Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

egzantirik ayarı hakkında

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    31 Aralık 2006
    kawasaki zl 600 model

    çift egzantrik 16 sübap

    egzantirikleri ayarlama konusunda yardıma ihtiyacım var.
    elimde sadece aşağıdaki resimdeki döküman var.egzantiriklerin hangi konumda olması gerektiğini söylemiş ama egzantirikler o konumdayken piston hangi konumda oluyor ondan bahsedilmemiş.Yada bahsedilmiş ama ben anlamadım.
    Belki siz birşeyler anlarsınız.

    Aşağıdaki resimdeki konumdayken 1. pistonu en tepede duracak şekilde ayarladım ben ama gaz yemiyor motor.avans var.



    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4

    Timing

    Sadece bu sayfadaki bilgilerle olmaz. 4-12 bölüme bakmak gerekiyor.Orada krank'ın nerede olması gerektiğini söylüyor olmalı.Benim EN500 de C noktası kullanılıyor bu iş için.Krank C noktasındayken yukarda egsantrik dişlilerini önce sağ taraftakini pozisyona getirip sonra sol tarafı zincirin pimlerini sayarak söylenen pozisyonda takıyorsun.Bu kitabın tamamı varsa veya internet adresi yardımcı olabilirim.
    Kolaygelsin.

  3. #3

    Üyelik
    31 Aralık 2006
    kitabın tamamı aşağıdaki linkte var.Yardımların için teşekkür ederim

    alt tarafı kitapçıkta göremedim ben.

    Kawasaki ZL-600 1986 Service Manual

    service manuel

  4. #4
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Hocam benimde ilk anladığım senin yaptığınla aynı. Ama bi alttaki anlatım kafamı karıştırdı. Daha doğrusu exhaust ve inlet valve için "#" vermiş ya silindirlerde...orası karıştım
    akşam yazarım yine. çıktım şimdi

  5. #5
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4

    Timing

    Bu kitapdaki bilgilerle bu ayarı doğru yapmak olası değil.Hangi pistonun tepede olacağını veya krank işaretinin nerede ve nasıl olacağını bilmek şart.Araştırıyorum.

  6. #6
    denizcimuzaffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Beat ve denizciforesight :))
    Merhaba Arkadaşlar.

    Camshaft ile ilgili açıklamanın en başında 'including chain timing precedure' yazıyor. yani bir önceki Chain (zincir) timing konusuna bakarak (acaba 4-12 mi o konu?), piston pozsyonlarını öğrenebilirmiyiz? Ben de bir bakayım da katkı koyabilirmiyim. Genelde, 1 no lu olarak isimlendirilen silindirin sıkıştırma sonu (yani üst ölü de TDC) olması gerekir.
    Poturdak

  7. #7
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    baya karışıkk....
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  8. #8
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4

    Timing

    Alıntı denizcimuzaffer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba Arkadaşlar.

    Camshaft ile ilgili açıklamanın en başında 'including chain timing precedure' yazıyor. yani bir önceki Chain (zincir) timing konusuna bakarak (acaba 4-12 mi o konu?), piston pozsyonlarını öğrenebilirmiyiz? Ben de bir bakayım da katkı koyabilirmiyim. Genelde, 1 no lu olarak isimlendirilen silindirin sıkıştırma sonu (yani üst ölü de TDC) olması gerekir.
    Selam Muzafffer Hocam,
    Demek buralardasın.Konuya gelince Base Manual diye başka bir kitapdaki 4-12 yi kastediyor.Oradaki resme göre değil cam shaftları böyle yap diyor.
    Benim iki silindirli EN500 de ikinci silindire göre timing yaptırıyor.Sanal alemde araştırmaya devam ediyorum.
    Görüşmek üzere.

  9. #9
    denizcimuzaffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Beat ve denizciforesight :))
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam Muzafffer Hocam,
    Demek buralardasın.Konuya gelince Base Manual diye başka bir kitapdaki 4-12 yi kastediyor.Oradaki resme göre değil cam shaftları böyle yap diyor.
    Benim iki silindirli EN500 de ikinci silindire göre timing yaptırıyor.Sanal alemde araştırmaya devam ediyorum.
    Görüşmek üzere.
    Abi merhaba, özlettik kendimizi birbirimize ben müsait olsam bakacağım netten falan ama, tam iştaha gelip buraya takılmaya başlayınca bir iş çıkıyor Konuyu takip etmeye çalışacağım ama işin imalat tarfı hep esas alınır ya bilirsin, crank shaft üzerinde eğer var ise 'Kama' ( crankshaft ı ana dişliye bağlayan...) işte o ilk başlangıçta nirengi noktası olarak alınıyor. bu da genelde 1 nolu silindir olarak geçiyor (ya da 1 nolu crank web...).
    Her ne ise sen bulursun abi sevgi ve selamlar
    Poturdak

  10. #10

    Üyelik
    11 Mart 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBF250
    Arkadaşım öncelikle merhaba, mekanik bilgin ve tecrüben varsa yapabilirsin çok zor değil ama riskli, katalogta nasıl yapıldığını göstermiş zaten önce krank mili üzerindeki işareti sonra egzos en son da emme kam mili ayarlayacaksın(işaretlere göre) ve zincir tutucusu (üst) zincir gergisini takacaksın, bir diş yanlış takarsan gaz yemez dengesiz çalışır iki diş atlarsa subabları pistonun üstüne çakar ve ciddi hasarlar doğurur, ehli birine yaptırmanı tavsiye ederim kolay gelsin.

  11. #11
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4

    Timing

    Alıntı ab285 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşım öncelikle merhaba, mekanik bilgin ve tecrüben varsa yapabilirsin çok zor değil ama riskli, katalogta nasıl yapıldığını göstermiş zaten önce krank mili üzerindeki işareti sonra egzos en son da emme kam mili ayarlayacaksın(işaretlere göre) ve zincir tutucusu (üst) zincir gergisini takacaksın, bir diş yanlış takarsan gaz yemez dengesiz çalışır iki diş atlarsa subabları pistonun üstüne çakar ve ciddi hasarlar doğurur, ehli birine yaptırmanı tavsiye ederim kolay gelsin.
    Değerli Kardeşim,
    Krank'ın neresinden nasıl referans alınacağını arkadaşımız bilseydi konu buraya gelmiyecekti zaten.Doğru yapamadığını söyleyip yardım istiyor.Bu kadar işi yapabildiğine göre eli anahtar tutuyor.Siz krank'ı hangi pozisyona nereye bakıp getireceğini söylerseniz çok yardımcı olursunuz.

  12. #12

    Üyelik
    31 Aralık 2006
    pistonlar ölü konumda iken resimdeki işlemi uyguladım bu akşam. ex ve in çizgileri resimdeki gibi tam olarak birbirine paralel durumda.Motor rolantide çok güzel duruyor ve 4 pistonda güzel çalışıyor.eksozlardan baktığımda hepsi aynı derece sıcaklıkta.Ama gazı biraz daha fazla vermeye gelmiyor.Yani hala gaz yemiyor.

    bir diş ileri bir diş geri hiçbirşey farketmedi.

    yardımcı olduğunuz için sizlerede teşekkür ederim ayrıca.İnşallah sonuca ulaşırız.

  13. #13
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Motorun sol yanında krank hizasında bir büyükçe vida başı gibi bir kapak yokmu?Sökülünce bir anahtar yardımıyla krankı çevirebilirsin.Bu deliğin üst taraflarında daha küçük bir delik olmalı,buradanda krank üzerindeki işaretleri görebiliriz.Benimki böyle,seninki dört silindir ama yapı benziyor.

  14. #14

    Üyelik
    31 Aralık 2006
    evet var ama resmini çekip koyayım yarın olmassa.Oradaki işaretleride dikkate alarak ayarlamaya çalışıyoruz.

    şu anda biraz mantık yaptık ama bilmiyorum doğrumu.

    şimdi resimde demişki

    1 ci pistonu ba alarak konuşuyorum.1 piston ölü konumda olacak yani tdc konumunda olacak.o öyleyken 1 ve 2 egsoz kapalı olacak.in ve ex ler birbirine paralel.bu arada bide 1 ve 3 emmede olacak.Benimde kafam karıştı

  15. #15
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    anlattığına göre subap ayarlarından yola çıkıyorsun,ama,bunun için başlangıç ayarın doğru olmalı.Delikten görünen bütün işaretleri not alda düşünelim.Mesela benimkinde C ikinci silindir,T birinci silindir,F avans timing işareti.
    Bu arada bedava kitap bulamadım.Bir kaç yer de var 13-45 dolar arası istiyorlar.Motorunun model yılını,serisini de yazarmısın?
    İyi geceler.

  16. #16

    Üyelik
    31 Aralık 2006
    hocam kitap bu linkte ücretsiz


    motor kawasaki zl600 1986 model

  17. #17
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Bu kitap sende sayfası bulunan kitap ve bize gerekli bilgi bu kitapta yok.
    Base Manuel denen kitap lazım.

  18. #18

    Üyelik
    31 Aralık 2006
    bende bi araştırayım o zaman

    bu arada elektronik ateşleme kısmının resmini çektim birazdan atarım.Bluetoot arıyorum.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:41 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:07 AM ----------

    ya resime tekrar tekrar bakıyorumda.

    şimdi sağ üstte iki ihtimal vermiş

    4. pistonu baz alırsanız bu şekilde olacak demiş

    altındada 1. pistonu vermiş.1 i baz alırsanızda bu şekilde olacak demiş.


    ama her iki ihtimaldede pistonu tdc ölü konuma getirip öyle ayar yapılıyor.


    şimdi biz 4. pistonu baz alırsak tdc konuma getirip egzantirikleride şekildeki duruma getirince bakıcaz.2 ile 4 emme 3 ile 4 egsoz sipobları kapalımı.kapalı değilsede kapalı olacak durumda kendimiz ayarlayacağız. Egzantirikleride takarken sol taraftaki resimdeki gibi zincirin üzerindeki noktalardan 42 tane sayacağız bakalım tam denk geliyormu. Eğer zincirde uzama var ise zaten o kısımda denk gelmeyecek.benim zincirde biraz uzama var ama egnel olacağını sanmıyorum.

  19. #19
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    1 ile 4 ve 2 ile 3 ncü pistonlar aynı hizada inip çıkarlar.Misal ayar 1 silindire yapılacakken 4 e göre yaparsan ters ayar denilen olay oluyor.Motor çalışıyor ama öylesine.Resimde verilen sıralamalar subap ayarı için.İlk sente ayarının hangi silindire göre yapılacağını öğrenmeliyiz.Sen harfleri yazda servise bir sorayım,belki söylerler.

  20. #20

    Üyelik
    31 Aralık 2006


    alt tarafta böyle bişey hocam.


    resmini koyamadım şu andada.çizeyim bari
    bu dönen bi parça hareketli. sağında ve solundada sensörler var motorda.o çıkıntılı taraf gözlere geldikçe ateşleme yapıyor işte.


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler