arkdaşlar geçen gün hava ayarı vidasını oynamıştım ve yolda düşmüş motr düzensiz çalışıyor.bu vidayı aradım bulamadım.motrucları gezdim.karbüratör alıcaksın yeni diyorlar.bi vida içinde 60 tl vermek istemiyorum nerden bulabiliriz bu vidayı
arkdaşlar geçen gün hava ayarı vidasını oynamıştım ve yolda düşmüş motr düzensiz çalışıyor.bu vidayı aradım bulamadım.motrucları gezdim.karbüratör alıcaksın yeni diyorlar.bi vida içinde 60 tl vermek istemiyorum nerden bulabiliriz bu vidayı
Kanuni Breton 125 siyah,Yamaha YBR 125 siyah (2009),Yamaha RX 135 KİNG(Yeşill)-Yamaha RX135 KİNG,(Sİyahh) Black
Selam arkadaşım motosikletin ne marka acaba
benimde motosikletimin o ayar civatası düşmüştü ama en buldum ve taktım yerine.
O lanet vidayı bulmak zor oluyor Bir arkadaşım da bulamayıp yeni karbüratör almıştı. Servisleri tamircileri bir dolaş, şansına bozuk bir karbüratörden söküp verebilirler aynısı denk gelirse.
Buradaki bir parçacıda satılıyor. Ufak bir torba içide hava ayar vidası, rölanti ayar vidası, bunların yayları o-ring leri ve memeleri :D bulucak şekilde bulunuyor. Fiyatı 5 TL ara derim çarşıyı. Çıkma da bulamazsan karbüratör alacaksın mecbur.
тнє ρσωєя σƒ ∂яєαмѕ... www.facebook.com/ugurbas
Bu seti bulduğunda parçalar dizili degil ise:Ayar vidası-yay-pul-oring sıralaması ile dizersin.(Açıklama geregi duydum çünki:çok isim yapmış bir tamirciden çıkan motorumuzun;ayar vidası-yay-oring-pul şeklinde oldugunu gördük.Büyük ihtimal çıragına temizletti karburatörü)Bu sıralama yalnışlıgından oring zarar görmüştü ve hava ayarı tutmuyordu.Zarar görmesede ayar tutması beklenemezdi zaten.Oring in sızdırmazlık görevi pula devredilmiş olduğundan
o paketten bulamazsan bir kaç servis ve motor tamiricisi dolaş servisler asla motordan sökülen bozuk parçayı atmazlar çünkü
[B]Bahadır Şenonar[/B] [COLOR="Red"]A rh(+)[/COLOR]
[B]Sözcüklerin gücünü anlamadan insanların gücünü anlayamazsınız.[/B] :bounce:
enes 007,eğer bu hava ayar civatasını bulup yerine taktığında uygulayacağın bi ayar var ben kendi motosikletime taktığımda ,o civatayı tam souna kadar sıkıp üç buçuk tur gevşetip öyle bıraktım .Tekrar düşmesin diyede parmağımın ucu ile birazcık silikon sürdüm sende öyle yap bence...
sonunda vidayı buldum:D 3.5 turmu atıcam hava ayrı için.birde ayarın iyi yapıldığını nerden anlıycaz ,rolentide motoru çalıştırcam en randummanlı çalışmasında o ayarı sabitliycem arkadasın dediği gibi silikonla hafif yapıştırcam
Kanuni Breton 125 siyah,Yamaha YBR 125 siyah (2009),Yamaha RX 135 KİNG(Yeşill)-Yamaha RX135 KİNG,(Sİyahh) Black
3 tur 5 tur her neyse bende yaptım o şekilde ayar ama ustanın yaptığı veya bilen kişinin yaptığı daha sağlıklı oluyor dinleyerek yapmak lazım
Apachenin gücü adına GÜÇ bizde artık
durmak yok ZAM a devam vergi manyağı olduk...
Şimdi aynı sorun benim başıma geldi karbüratörün hava ayar vidası düşmüş duzensiz çalışıyo motor deliricem heryerine bakıyorum birşey yok en sonunda bugun farkettim istanbulda avrupa yakası nerede bulabilirim bilgisi olan varmı ?
Uçurtma, rüzgardan güç aldığı için değil, rüzgara karşı durduğu için uçar!!
Hava ayarı ile ilgili yazılı bir metin buldumKaynak belirtmek isterim fakat dün araştırırken bilgisayara kaydolmuş '' yakıtsistemi.rft '' isimli bir dosya bugün karıştırırken farkettim.Yani biraz ugraştırıcı bir ilşlem.Konuyuda hortlattım fakat paylaşmak istedim.Kolay gelsin.Rölanti Karışım Ayarı:Motor devri katalog değerine ayarlandıktan sonra, karışım ayar vidası zengin karışım oluşturacak şekilde sola doğru yavaş yavaş döndürülür. Bu işleme
motor sarsıntılı çalışana kadar devam edilir.Daha sonra karışım ayar vidası bu kez de fakir karışım oluşturacak şekilde sağa doğru yavaş yavaş döndürülür. Motorun dönmesi hızlanır, sarsıntısı azalır. Döndürme işlemine motor, en yüksek devre ulasana kadar devam edilir.Motor devri, tekrar katalogda belirtilen devire yeniden ayarlanır. Devirde olan değişikliğe bağlı olarak karışım ayan bozulur. Karışım ayar vidasından yavaş yavaş biraz sağa, biraz sola çevirerek motorun en yüksek çalışma devri bulunur. Bu iki vida ile gerekli ayarlama yaparak uygun devir ve uygun karışım elde edilir. Devrede bağlı olan egzoz gaz analiz cihazı rölanti ayarında en uygun durumun bulunmasını sağlar. Motora bir kaç kez yarım gaz verilir. Takometreden rölanti devrinde değişiklik olup olmadığına bakılır. gerekiyorsa ayarlama işlemine devam edilir.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)