Mondial 150zat ve diğer motorların ampül tipleri.
Reklamlar
-
Mondial marka ve çoğu scooterda hatta birçok markalı motosiklette 35+35 wattlık uzun-kısa ampüller kullanılıyor ,
Bu tip ampüllere armut ampülde deniyor çünkü tipleri armuta benziyor .
Bu ampuller H1-H3-H4 veya H7 DEĞİLDİR !!
Bu ampüllerin tipi "BA20D" dir.
Bazı arkadaşlar bunların yerine motorlarına H serisi 55 wattlık ampül takmayı düşünüyor,
55 wattlık ampül takarsanız, muhtemelen yansıtıcı parlak yüzey veya far camı eriyecektir çünkü 55 wattlık halojen ampüller çok ısı yayar.
Tabi akünüzün ömrü erken bitecek ondan bahsetmeme gerek yok sanırım .
gerçi zaten h1-h3-h4-h7 ampülleri takamazsınız çünkü yuvaya uymayacaktır .
uysa bile uydurup takmayınız, dediğim gibi çok ısıdan dolayı komple farı kaybedersiniz .
aşağıda resmini verdiğim BA20D ampüllerin çalışırken yüzey ısısı tam 205 derecedir, bizzat ben ölçtüm .
biraz daha detaya inelim..
watt = tüketilen güç , yani ampülün harcadığı elektriksel güçtür .
Bu ne kadar yüksek olursa o kadar çok ışık verecektir, xenon hariç !!!
xenon ampüller 35 watt olmalarına karşın daha fazla ışık gücüne sahiptirler ,
dolayısı ile çok elektrik harcayan ampül demekki her zaman daha çok ışık verir diyemeyiz.
aşağıda açıklaması var .
Bizim ampüller BA20D tipinde ve 35+35 watt gücündedir dedik .
H1 ampüller 55 watt
H3 ampüller 55 watt
H4 ampüller 55+60 watt
H7 ampüller 55 watt tır
bunların daha güçlü olanlarıda olabilir ama avrupa yollarında yasal olanları bunlardır .
Haliyle 35 wattlık ampül yerine 55 wattlık takarsak daha çok ışık verecektir ama daha çok elektrik tüketecek ve daha fazla sıcaklık yayacaktır .
Peki yüksek wattlı ampül her zaman daha çok ışık verecek diye bir kural yoktur dedik ,
onu açıklayalım ..
Ampül veya ışık kaynağının verdiği ışık gücü "LUMEN" (lm) cinsinden bir birimle ölçülür ,
lümen ne kadar yüksekse ampül o kadar çok ışık veriyor demektir .
Bizim ampüller yani BA20D 35+35 watt : 825 LÜMEN uzun ,525 LÜMEN kısa
H1 55 WATT : 1550 LÜMEN
H3 55 WATT : 1450 LÜMEN
H4 55 WATT KISA : 1000 LÜMEN
H4 60 WATT UZUN : 1650 LÜMEN
H7 55 WATT : 1500 LÜMEN
5 WATTLIK POWER LED : 240 LÜMEN
10 WATTLIK POWER LED : 600 LÜMEN
veeee
35 WATTLIK XENON AMPÜL : 3500 LÜMEN ....
MERCEKSİZ FARLARA XENON TAKANLARIN EN YAKIN AKRABALARININ NEDEN KULAKLARI ÇINLIYOR ANLAMIŞSINIZDIR HERALDE ARTIK ??
Merceksiz fara xenon takmayın,ısrar etmeyin , merceksiz fara xenon takılmaz bu kadar .
xenon ampüller bilindik standart H serisi ampüllerden neredeyse 2 katı ışık verir, BA20D 35 wattlık ampüllerden kaç katı fazla ışık veriyor siz hesaplayın.
Reklamlar
-
ampülün ısısını nasıl ölçtüğünü söylermisin
Bianchi Falcon 125 41 N 3103
Hyosung MS3 250 35 AP 4831
Yeni bir gün, yeni bir savaş . . .
-
Nasıl ölçmüşsen ölçmüşsün beni ilgilendirmiyor ama eline sağlık..Çok faydalı bir bilgi paylaşımı olmuş..
-
bide bu ampullerin standartları olsa keşke. son aldıklarımın uzunları uzun değil resmen, kısa niyetine kullanıyorum. kısalarıda çalışma masası lambası zaten(:
peki bende birşey soriyim, bizim farların ayarı varmı aşağı yukarı gibi.
-
ampulün ısısını ölçü aletiyle ölçtüm
hatta ölçüm voltajım 11.5 volttu ,pc power supply kullandığım için tam gücünde de değildi ,haliyle 13.8 volt ta hem daha çok ışık verecek hemde daha fazla ısı ,13.8 volt olması gereken voltaj değeri .
Müsait bir zamanda tekrar ölçerim + bir tanede H4 ölçeyim .
her farın yükseklik ayarı vardır bence ,olması şart diyelim ,
zat 150 de var ,
farın tam altında dışında bir ayar vidası var ,
birkaç şey daha ekleyeyim ,
-
MaxiBoost adlı üyeden alıntı
her farın yükseklik ayarı vardır bence ,olması şart diyelim ,
zat 150 de var ,
farın tam altında dışında bir ayar vidası var ,
ilk mesajda 3.fotodaki parçadamı o vida, göremedimde öyle bişey
-
RunemagicK adlı üyeden alıntı
ilk mesajda 3.fotodaki parçadamı o vida, göremedimde öyle bişey
hayır ,
vida, farın altında ,
far .. ampül karıştırmayın .
-
MaxiBoost adlı üyeden alıntı
hayır ,
vida, farın altında ,
far .. ampül karıştırmayın .
nası ulaşıcam peki oraya. zahmet veriyorum ama(:
-
Bende M-tech H4 far var aynasını değiştirdim öyle taktım sorunsuz.Philipsin motovision ampulu var diğer ampullere göre hem daha çok aydınlatıyor hemde 200 derecede çalısıyor ortalama ama diğer ampullerinde 200 dereceyi geçeceğini sanmıyorum
Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
Drift Religion
-
.
.
.
Şu resimdeki ampüllere dikkatli bakın ,
bu markayı kullanmayın
hayatımda gördüğüm en dandik ampül ,
hem çabuk bozuluyor hemde çok pahalı satıyorlar ,tanesi 5 TL civarı .
bozulurken farı da komple bozuyor ,,
nasıl mı?
bu benim tahmini düşüncem ama %99 eminim .
sürekli farları açık dolaşanların far iç çeperleri çabuk eskir ,
parlak yüzeyleri matlaşır, doğrudur ama bu far bozulma olayı 1 ay içerisinde belkide 1 haftada aniden olur ne hikmetse ?? ve ampüllerde o sırada bozulmuştur , hiç kimsenin başına gelmedimi ?
bunun üzerine size, "gündüz farlarınızı açmayın" gibi saçma sapan akıl verenler olabilir !
halbuki bir motorun farları hiç kapanmaması lazımdır .
Şimdi bu dandik ampüller varya ,
o kadar dandikki ,
içerisinde kullanılan metaller kendi ısısıyla deforme oluyor ve şekil bozukluğu başlıyor ,eğiliyor bükülüyor ,iç yapısı olarak tuhaf olduğundan ,bu eğilme iki ucun kısa devre olmasına yarıyor (resimlere bakınca anlarsınız) ,
Bu iki uç kısa devre olunca çok ani olarak ampül ısınmaya başlıyor o kadar ısınıyorki sonunda far kabloları bile eriyor ,kablolarda deforme oluyor ,haliyle farın iç yapısıda çok ısındığından matlaşmaya başlıyor hatta ampülün takıldığı yuvada eriyor ! farlar için ayrı sigortada yok ,,aslında olması lazım , ana sigortada çok büyük değerli olduğundan atmıyor .
işte resimler :
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:32 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:20 PM ----------
RunemagicK adlı üyeden alıntı
nası ulaşıcam peki oraya. zahmet veriyorum ama(:
farın altında kaldığından birkaç yeri sökmek gerekebilir ,
bir vida var onu gevşettiğin zaman farın kasası değil !
içi, yani parlak olan yer oynamaya başlıyor, onu ayarladıktan sonra o vidayı tekrar sıkıyorsun ..
bu resmi bulabildim ,
-
yarın günışığında iyice bi kurcaliyim, teşekkürler
ha birde 5tl için çok demişsiniz, normalde ne kadar fiyatı. ben hep 5-6 liraya alıyorum
hatta sevpada lastiklerimi değiştirirken sormuştum ne kadar diye 8 lira demişti, 1 hafta sonra gittim 5 lira dedi aldım
-
yani bizim motorlara olmazmı xenon
merceksiz far çünkü
-
MaxiBoost
Çalışmaların verdiğin bilgiler harcadığın emek konu takiplerin için ben kendime adıma seni can-ı gönülden kutluyorum.
-
07 Aralık 2010, 02:50
#14
Ve yine konuyu ben uplıyorum!
-
07 Aralık 2010, 10:41
#15
peki bu tip ampullerin beyaz olanı ve kaliteli olanını internetten nasıl temin edebiliriz.
yardımcı olursanız sevinirim.
-
08 Aralık 2010, 01:39
#16
beyaz olanları taavsiye edilmiyo genelde daha az ışık veriyor beyaz olması ise camı mavi oluyo :D içi aynı halojen yapılacaksa en uygun kalıcı çözüm mercekli zenon uygulamasıdır 6000k ampül 35w balast
Honda CBF 150 ((2007 2008 (siyah) 2011)) ve CBR 125 R HRC ((2011)) CBF 150 (((2011 Gümüş))).... Asya Motor Elegant 150 (170cc) Kırmızı
-
08 Aralık 2010, 02:13
#17
şimdi benim motorum belli....
ben bu motora nasıl mercek takabilirim ki?
öyle bir imkan varsa, elbet takmak isterim her açıdan daha iyi...
ama o kadar araştırmama rağmen bulamadım...
konuyu açan değerli arkadaşım bu konuda da fikir verirse sevinirim...
emeğine sağlık...
-
08 Aralık 2010, 18:32
#18
-----------ışıkların en iyi çözümü---------------
-tüm ampulleri sökün(sinyaller dahil)
-piyasada bu aralar bulunan şerit led ler mevcut metresi 9 10 tl civarında ve 12 v.
-sinyallerinizin içine sığdığı kadar uzunluklarda kesip yatay olarak kesip kesip döşeyiniz
-biribirine olan bağlantılarını yapınız
-ampül yuvasına gelen kabloları kesip elektrik baglantısınıda yapınız
-ön farları ise xenon yapınız (bütçenizin yettiğince kalite kullanın )
------artık sinyalleriniz ısınmayacak sarsıntıda kesmeyecek ve ömrü çooook uzun olacaktır
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler