Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Tubeless Tamiri - Fitil

    REKLAM ALANI
  1. #1
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    Arkadaşlar türk insanı çoğunlukla başına kötü bişey geldimi "keşke" der ama ben biraz avrupai olup hazır gelmemişken öğreneyim dedim

    Tubeless lastiğimiz dağda, bayırda, balta girmemiş ormanda yada kazıkçı bir lastikçinin yanında patladığında nasıl tamir etmeliyiz. Bu fitil olayını yeni duydum ve fazla detaylı bilgide bulamadım. Bilenler bilmeyenlere anlatırsa sevinirim
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Feyizoğlunda ve diğer bir çok motosiklet ürünleri satış sitesinde tubless lastik tamir kitleri var. Siteleri incelersen kolaylıkla bulursun.

  3. #3
    CengizhanD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ekim 2008
    Şehir
    Ayvalık
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 '09 ve Orijinal Honda Kinetic '00
    asıl merakım bu kitler tam tamir için mi ? yoksa olası bir aciliyette bizi lastikçiye kadar götürecek kadar mı işe yarıyor.

    bazı ürünlerde "geçici tamir" yazıyor.ancak ambalajı aynı olan diğer ürün açıklamalarında böyle bir bildiri yok.
    Ayvalık Motosiklet Tutkunları (A.M.T)

  4. #4
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Benim bildiğim kadarıyla 2 türlü ürün var. Biri vida gibi birşey. Vidalama yöntemi ile deliği geçici olarak kapatıyorsun ama baya idare ediyor diye biliyorum. Diğeri bildiğimiz dıştan fitil atma yöntemi ve tam olarak lastik tamir edilmiş oluyor. Gerçi çoğu kişi bu yöntemi de tavsiye etmiyor ve lastik mutlaka sökülerek içten fitil atılmalıdır diyor. Ama ben dıştan fitil atılmış lastiğimi 20.000 km sorunsuz kullandım.

  5. #5
    Tequ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    UK
    Motosikleti
    4x4
    Dıştan bile atılsa fitil kalıcı bir çözümdür.Nobel ödülü verseler yeridir yani
    Retro Moto Works
    Instagram & Facebook
    .../retromotoworks

  6. #6
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    Alıntı Levsy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Feyizoğlunda ve diğer bir çok motosiklet ürünleri satış sitesinde tubless lastik tamir kitleri var. Siteleri incelersen kolaylıkla bulursun.
    onlarıda gördüm ama nasıl tamie ediliyor işte
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  7. #7
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Alıntı Tequ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dıştan bile atılsa fitil kalıcı bir çözümdür.Nobel ödülü verseler yeridir yani
    Bu sene Nobel Fizik ödüllerine katılacakmış zaten bizzat kendisi.
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  8. #8
    ortadadogulu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2009
    Şehir
    zigetvar.
    Motosikleti
    150 zc < cbf 150 < 150 mc<OPEL ASTRA>Linea
    önce tirbişon lastiğe sokularak patlağı oluşturan cisim yerinden çıkarılıyor. akabinde fitil olarak adı geçen kauçuk aparatına takılıyor. aparat delikten içeri itiliyor içine tamamen geçirdikten sonra dışarıya doğru çekiliyor. fitilin iki ucu dışarıya geldikten sonra makas ya da benzeri birşey ile kesiliyor. eğer varsa balley ya da benzeribir yapıştırıcı dışarıya sürülüyor. bitti bu kadar. lakin bu işlemi bir benzinlikte yapmakta fayda var. bu işlem sırasında teker fazlaca hava kaybediyor. o sebeple lastiği tamir edip havasız teker ile yolda kalmayın.
    dükkanı açarken çekerim her daim bismillah
    pirimizdir sofuoğlu olsun şampiyon sağlığına zeval vermesin allah

  9. #9
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Alıntı Tequ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dıştan bile atılsa fitil kalıcı bir çözümdür.Nobel ödülü verseler yeridir yani
    Alıntı Lucas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu sene Nobel Fizik ödüllerine katılacakmış zaten bizzat kendisi.
    Bilgide bir hata varsa doğrusunu söylersiniz sayın dalga geçiciler.

  10. #10
    alix35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    izmir karşıyaka
    Motosikleti
    sattım düğünden sonra bakıcam
    benim motorun arka lastiğine çivi girmişti...lastiği söküp yama yapmaya 15 tl istedi lastikçi fitil ise 5 tl yaptı...3 aydan fazla oldu lastikte hava kaçırma gibi bi sorun olmadı kalıcı bir çözümdür fitil tequ ya katılıyorum...
    başkasının ayıbını ört ki; bi başkası da senin ayıbını örtsün...

  11. #11
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Dalga geçmeyi bırakın da okuyun çok bilmişler. Bilmemek değil öğrenmemek ayıptır.
    Tubless Lastik Tamiri

    Pratikte,tubeless otomobil lastiklerinin tamiri değişik malzemelerin kullanıldığı iki farklı yöntemle yapılır.Bunlar;herbiri için farklı tipte malzeme ve teçhizat kullanılan,yara tamirinde en uygun ve tavsiye edilen bir yöntem olan Mantar Yama (PRP) ile lastiğin yara alan bölgesinin kuşingam adı verilen dolgu maddesiyle doldurulup pişirilmesi ve içeriye get konulması yöntemiyle yapılan Takviyeli Yara Tamiridir.



    Harici bir darbe sonucu yara almış/delinmiş lastiklerin incelenmesi,uygun alet ve ekipmanla tamirinin yapılması,sadece bu işlemi yapan kişinin sorumluluğundadır.

    Tamir işlemi;bu konuda eğitilmiş kişilerce yapılmalıdır.

    Lastikteki delinme,tabanda belirtilen bölgede ise mantar yama ile takviyesiz yara tamiri yapılabilir.

    Lastik hız sembolü "H" (210 km/saat) ve altı ise delik çapı azami 6 mm. ve lastik daha önce tamir edilmemiş ise tamir edilebilir.

    Liner tabakada çatlama ve kesilme,kırılma ve aşırı deformasyon varsa,tamir yapılmamalı ve lastik kesinlikle yenisiyle değiştirilmelidir.

    Tamirde temizlik çok önemlidir.Yara tamir malzemesi,sadece temiz yüzeye yapışır.Yara bölgesinin içten dıştan konik bir zımpara taşıyla iyice temizlenmesi ve yara içindeki serbest kalan çelik kuşak tel uçlarının,elmas uçlu bir matkapla alınması gerekir.Bu işlem iyi yapılmazsa,ilerde çelik kuşak uçları çalışma yaparak paslanabilir ve yara tamir malzemesine hasar vererek,lastiği hizmet dışı bırakabilir.

    Tamir malzemesinin kullanılacağı yerdeki kauçukla kesinlikle benzer özellikler taşıması gerekir.Eğer kullanılan malzeme kauçuk esaslı değilse esnemesi,gerilmesi ve lastik bünyesinde oluşan ısıya tepki özelliği farklı olacağından,ayrılma yapar.

    Yara tamirinin yüksek sıcaklığa sahip ütülerle yapılması,lastikte istenmeyen sorunlar çıkarır.Ütünün temas ettiği alandaki kauçuk yeniden pişerek,orjinal özelliklerinde bir bölümünü yitirir.Kuşaklarda açılmalar ve lastik tabanında şekil bozuklukları oluşabilir.

    Hasarlı lastik janttan çıkarılıp iç kısmı dikkatlice incelenmelidir.
    Çok kısa süre de olsa,havasız lastik üzerinde yürüme,karkastaki kordlara zarar verebilir.Liner'da (tubeless lastiklerde olan ve hava sızdırmazlığı sağlayan tabaka) çatlamalar olabilir.

    Lastiğin yara almış bölgesinin, fitil yamayla tamir edilmesi, ilerde sorun çıkarabileceğinden sakıncalıdır.

    Kaynak: http://www.akinlastik.com/lastiktamiri.htm

    Ve bu bilgileri çoğu sitede bulabilirsiniz.

  12. #12
    takendy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    K 1300 GT
    fitil işlemini kendinizin yapması biraz uğraştırıcı olacaktır.
    fitil için yanınızda azda olsa alet edevat olmalı onun yerine linkteki aleti koy sepete dağ bayır otoban git gidebildiğin kadar ....

    http://www.otomaparca.com/index.php?...724&k_id=0&kn=
    "Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
    "Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet

  13. #13
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Alıntı Levsy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dalga geçmeyi bırakın da okuyun çok bilmişler. Bilmemek değil öğrenmemek ayıptır.
    Dalga geçilen şahıs sen değilsin, bildiğim kadarıyla avukatta değilsin. Ve yine bildiğim kadarıyla benim yazdıklarımı dalga geçmek veya beni çok bilmişlikle itham edebilecek bir samimiyetimiz veyahut sitede böyle bir yetkiniz olduğunu da sanmıyorum. Son günlerde sitedeki hoşgörüsüz ve sinirli kullanıcı sayısı arttır mı bana mı öyle geliyor? Yada birilerine sataşayım polemik olsun düşüncesini mi benimsiyoruz git gide.
    Ayrıca verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederiz.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:10 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:07 PM ----------

    Alıntı Lucas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu sene Nobel Fizik ödüllerine katılacakmış zaten bizzat kendisi.
    Ayrıca buradaki bizzat kendisi yazarak kastettiğim şey fitil'in kendisidir. Kısaca yaptığım gevezelik,geyik veya sizin tabirinizle çok bilmişliğin sizinle yakından uzaktan alakası yoktur. Yanlış anlaşıldıysam özür dilerim kendi adıma.
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  14. #14
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Alıntı Lucas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dalga geçilen şahıs sen değilsin, bildiğim kadarıyla avukatta değilsin. Ve yine bildiğim kadarıyla benim yazdıklarımı dalga geçmek veya beni çok bilmişlikle itham edebilecek bir samimiyetimiz veyahut sitede böyle bir yetkiniz olduğunu da sanmıyorum. Son günlerde sitedeki hoşgörüsüz ve sinirli kullanıcı sayısı arttır mı bana mı öyle geliyor? Yada birilerine sataşayım polemik olsun düşüncesini mi benimsiyoruz git gide.
    Ayrıca verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederiz.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:10 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:07 PM ----------



    Ayrıca buradaki bizzat kendisi yazarak kastettiğim şey fitil'in kendisidir. Kısaca yaptığım gevezelik,geyik veya sizin tabirinizle çok bilmişliğin sizinle yakından uzaktan alakası yoktur. Yanlış anlaşıldıysam özür dilerim kendi adıma.
    Yanlış anlamam nedeniyle özür dilemenizi iade eder, üste ben özür dilerim.

  15. #15
    Silverwing - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2009
    Tamir olayları duruma göre değişir. Düşünün ve kendiniz için en uygun olanı bulun. Çok küçük (hemen inmeyen) delikler haricinde sprey olanı tavsiye etmem. Performanslı makineler kullanıyorsanız fitili tavsiye etmem, içten yama yapmanız lazım. Dağ başında lastiğiniz delinirse ve lastiğinizdeki delik büyükse içten yama veya her ihtimale karşı iç lastik bulundurun derim. Allah korusun, bu lastik patlaması işi keyifsiz bir durum.

  16. #16
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Alıntı Levsy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlış anlamam nedeniyle özür dilemenizi iade eder, üste ben özür dilerim.
    Klavye işte, mimikler olmayınca yazılar düşman edebiliyor insanları O zaman bir tatlı borcum olsun size
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  17. #17
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Alıntı Lucas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Klavye işte, mimikler olmayınca yazılar düşman edebiliyor insanları O zaman bir tatlı borcum olsun size
    Kolalar da benden

  18. #18
    Hay.alper.est - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2007
    Videolu anlatım yokmu ya bende öğrenmek istiyorum nasıl yapılıyor.
    ''Yaşamak özgürlükse, özgürüz hepimizde...''

  19. #19
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Alıntı Hay.alper.est adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Videolu anlatım yokmu ya bende öğrenmek istiyorum nasıl yapılıyor.
    Öğrenmenin en kolay yolu işi ustasından öğrenmektir Lastiğini patlat git bi lastikçiye nasıl fitil takıldığını gör. Görünürde çok zor birşey değil, bence pratikte de değil fakat kullandıkları yapıştırıcı nasıl birşey onu öğrenmek lazım.
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  20. #20
    MEGAN66 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İSTANBUL/Esenyurt
    Motosikleti
    WR250R Gelincik
    Sanayiye git, fitil atmak için aparat al, bir paketde fitil al. Lastiğinde ki patlak yeri bul, fitil aparatının ucu aynı iğne gibi delik. Oraya fitili tak ve fitili ortalayıncaya kadar çek. Sonra tüm gücünle deliğe bastır lastiğin içine gir fitilin yarısına kadar, sonra yavaş yavaş aparatı çek ve maket bıçağı yardımıyla lastiğin yüzeyindeki fitili kes. Lastiğinin havasını tamamla, hafifçe su tut bak bakalım kaçak varmı, yoksa geçmiş olsun.
    Bazı arkadaşlar yamadan bahsediyor, servis dahi yamaya yanaşmıyor zor işya. Atıyor fitili ver 10 kaat o kadar. Kendi fitilini kendin at. Aparat ve 10 adet fitil 20 tl. 2 tane hatadan sonra acemilik kalkıyor. Süper atmaya başlıyorsun Lastik için köpük almıştın, olayı içten halleden ama hiçbir faydasını görmedim. Ama uzun yolda lastiği şişirmek ve fitil atmak için 2 sinede ihtiyaç var. Şamyellide ise Tanrı yardımcınız olsun! Selametle.
    Kimse emin degil ki şafaktan tekrar,
    İste gelsin gül renkli şaraptan tekrar,
    Sen altınmısın hey! aptal herif, Gömüpte çıkarsınlar topraktan tekrar.Ömer Hayyam


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler