    Özledim seni yav..Görüşemedik ne zamandır..Halledelim önümüzdeki haftasonu..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    sametrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    kawasaki ER-6N
    Geçmiş olsun.Burdan şunu anlıyoruz ki telimiz kopmadan telleri nası değiştiri öğrenmeliyiz keşke birileri resimli felan anlatsa ne güzel olur.
    İki kişinin bindiği motor değildir.

  3. #23
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Bizim bi arkdasin debriyaj teli koptugunda idareten bisiklet fren teli baglamistik hatta cocuk onunla 1 hafta dolasti bi problem olmadi gerci cocugun hanzolugu usengeclikten takmadi asil teli ama digeri de baya bi idare etmisti.Bu teli takmak ole atom muhendisi olmayi gerektirmiyor,dedigim cocuk usengec olmasina ragmen ben gelmeden once teli sokmeyi basarmisti ben gelincede digerini bagladim cok zor bisey degil yani.
    We are many...

  4. #24
    SmirnouF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Tekirdağ - Çerkezköy & Kırklareli - Pınarhisar
    Motosikleti
    ne bulursam gezerim xD
    Alıntı osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tekniği tam olarak anlatırmısın?
    Yapılamaz diye bir kavramım yoktur
    Şuanda dediğim gibi motor zaten vitese takılı, yani 1. viteste ki stop ettiğinde boşa alabilmiştim ama yokuşta olduğu için vitese takmıştım stop halindeyken ama şimdi tekrardan boşa geçmiyor..

    Direk vurdurarak çalıştırdım diyelim, ki yapabilirim..Sonrasında devirlenip mi atacam 2 ye? 3'e?
    Düşürmek için ne yapmak gerek..?
    Teknik bilgi please?
    motosikleti hafif hareket ettir ki dişliler birbirine kavuştuğunda sert bi vurma yapmasın , devamında motosikleti biraz hızlandır gazı hafif kes zaten uygun devire düştüğünde yağ gibi 2. vitese geçecektir .Bu şekilde yükseltmeye devam et . Zaten yanlış devirdeysen debriyajsız vites değiştirmez !
    bu teknik arabalar içinde geçerli , uygun deviri bulduğunda diğer taşıtlardada debriyaj kullanmadan vites geçişi mümkündür .
    Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion

  5. #25
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Debriyaj telinin ucunu bul.
    Pense ile tutup çek.
    Olmadi motosikleti ileri geri hareket ettirirsen bosa alabilirsin.

    Motoru birinci vitese degil, ikinci vitese alarak çalistir.
    Ve de oyle devam et.

    Birinin sana yardim etmesi ya da yokus bulman gerekiyor.
    Yoksa motoru çalistirsan da vitese takar takmaz stop eder.
    Yani vitese hareket halindeyken takman gerekiyor.
    Bir de gazi birden verme, ayarini iyi tuttur yoksa bir yere patlarsin.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  6. #26
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyaj telinin ucunu bul.
    Pense ile tutup çek.
    Olmadi motosikleti ileri geri hareket ettirirsen bosa alabilirsin.

    Motoru birinci vitese degil, ikinci vitese alarak çalistir.
    Ve de oyle devam et.

    Birinin sana yardim etmesi ya da yokus bulman gerekiyor.
    Yoksa motoru çalistirsan da vitese takar takmaz stop eder.
    Yani vitese hareket halindeyken takman gerekiyor.
    Bir de gazi birden verme, ayarini iyi tuttur yoksa bir yere patlarsin.
    Aklımda pense işi vardı zaten demek ki kafa doğru çalışıyor..
    Yarın gelişmeleri not edeceğim buraya..Şu şöyle dedi şöyle yaptım ve şöyle oldu şeklinde..hehe..

  7. #27

    Üyelik
    13 Temmuz 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Gecmis olsun osbourn...
    Araba ile aynisi cok eskiden basima geldi. Ve harika cözümünü bulmustum birisi anlattiktan sonra..
    Birinci vitese alip calistiriyordum. Sonra gazi öyle ayarliyordumki 2-3 geciyordu vitesler..
    Motorda nasil olur bilemem.. ikide calistirip gazla abi..

  8. #28
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    ulem!!
    gozunu seveyim kara javanin.
    Bas vites kolunu içeri, al arkaya, hoop bosta.
    Teknoloji gelistikçe dert buyuyor anasini satayim.

    Bu arada aklima geldi.
    Tabii senin motor ne tepki verir bilmiyorum.
    Ayagini vites pedalinin altina sokup, yukari dogru bastirdiginda, motoru ileri dogru sertçe itersen de bosa geçebilir.
    Daha once Minsk ve Mz de bu yontemi basari ile uygulamistim.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  9. #29
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    Debriyajsız vites değiştirebiliyorsun aslında. Hemde debriyaja basarak değiştirmekten çok daha rahat oluyor. Sadece devri bulman önemli. Mesajlarının hepsini okumadım ama. Bence sana debriyaj teli nasıl takılırı tarf etmek daha kolay olurdu. msn de offline takılıyorum genelde. msnde olduğunda bana offline ileti gödner ben sana yardım edeyim. olmadı teli alıp geleyim bir akşam göztepeye sahil yapmış olurum bende.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  10. #30
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Yapacağın herşey şanzımana zarar verecektir. az veya çok. Ya teli kendin değiştir yada bir arkadaşının panelvanının arkasına at servise götür, veya servisten bir çırağı kap getir iki dakikada değiştirsin. Yoksa 3 kuruş tasarruf edeceğim diye başına daha fazla masraf açırsın.
    Geçenlerde benin de başıma geldi, yanımda tel yoktu, kasko'nun yol yardımını aradım, yarım saatte geldiler, motoru servise çektiler, kuruş para vermedim ( debriyaj teli hariç )

  11. #31
    M'ARRENTZIEH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Hyosung GT250 Naked - Kuba STR250
    Eğer sadece debriyaj teli için servise gidiyorsan hiç gerek yok.. Debriyaj telini kendin de değiştirebilirsin. Telin izlediği yola göre bi çözüm geliştireceksin eminim. Bi yerden alacagin debriyaj telini kendin takarak, hem servis parası cebinde kalır, hem de istediğin yere gidebilirsin. En son MCT için Mondial'den aldığım debriyaj teli 10 tl tuttu.(Daha ucuza da bulabilirsin. Güya benim aldığım orijinal Mondial yapımıymış o yüzden kuş kondurmuşlar )
    www.dersverilir.net/cagriakkoc----> Ankara'da ÖSS ve SBS hazırlık öğrencilerine özel Matematik ve Geometri dersleri verilir.
    msn:cagriakkoc@orphaned-land.net

  12. #32
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Akşam ola hayrola diyim artık
    Sizi okduktan sonra kasmaktan vaz geçeceğim sanırım..Teli değiştirmeye çalışmak daha mantıklı..

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:38 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:37 ----------

    Alıntı ARBETUS adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyajsız vites değiştirebiliyorsun aslında. Hemde debriyaja basarak değiştirmekten çok daha rahat oluyor. Sadece devri bulman önemli. Mesajlarının hepsini okumadım ama. Bence sana debriyaj teli nasıl takılırı tarf etmek daha kolay olurdu. msn de offline takılıyorum genelde. msnde olduğunda bana offline ileti gödner ben sana yardım edeyim. olmadı teli alıp geleyim bir akşam göztepeye sahil yapmış olurum bende.
    İş yerinde MSN kullanamıyorum..
    O yüzden buradan hemen söyleyeyim..Hemen bu akşamüstü gelsene

  13. #33

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Merhaba
    sık kullanımda ciddi hasarlara yok acabilir,debriyaj telini degistirmek sanıldıgı gıbı zor degıldır
    once yeni aldıgın debrıyaj telını yagla ic kısmını sonrada dıs kısmını
    neden dış?cunku anlatacagım yontemde gerekıcek.debrıyaj telının motora giden kafasını bul,yeni aldıgın debiyaj telini birbirine bagla
    birbirine derken kopmayacak bırsey lazım 5cmlık bır tel parcasıda isini gorebılır,ara parca olarak kullanacaksın sonra,tel'ın gıdon'da kalan kısmında ıtıbaren kendine dogru yavas yavas cekmeye basla.tel'in
    sonra uclarını bagladıktan sonra ayarlarını yaparsın

  14. #34
    c@n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul/Şişli
    Motosikleti
    GSX600F
    debraj teli kopuk 1 defa gece bagcılardan geldim 24 saat acık motorcuma birde bu sel baskını oldugu tarihte havalimanından oo trafikte debraj telim kopuk geldim gecen yine koptu busefe motorcuya yakındım zaten hiç problem olmadı

    dostum motoru hafif rampa aşağı doğru ilerlet vitese almak icin hazır ol ve 15 km hızı görunce direk 2. vitese çek hafif gaz ac ısıklara takılma riskin oldugunda mesafeyi acarak yavas yavas ilerle ve yesil yanınca vitesi zaten dusmus olan devirin 2 bin devir civarında tekrar kucultebilirsin 6 ile 8 in devir arası debriyajsız vites buyutebilirsin 2 ve 3 devir arası rahatlıkla kucultebilirsin

  15. #35
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    yardımlar için teşekkürler arkadaşlar..Motosikletimin hem yarın bana lazım olması hem de vaktin akşam olması nedeniyle servisi çağırdım, saolsun gelip değiştirdiler..

    20 TL ye mal oldu..ama eminim etmiyordur o kadar tel..

  16. #36
    hanedan12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2007
    Alıntı osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Doğrudur hacı

    Özledim seni yav..Görüşemedik ne zamandır..Halledelim önümüzdeki haftasonu..
    tamam üstadım 29 ekimde buluşuruz.
    Kangren olmuş tüm kollara adanmıştır.
    Eğer bir yıl sonrasını düşünüyorsan, bir tohum ek. Eğer on yıl sonrasını düşünüyorsan, bir ağaç ek. Eğer yüz yıl sonrasını düşünüyorsan, insanları eğit.

  17. #37
    Forumdan Uzaklaştırıldı UmARsIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    TDM900
    Geçmiş olsun telefon etmediğine göre halletmişsindir diyordum ama belki hala motor üzerinsindir diye aramadım. Sorunu hallettiğine sevindim. Güle güle kullan

  18. #38
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı UmARsIZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun telefon etmediğine göre halletmişsindir diyordum ama belki hala motor üzerinsindir diye aramadım. Sorunu hallettiğine sevindim. Güle güle kullan
    Evet usta,servis gelip halledince aramadım hiç..
    Eyvallah ilgin için..


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler