egzantirik ayarı hakkında
Reklamlar
-
kawasaki zl 600 model
çift egzantrik 16 sübap
egzantirikleri ayarlama konusunda yardıma ihtiyacım var.
elimde sadece aşağıdaki resimdeki döküman var.egzantiriklerin hangi konumda olması gerektiğini söylemiş ama egzantirikler o konumdayken piston hangi konumda oluyor ondan bahsedilmemiş.Yada bahsedilmiş ama ben anlamadım.
Belki siz birşeyler anlarsınız.
Aşağıdaki resimdeki konumdayken 1. pistonu en tepede duracak şekilde ayarladım ben ama gaz yemiyor motor.avans var.
Reklamlar
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Timing
Sadece bu sayfadaki bilgilerle olmaz. 4-12 bölüme bakmak gerekiyor.Orada krank'ın nerede olması gerektiğini söylüyor olmalı.Benim EN500 de C noktası kullanılıyor bu iş için.Krank C noktasındayken yukarda egsantrik dişlilerini önce sağ taraftakini pozisyona getirip sonra sol tarafı zincirin pimlerini sayarak söylenen pozisyonda takıyorsun.Bu kitabın tamamı varsa veya internet adresi yardımcı olabilirim.
Kolaygelsin.
-
kitabın tamamı aşağıdaki linkte var.Yardımların için teşekkür ederim
alt tarafı kitapçıkta göremedim ben.
Kawasaki ZL-600 1986 Service Manual
service manuel
-
Hocam benimde ilk anladığım senin yaptığınla aynı. Ama bi alttaki anlatım kafamı karıştırdı. Daha doğrusu exhaust ve inlet valve için "#" vermiş ya silindirlerde...orası karıştım
akşam yazarım yine. çıktım şimdi
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Timing
Bu kitapdaki bilgilerle bu ayarı doğru yapmak olası değil.Hangi pistonun tepede olacağını veya krank işaretinin nerede ve nasıl olacağını bilmek şart.Araştırıyorum.
-
Merhaba Arkadaşlar.
Camshaft ile ilgili açıklamanın en başında 'including chain timing precedure' yazıyor. yani bir önceki Chain (zincir) timing konusuna bakarak (acaba 4-12 mi o konu?), piston pozsyonlarını öğrenebilirmiyiz? Ben de bir bakayım da katkı koyabilirmiyim. Genelde, 1 no lu olarak isimlendirilen silindirin sıkıştırma sonu (yani üst ölü de TDC) olması gerekir.
Poturdak
-
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Timing
denizcimuzaffer adlı üyeden alıntı
Merhaba Arkadaşlar.
Camshaft ile ilgili açıklamanın en başında 'including chain timing precedure' yazıyor. yani bir önceki Chain (zincir) timing konusuna bakarak (acaba 4-12 mi o konu?), piston pozsyonlarını öğrenebilirmiyiz? Ben de bir bakayım da katkı koyabilirmiyim. Genelde, 1 no lu olarak isimlendirilen silindirin sıkıştırma sonu (yani üst ölü de TDC) olması gerekir.
Selam Muzafffer Hocam,
Demek buralardasın.Konuya gelince Base Manual diye başka bir kitapdaki 4-12 yi kastediyor.Oradaki resme göre değil cam shaftları böyle yap diyor.
Benim iki silindirli EN500 de ikinci silindire göre timing yaptırıyor.Sanal alemde araştırmaya devam ediyorum.
Görüşmek üzere.
-
Poturdak
-
Arkadaşım öncelikle merhaba, mekanik bilgin ve tecrüben varsa yapabilirsin çok zor değil ama riskli, katalogta nasıl yapıldığını göstermiş zaten önce krank mili üzerindeki işareti sonra egzos en son da emme kam mili ayarlayacaksın(işaretlere göre) ve zincir tutucusu (üst) zincir gergisini takacaksın, bir diş yanlış takarsan gaz yemez dengesiz çalışır iki diş atlarsa subabları pistonun üstüne çakar ve ciddi hasarlar doğurur, ehli birine yaptırmanı tavsiye ederim kolay gelsin.
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Timing
ab285 adlı üyeden alıntı
Arkadaşım öncelikle merhaba, mekanik bilgin ve tecrüben varsa yapabilirsin çok zor değil ama riskli, katalogta nasıl yapıldığını göstermiş zaten önce krank mili üzerindeki işareti sonra egzos en son da emme kam mili ayarlayacaksın(işaretlere göre) ve zincir tutucusu (üst) zincir gergisini takacaksın, bir diş yanlış takarsan gaz yemez dengesiz çalışır iki diş atlarsa subabları pistonun üstüne çakar ve ciddi hasarlar doğurur, ehli birine yaptırmanı tavsiye ederim kolay gelsin.
Değerli Kardeşim,
Krank'ın neresinden nasıl referans alınacağını arkadaşımız bilseydi konu buraya gelmiyecekti zaten.Doğru yapamadığını söyleyip yardım istiyor.Bu kadar işi yapabildiğine göre eli anahtar tutuyor.Siz krank'ı hangi pozisyona nereye bakıp getireceğini söylerseniz çok yardımcı olursunuz.
-
pistonlar ölü konumda iken resimdeki işlemi uyguladım bu akşam. ex ve in çizgileri resimdeki gibi tam olarak birbirine paralel durumda.Motor rolantide çok güzel duruyor ve 4 pistonda güzel çalışıyor.eksozlardan baktığımda hepsi aynı derece sıcaklıkta.Ama gazı biraz daha fazla vermeye gelmiyor.Yani hala gaz yemiyor.
bir diş ileri bir diş geri hiçbirşey farketmedi.
yardımcı olduğunuz için sizlerede teşekkür ederim ayrıca.İnşallah sonuca ulaşırız.
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Motorun sol yanında krank hizasında bir büyükçe vida başı gibi bir kapak yokmu?Sökülünce bir anahtar yardımıyla krankı çevirebilirsin.Bu deliğin üst taraflarında daha küçük bir delik olmalı,buradanda krank üzerindeki işaretleri görebiliriz.Benimki böyle,seninki dört silindir ama yapı benziyor.
-
evet var ama resmini çekip koyayım yarın olmassa.Oradaki işaretleride dikkate alarak ayarlamaya çalışıyoruz.
şu anda biraz mantık yaptık ama bilmiyorum doğrumu.
şimdi resimde demişki
1 ci pistonu ba alarak konuşuyorum.1 piston ölü konumda olacak yani tdc konumunda olacak.o öyleyken 1 ve 2 egsoz kapalı olacak.in ve ex ler birbirine paralel.bu arada bide 1 ve 3 emmede olacak.Benimde kafam karıştı
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
anlattığına göre subap ayarlarından yola çıkıyorsun,ama,bunun için başlangıç ayarın doğru olmalı.Delikten görünen bütün işaretleri not alda düşünelim.Mesela benimkinde C ikinci silindir,T birinci silindir,F avans timing işareti.
Bu arada bedava kitap bulamadım.Bir kaç yer de var 13-45 dolar arası istiyorlar.Motorunun model yılını,serisini de yazarmısın?
İyi geceler.
-
hocam kitap bu linkte ücretsiz
motor kawasaki zl600 1986 model
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Bu kitap sende sayfası bulunan kitap ve bize gerekli bilgi bu kitapta yok.
Base Manuel denen kitap lazım.
-
bende bi araştırayım o zaman
bu arada elektronik ateşleme kısmının resmini çektim birazdan atarım.Bluetoot arıyorum.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:41 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:07 AM ----------
ya resime tekrar tekrar bakıyorumda.
şimdi sağ üstte iki ihtimal vermiş
4. pistonu baz alırsanız bu şekilde olacak demiş
altındada 1. pistonu vermiş.1 i baz alırsanızda bu şekilde olacak demiş.
ama her iki ihtimaldede pistonu tdc ölü konuma getirip öyle ayar yapılıyor.
şimdi biz 4. pistonu baz alırsak tdc konuma getirip egzantirikleride şekildeki duruma getirince bakıcaz.2 ile 4 emme 3 ile 4 egsoz sipobları kapalımı.kapalı değilsede kapalı olacak durumda kendimiz ayarlayacağız. Egzantirikleride takarken sol taraftaki resimdeki gibi zincirin üzerindeki noktalardan 42 tane sayacağız bakalım tam denk geliyormu. Eğer zincirde uzama var ise zaten o kısımda denk gelmeyecek.benim zincirde biraz uzama var ama egnel olacağını sanmıyorum.
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
1 ile 4 ve 2 ile 3 ncü pistonlar aynı hizada inip çıkarlar.Misal ayar 1 silindire yapılacakken 4 e göre yaparsan ters ayar denilen olay oluyor.Motor çalışıyor ama öylesine.Resimde verilen sıralamalar subap ayarı için.İlk sente ayarının hangi silindire göre yapılacağını öğrenmeliyiz.Sen harfleri yazda servise bir sorayım,belki söylerler.
-
alt tarafta böyle bişey hocam.
resmini koyamadım şu andada.çizeyim bari
bu dönen bi parça hareketli. sağında ve solundada sensörler var motorda.o çıkıntılı taraf gözlere geldikçe ateşleme yapıyor işte.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler