Geçenlerde bi iki tümsekten sert geçtim ondan mı olduysa şarj olmuyor akü sağlam kutup başlarını sildim neyi bozuldu bu motorun..
Geçenlerde bi iki tümsekten sert geçtim ondan mı olduysa şarj olmuyor akü sağlam kutup başlarını sildim neyi bozuldu bu motorun..
Biraz daha detay vermeliydin. Mesela akünün kaç yıllık olduğu gibi. Akün eskidiyse o yüzden sorun yaşıyor olabilirsin. Kasis veya çukurdan sert geçmeyle arıza olma ihtimali zayıf biraz.
Aynı sorunun sende de olması ihtimali ne kadardır bilmem ama benim şarj sıkıntılarımın sebebi konjektörden aküye giden kabloydu. Hem Suzuki kabloyu olması gerekenden ince tutmuş, hem de aradaki priz çok sabıkalı. Birçok DRZ kullanıcısının başına bela olan bir sorun.
Peki ne yapıyor millet? Konjektörden çıkan iki kabloyu prize varmadan kesiyor. Sonra uçlarına daha kalın kablo lehimleyip doğrudan aküye çekiyor. Yeni kablonun kesiti 2,5 milimetrekare bu arada. Amerikan ölçüsüyle 14 AWG. Ben lehim yapmadım, iki ucundan kabloları sokup vidayla tespit ettiğin basit elektrik zımbırtısından kullandım. Daha pratik geldi. Etrafını da elastik elektrik bandıyla iyice sardım.
Motor aküyü 13 voltla şarj etmeye çalışıyordu, bu işlemden sonra canavar gibi 14,5 voltla şarj etmeye başladı. Sabıkalı dediğim prize baktım, içinde erime başlangıcı vardı.
Dediğim gibi, DRZ'lere çok çektiren bir sorun bu ve sende de olması ihtimali düşüktür herhalde. Gene de aklında bulunsun. ALternatörle konjektör, konjektörle akü arasındaki kabloları ve bağlantı noktalarını hiç olmazsa bir kontrol et. Bakarsın sorun bu kadar basit çıkar.
http://www.thumpertalk.com/forum/showthread.php?t=70551
[B]J şimdi asker[/B]
Şarz sargılarında problem olabilir.
Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.
Konjektör v.s kabloları kontrol et musti,kasisten geçtikten sonra olmuş anladığım.Muhtemelen kablo kopmuş yada çıkmıştır biryerlerden
AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...
Bu tip arızalarda elle gözle bulma yerine Ölçü Aleti kullanılmalıdır.Kopukluk,temassızlık,direnç oluşması gibi hatalar hemen farkedilir.
Konjektörler şarj voltajını 14,4 volta sabitler.Alternatörler belirli bir devirden sonra şarj akımı üretirler.Yani rölantide çalışan bir motor şarj edemediği gibi aküden yer.İki-Üç bin devir civarında akü başlarında 14 volt civarı bir gerilim okunamıyorsa şarj akımı gelmiyordur.Enerjinin üretildiği yere sırasıyla konjektör,diyotlar,sargılar diye geriye doğru bağlantılar dahil kontrol edilmelidir.
hocamın da dediği gibi, gidiyosun abicim güzel bi elektrikçiye, güzelce ölçtürüyosun akımı, o zaman derdi neymiş anlarsın...
Aküye gelen kabloları deneyem kontrol kalemi ile bi gece uğraşam hoş halledeceğim işdeğil ya..
"Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
"Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet
Sonuç yokmu?
Söktüm de anlamadım sanırım servise gitcem...
Konjektörden olma ihtimaline veriyorum şarja bağladığın halde kendi kendine doldurmuyorsa.
**Bianchi falcon 125cc-Yamaha ybr125-Honda nx4 falcon-cbf 250-honda cg es-suzuki an 125-kymco agility-kymco activ 110-tw shenke 150-honda cbf150** \\@2007-2010
Bu gece hep boşaldı kaç lira masrafı vardır bunun..
seyhan 125 in konjektörü vardı bi ara bizim elimizde çok pahalı olmaz için yanmaz yani korkma.
Gerçi satıcı var,satıcı var.
**Bianchi falcon 125cc-Yamaha ybr125-Honda nx4 falcon-cbf 250-honda cg es-suzuki an 125-kymco agility-kymco activ 110-tw shenke 150-honda cbf150** \\@2007-2010
benimde akü şarj etmiyordu normal akücüye şarj ettirdim taktım süper yanıyor ama 2 güne gene bitti..
Dün gittim oto elektiriköisine.. konjektör yanımş 15 TL dedi taktı şimdi taş gibi maşallah..
Sen istiyor temiz bir yamaha ? Verecek 2.500 $ ..
Sorun ya konjektörde yada statörde bence.
Arkadaşlar çok sağolun iki soket bileşiyor onun içindeki iki kablo yerinden çıkmış dün karıştırırken buldum şu an çalışıyor şarj oluyor akü..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)