Bu fitile bi yapıştırıcı sürülüyor? O neyin nesi ?
Bu fitile bi yapıştırıcı sürülüyor? O neyin nesi ?
Legends may sLeep.. But they never diE..!
TUBELESS PİŞMANLIKDIR..ŞAMREL KOYUNİÇİNE TUBELESSİN BİDE YEDEK ŞAMREL TAŞIYIN
Fitilin kendisi zaten yapışkan, ben herhangi bir yapışkan sürmeden de tamir edebilmiştim.
Benim de hiçbir bilgim yoktu ama arkadaşımla uzun yola çıkarken onun arka lastiği patlayınca elimizde nasıl kullanılacağını bilmediğimiz kit ve lastik köpüğü ile birbirimize bakakaldık. Yoldan geçen motorlu bir arkadaş sağolsun yardım edip bize öğretti. Ben de öğrendiğim ve sonradan araştırdığım kadarıyla paylaşayım:
Öncelikle fitili atabilmeniz için lastiğin içerisinde bir miktar basınç olmalı. Yani lastik tamamen yere yapışmışsa fitil atamazsınız. Bu nedenle lastik tamir kiti tek başına bir işe yaramayabilir. Bir diğer dikkat etmeniz gereken husus ise lastik patlağının yeri. Eğer yanağa yakın bir yerde ise fitil işinizi görmeyebilir. Lastiğinizi patlatan cisimi bulup, lastikten çıkarıyorsunuz. Bu işlem için tamir kitinin içinde bir aparat bulunur. Tamir kiti içerisinde bulunan iğneyi deliğe sokup deliği bir miktar genişletiyorsunuz ki fitil girebilsin. Sonrasında lastik köpüğü sıkarak bir miktar basınç yaratıyorsunuz. Sonra vakit kaybetmeden fitili iğne-iplik mantığıyla tirbüşon benzeri aparata takıyorsunuz. Fitili bu şekilde lastiğe sokmaya devam ederken tamamını sokmadan hızlı bir şekilde iğneyi geri çekiyorsunuz. Bu şekilde fitilin bir kısmı içeride bir kısmı dışarıda kalıyor. Dışarıda kalan kısmı dibinden olmayacak şekilde kesip atıyorsunuz. Sonrasında ise lastik köpüğü ile lastik basıncını arttırıyorsunuz. Bu şekilde yola devam edebilirsiniz.
Ancak bu işlem lastiğinizde kalıcı bir çözüm değildir. Bu şekilde en yakın tamirciye gitmeniz gerekiyor. Her ne kadar "motosiklet lastiğinde onarım yapılmaz, lastiğin değiştirilmesi gerekir." önerisini işitsek de herkesin yeni lastiğe batan bir çivi yüzünden gidip yeni lastik alacak maddi güce sahip olmadığını tahmin ediyorum. Gelelim tamirci safhasına. Burada öncelikle sizin attığınız fitilin sökülerek mantar yama yapılması gerekiyor. Bu esnada diğer bir husus ise tamir sırasında kullandığınız köpük, hava sıcaklığına bağlı olarak zamanla sıvı-gaz fazında hal değiştirebileceğinden dolayı lastiğinizde balans sorunu yaratır. Bu nedenle lastiğin içindeki köpüğün temizlenerek dışarı alınması gerekiyor.
Arka lastiğimi en son Mayıs sonlarına doğru patlattım.... Lastikçi motorun arka lastiğini sökemem zincirle uğraşamam sen sök deyince bende üşendim ve fitil at dedim... Sonuç yaklaşık 6 buçuk ayrdır arka lastikte fitil var...3-5 günde bir kontrol ederek lastik havalarını denklerim... bi sorun çıkarmadı.. hele arabam da 2 senelik fitil var... o da sıkıntı çıkarmıyor.. uzun vade de sorun çıkarırı diyorlar ama ne kadar uzun zaman bu bilmiyorum.... zaten bi motor lastiği yere bastımı 2 sene ömür veriyor, raf ömrü de 5 yıl... yüksek hızlı aletler kullanmıyorsanız bu fitil olayını kafanıza takmayın derim...benim fikrimdir bu tabii ki
Yalnız ama Kafası Rahat Adam...
uzun süre yüklü ve hızlı otoyol kullanımında fitil atılan yerden lastik yarılabiliyor , 120 civarı hızda giderken ben yaşadım , çok kötü bir tecrübe oldu kimsenin başına gelmez umarım , fitil kesinlikle güvenli bir uygulama değildir , patlayan lastiği beş dakikada onarma imkanı verdiği için çokça kullanılıyor ama ilk fırsatta lastiği söküp içerden soğuk mantar yama uygulamak gerekli..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)