Mondial 150 ZAT Akü Bitirme Problemi
Reklamlar
-
Herkese merhaba,
2006 model mondial 150zat kullanıcısıyım..Sonucta çin malı bir motor kalitesi belli ama ben sadece ofise gidip gelemk için kullanıyorum ve bugüne kadar bana akü sıkıntısı hariç hiç sorun yaratmadı ve hala aldıgım günki gibi temiz ve sorunsuz kullanıyorum.. Gönül daha iyilerini almak ister tabiki ancak imkanlar şimdilik bununla kısıtlı
Gelelim probleme. Ben motoru nisan ayından kasım ayına kadar kullanıyorum.. Ve bu her periyodun başında yani nisan ayında yeni bir akü almak durumunda kalıyorum. Kasım ayında motoru kapalı garaja cekmeden önce aküyü söküp evde muhafaza ediyorum ve takmadan önce şarj ediyorum ancak fayda etmiyor mutlaka yeni akü almak durumunda kalıyorum.. Bu da dert değil bunu da gectim ama aldıgım akü bana ağustos gibi yeniden sorun cıkartmaya başlıyor.. Motorumu bir gün kullanmasam ertesi gün sbh marşa bastığımda akü mayışmış oluyor. Şarj konusunda da bir sıkıntı yok hatta bazen 14 lere cıkıyor gösterge o yuzden farlar acık gidiyorum genelde. Motorun üstünde aldıgımda takılı olan alarm sistemi mevcut ama ben akü bitmesin diye hiçbir zaman açmıyorum.. Hatta son bir aydır akşam motoru park ettiğimde akü kutup başını bile söküyorum ancak nafile.. 2 gün bekledimi akü bitiyor.. Her sene akü almaktan bıkmadım ama olur olmaz yerde akünün bitmesinde bıktım maalesef.. Ayak marşı ile de çalışmıyor namussuz soğukken
Bu konuda tecrübeli ve yardımlarını paylaşıcak arkadaşlara şimdiden teşekkürler..
Reklamlar
-
kaliteli bi akü alsan sorun kalmaz sanırım
-
Marka olarak ne önerirsiniz ben bu yaz başı bosch aradım çok ama bulamadım..
-
İstanbul daysan perpada Yuasa nın distribütörü var.Yada entelenerji den Yuasa bulabilirsin.
AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...
-
Peki aküyü değiştiricem bu sefer Yuasa yada Bosch gibi .. Ama birşey daha sormak istiyorum. Normalde giderken ben farlar acık gidiyorum, sebebine gelince tam gaz giderken farlar kapalı ise şarj 16 ya cıkıyor 3-5 sn sonra..Farları yakınca 12 ye düşüyor, rolantide de aynı şekilde.. Fazla şarj aküyü öldürmesin diye bu şekilde kullanıyordum, acaba doğru mu yaptıgım. Bu arada şarj dinamosu ve konjektörü yeni değiştirdim, buna rağmen normal mi 16 ya çıkması???
-
benim bildiğim 12-16 arası normal. 16dan yukarısı tehlikeli
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Akü
dynatech adlı üyeden alıntı
Peki aküyü değiştiricem bu sefer Yuasa yada Bosch gibi .. Ama birşey daha sormak istiyorum. Normalde giderken ben farlar acık gidiyorum, sebebine gelince tam gaz giderken farlar kapalı ise şarj 16 ya cıkıyor 3-5 sn sonra..Farları yakınca 12 ye düşüyor, rolantide de aynı şekilde.. Fazla şarj aküyü öldürmesin diye bu şekilde kullanıyordum, acaba doğru mu yaptıgım. Bu arada şarj dinamosu ve konjektörü yeni değiştirdim, buna rağmen normal mi 16 ya çıkması???
Yanlış yapıyorsun.Bir de gidip geldiğin mesafeyi kısaymış gibi algıladım.Alternatörün ürettiği voltajı gösteriyor ölçü aleti.Konjektör ise aküye giden voltajı ayarlar.Doğru karar için akü başlarından ölçmek lazım.14 volt civarı görülmelidir.Niye kısa mesafe dedim;Marş sırasında aküden çekilen akımı yerine koyacak kadar yol yapmazsanız,pilli motor gibi akü zaman içinde boşalır.Hem kısa mesafe gidip,hem de farları açarsanız tamamen böyle olur.
Akü başlarından yapılacak voltaj ve akım ölçümleri şarj devresi hakkında fikir verir.Bir oto elektrikçisine gösterin.
Uzun süre kullanılmayacak aküleri evde muhafaza ederken ya motorda çalışıyormuş gibi deşarj ve şarj edeceksiniz.Mesela doluyken küçük bir ampul bağlayıp boşaltarak,akünün kapasitesine göre,10-15 günde tekrar şarj edeceksiniz.Diğer yol ise dolu aküyü küçük bir adaptörle,100 mA lik mesela,devamlı bağlı olarak tampon şarj da tutacaksınız.
-
Birde motosikletin marş dinamosunu kontrol ettir bence.Benim başımada benzer bir olay gelmişti.Birkaç akü değiştirmeden sonra sorunun marş dinamosundaki sıkışmadan meydana geldiğini anlamıştık.
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir
Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
-
dynatech adlı üyeden alıntı
Peki aküyü değiştiricem bu sefer Yuasa yada Bosch gibi .. Ama birşey daha sormak istiyorum. Normalde giderken ben farlar acık gidiyorum, sebebine gelince tam gaz giderken farlar kapalı ise şarj 16 ya cıkıyor 3-5 sn sonra..Farları yakınca 12 ye düşüyor, rolantide de aynı şekilde.. Fazla şarj aküyü öldürmesin diye bu şekilde kullanıyordum, acaba doğru mu yaptıgım. Bu arada şarj dinamosu ve konjektörü yeni değiştirdim, buna rağmen normal mi 16 ya çıkması???
dostum boşuna farklı yönlere gitmesin aklın ,
problemini başka şeylerle çözmeye çalışarak sadece zaman kaybedersin.
sen dünyanın en kaliteli aküsünü bile alsan gene sorunun devam edecek ,
çünkü senin motorunda sorun var ,
sorun var ve sorun olduğunu unutma ..
ben de 2005 yılından beri zat150 kullanıyorum ,
hiç farlarım KAPANMAZ !
2007 yılında doğal olarak orjinal çin malı akü bitti,
şu an 2. akü var ve hala canavar gibi hiç bir sorunum yok .
senin motorunda ya kaçak var ,ya konjektör bozuk (değişsen bile)
ya motor şarj etmiyor ,yada başka birşey ..
senin gideceğin tek yer AKLI BAŞINDA bir oto elektrikçisi (her ne kadar zor bulunsada)
akü alarak sadece kolleksiyon yapmış olursun başka birşey değil ..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler