Bmw F 650 GS\Dakar Ön-Arka Fren Hidrolik Değişimi
Reklamlar
-
Sizlerle ön-arka fren hidrolik yağı değişimini paylaşmak istiyorum.
Öncelikle şunları söylemem gerek::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: ::::::
---Her yıl tüm yağ değişimleri yapılmalı.(Motor ve fren hidrolik sıvıları)
---Fren hidrolik yağı sadece DOT4 olacak.
---Sakın grenajlara filan gelmesin. Kesinlikle boyayı kaldırır. Diğer plastik
aksamlarda bir sorun çıkarmaz.
---LOCTITE 245 veya benim kullandığım RITE-LOK TL43 kullanın mutlaka!!!
Yaklaşık bir yıl önce arka hidrolik sıvı rezervim vidasından kurtulmuştu ve
ben bunun farkına gezimin ortasında (motordan inince)vardım. Şanslıydımki
hiçbir zarar görmemişti ve geçici olarak yerine başka birşekilde sabitledim.
---Rezerv kapaklarını açmadan önce iyice silin.
Değişim::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: ::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Amaç;hortumların içine hava doldurmadan, sıvıyı değiştirmek. En iyi yöntem de rezervlerin içini boş bırakmamak. Bu yöntem iyi ama biraz uğraştırıcı. İki kişi ile oldukça kolay. Fakat ben tektim:( ve arka ile neredeyse yarım saat uğraştım.
Motoru orta sehpaya alın, pedal kuvvetlice basın, ve sıvının çıkacağı vida 11 numaradır. Anahtarla açıp yağın çıktığını görün. Sonra sakın PEDALI BIRAKMAYIN ve vidayı sıkın. Tekrar pedala basıp, vidayı açın. Yağın bir miktar daha fışkırdığını göreceksiniz. Bu şekilde devam edin. Ve her 2 uygulamada rezervi yeni yağ ile doldurun. Hava girmesini engellersiniz. Hortumdan yeni yağın geldiğini görünce; rezervleri iyice doldurun. Ön lastiğe geçmeden önce; pedalın yumuşaklığını hissedin ve önceki hali ile karşılaştırın. Önceki sertliğe geçinceye kadar uğraşmanız gerekecek. Arka rezerv içinde bir tane diyafram var. Bu diyaframın içine yağ koymuyorsunuz. Sadece rezervin içine konuluyor. Rezervi ağzına kadar doldurun ve diyaframı contası ile yerleştirin. Yağ taşacaktır, bu normal. Bu diyafram yağın hava ile temasını kesiyor dolayısıyla yağ nemden etkilenmiyor. Nemden etkilenen yağ bozulur ve zamanla fren elemanlarına zarar verir, tıkanmasını sağlar. Bu yüzden de her yıl değiştirmek gerekir. Benim motorda arka sıvı kırmızı renge dönmüştü. Ön ise; kendi rengindeydi. Bu da benim arkayı daha çok kullandığımı gösterir.
Ön tekerlekte de sistem aynı fakat boyalı grenajlara dikkat. Özellikle freni sıkarken; fışkırma yapabiliyor. Ben kapağı yerine takıp veya avucumla rezervi kapatıp işlemi tamamlıyorum.
Umarım anlamışsınızdır. Bir sorunuz olursa, yardımcı olmaya hazırım.
Reklamlar
-
bilgi paylaşımınız çok güzel sizlere teşekür eterim
-
güzel palaşım teşekkürler. bende benim scooter un fren yağını tek başıma değiştirmiştim tek başına gerçekten zor oluyor.
-
bilo777 adlı üyeden alıntı
bilgi paylaşımınız çok güzel sizlere teşekür eterim
Rica ederim. İşinize yarayacaktır muhakkak.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:01 ----------
everlasting adlı üyeden alıntı
güzel palaşım teşekkürler. bende benim scooter un fren yağını tek başıma değiştirmiştim tek başına gerçekten zor oluyor.
Evet haklısınız. Tek başına biraz zor ama tadı da başka.
-
Kucuk bir hatirlatma ve aslinda daha pratik bir yontem.
Yagi degistirmek icin rezerveyi acip enjektor ile rezervedeki tum yagi cekmek , sonra yeni yagi bosaltmak , yanliz kesinlikle ve kesinlikle manetlere dokunmuyorsunuz ve enjektoru yagin dibinde 1cc/2cc kalacak sekilde birakiyorsunuz. Eski kablo icinde kalan yag cok uzun zamandir durmuyor ise yeni konulan yagin kalitesini pek etkilemez.
Yag fiskirtma vidasi genelikle icindeki havayi almak icin kullanilir, degisimde kullanmak insani yorar. Ayrica o vidalar genelikle dokum malzemeden yapilir ve sikip kapama islemi esnasinda kirilabilir, (Basima geldi ve o vidayi malesef USA siparis etmek zorunda kaldim)
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler