Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Rodaj hakkında bilinmesi gereken gerçekler..

    REKLAM ALANI
  1. #21
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    bir kere benzin filtresi çabucak tıkanmaz. evet yararlı bir işlem ama çin grubu haricinde gereksiz. zaten onların bir çoğunda benzin filtresi yok
    karbüratör ayarlarıyla zaten oynanmamalıdır (şayet zaman içerisinde bozulma olmazsa)
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    CBR700F - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2006
    Şehir
    Italia
    Motosikleti
    Suzuki Marauder
    Alıntı ozgurakman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bir kere benzin filtresi çabucak tıkanmaz. evet yararlı bir işlem ama çin grubu haricinde gereksiz. zaten onların bir çoğunda benzin filtresi yok
    karbüratör ayarlarıyla zaten oynanmamalıdır (şayet zaman içerisinde bozulma olmazsa)
    Eğer 2 zamanlıysa kaçarın yok oynayacaksın karburatorle

    Güzel bilgiler .Hiçbir motorlu araçta şimdiye kadar rodajı hiç atlamadım atlamamda herhalde önemli bir konu gerçekten.
    Bu krallığın tacı kask , tahtıda motordur.
    "htmetin"

  3. #23
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    Alıntı CBR700F adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer 2 zamanlıysa kaçarın yok oynayacaksın karburatorle

    Güzel bilgiler .Hiçbir motorlu araçta şimdiye kadar rodajı hiç atlamadım atlamamda herhalde önemli bir konu gerçekten.
    neden?? yeni nesillerde de geçerli mi??
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  4. #24
    CBR700F - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2006
    Şehir
    Italia
    Motosikleti
    Suzuki Marauder
    Alıntı ozgurakman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    neden?? yeni nesillerde de geçerli mi??
    rodajda ve sonra evet , ondan sonra fazla elleşmesende olur ama yinede ufaktan şart en iyi ayarı yapmak haliyle en iyi kullanımı sağlıyor , şahse.
    Bu krallığın tacı kask , tahtıda motordur.
    "htmetin"

  5. #25
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı CBR700F adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ğer 2 zamanlıysa kaçarın yok oynayacaksın karburatorle
    ..........
    rodajda ve sonra evet , ondan sonra fazla elleşmesende olur ama yinede ufaktan şart en iyi ayarı yapmak haliyle en iyi kullanımı sağlıyor , şahse.
    Bu dediğin konu hakkında kullanım kitapçığında bilgi verilmiş mi bari?? Ben 2 zamanlıları merak ediyorum ama karbüratör ayarı hiç duymamıştım. Varsa bir bildiğin anlatırsan sevinirim. Mesela rodajda ne şekilde sonrasında ne şekilde ayarlıycaz karbüratörü?? Ama hepsinden önemlisi NEDEN ayar yapıyoruz karbüratöre??(çok merak ettim..)

  6. #26
    .Mhmt. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2009
    Şehir
    İstanbul Büyükçekmece
    Motosikleti
    Yamaha MT25
    Gerçekten güzel ve yararlı bir yazı. Motorumu ilk aldığımda rodaj süresince hiç sıkıştırmadım sürekli kontrol ettim , Coğu insanın kafasında motoru şimdi sıkıştırmazsan ilerde gitmez çekmez yürümez v.b düşünceler var. Rodaj motorun ömrünü belirleyen bir süreçtir bence ve son derece dikkat edilmelidir.
    Hele Bi Kazanayım da Üniversiteyi ... Bir yere gitmek için de CBF e binilir CBF e binilmek için de her yere gidilir. Acayip az yakıyo len bu

  7. #27

    Üyelik
    23 Eylül 2009
    eline sağlık.. benim gibi bilmeyenler için güzel bir paylaşım olmuş..

  8. #28
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Son dönem konuyla ilgili aldığım özel mesajlar nedeniyle: Hort.

  9. #29

    Üyelik
    10 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul/Fındıkzade Bosna-Hersek/Sarajevo
    Motosikleti
    Keeway landcruiser 250/Arctic cat prowler 650
    güzel bi başlık çok faydalı ama abi aklıma takılan bişey var müsadenle sormak istiyorum... rodaj süresi cc ve silindir çapına göre değişir demişsiniz ve oratalama 3000- 5000 km rodaj süresidir demişsiniz bu konuyu biraz daha açabilirmisiniz yani bana 3000 5000 biraz fazla geldi sanki yani motoru sadece hafta sonu gezmesi için kullanan biri göz önünde bulundururlursa rodajdan çıkması yıllar alır yani en az 2 sene kışın hava yol şartlarınadn dolayı da kullanamıycağını göz önünde bulunudursak. şimdiden teşekkürler

  10. #30
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı MFM adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    güzel bi başlık çok faydalı ama abi aklıma takılan bişey var müsadenle sormak istiyorum... rodaj süresi cc ve silindir çapına göre değişir demişsiniz ve oratalama 3000- 5000 km rodaj süresidir demişsiniz bu konuyu biraz daha açabilirmisiniz yani bana 3000 5000 biraz fazla geldi sanki yani motoru sadece hafta sonu gezmesi için kullanan biri göz önünde bulundururlursa rodajdan çıkması yıllar alır yani en az 2 sene kışın hava yol şartlarınadn dolayı da kullanamıycağını göz önünde bulunudursak. şimdiden teşekkürler
    Şöyleki;

    Motorunuzun hacmi yüksek olursa teorik olarak daha fazla ısı üreteceğinden yanlış rodaj ihtimali artacaktır mealinden yazmıştım onu..

    Bunun haricinde sıfır alınan bir motosiklet motoru performansını havaya dikey olarak fırlatılan bir taşın çizeceği eğriye benzetebiliriz..

    Yani rodaj başlangıcı; taşın ilk fırlatıldığı an,

    rodaj bitimi ve motorun optimum performansı yakaladığı an ise, (ki bu süre 3-5 bin km civarı ki motosiklet üreticilerinin tavsiye ettikleri genel süre) taşın yükselmesinin bitip düşüşe geçtiği an olarak düşünmek gerekir..

    Bu kadar beklemeden motoru sıkıştırmak ya da rodaj süresince yazdığım hareketlerin tersini yapmak motorun ömrünü ve taşın çıkabileceği en yüksek noktanın seviyesini aşağı çekecektir..Bu sürenin Yıllar alması konusunda yapılabilecek bir şey yok

    Umarım anlatabildim..

  11. #31

    Üyelik
    10 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul/Fındıkzade Bosna-Hersek/Sarajevo
    Motosikleti
    Keeway landcruiser 250/Arctic cat prowler 650
    anladım yani ozaman ozaman ben şuanda yanlış yapıyorum aydınlattığın için teşekkür ederim abi. ben 1000 bakımından sonra normal şekilde kullanmaya başladım yani 100 110 a çıkmaya başladım otobanda ama genel olarak sıkıştırmıyorum yani yüksek devirde kullanmıyorum zaten yüksek devirde eğlenceli olmuyor (keeway landcruiser 250).

  12. #32
    2rule - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ekim 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 600
    elinize sağlık, güzel bir başlık olmuş

    motorum honda cbf 150 ve ilk aldığımda (motor daha 250 km'deyken) 500 km'lik (git-gel) şarköy gezisi yapmıştım tek başıma, nefsime hakim olamamıştım malesef ve bu 500 km'nin 350-400 km'si çoğunlukla yüksek devir ve dipgaz olarak geçti, istanbul'a gelince servise uğradım ve hemen yağ eklemesi yapmaları gerektiğini söylediler ve eklediler.

    ilk motorum olduğu ve fazla tecrübem olmadığı için o zaman farkında diildim ama rodaj hakkında bişeyler öğrenmeye başladığımda farkına vardım ki hiç sağlıklı bi rodaj süreci geçirmemiş motorum. şu an 11.500 km'de herhangi bi sorun yok ama genel kanının ve burada yazılanların belirttiğine göre ileride sorun çıkıcak gibi. bu sorunlar aşağı yukarı kaçıncı kilometrede ortaya çıkmaya başlar ve sorunlar ne olur sizce?
    2011 Honda CBF 600

  13. #33
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı 2rule adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    elinize sağlık, güzel bir başlık olmuş

    motorum honda cbf 150 ve ilk aldığımda (motor daha 250 km'deyken) 500 km'lik (git-gel) şarköy gezisi yapmıştım tek başıma, nefsime hakim olamamıştım malesef ve bu 500 km'nin 350-400 km'si çoğunlukla yüksek devir ve dipgaz olarak geçti, istanbul'a gelince servise uğradım ve hemen yağ eklemesi yapmaları gerektiğini söylediler ve eklediler.

    ilk motorum olduğu ve fazla tecrübem olmadığı için o zaman farkında diildim ama rodaj hakkında bişeyler öğrenmeye başladığımda farkına vardım ki hiç sağlıklı bi rodaj süreci geçirmemiş motorum. şu an 11.500 km'de herhangi bi sorun yok ama genel kanının ve burada yazılanların belirttiğine göre ileride sorun çıkıcak gibi. bu sorunlar aşağı yukarı kaçıncı kilometrede ortaya çıkmaya başlar ve sorunlar ne olur sizce?
    En basitinden motosiklet daha erken rektefe ister..Normalde cubuflar kaç binde rektefe istiyor bilmiyorum ama o kilometreye gelmeden motorda yığılmalar, aşırı yakıt tüketimi, yağ yakma gibi sorunlar çıkmaya başlar..

    Yani işin özü, motosikletin normalde her parçasının belirli bir ömrü var ve bu ömürleri kısalır hatalı rodaj sürecinde..

    Bazen de 10.000-20.000 km ler arasında silindir bloğunda çizilmeler olduğunu da gördüm..Arkadaşın çizilmiş silindir görüntüsü aşağıda:

    [IMG][/IMG]

    Oluk şeklinde birbirine paralel iki çiziği gördünüz mü?



    Motorun rodajda aşırı zorlanması sırasında kopan metal çapaklar silindire mikron boyutunda hasar vermiş ve kilometreler geçtikçe o çatlaklar bu hali almış ve motor rektefede şuanda..
    Parça bulamıyorlar, parçaları çok pahalı ve neticede motoru 1 aydır yatıyor..

    Bu durumlara düşmemek gerek..

  14. #34
    2rule - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ekim 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 600
    anladım, cevap için çok teşekkürler
    2011 Honda CBF 600

  15. #35

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    engin paylasımın ıcın tesekkurler,kıtapcıklarda bıle bukadar detaylı yer almıyor,hatırladıgım kadarıyla suzukide yoktu mondial'dede cıkmadı.akü depo lastik bilgisinin yer aldıgı sacma sapan bılgılerın yer aldıgı bır kıtap vardı onuda hemen attım.sonrada ogrendım(aynı zamanda garantı belgesi yerine geciyormus):D neyseki ihtiyacım olmadı vede motorları almam acemiligime denk geldide fazla zorlamadan oldukca narin kullandım :D

  16. #36
    gezgin_33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2008
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    CBF-150
    Paylaşım için Tesekkürler.
    Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
    baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..

  17. #37

    Üyelik
    11 Ocak 2010
    merhablar ben yeni mtoor aldım 120 kmde daha sıfır... rodaj donemınde nasıl kulanmalıyım motorun motorunu nasıl açmalıyım... ve bu motorda dıkkat etmem gerekenler neler? kısaca bana anlatabılırmısınız.... ayrıca 4-5 gundur bahcede ustu tentelı musambalı ama ytıo soguk yanı ılk calıstırdıgımda ne yapmallıyım nasıl calıstırmalıyım bılgılerınızı beklıyorum saygılr kazasız surusler...

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 04:12 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 04:05 ----------

    bende kulanma rodaj kıtapcıgı yok

  18. #38
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı debrecen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende kulanma rodaj kıtapcıgı yok
    Rodaj kitapçığına internetten ulaşabilirsin ayrıca ilk mesajdaki yazılar her motosiklet için geçerlidir.

  19. #39

    Üyelik
    11 Ocak 2010

    merhabalar.

    Merhabalar.. bu motorla uzun yol yapan varmı arkadaslar ben fetiye bodurm antalya yapmak istiyorum istanbuldan... neelere dıkkat etmeyılım neler yapmalıyım neler yapmamalıyım solermısınız. birde bızım motorun sol arka tarafta anahtarı sokup cevırdıgımız bı yer var plastık gorevı nedır

  20. #40
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı debrecen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar.. bu motorla uzun yol yapan varmı arkadaslar ben fetiye bodurm antalya yapmak istiyorum istanbuldan... neelere dıkkat etmeyılım neler yapmalıyım neler yapmamalıyım solermısınız. birde bızım motorun sol arka tarafta anahtarı sokup cevırdıgımız bı yer var plastık gorevı nedır
    Hmm..Dur şimdi..hmm..Hah! Senin motorunun ne olduğunu hissettim şimdi..
    Tabii, tabii canım uzun yol yapılır onunla neden olmasın?!


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler