Jawa 350 TS aldım...Yardımınıza ihtiyacım var.
Reklamlar
-
Tüm motorcu dostlara selamlar...
Arkadaşlar. Oldukça uzunca bir süredir jawa tutkusunu yenemedim ve bugün bir tane 1992 model jawa 350 TS almayı başardım. Araç kırmızı renk ve noter kanalı ile satış gerçekleştirildi. Temiz ve orjinal sayılabilecek bir araç. Henüz ustaya göstermedim. Zaten göstermeye de niyetim yok aldım zira.... Pahalı yada ucuzmu bilemem ve 700YTL ye aracı aldım. Dedim ya artık aldım....Aracın geçmişi ve hukuki problem yok. Şimdi, birkaç sorum var yardımcı olursanız çok sevinirim.
1- Motorun arka fren lambası yanmıyor. Henüz motoru sökme fırsatım olmadı. Zira muayeneye girmesi gerekiyor (5 gün kadar da gecikmiş üstelik) Bu nedenle motoru komple söküp elden geçirmeyen zamanım şu an yok. Ancak gerek ön gerekse arka freni takip ettiğimde herhangi bir müşir veya sockete raslamadım. Bu motorun fren lambalarını yakan tertibat nerededir? Resimle gösterebilen arkadaşım var mı?
2- Motorun orjinal direksiyon ve koltuk kilidi yok. Bulmam mümkün mü?
3- Bugün kullandığımda 4500 devre kadar çıktığım halde titreşim inanın hissetmedim. Satın aldığım adam, motorun önünde titreşim damperi olduğunu ve bunun jawalarda orjinal bir parça olduğunu söyledi. böyle bir parça var mı? Ben baktım ama denilen parçayı bir şeye benzetemedim.
4- Motoru henüz 3. vites 1500 devrin üzerinde bir hıza çıkartamadım. 45-50 km gibi bir sürate denk geliyor bu. Ancak vites geçişlerine alışamadım. Özellikle "tekmeleyerek vites geçirmek" ne demek? Vites pedalına hangi viteste olursam olayım basılı tutarsam motor debriyajı otomatik olarak sıkıyor. Satan adam bunun normal olduğunu söyledi. Acaba ideal vites değişimi nasıl olacak?
5- Bu motorun ingilizce bakım kataloğu var mı? Benim bulabildiğim hep çekoslavakça..
6- Motorun sağ tarafında eski rus elektrik panolarına benzer ürkütücü ve karmaşık bir düzenek var. Bu düzenek ne işe yarar.
7- VE ÖNEMLİSİ.....Bu motor aküsü olmadan çalışamaz mı? Motor çalışırken aküsünü söktüğümde motor stop ediyor. Sattığım zealsun ve kullandığım asya 125 T'de böyle bir durum yok.
Arkadaşlar. İnanın severek ve isteyerek aldım. Uzunca süre hukuki problemi olmayan bir jawa arıyordum. Pahalı almış olabilirim. Ancak lütfen yorum yaparken, keşke almasaydın, çok yakar v.s. diye serzenişte bulunmayın. Zira gerçekten bütün bunları defalarca düşünüp öyle karar verdim. Cevaplar için çok teşekkür ederim.
Reklamlar
-
Hocam işin tekniğini bilmem ama bir hayırlı olsun demek istedim Güle güle kullan
Retro Moto Works
Instagram & Facebook
.../retromotoworks
-
Tequ adlı üyeden alıntı
Hocam işin tekniğini bilmem ama bir hayırlı olsun demek istedim
Güle güle kullan
Çok teşekkür ederim. Artık nihayet gezilere bende katılabileceğim. Arkanızdan tüttüre tüttüre gelirim bende. Çok ürkütücü bir motor. Gaza basmaya korktum açıkcası. Birde sesine hayran kaldım.
Bugün 15 20 dakika gezme imkanım oldu. Sandığım kadar ağır bir motor değil. Sesi çok güzel. Ama durunca fena tütüyor. Debriyaj sistemi çok garip geldi bana. Zealsundan alışkanlık....ben viteslere geçiş sonrasında ayağımı vites pedalına basılı tutuyorum. Jawalarda bu durumda debriyaj da aktif olurmuş. Açıkçacı oek alışamadım...hatta sevmedim....
-
Bende hayırlı olsun demek isterim.Motorun orjinal parçalarını bulabilirsin ama biraz araştırma yapman gerekebilir.Nette,çıkmacılarda vs.Kullanma kılavuzunun ingilizcesi manual. . . birşey diye hatırlıyorum.Nette bir arattır derim.
İyi sürüşler.
-
immortalboss adlı üyeden alıntı
Bende hayırlı olsun demek isterim.Motorun orjinal parçalarını bulabilirsin ama biraz araştırma yapman gerekebilir.Nette,çıkmacılarda vs.Kullanma kılavuzunun ingilizcesi manual. . . birşey diye hatırlıyorum.Nette bir arattır derim.
İyi sürüşler.
Teşekkür ederim. İngilizcesini arattırdım ama karşıma hep çekoslavak çası çıktı. Bir tane sitede 208 satfalık eski bir kitabı taratıp PDF formatına çevirmişler ama sanırım kullandıkları ingilizce ve ifadeleri ingilizler bile bilmiyordur.
İhtiyacım olan direksiyon ve koltuk kilidi. Motorun gerisi orjinal.
-
hayırlı uğurlu olsun.resmi yokmu resmi?
ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....
-
Motosiklet Eğitmeni
Hayirli ugurlu olsun motorun.
En son o motoru kullandigimin uzerinden her halde 15 sene geçmistir.
Bu nedenle bahsettigin detaylari hatirlamiyorum.
Yalniz vites koluyla ilgili soyleyebilecegim sey su.
Bu motosiklet vites koluyla çalisiyor.
Bu nedenle problem yasiyorsun.
Fren lambasi ile ilgili de kesin olmamakla birlikte aradigin sey on tarafta olabilir.
Motoru bildiginiz gibi ön fren durdurur.
Bu nedenle bir çok uretici fren lambasini on frene endeksler.
Yani ayak pedalina bastiginizda fren lambaniz yanmiyor ama ön freni siktiginizda yaniyorsa, bu normaldir.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
ozrace adlı üyeden alıntı
hayırlı uğurlu olsun.resmi yokmu resmi?
Teşekkür ederim. Vallahi bir iki tane çektim ama bilgisayara aktaramadım. Yarın çekerim birkaç tane...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:42 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:39 PM ----------
coq adlı üyeden alıntı
Hayirli ugurlu olsun motorun.
En son o motoru kullandigimin uzerinden her halde 15 sene geçmistir.
Bu nedenle bahsettigin detaylari hatirlamiyorum.
Yalniz vites koluyla ilgili soyleyebilecegim sey su.
Bu motosiklet vites koluyla çalisiyor.
Bu nedenle problem yasiyorsun.
Fren lambasi ile ilgili de kesin olmamakla birlikte aradigin sey on tarafta olabilir.
Motoru bildiginiz gibi ön fren durdurur.
Bu nedenle bir çok uretici fren lambasini on frene endeksler.
Yani ayak pedalina bastiginizda fren lambaniz yanmiyor ama ön freni siktiginizda yaniyorsa, bu normaldir.
Debriyajına alışamadım. Kavraması güzel ama vites koluna ayağınızı basılı tuttuğunuz zaman debriyaj da devreye giriyor.
Motor sanırım sağlıklı. Zira ilk marşta çalışıyor. Egsoz sesi çok güzel. Rahatsız edici boyutta. Sadece küçük bir yerinde delik var ve ben onu bir ara kaynakla kapatacağım. hatta 2500 devir bandında çok güzel bir sesi var.
Teşeşkkür ederim. Özellikle sizin 15 yıl önce kullandığınız orjinallikte bir model aradım. Ben bu motoru 1989 yılında köyde amcam aldığı zaman çok beğenmiştim. Sıfır olarak aldığı (o zaman çok hatırı sayılır bir rakama almıştı) motora sadece 2 kez binme fırsatım olmuştu. Sonunda ruhsatı üzerime olan bir jawa sahibi olabildim.
Motorun ön ve arka fren tertibatı, vites tertibatı aslında ban çok karışık geldi. Benim frene bastığımda (ön kada arka farketmiyor) fren lambası yanmıyor. Ama parklar, sinyaller ön fren plaka lambası yanıyor. Aslında şöyle bir kasayı soyup a dan z ye kontrol edeceğim ama bir an önce muayenesini yaptırmam gerekiyor.
-
Hocam hayırlı olsun, pahalı-ucuz (ne göre pahalı ? neye göre ucuz?) Bence senin biçtiğin fiyat doğru fiyattır.
Teknik konularla ilgili sadece "iyi şanslar" diyebileceğim.
Bir de şöyle bir şey buldum. Belki işinize yarar...
http://www.
scribd.com/doc/6824084/Jawa-Workshop-Manual-250-model-353-350-model-354
-
-
hello_moto adlı üyeden alıntı
Hocam hayırlı olsun, pahalı-ucuz (ne göre pahalı ? neye göre ucuz?) Bence senin biçtiğin fiyat doğru fiyattır.
Teknik konularla ilgili sadece "iyi şanslar" diyebileceğim.
Teşekkür ederim.
-
Başladığı Yerde Biter Tüm Yolculuklar
-
22somer22 adlı üyeden alıntı
Arkadaşım öncelikle hayırlı olsun.
Bu motordan bende çok kullandım. Çok ta illallah ettim. Benzini bi dert, şarj problemi bi dert, frenleri hiç söylemiyom zaten. Motorun vitese basınca debriyaj yapması normal, sağ tarafını açarsan hilal şeklinde bi parça var vites kolunun sonuna bağlı, debriyajı ittiğini fark edersin. fren lambası sadece arka frene bağlıdır onunda müşürü bozulmadıysa çalışır yada ampül patlamış olabilir. Motor aküsüz çalışacağını pek sanmıyorum, ben çok denedim yemedi. Hatta arabayla çektik yine olmadı. Bide şarj problemi vardı benimkinde belki ondan olmuoydu bilmiyorum. Bide yağını iyi dengele arkana binen kişinin beyaz tişörtü beşiktaşlı olabilir. Bide kilit falan sormuşsun, o motorun anahtarını üstünde bıraksan alacak birisi olduğunu zannetmiyorum, yani biz öyle yapıyoduk yanından geçen bile yoktu
inşallah uzun süre kazasız belasız binersin, biz beceremedik öyle binmeyi 1 gün çalışırsa 3 gün bozuktu özellikle platinleri. biri bozuldumu ötekide bozulurdu. Neyse bak eski günlerimi hatırlattın bana gözlerim yaşardı
aldım bi cbf 150 sadece benzin derdim var o da ara sıra. Yinede hayırlı olsun gönlüne yattıysa ne mutlu sana kazasız belasız bin.
İlgin için teşekkür ederim. Sanırım bende aynı sorunları yaşayacağım. Benzin sorununu dert etmiyorum. Zira sadece hafta sonları yada uzun yolda 80-100km hızlarda seyahatlerde kullanımayı düşünüyorum. Diğer taraftan ekonomik bir scooterim zaten var. Ama şarj sorununu duymuştum. Anahtarı (yada benzeri bir şey) çok garip. O yüzden direksiyon kilidi şart. Zira koltuk içinde aynı. Arkasına bir çanta monte ettireceğim. Ama yinede koltuğu sağlam olsun istiyorum.
Ön fren kolunun üzerinden iki tane tel çıkıyor. Birisi motorun ön tekerine diğeri arka tarafa bir yere gidiyor. Arka pedal için de aynı durum geçerli. Fren acil bir durum. Dedim ya muayeneye gitmek istiyorum.
Ustaya gösterme konusunda kararsızım. Kalkıp tonlarca laf söyleyecekler ve içimi karartacaklar diye gitmek istemiyorum aslında. Ben bu motoru çok severek ve isteyerek aldım. Sanırım öylede kalacak...Ama son çare ustaya gideceğiz sanırım.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:29 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:28 AM ----------
Teşekkür ederim Bakın bu çok işime yarayacak. bunun siyah beyazını bulmuştum ben...
-
Bu motoru JAWA 638 olarak ararsan daha çok bilgiye ulaşırsın. Ben çok bilgiye ulaşmıştım. Bende bütün parça bilgileri resimleri falan vardı bulursam sana yollarım. Madem bu kadar merak sardın bu işe yardımcı olduysak ne mutlu.
Başladığı Yerde Biter Tüm Yolculuklar
-
Bu motorla ilgili aslında çok fazla kaynak ve döküman buldum. Ama ingilizce değiller. Bu yüzden hangi parçanın adı yada simgesi görevi nedir tam olarak anlayamıyorum.
Muayeneyi hallettikten sonra motoru tamamen kabuklarına ayıracağım. Aslında hiçbir problemi yok ama ben gene elden geçirmek istiyorum. Özellikle kabus gibi olan elektrik tesisatını. 1970 li yılların uzay araçlarındaki korkutucu panolara benziyor. Boyası güzel. ama şasesinde birkaç paslanma izi var. O yüzden orjinaline uygun olaak boya ve toplama işlemi sonrasında eminim hem uğraşması hemde sürmesi çok keyifli olacak
-
-
-
Resimleri gönderdim...
Motor 25.000km'de ve orjinal. Bir denizciden aldım.
Arkadaşlar aklıma gelmişken bana iyi br lastik markası ve ölçüsü önerir misiniz?
-
teknikhoca adlı üyeden alıntı
Merhabalar herkese.
Bugün ilk kez bütün gün jawama doyasıya binme şansı buldum. Genel olarak çok memnun kaldığımı söyleyebilirim. Özellikle ışıklarda ne bir rölantide dalgalanma ne de bir stop etme sorunu ile karşılaştım. Sadece dün aldığım 10 YTL'lik benzinin sadece depoununyedek kısmını doldurduğunu (ki ben bu miktar ile scooterime 3/4 depo benzin alıyordum) bundan dolayı birkaç kez stop ettiğini (benzin ana depo konumunda iken) gittiğim tamircide öğrendim. Bu sayede ustaya da gösterme fırsatı bulduğum motorumun birkaç sorununu görüştük. Öncelikle fren muşirini bulduk ve değişmesi gerekitğine karar verdik. Sol tarafta debriyaj tasının olduğu yerde bir zincir olduğunu ve bu zincirin artık değişmesi gerektiğini öğrendim. Birde ara ara şarj lambası yanıyordu. O da marş selonoidi dedikleri bir parçanın socketlerinde bir sorun olduğunu ve bunun da değişmesi gerekitğini söyledi. Onun haricinde vites sisteminde segmanlarda yada sayıcısında hiçbir problem olmadığını belirtti. Tabi rahatladım.
Depoyu fulledim. Hemde tamamen (bu arada ben hayatımda hiç 45YTL benzini motosiklete almamıştım. Deposu benim araba kadar var neredeyse). Yaklaşık 56 km yol yaptım. Bunun bir kısmı şehir içinde, hafif gaz vererek ama genelde 3000 devri geçmeden, bir kısmıda (yaklaşık 20km) otobanda 2500-3000 arasında 50-75 km hızda seyrederek gerçekleşti. Benzincide tekrar fulledim ve 7 YTL'lik (1.84litre) benzin aldım (yağlı benzinin litresi 3.88 lira idi) Bu demek oluyorki 100km'de yaklaşık 130-140 krş yakıyor. Scooterime göre biraz fazla tabi ama bana çok makul geldi. Değer olarak da yaklaşık 100km'de 3.5 litre gibi. Burada yağ ile benzini karışık sattıkları için sanırım kazık yedim ama olsun...
Muayene sonrasında motorun lastiklerini ve balatalarınız (debriyaj ve fren) değiştirmek istiyorum. Tamamen prensip gereği. Lastikleri iyi ama markası kötü. İyi bir lastik sıfır bir fren balatası ile daha güvenli olacağı kanaatindeyim. Debriyajına hala alışamadım. Ama seyir halinde iken debriyaja basmadan vites değiştirebiliyorsunuz. 3 ve 4. vitesler arasındaki boşluk sıkıntı yaratsa da sanırım alışabilirim. Seriğili çok güzel. Hele kalkışlarda...Sadece 2000 devirin altında ağır kalıyor. Ben arabadan alışkanlık 2000 2500 gibi devirlerde kullanıyorum motoru. Hatta bazen 2000 devrin altına indiğim oluyor. Özellikle 2500 devrin üzerinde gerçekten çok güzel hızlanıyor. Birkaç eksiğini da hallettikten sonra eminim çok daha güzel olacak. Özellikle titreşim ve sesinin olmaması beni çok mutlu etti. Zira 75km hızla giderken bile motorun gürültüsü ve titreşimi rahatsız etmiyor beni. Sadece 4500 devirde titreşimi biraz artıyor o kadar....
İşte resimlerim
---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:27 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:26 PM ----------
[COLOR="Silver"]
---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:28 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:27 PM ----------
//img405.imageshack.us/img405/fotoraf0222.jpg/1/w512.png[/IMG][/URL]
hayırlı olsun osmaniyede hala 20-30 adet jawa lazer var. parça konusunda ihtiyacınız olursa sorarım. zaten osmaniyede çoğu eski motosiklet tamircisi jawa ve mz ustası zaten başka moto yoktu 90 larda bir de planet tabi
pejo yu saymıyorum
-
teşekkür ederimn. Bundan önce yazın bir tane planet 3 bulmuştum. 250cc ve ilk sahibinden. 3 vitesli yeşil idi. Fiyatı uygundu ama motor 1994 yılından beri hiç muayene görmemişti.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler