bir kere benzin filtresi çabucak tıkanmaz. evet yararlı bir işlem ama çin grubu haricinde gereksiz. zaten onların bir çoğunda benzin filtresi yok
karbüratör ayarlarıyla zaten oynanmamalıdır (şayet zaman içerisinde bozulma olmazsa)
bir kere benzin filtresi çabucak tıkanmaz. evet yararlı bir işlem ama çin grubu haricinde gereksiz. zaten onların bir çoğunda benzin filtresi yok
karbüratör ayarlarıyla zaten oynanmamalıdır (şayet zaman içerisinde bozulma olmazsa)
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
Bu dediğin konu hakkında kullanım kitapçığında bilgi verilmiş mi bari?? Ben 2 zamanlıları merak ediyorum ama karbüratör ayarı hiç duymamıştım. Varsa bir bildiğin anlatırsan sevinirim. Mesela rodajda ne şekilde sonrasında ne şekilde ayarlıycaz karbüratörü?? Ama hepsinden önemlisi NEDEN ayar yapıyoruz karbüratöre??(çok merak ettim..)
Gerçekten güzel ve yararlı bir yazı. Motorumu ilk aldığımda rodaj süresince hiç sıkıştırmadım sürekli kontrol ettim , Coğu insanın kafasında motoru şimdi sıkıştırmazsan ilerde gitmez çekmez yürümez v.b düşünceler var. Rodaj motorun ömrünü belirleyen bir süreçtir bence ve son derece dikkat edilmelidir.
Hele Bi Kazanayım da Üniversiteyi ... Bir yere gitmek için de CBF e binilir CBF e binilmek için de her yere gidilir. Acayip az yakıyo len bu
eline sağlık.. benim gibi bilmeyenler için güzel bir paylaşım olmuş..
Son dönem konuyla ilgili aldığım özel mesajlar nedeniyle: Hort.
güzel bi başlık çok faydalı ama abi aklıma takılan bişey var müsadenle sormak istiyorum... rodaj süresi cc ve silindir çapına göre değişir demişsiniz ve oratalama 3000- 5000 km rodaj süresidir demişsiniz bu konuyu biraz daha açabilirmisiniz yani bana 3000 5000 biraz fazla geldi sanki yani motoru sadece hafta sonu gezmesi için kullanan biri göz önünde bulundururlursa rodajdan çıkması yıllar alır yani en az 2 sene kışın hava yol şartlarınadn dolayı da kullanamıycağını göz önünde bulunudursak. şimdiden teşekkürler
Şöyleki;
Motorunuzun hacmi yüksek olursa teorik olarak daha fazla ısı üreteceğinden yanlış rodaj ihtimali artacaktır mealinden yazmıştım onu..
Bunun haricinde sıfır alınan bir motosiklet motoru performansını havaya dikey olarak fırlatılan bir taşın çizeceği eğriye benzetebiliriz..
Yani rodaj başlangıcı; taşın ilk fırlatıldığı an,
rodaj bitimi ve motorun optimum performansı yakaladığı an ise, (ki bu süre 3-5 bin km civarı ki motosiklet üreticilerinin tavsiye ettikleri genel süre) taşın yükselmesinin bitip düşüşe geçtiği an olarak düşünmek gerekir..
Bu kadar beklemeden motoru sıkıştırmak ya da rodaj süresince yazdığım hareketlerin tersini yapmak motorun ömrünü ve taşın çıkabileceği en yüksek noktanın seviyesini aşağı çekecektir..Bu sürenin Yıllar alması konusunda yapılabilecek bir şey yok
Umarım anlatabildim..
anladım yani ozaman ozaman ben şuanda yanlış yapıyorum aydınlattığın için teşekkür ederim abi. ben 1000 bakımından sonra normal şekilde kullanmaya başladım yani 100 110 a çıkmaya başladım otobanda ama genel olarak sıkıştırmıyorum yani yüksek devirde kullanmıyorum zaten yüksek devirde eğlenceli olmuyor (keeway landcruiser 250).
elinize sağlık, güzel bir başlık olmuş
motorum honda cbf 150 ve ilk aldığımda (motor daha 250 km'deyken) 500 km'lik (git-gel) şarköy gezisi yapmıştım tek başıma, nefsime hakim olamamıştım malesef ve bu 500 km'nin 350-400 km'si çoğunlukla yüksek devir ve dipgaz olarak geçti, istanbul'a gelince servise uğradım ve hemen yağ eklemesi yapmaları gerektiğini söylediler ve eklediler.
ilk motorum olduğu ve fazla tecrübem olmadığı için o zaman farkında diildim ama rodaj hakkında bişeyler öğrenmeye başladığımda farkına vardım ki hiç sağlıklı bi rodaj süreci geçirmemiş motorum. şu an 11.500 km'de herhangi bi sorun yok ama genel kanının ve burada yazılanların belirttiğine göre ileride sorun çıkıcak gibi. bu sorunlar aşağı yukarı kaçıncı kilometrede ortaya çıkmaya başlar ve sorunlar ne olur sizce?
2011 Honda CBF 600
En basitinden motosiklet daha erken rektefe ister..Normalde cubuflar kaç binde rektefe istiyor bilmiyorum ama o kilometreye gelmeden motorda yığılmalar, aşırı yakıt tüketimi, yağ yakma gibi sorunlar çıkmaya başlar..
Yani işin özü, motosikletin normalde her parçasının belirli bir ömrü var ve bu ömürleri kısalır hatalı rodaj sürecinde..
Bazen de 10.000-20.000 km ler arasında silindir bloğunda çizilmeler olduğunu da gördüm..Arkadaşın çizilmiş silindir görüntüsü aşağıda:
[IMG][/IMG]
Oluk şeklinde birbirine paralel iki çiziği gördünüz mü?
Motorun rodajda aşırı zorlanması sırasında kopan metal çapaklar silindire mikron boyutunda hasar vermiş ve kilometreler geçtikçe o çatlaklar bu hali almış ve motor rektefede şuanda..
Parça bulamıyorlar, parçaları çok pahalı ve neticede motoru 1 aydır yatıyor..
Bu durumlara düşmemek gerek..
anladım, cevap için çok teşekkürler
2011 Honda CBF 600
engin paylasımın ıcın tesekkurler,kıtapcıklarda bıle bukadar detaylı yer almıyor,hatırladıgım kadarıyla suzukide yoktu mondial'dede cıkmadı.akü depo lastik bilgisinin yer aldıgı sacma sapan bılgılerın yer aldıgı bır kıtap vardı onuda hemen attım.sonrada ogrendım(aynı zamanda garantı belgesi yerine geciyormus):D neyseki ihtiyacım olmadı vede motorları almam acemiligime denk geldide fazla zorlamadan oldukca narin kullandım :D
Paylaşım için Tesekkürler.
Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..
merhablar ben yeni mtoor aldım 120 kmde daha sıfır... rodaj donemınde nasıl kulanmalıyım motorun motorunu nasıl açmalıyım... ve bu motorda dıkkat etmem gerekenler neler? kısaca bana anlatabılırmısınız.... ayrıca 4-5 gundur bahcede ustu tentelı musambalı ama ytıo soguk yanı ılk calıstırdıgımda ne yapmallıyım nasıl calıstırmalıyım bılgılerınızı beklıyorum saygılr kazasız surusler...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 04:12 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 04:05 ----------
bende kulanma rodaj kıtapcıgı yok
Merhabalar.. bu motorla uzun yol yapan varmı arkadaslar ben fetiye bodurm antalya yapmak istiyorum istanbuldan... neelere dıkkat etmeyılım neler yapmalıyım neler yapmamalıyım solermısınız. birde bızım motorun sol arka tarafta anahtarı sokup cevırdıgımız bı yer var plastık gorevı nedır
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)