Acık hava filtresi işi yarım kaldı
Reklamlar
-
merhaba bugun 2tane acık hava filtresi aldım,kutuyu iptal ettim
fakat bir sorunla karsılastım kutuda 2tane baglantı var bırı karburator'e gıdıyor 2'ye ayrılıyor onların agzına 2tane fıltre taktım fakat bır hortumda asagıya motora ınıyor,resımlerdede gorulecektır,ne oldugunu anlayamadım,ucu bosta bır ucuda asagıya motora ınıyor,resımde fıltrenın bırını Y hortuma taktım daha sonra ıkısını bır takıcam.ne yapmam gerekır,yardımlarınızı beklıyorum
[/IMG]
Reklamlar
-
O hava filtresindeki nemi ve pisligi atan tahliye borusu olsa gerek diye dusunuyorum. Ama bence acik hava filtresini oyle degil direk karburatorun agzina bagla. Bu pek saglikli gorunmuyor.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
-
dıger ucu boş degil ama yanındakı hortumun devamı motora gırıyor,dıger ucunu cıkarıpta resım cektim,daha net olucaktır,evet kucuk oldugu ıcın ıkı tane fıltre aldım dırekt karburatorun kafasına takacagım
-
yanlıs bilmiyorsam hava filtresi islevini iyi görsn diye benzin koklaması icin bi yer
-
Karter havalandırma hortumu ve karterden çıkan yağ dumanını hava filtresine veriyordu sen kutuyu sökene kadar...
Kolay gelsin...
ʞoʎ ʎǝşıq uǝpıƃ sɹǝʇ ɯıʎıʎı uǝq
-
tbk_1980 adlı üyeden alıntı
Karter havalandırma hortumu ve karterden çıkan yağ dumanını hava filtresine veriyordu sen kutuyu sökene kadar...
Kolay gelsin...
yardımın ıcın cok sagol,bu durumda ne yapmamı onerırsın,acıkmı kalsın agzı?
-
Meseleyi tam olarak anlayabilmeniz için abartı şekilde detaylı yazıyorum.klavyeye bakmadan yazdığım için noktalama işaretlerine dikkat etmeyiniz.
Motor üreten firmalar , motorlarının potansiyel alıcıların , motorsiklet alırken önemli saydıkları kriterlerlerden birisi olan, motorun km başına yaktığı benzin bedelinin , düşük bir rakam çıkması için , standart olarak üretilen ve genelde kağıttan üretilen bir tür bir hava filitresi kullanırlar. zaten performans filitre denilen ürün , motorun havayı yanma odasına daha fazla alabilmek için standart filitreden çok daha fazla hava geçirebilen malzemelerle yapılan filitredir.ne kadar az hava , o kadar az benzin sarfiyatı.ne kadar çok hava o kadar performansın yanında , yükselen yakıt sarfıyatı.
Tamam motor üreticileri stadart filitre kullanıyor. ve genelde kağıt malzeme kullanıyor. yağmurda veya sulu bir yerden geçerken ne olacak ? ıslanacak.hava geçirgenliği azalacak ve bu size düşen performans olarak yansıyacak. bu durumda ıslanmasın diye genelde kapalı kutu içine konulur. tamamen kapalı kutu içinde bulunan ve kağıt malzemeden yapılma hava filitresinin , randımanlı çalışabilmesi içinde , filitrenin içinden hava çekilmesi içinde bir vakum hortumu konulur.
Şimdi gelelim asıl olaya , Motoru boşta çalıştırken o hortumun ucuna parmağınızla bastırın , eğer içeri vakum yani motora doğru hava çekiyorsa , o hortum standart hava filitresinin randıman verebilmesi için hava çeken yapan hortumu. eğer bu hortumu boşta bırakırsanız , ortamdaki bütün tozu motor bloğunuza çekecektir.motor yağınız zamanla çamura dönecektir.
Çözümü nedir ? hava filitresi ile , hava filitresinin girdiği yer arasında , iki tarafada uyacak kalınlıkta , kauçuk bir hortum takın. bu tür hortumlar araba yedek parçaları satan yerlerde olur. ( eğer istanbuldaysanız , aksarayda yedek parçacııların olduğu yerde hortumcu veya borucu erdoğanı sorun , ne alakaysa tüm esnaf tanıyor ) bu hortumun içinden uygun bir yerine , motorunuzdan çıkan hortuma uygun , erkek bir hortum rekoru takın.
Hatta hortumu , hortum kelepçesiyle ilede iyice sabitleyin.
Vakti zamanında bunları denemiş birisi olarak size tavsiyem. eski orjinal filitreyi geri takmanız.yok illaki denemek isterseniz , kullanıdığınız hava filitresi , motorunuzun markası ve modeline özel üretilmediyse faydadan çok , bol bol egzost gürültüsü oluşmasına ve motorunuzun çekişinin düşmesine ve yakıt sarfıyanın artmasına sebep olur. filitre sadece görüntüde kalır. deneyip denememek sizin elinizde.
-
Üst kapaığın ordaki yağ buharı filtreyi hafif yağlaması içindir farkettinise hava üfler bu yağlı havadır filtrenin tutuculuğu artırması için.En sağlıklısı basına kısa bir hortum aşağıya sallandırmak
Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
Drift Religion
-
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Açık filitre
mach1 adlı üyeden alıntı
Üst kapaığın ordaki yağ buharı filtreyi hafif yağlaması içindir farkettinise hava üfler bu yağlı havadır filtrenin tutuculuğu artırması için.En sağlıklısı basına kısa bir hortum aşağıya sallandırmak
Doğru olan budur.Her 4 zamanlı benzinli motorda,otomobiller dahil,bu karter havalandırma borusu vardır ve hava filtresine yağ buharı verir.Vakum yapmaz.Daha da emin olmak istersen motor yağını yarısı kadar daha ekleyip çalıştır nasıl yağ fışkırdığını görürsün.Ucunu sakın tıkama.
Kolaygelsin.
-
Vakum yapıyorsa şanzuman havalandırması eğer dışarı doğru üflüyorsa kartel havalandırması
Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
Drift Religion
-
evet soyledıgınız gıbı denedım,hava verıyor bır sure sonra parmagım hafıf nemlı ve kokuluydu,bu durumda yapmam gereken hortumla asagıya vermek sanırım,o sekılde yaptım zaten,herhangı bır sorun olmaz degılmı?pırınc'e gıderken evdekı bulgurdan olmayayım?
sanırım bundan sonra karburator ayarı yaptırmam gerekıyor.tabı once denemelıyım,bogulma kesılme gıbı durumdamı ayar yaptırmalıyım?
herkese katkılarından dolayı tesekkur ederim
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Olmaz da,ucunu uluorta bırakma,toz toprak,böcek girmesin.Kağıt mendil sar mesela ve bantla.Hava ayarı içinse çalıştırıp ısınmasını bekle,otomatik jigle devreden çıksın.Biraz kısman gerekebilir veya rolanti devri arttıysa telin ucundaki vidayıda biraz elliyebilirsin.
-
senin fotosunu çektiğin hortum yağ buharı için. otomobillerdede vardır aşağıya doğru sarkar kamyonetlerde özellikle görürsünüz. ben kutuyu iptal edince onu olduğu gibi bıraktım. ama aşağıya doğru salmakta yarar var. mct topicindefiltrem yağlı diye telaşlanan arkadaşları telaşlanmasına sebep olan hortum budur işte teknik olarak ne işe yarıyor bilemeyecğeim lakin yağ buharındaki nemden dolayı tozlar filtre dışına yapışıyor. kutunun altındaki ağzı kapalı hortumda birikiyorlar hepsi.
Gelelim filtre olayına;
mct ye 2 seneden beridir filtre takmak için uğraşıyorum. ancak küçük filtre takıldığında motora iltre küçük geldiği için hava akşını tam engelleyemiyor. motor gaz yememeye başlıyor. Filtrenin konumundan dolayı hava önce silindirlere geliyor ondan sonra filtreye geliyor. yani hav ısınıp filtreden geçiyor. MCt nin soğuk havalarda daha iyi performans gösterdiğine şahit olduğumuz için, düşündüm ki filtreyi öne alayım. geçen pazar karbüratöre scooter ara borusu takarak emişi öne aldım hoş da durdu fakat oraya uygun filtre bulamadım. Motora hem soğuk hemde bolca hava gelince karışımın dengesi bozuldu. motor 5000 deviri geçemedi tekledi. Bende uygun filtre bulana akdar eski haline çevirdim otomobillerde kullanılan büyük filtrelerde alacağım. Belki onlar işimize yarar.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
-
ARBETUS adlı üyeden alıntı
senin fotosunu çektiğin hortum yağ buharı için. otomobillerdede vardır aşağıya doğru sarkar kamyonetlerde özellikle görürsünüz. ben kutuyu iptal edince onu olduğu gibi bıraktım. ama aşağıya doğru salmakta yarar var. mct topicindefiltrem yağlı diye telaşlanan arkadaşları telaşlanmasına sebep olan hortum budur işte
teknik olarak ne işe yarıyor bilemeyecğeim lakin yağ buharındaki nemden dolayı tozlar filtre dışına yapışıyor. kutunun altındaki ağzı kapalı hortumda birikiyorlar hepsi.
Gelelim filtre olayına;
mct ye 2 seneden beridir filtre takmak için uğraşıyorum. ancak küçük filtre takıldığında motora iltre küçük geldiği için hava akşını tam engelleyemiyor. motor gaz yememeye başlıyor. Filtrenin konumundan dolayı hava önce silindirlere geliyor ondan sonra filtreye geliyor. yani hav ısınıp filtreden geçiyor. MCt nin soğuk havalarda daha iyi performans gösterdiğine şahit olduğumuz için, düşündüm ki filtreyi öne alayım. geçen pazar karbüratöre scooter ara borusu takarak emişi öne aldım hoş da durdu fakat oraya uygun filtre bulamadım. Motora hem soğuk hemde bolca hava gelince karışımın dengesi bozuldu. motor 5000 deviri geçemedi tekledi. Bende uygun filtre bulana akdar eski haline çevirdim otomobillerde kullanılan büyük filtrelerde alacağım. Belki onlar işimize yarar.
boruyu sarkıttım asagıya dogru,bugun test etmeyı dusunuyorum.Bende ilk senin düşündüğün şekilde istiyordum,buyuk fıltre alıp öne doğru yada yandan dışarı vermekti,fakat uygun ölçüde filtre bulamadım,birde aşağıdaki fotografta yapılan hoşuma gitti her çıkışta birer filtre var.bende iki filtre aldım fakat ikisi sıgmıyor.karburatorun bulundugu yer cok dar ,tam onunde sasının bır parcası var.mecbur boru ile biraz ileri almam gerekiyor gıbı
-
Başına hortum tak aşşağıya sallandır bir sorun olmaz
Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
Drift Religion
-
mach1 adlı üyeden alıntı
Başına hortum tak aşşağıya sallandır bir sorun olmaz
evet oyle yaptım,bugun deneme fırsatım oldu,ıvmelenmedı bır artıs var bılhassa 60'dan 100'e cıkması fark etti.bırazda gurultu arttı tabı.fakat 2tane aldıgım hava fıltresını takamadım karburatore
o olan bır haylı dar, anca hortumla ek yapıp bırını sagdan soldan cıkarabılırım ama oda guzel olmaz?buyuk bırtane filtre alıp y hortumla dısarı vermem gerekıcek.ne ebatta alacagım bılmıyorum 50mm'mi?
-
greyhorse adlı üyeden alıntı
evet oyle yaptım,bugun deneme fırsatım oldu,ıvmelenmedı bır artıs var bılhassa 60'dan 100'e cıkması fark etti.bırazda gurultu arttı tabı.fakat 2tane aldıgım hava fıltresını takamadım karburatore
o olan bır haylı dar, anca hortumla ek yapıp bırını sagdan soldan cıkarabılırım ama oda guzel olmaz?buyuk bırtane filtre alıp y hortumla dısarı vermem gerekıcek.ne ebatta alacagım bılmıyorum 50mm'mi?
Ben öne uzatıcam nede olsa bobber yapıyorum selenin altı boş kalmalı
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
-
evet,senin epey guzel gidiyor,hava filtresi işini hallettikten sonra depodaki vida girişlerini iptal etmek,sonra boyaya.birde gidon düşünüyorum ya dragbar?
seninkide güzel,kendinmi yaptırdın?kabloları,telleride uzatmışssındır,biryere sordum kendş yapıyormus 200tl istedi tuzlu.sonra tabi sele var en sonda hardtail,bitmez heralde :D
-
greyhorse adlı üyeden alıntı
evet,senin epey guzel gidiyor,hava filtresi işini hallettikten sonra depodaki vida girişlerini iptal etmek,sonra boyaya.birde gidon düşünüyorum ya dragbar?
seninkide güzel,kendinmi yaptırdın?kabloları,telleride uzatmışssındır,biryere sordum kendş yapıyormus 200tl istedi tuzlu.sonra tabi sele var en sonda hardtail,bitmez heralde :D
gidonu bir arkadaş yaptırmıştı hediye etti bana. telleri scooterlardan uydurduk. elektrik kablolarını kendim uzattım. Ama gidonu değiştireceğim. Kafamda farklı bir eğim var. biraz daha etli ve kalın borudan büktürüp tesisatı içinden geçireceğim.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler