pardon ya 250 mct yazmamısım
pardon ya 250 mct yazmamısım
http://www.motosiklet.net/forum/moto...m-basligi.html
Bu başlıktan devam edelim..
Ben bu yazıdan ilk motorum ve cok iyi rpdaj yaptım diyenin yanıldığını anlıyorum. Benim ilk motorum ve daha ilk 20 km de vites gecisleri olsun kalışlar olsun rodaja uygun olmayan sekilde oluyor anladığım kadarı ile devir olayını hic karıştırmıyorum ama daha 20 km deyim bundan sonrasına bakarım artık. Bilgiler için teşekkürler.
Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...
bende ETNA 125 Var Motoran şu anda 300 km'de
bazen düşük devirli bazen yüksek devirli ama kesinlikle uzun süreli yapmıyorum sabit hızda sabit devirde giderek motoruda boğmak istemiyorum 15-200'km'deyken tek kişi 80 görüyordu şu anda 310 km'de ve 2 kişi 120 görüyor 200 km sonrada bakımlarını yaptıracağım umarım 2 sene problemsiz götürür beni
teşekkürler
selamalr
motosiklette yeniyim
motorumda piston değişimi oldu otomatik 150 lik bir scooter
değişimden sonra 500 km rodaj süresi verdiler
40 km/h 6000 devir
sizce doğrumudur
birde motor bir süre çalıştıktan sonra durdurulunca tekrar çalışması için bayağı bir cigleye basıyorum bu normal mi
birde izmirde doğru dürüst keeway yada motosiklet servisi varmıdır adamı mikmeyen güvenilir, harbi
sağolun
Sübap ayarını büyük ihtimal çok sıkı yapmışlar gaz vermeden çalıştırın.500km rodaj uygun.
hocam sağolun
ayrıca motor servisten çıktı ve normalde olmayan bazı sesler geliyor
bu rodaj zamanında normalmidir, başka bir servise götürmelimiyim.
Sübap ayarı sonrası düzelebilir,başka servis değil yetkili servisinde doğru değerlerde ayarlatın,
Normalde olmayan sesler hakkında buradan yorum yapmak olmaz ,servis gerekli teşhisi koyar.
Daha evvel bir mesajda sizin fikirleri paylaşıp yazmıştım . Polemik uzadı gitti. Ortak fikirli bilincli kullanıcıların olması mutlu etti teşekkürler.
Adalet iki tarafı keskin kılıçtır. Eğer dokunmasını bilmezsen her iki tarafıda keser.
Nadir de olsa rodaj döneminde yapılan ani kalkışlar ve ani hızlanmalar, tam olarak zararlı mıdır?
www.motorumla.net
teşekkürler Engin.
ara sıra sağdan soldan araştırmalı. motorlarımız hakkında bilgi sahibi olmalıyız..gogle amca sagolsun herşeyi hemen buluyor yeterki ne aradığımızı bilelim.
servis kitapçığını güzelce okumalı,bilgi sahibi olmalı.
Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER
Yani bu işin tam zararı veya yarım zararı nasıl oluyor bilemeyeceğim ama neticede zararlı işte..Mümkün mertebe kaçınmak gerek..
Hele ki günümüzde, internet bu kadar elimizin altında, hatta cebimize girmişken okuyup öğrenmekten bu kadar kaçmaya çalışmak beni de hep şaşırtıyor Tamer..Milletimiz o kadar alışmış ki hazırlop bilgiye..Yalan dolan da olsa fark etmiyor malesef..Neyse, bir şey değil bu arada
Tesekkurler faydali olacagi kesin emegiize saglik
ben motoru dün aldım tamam sıfır motorsiklette rodaj çok önemli ama insanın altında tvs apache rtr 150 olunca yavaş gitmek insanın zoruna gidiyo valla ben dayanamdım bugün motorda 125 i gördüm ve gazı bıraktım dahada üstüne gitmedim. rodaj zamanında arada bir hızlanmak gerekir bence çünkü motor nasıl alışırsa öyle kalır..
paylaşım için teşekkürler
güzel paylaşım , çok faydalı teşekkürler
eline sağlık tam aradığım bilgiler...
Gökyüzünün güzelliğini görmeyenler, kuşların neden uçtuğunu asla bilemeyecekler
Rodajdaki motor yüksek devirli kullanılmamalı derken diyelimki red line 10binde başlıyor max 6000 devirimi geçmeyecek?
Kompresöre bindirilecekmi? Yine buralarda okumuştum sekmanların tam oturması açısından kompresöre bindirilmeli vs. diye fakat buda zararlı zannedersem.
Motosiklet üreticilerinin bu konuda yazdıkları sadece ani hızlanmalar yapmayın tam performanslı kullanmayın hızlı vites düşürmeyin.
Arkadaşlar merhaba;
ben geçen hafta MOTORAN MT-100 KÖYLÜ (5 VİTES) modeli motosiklet aldım. Bir haftadır kullanıyorum. İlk 250km'ye kadar 60km hızı geçmedim ve devrine dikkat ettim. Fakat 250 kilometredeyken bir arkadaşın gazına geldim. "Motorun sağır kalmaması için basman lazım, zorlaman lazım" dedi ve beni teşvik etti. Otobana çıktık. Arkadaşımda KANUNİ BRETON 125 var. Otobanda kapıştık. Ben 5.viteste 7bin devirde 110 KM hızı gördüm. Daha fazla motoru zorlamak istemedim ve hızımı 90-100'e düşürdüm. Bu şekilde yaklaşık 5-10 dakika yolculuk ettim.
Daha sonra bu forumda yazılanları okudum ve anladığım kadarıyla büyük bir yanlış yapmışım... Bu hatamı nasıl telafi ederim? Motosikletimde herhangi bir sıkıntı olmuşmudur? Olmuşsa bunu nasıl telafi ederim? Yağ değişimi falan yapayımmı?
Burada sizlerin anlattıklarını okuduktan sonra ilk 1000 KM'ye kadar 80'ı geçmemeye karar verdim. Şu anda motosikletim 318 kilometrede. Yarın sabah yağ değişimi ve bakım-kontrolleri yapılacak.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)