Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

frenlerim vuruntu yapıyor???

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    06 Ocak 2008
    Şehir
    ist/anadolu
    Motosikleti
    çelik tiger150
    arkadaşlar frenlere bastığımda frenler tutup brakıyo tutup brakıyo şu anda arka fren bu durumda hidrolik yağındandır dedi son gittiğim usta değiştirdi düzeldi sonra arka fren gene patlak verdi vuruntuya devam.. bi usta dio fren kolunun ordaki makenizma değişicek biri diyo kaliper değişicek benim ustaysa diskler değişicek diyo.. ama hidrolik yağı değiştiğinde problem kalkmıştı diskten olsaydı o zamanda yapardı. bunlar bana komple değiştirticekler anlaşılan.. bu konuda gorüşlerinizi bekliyorum acep problem nerde teşekkürler...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    02 Mart 2007
    Şehir
    Kozyatağı,İstanbul
    Motosikleti
    Dl-1000 Vstrom Midnight Blue, Kanuni Motorun 150
    Anlattığına göre fren diskinde eğrilik olması muhtemel. Muhtemelen hızına göre bu tutup bırakma hissi değişiyordur. Yani hızlıyken tutup bırakma hissi daha seriyken yavaşladıkça daha seyrek hale geliyor, frekansı değişiyor yani. Hidrolik değiştiğinde ilk anda balataların dolayısıyla diskin üstünde artan basınç nedeniyle problem ortadan kalkmış gibi gözüksede kısa bir süre sonra disk eski şekline geri döner ve problem çözülmemiş olur. Disk fren sistemleri basit bir mekanizmaya sahip, ne fren kolu nede kaliper tutma bırakma yapıcak bir yapıya sahip değil. Fren diskini çıkartıp kolaylıkla kontrol edebilirsin ve yenisini almanı öneririm. Selamlar,
    GÜCÜN BİLGİ OLMADAN HİÇBİR DEĞERİ YOKTUR.

  3. #3

    Üyelik
    06 Ocak 2008
    Şehir
    ist/anadolu
    Motosikleti
    çelik tiger150
    çok saol kaiser.. yağ değişiminin frenleri geçici olarak düzelttiğini solemen beni aydınlattı.. artık gönül rahatlığıyla fren disklerine parayı bayılabilirim

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    CBF150(inşallah 2 sene sonra)
    sen motosikleti değiştir

  5. #5

    Üyelik
    11 Ekim 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hyosung gt250r...
    bencede abicim sen motoru en kısa zamanda değiştir..

  6. #6
    SmirnouF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Tekirdağ - Çerkezköy & Kırklareli - Pınarhisar
    Motosikleti
    ne bulursam gezerim xD
    yukaridada yazildigi gibi sorun disklerde .baska bir ihtimal yok !!
    Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion

  7. #7
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Alıntı SmirnouF adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yukaridada yazildigi gibi sorun disklerde .baska bir ihtimal yok !!
    Belkide vardır
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  8. #8
    SmirnouF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Tekirdağ - Çerkezköy & Kırklareli - Pınarhisar
    Motosikleti
    ne bulursam gezerim xD
    Alıntı ExTReMa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Belkide vardır
    söyle emrah , bende öğrenirim
    Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion

  9. #9

    Üyelik
    06 Ocak 2008
    Şehir
    ist/anadolu
    Motosikleti
    çelik tiger150
    motorumdan memnunum şehir içinde bütün işlerimi gorebiliyorum bununla.. kullanım maliyetleri çok düşük. 2 sene oldu hiç yolda kalmadım..adam gibi param olduğunda sağlam bi sport touring düşünüyorum ama motor alıp yemeden içmeden kesilmek taksit+servis masraflarıyla dibe çökmek istemiyorum .şu an bolesi en mantıklısı...

  10. #10

    Üyelik
    28 Eylül 2009
    aynı problem bende de vardı.
    diskin yamulmuş olabileceğini düşünüyordum.
    biraz inceledim ve diskin yamuk olmadığını ama eksantrik döndüğünü fark ettim. diskin üst noktası balata üzerinde bir yukarı bir aşağı hareket ediyor. bu durumda balatanın tekerlek göbeğine yakın kısmı aynı seviyede aşınırken göbekten uzak olan kısmı disk her turda bi kez sürttüğü için daha az aşınıyor. zamanla az aşınan kısımdaki frenleme olayı artıyor.
    bu nedenle sen frene bastığında diskin her turunda bir noktada eksta frenleme oluyor.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler